Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star² schreef:
28-08-2019 17:18
Nee geen perma, klaar met gezuig en gedrag van sommige mensen.
Mmmm snap ik.
Wel jammer. Las haar echt graag.
fashionvictim schreef:
28-08-2019 17:21
Wat had je ervan verwacht, eigenlijk? Dat wij via de straling van onze WIFI jouw flamoes kunnen beoordelen en dan onze wijsheid kunnen uploaden zodat jij weer via de straling van de jouwe die plek kan deleten?
Helpt dat ook bij andere zaken? Want dan hou ik me graag aanbevolen.
Heb je even?
There is always something happening, and it's usually right now
Star² schreef:
28-08-2019 15:28
Omdat het in sommige gevallen, eigen huis, kinderen, best handig is eea vast te leggen.
Dat is het enige nut wat ik er in zie. Ik vind alleen de bruiloften echt onzinnig/achterhaald ect. Vroeger al, nu helemaal.
Utakar schreef:
28-08-2019 17:22
Uhh nee, dat iemand zei dat heb ik ook wel eens gehad, en gaat vanzelf wel weer over.
En stel nou dat iemand dat had gezegd, dan was je serieus niet naar de dokter gegaan?
Am Yisrael Chai!
Coconuts12 schreef:
28-08-2019 17:06
Ah, dat snap ik wel. Man en ik zijn zo "naïef", maar weten ook dat je op voorhand nooit kunt weten of en hoe lang je bij elkaar blijft. Toch vonden wij het fijn om te trouwen en hopen we op 'tot de dood ons scheidt'. Scheelt mss dat onze beide ouders nooit gescheiden zijn.
De mijne ook niet. En toch heb ik niks met het meeste gedoe om een bruiloft/huwelijk heen. Of het idee dat je tot je dood samen moet/wil blijven.

Ik ben ook heel onromantisch en geloof niet in liefde voor altijd, zeker niet mbt partners. Mijn partner is niet mijn wederhelft en vult mij echt niet perfect aan. Of uberhaupt aan. :-D :-D

Ik word geen beter mens door hem. En ik heb hem ook niet 'nodig', mijn hart breekt niet als hij mij zo verlaten ( mijn ego wel denk ik) ect.

Koude heks ben ik ;-)
Lucifer2018 schreef:
28-08-2019 17:33
De mijne ook niet. En toch heb ik niks met het meeste gedoe om een bruiloft/huwelijk heen. Of het idee dat je tot je dood samen moet/wil blijven.

Ik ben ook heel onromantisch en geloof niet in liefde voor altijd, zeker niet mbt partners. Mijn partner is niet mijn wederhelft en vult mij echt niet perfect aan. Of uberhaupt aan. :-D :-D

Ik word geen beter mens door hem. En ik heb hem ook niet 'nodig', mijn hart breekt niet als hij mij zo verlaten ( mijn ego wel denk ik) ect.

Koude heks ben ik ;-)
Ah, die vlieger gaat dus niet op. Ik vind trouwen echt leuk. Zou het zo weer doen.
fashionvictim schreef:
28-08-2019 17:32
En stel nou dat iemand dat had gezegd, dan was je serieus niet naar de dokter gegaan?
Uhh dan had ik het serieus nog wel een week of 6 aangekeken.
Utakar schreef:
28-08-2019 17:40
(O)
Solomio schreef:
28-08-2019 16:20
Daar hoef je tegenwoordig niet meer voor te trouwen. Of is dat nog steeds met trouwen beter geregeld?

Dat begrijp ik dus heel goed, dat je de dingen goed wilt regelen.

Maar de aanleiding voor dit was weer een bruiloftsdrama-topic.

Mss moet ik het nuanceren: ik begrijp niet dat je een bruiloft wilt.
Trouwen, ok, maar dat is gewoon een contractje afsluiten. Dat hele feest maakt het tot iets bijzonders.
Yep, toen wel. Hier getrouwd omdat het dan beter geregeld zou zijn. Geen bruiloft, goddank, wel met zo'n 25 personen (ouders, zus en gezin, peter, meter en een paar mensen die ik erbij wilde) in een zaal gegeten.
Life is short. Eat dessert first.
Betty_Slocombe schreef:
28-08-2019 16:18
Het streven naar een diamanten huwelijk hoeft niet per se naïef te zijn, het kan ook gewoon een streven zijn. Iedereen kan dood neervallen of verliefd worden op de buurvrouw, maar in principe wil ik graag voor altijd bij mijn man blijven.

ja, dit
Maar wel met samenlevingscontract. Ligt ook alles mee vast, behalve de (financiële) zorg voor elkaar als je uit elkaar gaat.
Later is nu
lemoos2 schreef:
28-08-2019 16:32
Dat heb ik ook, daar streven. We zijn volgend jaar al op de helft, 25 jaar samen. En ik vind hem nog steeds de leukste. Met hem leven is gezelliger dan in mijn eentje.

En dit ook :)
Alleen een jaartje meer :-]
Later is nu
Lucifer2018 schreef:
28-08-2019 17:33

Koude heks ben ik ;-)
Mijn ouders zijn nooit getrouwd en uit elkaar gegaan toen ik drie was.
Als jij een koude heks bent dan ben ik een ijskoude sneeuwheks met een steenklomp i.p.v. heksenhart, want wat je schrijft herken ik x2.

En toch ben ik op raadselachtige wijze al 17 jaar gelukkig getrouwd. Ik ging de kroeg in met ‘trouwen is onzin’ en kwam er uit met ‘best een goed idee, en ook leuk zo’n feesie’. Waarmee bewezen is dat trouwen=verstandsverbijstering=best een goed idee in al z’n malligheid. En niks niet N=1. Ik ben zelden uniek en ken meer van dit soort mafkezen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Coconuts12 schreef:
28-08-2019 17:06
Ah, dat snap ik wel. Man en ik zijn zo "naïef", maar weten ook dat je op voorhand nooit kunt weten of en hoe lang je bij elkaar blijft. Toch vonden wij het fijn om te trouwen en hopen we op 'tot de dood ons scheidt'. Scheelt mss dat onze beide ouders nooit gescheiden zijn.
Vast, dan heb je alleen dat als voorbeeld.

Maar toen mijn ouders nog getrouwd waren, en zelfs nog redelijk gelukkig getrouwd waren, vond ik het al onbegrijpelijk.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
feow schreef:
28-08-2019 18:54
Als jij een koude heks bent dan ben ik een ijskoude sneeuwheks met een steenklomp i.p.v. heksenhart, want wat je schrijft herken ik x2.

En toch ben ik op raadselachtige wijze al 17 jaar gelukkig getrouwd. Ik ging de kroeg in met ‘trouwen is onzin’ en kwam er uit met ‘best een goed idee, en ook leuk zo’n feesie’. Waarmee bewezen is dat trouwen=verstandsverbijstering=best een goed idee in al z’n malligheid. En niks niet N=1. Ik ben zelden uniek en ken meer van dit soort mafkezen.
Ik ging ook nooooit trouwen. Mijn ex wilde heeeel graag. Gelukkig had ik tijdig in het snotje dat hij mij gewoon wilde binden. Dat feestje ging niet door. Dus was ik nog overtuigder dat ik noooooit ging trouwen.
Ook niet met nieuwe vriend. Tot we door een heel naar iets sowieso al ons hele leven verbonden zouden zijn. En we ook nog eens een heel goed team bleken in het verwerken van het gebeuren. Toen vroeg vriend me ten huwelijk en bedacht ik dat ik dat wel een heel mooie manier vond om onze verbondenheid te vieren. Dus zijn we 21 jaar geleden getrouwd. 27 jaar samen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
feow schreef:
28-08-2019 18:54

:-D :-D :-D

Ik heb niks met de bruiloft en het feesie of eeuwige liefde enzo ....Maar ik ben wel al 13 jaar gepartnerd. :-D
Maar omdat we wat wilde regelen mbt kinderen en erfenis en nog wat dingen. Kosste 150 euro en na gesprek met de notaris bleek dat het makkelijkste en de goedkoopste manier was voor wat we wilden.

En toen kon je ook nog flitsscheiden als je geen kinderen had en gereg. partners was.

Nu niet meer. :-D :-D
En ik heb al 2x nee gezegd tegen mijn huidige partner. Een keer voor kind, want dat hoorde zo. Nee hoor.

En later of ik de boel wilde omzetten naar huwelijk en een bruiloft wilde. Nope.
Hij wilde zelf niet maar dacht ook na fikse narigheid dat ik er wel op zat te wachten. Waarom weet ik niet. Lief hoor.

Maar ik wil echt geen bruiloft en we zijn al 'getrouwd'. En hebben kinderen.
Utakar schreef:
28-08-2019 17:40
Gekkie.
Enne... Nu mastrubeer je in je OP en voelde je iets in je vulva? En heb je je rechterhand wel gewassen nadien?
Ik vind het wel weer heel leuk om jurken te kijken in Say Yes to the Dress.
Ik wil best trouwen, maar dan in mijn eigen huis wonen, mijn eigen belastingaangifte mogen doen (zonder een belastingpartner) en zijn huis en geld te erven als ie dood gaat.
Suðri schreef:
28-08-2019 19:38
Ik wil best trouwen, maar dan in mijn eigen huis wonen, mijn eigen belastingaangifte mogen doen (zonder een belastingpartner) en zijn huis en geld te erven als ie dood gaat.
Ik heb een collega die al 20 jaar getrouwd is en lat. Ze hebben beiden hun eigen huis aangehouden. Zij had al een (klein) kind dat hij geadopteerd heeft (vader overleden) en samen hebben ze ook een kind. Ze zijn beiden creatieven en hebben hun eigen vakgebied waarin ze vaak thuis werken. Ze wonen op fietsafstand van elkaar. Werkt prima voor hen en de kinderen.
Maud*de*Braose schreef:
28-08-2019 19:35
Vind je de jurken dan leuk of het OH MY! gedoe?
Oudblond schreef:
28-08-2019 19:51
Ik heb een collega die al 20 jaar getrouwd is en lat. Ze hebben beiden hun eigen huis aangehouden. Zij had al een (klein) kind dat hij geadopteerd heeft (vader overleden) en samen hebben ze ook een kind. Ze zijn beiden creatieven en hebben hun eigen vakgebied waarin ze vaak thuis werken. Ze wonen op fietsafstand van elkaar. Werkt prima voor hen en de kinderen.
Maar volgens mij ben je dan wel automatisch belastingpartners.
Oudblond schreef:
28-08-2019 19:51
Maar volgens mij ben je dan wel automatisch belastingpartners.
Maud*de*Braose schreef:
28-08-2019 19:35
Ik ook. :-D :-D
Oudblond schreef:
28-08-2019 19:54
Vind je de jurken dan leuk of het OH MY! gedoe?
Heel veel jurken vind ik ordinair, sommigen heel mooi. Daar geniet ik van.
Het gedoe vind ik amusant en dan vooral hoe bruiden zich laten koeieneren door hun entourage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven