Toeval, zo sterk?
woensdag 4 september 2019 om 15:36
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
donderdag 5 september 2019 om 13:45
Nee hoor, dat heb je goed gelezen.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 13:36Vergeef het me als ik er naast zit.. maar ik meen toch van jou te hebben gelezen dat jullie breuk heel verdrietig en pijnlijk was, en daarom ook al het contact verbroken werd??
Ik kan het mis hebben (veel reacties achter elkaar)
TO is sprookjes aan het vertellen denk ik.
donderdag 5 september 2019 om 13:46
Hiersocialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 09:40Niemand kon met mij contact opnemen. Toen het een aantal jaren geleden uitging, heb ik hem en de andere uit onze vriendengroep van social media verwijderd. Ook contactgegevens zoals het telefoonnummer. Ik kon het gewoon niet. Ook al was dit voor mij een moeilijke beslissing. Ik wilde niks van hem zien, en hij kon op die manier ook niks van mij zien. Maar door deze beslissing was ik wel opeens veel vriendschappen kwijt. Met enkele heb ik nog sporadisch contact gehad en ook af en toe mee afgesproken.
Doordat er jaren overheen zijn gegaan is het nu allemaal anders. Inmiddels heb ik dit ook allemaal uitgelegd. Dat is denk ik ook waarom die goede band met de groep, er nog steeds is. Ze nemen mij niks kwalijk en snappen de hele situatie.
Hij heeft dan ook 10 maanden geleden geen contact met mij kunnen opnemen. Al hoorde ik wel, dat hij hiervan spijt heeft. Zelf was ik toen ook aan het daten met iemand, waarvan ik dacht dat het de serieuze kant opging.
Ik suggereer ook echt niet dat hij zijn huidige relatie moet beëindigen. Ik zeg alleen dat die gevoelens van beide kanten nooit zijn weggeweest. Daarom vind ik het nu lastig, omdat ik niet had verwacht dat ik zo overrompeld werd toen ik hem zag.
donderdag 5 september 2019 om 13:47
Dat je naar ons het verhaal wat verandert, dat kansocialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 11:56Nee hoor. Ik heb geen verwachtingen. Gewoon gezellig op bezoek.
Ik verheug me erop, deze contacten weer op te bouwen. Mij zul je zelf niet over hem horen beginnen.
Maar waarom ben jij niet eerlijk naar jezelf?
Dit wordt 1 groot tranendal
donderdag 5 september 2019 om 13:49
Nee dat klopt ook. Het was zeker heel verdrietig en pijnlijk. We hebben het hier ook heel moeilijk mee gehad.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 13:36Vergeef het me als ik er naast zit.. maar ik meen toch van jou te hebben gelezen dat jullie breuk heel verdrietig en pijnlijk was, en daarom ook al het contact verbroken werd??
Ik kan het mis hebben (veel reacties achter elkaar)
Maar dit is wel echt de enige reden. Ik heb toen inderdaad met iedereen het contact verbroken, hij kon dit niet.
donderdag 5 september 2019 om 13:55
Je verbrak het contact, met hem en de vriendengroep. Nu is er sporadisch contact met anderen en hem zelf heb je tot afgelopen zaterdag nooit meer gezien.
Hoe weet je dan toch dat hij nog al jaren aan je denkt, en nog gevoelens voor je heeft?
Weet je zeker dat die gevoelens niet alleen bij jou spelen?
En wat ga je nu doen, wachten tot (of of) hij contact met je opneemt?
Hoe weet je dan toch dat hij nog al jaren aan je denkt, en nog gevoelens voor je heeft?
donderdag 5 september 2019 om 13:55
donderdag 5 september 2019 om 14:03
Is nu alles wat jullie destijds belemmerde, opgelost of weg?socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 13:55Want? Een pijnlijke en emotionele breuk hoeft niet te betekenen dat er meer aan de hand was?
Het was op dat moment zo pijnlijk en verdrietig omdat we zoveel van elkaar hielden.
donderdag 5 september 2019 om 14:05
Omdat ik in een stad woon, waar we veel gezamenlijke vrienden hebben. Mensen waar ik wel nog gewoon contact mee heb gehouden.Rosalind schreef: ↑05-09-2019 13:55Je verbrak het contact, met hem en de vriendengroep. Nu is er sporadisch contact met anderen en hem zelf heb je tot afgelopen zaterdag nooit meer gezien.
De hechte vriendenkring, stond heel dichtbij. Maar er zijn ook genoeg mensen die ik door de jaren heen vaak zag, en deze mensen zagen hem ook. Dan komt het toch echt wel eens ter sprake.
donderdag 5 september 2019 om 14:08
En toch vindt hij nu iemand anders meer de moeite waard om bij te zijn.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 14:05Omdat ik in een stad woon, waar we veel gezamenlijke vrienden hebben. Mensen waar ik wel nog gewoon contact mee heb gehouden.
De hechte vriendenkring, stond heel dichtbij. Maar er zijn ook genoeg mensen die ik door de jaren heen vaak zag, en deze mensen zagen hem ook. Dan komt het toch echt wel eens ter sprake.
Tenzij hij gedwongen wordt natuurlijk.
donderdag 5 september 2019 om 14:10
Maar relativeer dat nou eens voor jezelfsocialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 14:05Omdat ik in een stad woon, waar we veel gezamenlijke vrienden hebben. Mensen waar ik wel nog gewoon contact mee heb gehouden.
Natuurlijk benoemen jullie gezamenlijke vrienden hem als ze jou spreken
Als ik nu een oud-studiegenoot tegen kom, bespreken we ook even Hoe het met iedereen gaat, vrienden, vriendinnen, exen
Maar geen haar op mijn hoofd, die ooit nog met 1 van die jongens iets wil hoor. Hoop niet dat ze dat denken, als ze horen dat ik het nog wel eens over hen heb
donderdag 5 september 2019 om 14:14
Maar wat wacht je precies af dan morgen?socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 11:38Ja, dat blijkt! Time will tell.
Ik wacht gewoon morgen eens af, en dan zie ik het wel.
donderdag 5 september 2019 om 14:16
Dat snap ik. Maar het gaat erom wat er gezegd is geworden.lilalinda schreef: ↑05-09-2019 14:10Maar relativeer dat nou eens voor jezelf
Natuurlijk benoemen jullie gezamenlijke vrienden hem als ze jou spreken
Als ik nu een oud-studiegenoot tegen kom, bespreken we ook even Hoe het met iedereen gaat, vrienden, vriendinnen, exen
Maar geen haar op mijn hoofd, die ooit nog met 1 van die jongens iets wil hoor. Hoop niet dat ze dat denken, als ze horen dat ik het nog wel eens over hen heb
Het waren geen gesprekken die je gewoon even hebt, om over iedereen in het verleden te praten.
donderdag 5 september 2019 om 14:23
socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 13:49Nee dat klopt ook. Het was zeker heel verdrietig en pijnlijk. We hebben het hier ook heel moeilijk mee gehad.
Maar dit is wel echt de enige reden. Ik heb toen inderdaad met iedereen het contact verbroken, hij kon dit niet.
Ik ben je kwijt t.o
Vanochtend tegen 10:00 uur schreef je (ik weet het niet exact te quoten):
"Ja.. tuurlijk wist ik waar hij woonde.. "maar als iemand al het contact met je heeft verbroken, ga je er toch niet als een verloren puppy achteraan?"
Wie is de verloren puppy??
Ik raak je verhaal nu echt kwijt t.o
donderdag 5 september 2019 om 14:27
je wil het niet horen, maar let een beetje op jezelf.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 14:16Dat snap ik. Maar het gaat erom wat er gezegd is geworden.
Het waren geen gesprekken die je gewoon even hebt, om over iedereen in het verleden te praten.
Dit wordt huilen.
donderdag 5 september 2019 om 14:27
Nee, ik zei: Tuurlijk wist hij waar ik woonde. Maar als iemand met mij het contact heeft verbroken, ga ik er niet achteraan als een verloren puppy. Hij heeft het een tijdje daarna nog geprobeerd. Maar omdat we samen hadden besloten om er een punt achter te zetten, wilde ik niet meteen terugkrabbelen. Ik heb me sterk gehouden om mezelf te beschermen. Ik wist dat ik anders weer bij hem terug zou gaan. Maar daar was de situatie niet mee veranderd.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 14:23Ik ben je kwijt t.o
Vanochtend tegen 10:00 uur schreef je (ik weet het niet exact te quoten):
"Ja.. tuurlijk wist ik waar hij woonde.. "maar als iemand al het contact met je heeft verbroken, ga je er toch niet als een verloren puppy achteraan?"
Wie is de verloren puppy??
Ik raak je verhaal nu echt kwijt t.o
donderdag 5 september 2019 om 14:37
Ik weet zeker dat ze hierover gaan beginnen. Ik ken ze al langer dan vandaag. Mocht hij tegen hun hebben gezegd dat hij er na afgelopen zaterdag ook nog zo over denkt, en graag met mij in contact komt, weet ik of ik er iets mee kan of niet.
Hij heeft i.i.g. al aan hun laten weten dat hij het jammer vond, dat hij geen kans kreeg om een gesprek aan te gaan. Zoals al eerder gezegd, werd hij telkens door zijn vriendin weg/meegetrokken.
donderdag 5 september 2019 om 14:38
Om even terug te komen op je vraag in het Topic, 'Geloof je in het Lot? ' ..ehh nee!
Als je iets wil, zal je er zelf voor moeten zorgen.
Je zegt morgen gezellig naar zijn broer te gaan. Daar zal het vast ook wel over vroeger gaan en dat het leuk is dat jullie elkaar weer zijn tegen gekomen en bla bla bla...Je geeft even aan dat je het leuk vond om je ex weer eens te zien, en jammer te vinden dat hij in een relatie zit, Punt.
Zijn broer zal dat echt wel door vertellen. Dan is het aan hem om er vervolg aan te geven. Doe hij dat niet, vergeet hem! Zo ja, dat mag hij wel eerst even zijn relatie uit maken.
Is dit gestook in een relatie? ja!...is dat netjes?, nee!. Maar je leeft je eigen leven en niet de leven die wij in dit forum aan je opdringen.
Daarnaast, als het mijn man zou zijn die liever bij zijn ex zou zitten als die daar de kans voor krijgt...dan mag hij gaan. Liever gisteren dan vandaag.
Je zegt morgen gezellig naar zijn broer te gaan. Daar zal het vast ook wel over vroeger gaan en dat het leuk is dat jullie elkaar weer zijn tegen gekomen en bla bla bla...Je geeft even aan dat je het leuk vond om je ex weer eens te zien, en jammer te vinden dat hij in een relatie zit, Punt.
Zijn broer zal dat echt wel door vertellen. Dan is het aan hem om er vervolg aan te geven. Doe hij dat niet, vergeet hem! Zo ja, dat mag hij wel eerst even zijn relatie uit maken.
Is dit gestook in een relatie? ja!...is dat netjes?, nee!. Maar je leeft je eigen leven en niet de leven die wij in dit forum aan je opdringen.
Daarnaast, als het mijn man zou zijn die liever bij zijn ex zou zitten als die daar de kans voor krijgt...dan mag hij gaan. Liever gisteren dan vandaag.
donderdag 5 september 2019 om 14:40
[quote=Jenny80 post_id=30354977 time=1567687134 user_id=347128]
Om even terug te komen op je vraag in het Topic, 'Geloof je in het Lot? ' ..ehh nee!
Met bovenstaande geef ik je helemaal gelijk.
Met bovenstaande geef ik je helemaal gelijk.
donderdag 5 september 2019 om 14:45
Om nog even antwoord op je vraag te geven: Ja hier ook jarenlang van die unfinished buisness gehad. Hij blies me van mijn sokken, het was verliefdheid op het eerste gezicht, de X-factor, alles. De omstandigheden waren er niet naar omdat hij per jaar slechts enkele weken in Nederland was vanwege zijn beroep als dj. Ik ben dan ook weer niet zo'n romantisch type die alles uit haar handen laat vallen om hem achterna te gaan en rationeel is altijd wel duidelijk geweest dat het niet zou werken.En toch, als hij dan weer eens belde, was ik totaal van de leg. Het zwijmelgehalte werd natuurlijk vooral versterkt door het gegeven dat het onafgemaakt leek. Langzaam heb ik het losgelaten omdat het gewoon totaal onrealistisch was. Als ik hem op de radio of iets dergelijks hoor, kan ik een glimlach niet onderdrukken. Ik heb het gewoon gehouden voor wat het is: een mooie herinnering en een blijvende zwak voor hem.