Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
@due dat was ook onze bedoeling maar er was iets mis gegaan met boeken. Vanaf vrijdag gaan we alsnog naar het andere huisje welke wel aan het speeltuintje staat. Hopelijk zijn er nog wat kinderen volgende week.

We hebben in elk geval bedacht voor volgend jaar tijdig te boeken en te zorgen dat we aan een speeltuin staan op een camping met animatie in het hoogseizoen
Toch een fijne vakantie envelop!

Vraagje: hoeveel kleding hebben jullie voor peuter? Ik koop haast niks maar het wurmt zich (dankbaar!) Via vrienden en collega's m'n huis in.

Ik heb nu even wat tijd om thuis dingen te doen en wil oa haar (en mijn...) Kleding eens goed uitzoeken en dingen wegdoen. Ze heeft echt te veel nu. Maar ik wil ook niet te veel wegdoen, heeft 1 van jullie hier balans in?
Rosings bij mij groeit ze er nog zo snel uit dat ik de kleding gewoon zodra het niet meer past niet terug in de kast leg. Helaas hier het eerste meisje in de rij dus ik moet wel alles kopen. Dat doe ik dus als ik de kast open en denk aii nu is het wat karig of als het seizoen wisselt.
Korte broeken bewaar ik wel altijd (die passen vaak het jaar er op gewoon weer). Ze draagt vandaag een kort spijkerbroekje in maat 80 (terwijl ze 98/104 draagt). Zonder luier past deze volgend jaar misschien nog steeds.
rosings schreef:
29-08-2019 10:07
Toch een fijne vakantie envelop!

Vraagje: hoeveel kleding hebben jullie voor peuter? Ik koop haast niks maar het wurmt zich (dankbaar!) Via vrienden en collega's m'n huis in.

Ik heb nu even wat tijd om thuis dingen te doen en wil oa haar (en mijn...) Kleding eens goed uitzoeken en dingen wegdoen. Ze heeft echt te veel nu. Maar ik wil ook niet te veel wegdoen, heeft 1 van jullie hier balans in?
Dank! Het is verder echt genieten hoor dus dat komt wel goed, ze is nu eenmaal een kindje dat zichzelf niet goed vermaakt en dat is soms wel balen.
Wat betreft kleding, wij krijgen niet veel maar ik kijk vooral wat ik mooi vind. Alles wat mwah of lelijk is gaat weg, ik houd me niet aan bepaalde aantallen. Zodra ik merk dat ik eerder moet wassen omdat kleding opraakt is het tijd op zoek te gaan naar meer kleding.
Hopelijk is je kindje snel gewend teckel en hebben jullie verder een fijne vakantie.

@pip, wij hoeven maar 2 of 2.5u te vliegen :) blijven lekker dichtbij. Vriend heeft gister een koptelefoon voor zoon gekocht zodat hij in het vliegtuig lekker filmpjes op de tablet kan kijken. Wilde voor onderweg nog een paar kleine cadeautjes kopen.

@kleding,: hetgeen wat stuk is gaat weg, wat te klein is gaat naar zolder maar moeten we dringend eens opruimen en uitzoeken. Geen tips dus.

Ik heb zoon gistermiddag ziek van kdv op kunnen halen. Flinke koorts... Hij was echt loeiheet, ben zelf ook niet helemaal fit dus als hij dan tegen mij aan ligt breekt bij mij ook het zweet uit. Vanochtend was de koorts nog hoger geworden. Wel naar het CB geweest, lengte was iets boven het gemiddelde, gewicht iets eronder.
Hij wilde alleen niet meewerken, niks oppakken, niks zeggen etc. Klampte zich helemaal aan mij vast :facepalm: zodra we de wachtkamer weer inliepen begon hij natuurlijk te kletsen. Eigenwijs ding.
Nu ligt hij lekker te slapen, heb het zo met hem te doen, zit echt geen spatje energie in.
Pip ik ga proberen vanavond wat bij mekaar te zoeken voro je; voor wanneer heb je het nodig ?

Teckel pffft herkenbaar, op pad zijn ze leuk maar even op een stoel zitten of in d etuin of bij de camper is hier ook niet echt top!
ik ben sinds ik moede rben nog nooit zo actief geweest hele dagen het huis uit, fietsen wandelen , speeltuin ect ect.

envelop lekker vanaf vrijdag dus wat meer afleiding voor dochter, voor de rest bevalt het wel allemaal ?

Aardbei ahh ne arm ventje zeg, hopelijk knap ie op voordat jullie weg gaan.

due gefeliciteerd met je nieuwe baan en heeel veel plezie met de huizenjacht :)

Qua kleren , ik doe oo kecht wta te klein is gelijk opbergen en probeer beetje overzicht te houden en als ik merk dat ik te snel moet wassen dan gepland g aik op pad voor wat nieuws.
Maar ik denk dat ik ca 10 sets heb ongeveer.
Hier gaat wat te klein is meteen in zak voor goede doel en wat te vies voor woorden is gaat in kledingbak. Aangezien peuter veel kledingbijna jaar gedragen heeft is het nu wel gewoon op en bewaar ik meeste niet voor baby
Had tijdens het middagslaapje wat getypt en gepost maar zie het niet meer?

Vandaag een betere dag gehad. Vanmorgen bij een kasteel geweest en hij vond het allemaal heel mooi. Geluncht met een crêpe en daarna lekker ruim 2 uur geslapen. In de middag gezwommen en bij de caravan gerommeld. Dat ging stukken beter dan gisteren. Samen de groente gesneden, gewassen en in de pan gedaan. Daarna Vleesje op de bbq en lekker gesmikkeld. We eten nu wat eerder en dat helpt. Dan is hij minder hangry en moe (wat een rot combi is) en dan na het eten nog lekker gespeeld. Wij hebben de voortent al opgeruimd en al andere dingen in de auto enz gedaan. Morgen als ze wakker worden koppelen we de caravan aan. Baby een fles en zoon ontbijt en dan gaan we op naar de volgende camping. We moeten wel weer een flink stuk rijden dus ben benieuwd. Maar is eerder ook goed gekomen dus we zien het wel. Het is nu 20h en ze slapen allebei.
Wat kleding betreft doe ik net als de meeste als ik te vaak mis grijp en te vaak moet wassen koop ik wat bij. Alles wat zoon niet meer past ligt op zolder. Sommige dingen zijn voor dochter nog geschikt anderen wat minder. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.
Ik koop meestal dingen nieuw en krijg ook veel van m'n moeder. Voor baby had ik een pakket op mp gekocht en daar ben ik erg blij mee. Zoon zit nu op een leeftijd dat hij z'n kleren zo lang draagt dat het wel kapot gaat of op z'n minst er zulke vlekken in zitten dat ik het weggooi of als smeerdoek voor de fietsen/klussen in gebruik neem.
Ik shop,overigens wel goedkoop, hema, zeeman, C&a, h&m en Zara. In de uitverkoop ga ik nog wel graag naar We of Shoeby. En laatst een heel leuk soft shell jack voor peuter gekocht in de aanbieding bij Mountain Warehouse.
Aardbei-banaan, beterschap!
En twee uurtjes is te overzien zeker met filmpjes, ik had rozijnen in mijn tas voor tijdens de rijen op de luchthavens.

Quest, wat lief. Het gaat om de week van 16-09. We moeten even kijken of we
gelijk uit Parijs door kunnen rijden of dat we die week nog naar het ziekenhuis moeten. Als ze maandag ander gips krijgt dan willen ze dat nog wekelijks controleren.

Qua kleding koop ik wat nodig is. Koop ook wel vooruit als ik iets in de aanbieding zie. Voor dochter koop ik overal wel, hm, Zara, Gap (heeft vaak goede sale op eigen site) primark, zeeman. En soms wat Franse merken. Ik heb in januari veel verkocht op de ijhallen. Stond met een vriendin samen en we hebben lekker verkocht. Alles wat ik niet mee hoefde verhuizen was meegenomen.
Ik koop eigenlijk wat ik tegenkom en leuk vindt. Ik koop vaak kleding in de uitverkoop. Ze heeft kleding van Hema, zeeman, wibra, cena, ter stal, Primark en prenatal huismerk. Ik heb zelf nooit 'merk' kleding voor haar gekocht. Ik wil binnenkort eens iets van next gaan proberen.

Alles wat ze niet meer past en nog netjes is gaat in dozen op zolder. Hoewel we nu spreken over het bij één kindje houden kan ik het op één of andere nog niet weg doen :facepalm: Zelfde geldt voor box, maxicosi, wandelwagen, babyset van de stokke, enz.

Poosje terug had ik het er over dat de leidsters van kdv steeds aangaven dat ze wel een driftkikker kan zijn. Bij navraag blijkt dat ze dat helemaal niet verontrustend vinden en ze ook corrigeren waar nodig. Ze vinden dat ze gewoon goed voor zichzelf opkomt. De leidsters gaven aan dat ook al ziet ze er zo lief, schattig en petit uit, ze echt niet over zich heen laat lopen. :heart:

Hier begint volgende week psz ook weer. Ben benieuwd of ze dat nog moeilijk vindt, want de afgelopen weken heeft ze het goed naar dr zin gehad op kdv. Ze geeft een kus en zegt terwijl ze zwaait doeg mama/papa!
Wat schrijven jullie veel! Ik ben sinds deze week weer aan het werk dus heb niet zoveel tijd gehad om te reageren.

Due, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Teckeltje, vervelend dat zoon zich niet zo goed kan vermaken, hopelijk is het de rest van de vakantie makkelijker. Gaat hij normaal veel naar het kdv, of is hij veel thuis?

Ik had een hersenspinsel. Mijn dochter is op de psz na altijd thuis geweest en soms werk ik ook thuis als ze er is. Ze kan uitstekend zelf spelen en zichzelf heel goed vermaken. Zal dat in het karakter van het kind zitten, of komt dat ook omdat ze gewend is vaak zelf te spelen?

Kleding koop ik als we tekort hebben. Nu gaat er voor het eerst kleding stuk, maar tot nu toe groeide ze er steeds uit. Ik koop goedkoop: vooral veel Hema en H&M. Ik denk dat we overal vijf van hebben: broeken, jurkjes, lange shirts en korte shirts.

Dochter is deze week voor het eerst op de kermis geweest: ze vond het fantastisch.
Lavendel, fijn toch juist dat ze van zichzelf afbijt? Hier is het andersom, dochter is extreem rustig op de psz. Ze kletst thuis de oren van je hoofd, maar daar zegt ze soms de hele ochtend geen woord. Ze zit alleen maar stil in een hoekje te spelen, maar lijkt het wel naar haar zin te hebben. De leidsters benoemen het ook steeds naar ons, in weet niet zo goed of ik daar iets mee moet of dat het alleen ter info is. Ik keek als kind ook altijd de kat uit de boom, misschien heeft ze dat van mij.
@fiona ik denk echt dat het karakter is en dat je zelf spelen niet echt kan aanleren.
Zelf spelen: een beetje van beide denk ik.
Ik startte vaak samen met zoon om te spelen en liet hem dan daarna zelf spelen. Bij zoon werkt dat goed en hij kan ook goed zelf spelen.

Succes weer fiona met werken.
fiona2018 schreef:
30-08-2019 08:04

Ik had een hersenspinsel. Mijn dochter is op de psz na altijd thuis geweest en soms werk ik ook thuis als ze er is. Ze kan uitstekend zelf spelen en zichzelf heel goed vermaken. Zal dat in het karakter van het kind zitten, of komt dat ook omdat ze gewend is vaak zelf te spelen?
Karakter denk ik. Ik ken twee kinderen die beiden eerst altijd alleen bij opa en oma waren en die kunnen helemaal niet alleen spelen. Onze peuter gaat 4 dagen naar kdv maar kan dat prima.
Ik denk ook beide. Dochter kon zeer slecht alleen spelen maar dit is de laatste periode echt verbeterd. Ook speelt ze veel beter zelf als ik met haar thuis ben, dan als papa/opa/oma er zijn.

Ze weet nu gewoon dat ik niet de hele tijd met haar ga spelen (door volhouden). Idd even mee opstarten soms .
Qua kleding kijk ik niet naar wat ze nodig heeft, maar vooral wat ik leuk vind haha. Ik koop ook veel in de sale (of via limango) Haar kast puilt dus uit. Nu met een 2e meisje op komst wel handig :-D.
Lavendel_12 schreef:
29-08-2019 22:34

Poosje terug had ik het er over dat de leidsters van kdv steeds aangaven dat ze wel een driftkikker kan zijn. Bij navraag blijkt dat ze dat helemaal niet verontrustend vinden en ze ook corrigeren waar nodig. Ze vinden dat ze gewoon goed voor zichzelf opkomt. De leidsters gaven aan dat ook al ziet ze er zo lief, schattig en petit uit, ze echt niet over zich heen laat lopen. :heart:
Alleen maar goed toch! Hier ook een pittig kind aldus kdv. In eerste instantie klinkt dat wat negatief, Maar eigenlijk alleen maar fijn dat ze zo goed voor zichzelf opkomen, een eigen mening hebben en niet over zich heen laten lopen! Zullen ze later alleen maar profijt van hebben denk ik nu haha. Al is het als ouders zijnde niet altijd makkelijk :A:
pavo07 schreef:
30-08-2019 09:15
Alleen maar goed toch! Hier ook een pittig kind aldus kdv. In eerste instantie klinkt dat wat negatief, Maar eigenlijk alleen maar fijn dat ze zo goed voor zichzelf opkomen, een eigen mening hebben en niet over zich heen laten lopen! Zullen ze later alleen maar profijt van hebben denk ik nu haha. Al is het als ouders zijnde niet altijd makkelijk :A:
Dat denk ik ook maar het is niet altijd positief, vanmorgen zijn we weer weg gegaan uit de speeltuin omdat ze een ander kindje omver duwde en krabte omdat deze eerst van de glijbaan ging... Ze krijgt daarna redelijk snel spijt eb moest ook huilen dat het spelen daardoor even klaar was maar toch kan het een volgende keer gewoon weer gebeuren.

Wij hebben overigens van alles geprobeerd maar dochter kan gewoon echt slecht alleen spelen. We weigeren steeds mee te doen en geven ook suggesties wat ze kan doen en dat lukt dan voor 5min. In het eerste half jaar heeft ze wel 24/7 aandacht gekregen omdat ze anders haar huid open krabte, wellicht dat dat nu ook nog tegenwerkt.
Dochter kan trouwens wel even alleen spelen met nieuw speelgoed, vaak dingen wisselen helpt ook, ze houdt erg van prikkels, nieuwe dingen, nieuwe plekken en samen spelen (wat gelukkig ook vaak goed gaat)
Envelop ik herken het hoor van je dochter met alleen spelen. Wij hebben ook van alles Geprobeerd, net zoals wat jij beschrijft. Maar als ik ook maar durf te roepen dat hij even alleen gaat spelen is het direct janken.
Ook wat je schrijft over nieuwe prikkels enz, nieuw speelgoed al dat soort dingen is idd dan wel even goed. Het lijkt wel steeds een beetje beter te worden gelukkig. Ik hoef er minder vaak naast te zitten op de grond maar moet wel continu verbaal erbij betrokken blijven.
En een speeltuin gaat hij dus juist niet alleen z'n gang. Dat is het allemaal ineens eng en moet mama of papa mee. Als ik dat weiger gaat hij keihard huilen. Meestal ga ik dan gewoon gelijk weer naar huis. Ik ga echt niet mee het klimrek op. Jammer dan.
Continu verbaal betrokken blijven is hier idd ook goed, ze roept steeds "kijk eens mama" en als ze dan aandacht krijgt is het goed maar ik vind dat ze ook moet leren soms zonder die aandacht te kunnen maar dat blijft lastig.
In de speeltuin ed ligt het eraan hoe de wind waait, de ene keer rent ze overal op af en is niks te gek en een andere keer is een klein glijbaantje ineens eng. Ze kijkt vaak 10-15min de kat uit de boom en gaat daarna los. Ik speel overigens ook mee in de speeltuin, ga gerust 10x van de glijbaan en spring mee op de trampoline. Voor dochter maar ook omdat ik dat zelf leuk vind. Nu met baby erbij kan dat niet altijd eb dat vind ze buiten huis prima.

Vandaag nog een x naar het zwembad geweest en ze ligt nu te slapen :cheer: het was weer echt leuk! Ze durfde nu ook al van de rand in het diepe te springen, heel knap!
Ik klauter ook gewoon met peuter op de klimrekken. Al is het wel fijn als hij straks met zijn broertje lekker klimt.

Vanochtend met zijn tweetjes naar dierentuin geweest. Peuter had tophumeur en was gewoon weer eens echt gezellig. Zo fijn :love:. 3,5 uur dierentuin waarvan 1,5 uur max dieren kijken, uur buitenspeeltuinen en verder apenkooien binnen :-). Daarna even bij Mc geweest en toen ik langs ons mam moest wilde hij daar tv kijken en nog even blijven. Ook goed :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven