Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:06
Ja dat was een papierenvliegtuigje wat te hard lande. Helaas geen ufo of zo.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:20
Wat is dat toch, die aversie tegen trouwen?

woensdag 28 augustus 2019 om 15:23
Ik heb er geen aversie tegen, iedereen trouwt maar raak hoor. Maar ik vind het wel een beetje nutteloos.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:25
Waarom zou je een contract tekenen waarmee je jezelf aan iemand vastbindt? Brrrr, mij niet gezien.
De laatste weduwe is mooi! Heb hem in 1 dag uitgelezen.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:28
Maud*de*Braose schreef: ↑28-08-2019 15:25Waarom zou je een contract tekenen waarmee je jezelf aan iemand vastbindt? Brrrr, mij niet gezien.
De laatste weduwe is mooi! Heb hem in 1 dag uitgelezen.
Omdat het in sommige gevallen, eigen huis, kinderen, best handig is eea vast te leggen.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:30
Nutteloos vind ik beter te snappen dan het niet begrijpen waarom mensen willen trouwen. Noem mij maar ouderwets of hopeloos romantisch, maar ik vind het wel de moeite waard en soms ook handiger kan ik me voorstellen.Lady*Voldemort schreef: ↑28-08-2019 15:23Ik heb er geen aversie tegen, iedereen trouwt maar raak hoor. Maar ik vind het wel een beetje nutteloos.

woensdag 28 augustus 2019 om 15:33
Ik ben getrouwd omdat het handig was ivm een kind in de buik. Mijn man wilde ook, dat was een fijne bijkomstigheid.
Ik herken de irritatie over dat vliegtuigicoontje. Ik had het met een topic als "vakantieparken in Noord-Brabant" ofzo, waar ik echt 10 tellen heel verontwaardigd was dat iemand naar Mierlo wilde vliegen. Maar dat viel mee.
Ik herken de irritatie over dat vliegtuigicoontje. Ik had het met een topic als "vakantieparken in Noord-Brabant" ofzo, waar ik echt 10 tellen heel verontwaardigd was dat iemand naar Mierlo wilde vliegen. Maar dat viel mee.
woensdag 28 augustus 2019 om 16:10
Dat is mijn oriëntatiepunt als ik mijn kind bezoek: bij het stadion de snelweg verlaten.
Dus vooral laten staan, anders verdwaal ik.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

woensdag 28 augustus 2019 om 16:14
Ik begreep het als kind al niet, en ik begrijp het nog steeds niet.Coconuts12 schreef: ↑28-08-2019 15:30Nutteloos vind ik beter te snappen dan het niet begrijpen waarom mensen willen trouwen. Noem mij maar ouderwets of hopeloos romantisch, maar ik vind het wel de moeite waard en soms ook handiger kan ik me voorstellen.
Ik kan me voorstellen dat je zo veel van iemand houdt dat je hoopt dat je de rest van je leven met diegene samen zult zijn.
Maar in mijn realiteit zijn contacten meestal niet voor het leven, maar voor een bepaalde periode.
Geldt ook voor relaties.
Het gaat mij niet om het trouwen op zich, maar om het (in mijn ogen zeer naïeve) idee dat je vastlegt dat je de komende 50 jaar bij diegene wilt blijven.
David Dunning
David Dunning
woensdag 28 augustus 2019 om 16:15
Tis natuurlijk wel handig als je een beetje weet wat voor reizen je aanbiedt.bethweeter schreef: ↑28-08-2019 14:58Oh jee. Dat wist ik niet. Maar met reisbureau hoef je zelf niet per se op reis![]()
David Dunning
David Dunning

woensdag 28 augustus 2019 om 16:17
Solomio schreef: ↑28-08-2019 16:14Ik begreep het als kind al niet, en ik begrijp het nog steeds niet.
Ik kan me voorstellen dat je zo veel van iemand houdt dat je hoopt dat je de rest van je leven met diegene samen zult zijn.
Maar in mijn realiteit zijn contacten meestal niet voor het leven, maar voor een bepaalde periode.
Geldt ook voor relaties.
Het gaat mij niet om het trouwen op zich, maar om het (in mijn ogen zeer naïeve) idee dat je vastlegt dat je de komende 50 jaar bij diegene wilt blijven.
O maar dat leg ik ook niet vast, ik leg vast wat er met mijn huis, kinderen, bedrijf, etc. gaat gebeuren bij scheiding/dood.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 16:18
0.44% gewijzigd

woensdag 28 augustus 2019 om 16:20
Daar hoef je tegenwoordig niet meer voor te trouwen. Of is dat nog steeds met trouwen beter geregeld?
Dat begrijp ik dus heel goed, dat je de dingen goed wilt regelen.
Maar de aanleiding voor dit was weer een bruiloftsdrama-topic.
Mss moet ik het nuanceren: ik begrijp niet dat je een bruiloft wilt.
Trouwen, ok, maar dat is gewoon een contractje afsluiten. Dat hele feest maakt het tot iets bijzonders.
David Dunning
David Dunning
woensdag 28 augustus 2019 om 16:21
Goed,
Geen bijzonderheden
woensdag 28 augustus 2019 om 16:22
Nou ja, ik begrijp daar dus oprecht niets van.Betty_Slocombe schreef: ↑28-08-2019 16:18Het streven naar een diamanten huwelijk hoeft niet per se naïef te zijn, het kan ook gewoon een streven zijn. Iedereen kan dood neervallen of verliefd worden op de buurvrouw, maar in principe wil ik graag voor altijd bij mijn man blijven.
Ik wil met mensen blijven zolang het goed gaat/leuk is/ positief iig.
Gaat het niet (meer), klaar dan.
En ik verbreek vriendschappen echt niet bij de eerste dwarse scheet, maar ik ga er ook niet enorm hard mijn best voor doen.
Wat ik hier vaak lees, over hoeveel moeite mensen doen om hun relatie te redden, dat ligt echt buiten mijn begripsvermogen.
David Dunning
David Dunning

woensdag 28 augustus 2019 om 16:23
Goed hoor!

woensdag 28 augustus 2019 om 16:25
Als je bent getrouwd in gemeenschap van goederen en je bent al jaren thuisblijfmoeder kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je je relatie graag wilt redden.
woensdag 28 augustus 2019 om 16:26
Dan wil je je luizenleventje redden, das heel wat anders.Lady*Voldemort schreef: ↑28-08-2019 16:25Als je bent getrouwd in gemeenschap van goederen en je bent al jaren thuisblijfmoeder kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je je relatie graag wilt redden.

David Dunning
David Dunning

woensdag 28 augustus 2019 om 16:29
Solomio schreef: ↑28-08-2019 16:20Daar hoef je tegenwoordig niet meer voor te trouwen. Of is dat nog steeds met trouwen beter geregeld?
Dat begrijp ik dus heel goed, dat je de dingen goed wilt regelen.
Maar de aanleiding voor dit was weer een bruiloftsdrama-topic.
Mss moet ik het nuanceren: ik begrijp niet dat je een bruiloft wilt.
Trouwen, ok, maar dat is gewoon een contractje afsluiten. Dat hele feest maakt het tot iets bijzonders.
Dat is waar, maar een geregistreerd partnerschap of wat dan ook vastleggen bij de notaris is net zo goed een contract.