The ordinary
dinsdag 19 december 2017 om 20:49
zaterdag 10 augustus 2019 om 21:41
Maar dus wel de een ‘s ochtends en de ander ‘s avondsEmma95 schreef: ↑10-08-2019 09:18Ik lees net dat vitamine C en niacinamide net samen mogen.
Misschien handig om te weten.
https://www.beautylab.nl/onder-de-loep-niacinamide/
Of wisselen per dag.
En als je sterke vit C gebruikt zou ik die ook niet elke dag gebruiken.
zaterdag 10 augustus 2019 om 22:11
Lees ik nou zo slecht... hier staat toch helemaal niet dat je de ingrediënten niet samen mogen? Er staan (weerlegde) argumenten waarom sommige onderzoeken adviseren van niet. Echter, die argumenten worden door andere onderzoeken weerlegd. Ik ben niet overtuigd.Emma95 schreef: ↑10-08-2019 09:18Ik lees net dat vitamine C en niacinamide net samen mogen.
Misschien handig om te weten.
https://www.beautylab.nl/onder-de-loep-niacinamide/
Ik gebruik ze zelf ook regelmatig samen.
donderdag 15 augustus 2019 om 01:29
Ik kwam gisteren dit filmpje tegen over hyaluronzuur en hoe het werkt. Vind het wel interessant dus ik dacht laat ik het delen: https://www.youtube.com/watch?v=Tfi9IWjzA-8
Hij heeft ook dingen van The Ordinary getest in filmpjes.
Hij heeft ook dingen van The Ordinary getest in filmpjes.
dinsdag 20 augustus 2019 om 10:56
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling gedaan bij Paula’s Choice (damn die prijzen! Volgende keer bij The Ordinary kijken) en spul met 1% retinol gekocht. 1% is toch ook het hoogste percentage wat gewoon verkocht mag worden in Ned?
En wat is de reden?
Maar nu schreef iemand hier over de Retinol uit Korea met 2,5%, zou dat er echt inzitten? En heeft iemand er langdurig ervaring mee?
Hoe meer erin zit hoe beter lijkt me! Maar ik blijf me afvragen waarom dat hier niet verkocht mag worden.
En wat is de reden?
Maar nu schreef iemand hier over de Retinol uit Korea met 2,5%, zou dat er echt inzitten? En heeft iemand er langdurig ervaring mee?
Hoe meer erin zit hoe beter lijkt me! Maar ik blijf me afvragen waarom dat hier niet verkocht mag worden.
dinsdag 20 augustus 2019 om 11:30
Taralina schreef: ↑20-08-2019 10:56Ik heb zojuist mijn eerste bestelling gedaan bij Paula’s Choice (damn die prijzen! Volgende keer bij The Ordinary kijken) en spul met 1% retinol gekocht. 1% is toch ook het hoogste percentage wat gewoon verkocht mag worden in Ned?
En wat is de reden?
Online bestellingen mag je altijd retourneren, dus als je toch liever TO hebt..
dinsdag 20 augustus 2019 om 15:37
dinsdag 20 augustus 2019 om 16:18
dinsdag 20 augustus 2019 om 16:49
elketje81 schreef: ↑20-08-2019 15:37Wie weet raad??? Welke producten gebruik ik het best van the ordinary? ben 38 en heb last van een heel vette huid. heel af en toe heb ik eens last van acne. heb al zitten zoeken op de site van deciem, maar vind nergens terug waar ze je aanraden wat je nodig hebt....
Als je Facebook hebt kun je ook lid worden van de The Ordinary DECIEM chatroom, dat is een fb-groep waarin ook veel advies wordt gegeven
dinsdag 20 augustus 2019 om 17:30
Bedankt ga direct eens kijken
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:15
Geen idee,Taralina, maar ik ben gezwicht voor die tip van dat Koreaanse spul. Mijn oude 1% is nog niet helemaal op, dus de Koreaanse 2,5% staat in de koelkast. Ik heb hem nog niet geprobeerd.Taralina schreef: ↑20-08-2019 10:56Ik heb zojuist mijn eerste bestelling gedaan bij Paula’s Choice (damn die prijzen! Volgende keer bij The Ordinary kijken) en spul met 1% retinol gekocht. 1% is toch ook het hoogste percentage wat gewoon verkocht mag worden in Ned?
En wat is de reden?
Ik weet wel dat men in Nederland erg érg voorzichtig is qua regulering van cosmetica. In Amerika kan je van Paula's Choice een 9% bha treatment kopen, hier niet. In veel andere landen kan je tretinoine crème gewoon in de apotheek kopen. Hier moet het op doktersrecept. Ik denk dat dat voortkomt uit overdreven voorzichtigheid.
dinsdag 20 augustus 2019 om 21:30
Ik heb em ook, van Cos de Baha. Gebruik em nog niet elke dag.
En ik heb ook puur hyaluronzuur gekocht van dit merk en een flesje Argireline/Matrixyl. Die zijn nog onderweg.
Ik houd niet van dikke crèmes. En hier heb je maar een paar druppels van nodig.
Deze
https://www.ebay.com/itm/Cos-De-BAHA-Pe ... 2749.l2649
En ik heb ook puur hyaluronzuur gekocht van dit merk en een flesje Argireline/Matrixyl. Die zijn nog onderweg.
Ik houd niet van dikke crèmes. En hier heb je maar een paar druppels van nodig.
Deze
https://www.ebay.com/itm/Cos-De-BAHA-Pe ... 2749.l2649
dinsdag 20 augustus 2019 om 22:22
Ja dat ik denk ook overdreven voorzichtigheid. Ga ook die 2,5% bestellen!Jufjoke schreef: ↑20-08-2019 21:15Geen idee,Taralina, maar ik ben gezwicht voor die tip van dat Koreaanse spul. Mijn oude 1% is nog niet helemaal op, dus de Koreaanse 2,5% staat in de koelkast. Ik heb hem nog niet geprobeerd.
Ik weet wel dat men in Nederland erg érg voorzichtig is qua regulering van cosmetica. In Amerika kan je van Paula's Choice een 9% bha treatment kopen, hier niet. In veel andere landen kan je tretinoine crème gewoon in de apotheek kopen. Hier moet het op doktersrecept. Ik denk dat dat voortkomt uit overdreven voorzichtigheid.
woensdag 21 augustus 2019 om 04:35
Niet echt overdreven hoor. Retinol en allemaal die andere vormen van vitamine A bevorderen oa de celdeling. Heb je gezonde cellen, dan is dat mooi. Heb je een kankercel, dan kan het gebruik van retinol deze kwaadaardige cellen ook sneller laten delen.
Als je retinol gebruikt moet je ook een goede bescherming tegen de zon hebben. Bij die sterkere producten moet je echt uit de zon blijven en Spf 50 smeren een paar keer per dag zodat er geen sprankje zonneschijn tot je huid doordringt. Heb je die discipline niet, of kan dit niet met je make-up dan loop je dus een risico. Liever rimpels dan huidkanker, ik hou me dan ook aan de Nederlandse voorschriften. En een tubetje spf 50 in mijn tas zodat ik altijd even kan smeren voor ik naar buiten ga.
Ik zou even wachten om er mee te beginnen, er komen een paar zonnige weken aan, zonde om dan binnen te moeten zitten.
De minder sterke retinols hebben trouwens op langere termijn het zelfde effect als die sterke.
Als je retinol gebruikt moet je ook een goede bescherming tegen de zon hebben. Bij die sterkere producten moet je echt uit de zon blijven en Spf 50 smeren een paar keer per dag zodat er geen sprankje zonneschijn tot je huid doordringt. Heb je die discipline niet, of kan dit niet met je make-up dan loop je dus een risico. Liever rimpels dan huidkanker, ik hou me dan ook aan de Nederlandse voorschriften. En een tubetje spf 50 in mijn tas zodat ik altijd even kan smeren voor ik naar buiten ga.
Ik zou even wachten om er mee te beginnen, er komen een paar zonnige weken aan, zonde om dan binnen te moeten zitten.
De minder sterke retinols hebben trouwens op langere termijn het zelfde effect als die sterke.
woensdag 21 augustus 2019 om 11:06
Ja, daar heb je gelijk in. Of het overdreven is of niet, je moet wel weten wat je doet. Ik gebruik zelf dagelijks spf 50 en ga nooit in de zon liggen bakken, maar ik ren ook niet krampachtig van schaduw naar schaduw. Als ik denk dat ik extra nodig heb, heb ik een fix plus met factor 30 van Mac, die kan over make up. Meer wil ik er niet aan doen.thistle schreef: ↑21-08-2019 04:35Niet echt overdreven hoor. Retinol en allemaal die andere vormen van vitamine A bevorderen oa de celdeling. Heb je gezonde cellen, dan is dat mooi. Heb je een kankercel, dan kan het gebruik van retinol deze kwaadaardige cellen ook sneller laten delen.
woensdag 21 augustus 2019 om 13:54
In die Facebook groep, die hierboven ook wordt genoemd, zitten mensen die altijd met een parasol lopen. Maar die wonen, neem ik dan maar aan, in Australië en omgeving waar je veel meer UV straling krijgt van de zon. Lijkt me niet leuk leven als je je zo krampachtig moet beschermen.Jufjoke schreef: ↑21-08-2019 11:06Ja, daar heb je gelijk in. Of het overdreven is of niet, je moet wel weten wat je doet. Ik gebruik zelf dagelijks spf 50 en ga nooit in de zon liggen bakken, maar ik ren ook niet krampachtig van schaduw naar schaduw. Als ik denk dat ik extra nodig heb, heb ik een fix plus met factor 30 van Mac, die kan over make up. Meer wil ik er niet aan doen.
Die spray van Mac zal ik toch eens bestellen, lijkt me wel handig.
woensdag 21 augustus 2019 om 15:29
Ja, precies, dat vertik ik dus. Dat bedoel ik met 'meer wil ik niet doen'. Dan wordt het wel erg krampachtig. Ja, die spray is inderdaad handig. Al is het natuurlijk minimaal wat je er werkelijk mee op je gezicht krijgt aan spf, maar goed, alle beetjes helpen.thistle schreef: ↑21-08-2019 13:54In die Facebook groep, die hierboven ook wordt genoemd, zitten mensen die altijd met een parasol lopen. Maar die wonen, neem ik dan maar aan, in Australië en omgeving waar je veel meer UV straling krijgt van de zon. Lijkt me niet leuk leven als je je zo krampachtig moet beschermen.
Die spray van Mac zal ik toch eens bestellen, lijkt me wel handig.
donderdag 22 augustus 2019 om 14:11
Ik probeer daar nu al enkele dagen daar info te vragen welke producten geschikt voor me zijn maar krijg steeds een foutmelding als ik het wil versturen
donderdag 22 augustus 2019 om 16:30
Ik lees ook wel eens dat mensen zich het hele jaar met factor 50 insmeren, zelfs als ze niet naar buiten gaan. Hele discussies over of UV straling door een raam kan.
En dan ga ik er maar vanuit dat het bij die mensen daar het hele jaar de zon fel schijnt. Ik vind het jammer dat TO geen gewone creme heeft met toegevoegde SPF. En dan bedoel ik niet de zonnebrand lijn. Gebruikte jaren de sensitive van kruidvat met SPF 15 erin maar daar reageert m'n huid inmiddels niet meer zo goed op. Zoek dus een andere budget proof dagcreme met SPF waar zo weinig mogelijk rotzooi in zit.
En dan ga ik er maar vanuit dat het bij die mensen daar het hele jaar de zon fel schijnt. Ik vind het jammer dat TO geen gewone creme heeft met toegevoegde SPF. En dan bedoel ik niet de zonnebrand lijn. Gebruikte jaren de sensitive van kruidvat met SPF 15 erin maar daar reageert m'n huid inmiddels niet meer zo goed op. Zoek dus een andere budget proof dagcreme met SPF waar zo weinig mogelijk rotzooi in zit.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:06
Ik had op vakantie mijn crème vergeten, in een supermarkt hadden ze allemaal vage merken die ik niet kende. En Nivea hydraterende crème met spf 15. Deze maar genomen en het is mij prima bevallen. Geen idee of je er tegen kan,maar voor die paar euro is het nog te proberen.TsumTsum schreef: ↑22-08-2019 16:30Ik lees ook wel eens dat mensen zich het hele jaar met factor 50 insmeren, zelfs als ze niet naar buiten gaan. Hele discussies over of UV straling door een raam kan.
En ik ga ook nog steeds lekker naar buiten hoor! Ook als ik niet ingesmeerd ben. Ik zou echt doodongelukkig worden als ik de zon moet ontwijken en van ongelukkig zijn wordt je ook niet knapper
vrijdag 30 augustus 2019 om 15:44