Toeval, zo sterk?
woensdag 4 september 2019 om 15:36
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
vrijdag 6 september 2019 om 04:51
Enkel eerste pagina gelezen, dus allicht mosterd.
Om je vraag te beantwoorden: ik geloof hier zeker in wanneer het jeugdliefdes betreft. Bij een verbroken relatie tussen volwassenen, kun je beter onthouden waarom het eerst niet werkte.
Met de bijkomende info kun je misschien eens overwegen om je gebruikersnaam aan te passen.
Om je vraag te beantwoorden: ik geloof hier zeker in wanneer het jeugdliefdes betreft. Bij een verbroken relatie tussen volwassenen, kun je beter onthouden waarom het eerst niet werkte.
Met de bijkomende info kun je misschien eens overwegen om je gebruikersnaam aan te passen.
vrijdag 6 september 2019 om 08:14
Ik kan je nu al vertellen, jullie horen niet bij elkaar.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 18:04
Als we niet bij elkaar horen, komen we daar vanzelf wel achter.
Bij elkaar horen is iets wat je samen opbouwt door bewust voor elkaar te kiezen in goede en slechte tijden, geen romantische predestinatie.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 6 september 2019 om 08:28
Hear hear.Boterletter schreef: ↑05-09-2019 22:08Leuk topic dit!
TO zegt dat ex de liefde van haar leven is maar 'het boeit niet' dat ex in een relatie zit waarin hij zogenaamd niet gelukkig is. (Als je van iemand houdt gun je hem/haar toch het beste of is dat alleen in mijn romantische hoofd?)
Is ze jaaaaaren bij ex geweest en heeft ze meerdere lange relaties gehad. Wat is lang en hoe oud is TO?
Verder lijkt TO wat doorgeslagen in haar assertiviteitstraining dat het vervelend begint te worden. Ze is een combinatie van Doutzen Kroes, Majoor Boszhard, Marie Curie, Pippi Langkous en Willeke Alberti, noemt zichzelf 'socialgoodwoman' maar blijft kwijlen over een poepvanger uit haar jeugd die nog geen beweging heeft gemaakt richting haar.
Laat me raden: je vriendengroep bestaat uit 3 mannen en 3 vrouwen en daar zit 1 koppel bij en jullie ontmoeten elkaar in een koffiehuis dat Central Perk heet!
Ik geniet van alle reacties! Dank allen!![]()
Heb je haar andere topic ook gelezen?
vrijdag 6 september 2019 om 09:13
Gelukkig zul je mij nog lang niet in een rusthuis vinden!Joséphine schreef: ↑05-09-2019 20:54Je bent intelligent, pretendeer je. Schrijf dan ajb het voltooid deelwoord van verwoorden met een d, niet met dt.
En verder. In elk rusthuis zitten minstens 5 vrouwen die hun dagen vullen met ingebeelde liefdesverhalen, die bol staan van veronderstellingen, overdrijvingen of eufemismen. Waarom die ene knapperd zijn hele leven lang haar achternagehold is, maar ja: het mocht niet wezen.![]()
vrijdag 6 september 2019 om 09:19
Jup. Maar dit gaat over een jeugdliefde.lolapaloeza schreef: ↑06-09-2019 08:14Ik kan je nu al vertellen, jullie horen niet bij elkaar.
Bij elkaar horen is iets wat je samen opbouwt door bewust voor elkaar te kiezen in goede en slechte tijden, geen romantische predestinatie.
We waren nog niet volwassen (genoeg).
vrijdag 6 september 2019 om 09:19
Wie weet doe je haar uiteindelijk wel een groot plezier met dit hele verhaal.socialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 16:21Maar heel eerlijk. Het is eerder mijn geluk, dat dat van haar, toch?
vrijdag 6 september 2019 om 09:23
Gut gut. Je mist de boodschap nogal. Bovendien weet je nooit wat het leven brengt, 'nog lang niet' is maar de vraag.socialgoodwoman schreef: ↑06-09-2019 09:13Gelukkig zul je mij nog lang niet in een rusthuis vinden!
vrijdag 6 september 2019 om 09:31
drama stapelen.
en de oude collega met auto is ook verleden tijd?
vrijdag 6 september 2019 om 09:35
Drama stapelen? Want? Ik ben 5 jaar samen geweest met mijn vorige partner.
De jeugdliefde waar ik het in dit topic over heb, is al zeker 10 jaar geleden.
Collega is inderdaad verleden tijd. We zijn gewoon bevriend.
vrijdag 6 september 2019 om 09:38
ja dat is veel drama. Kan me zo voorstellen dat dat heel veel unfinished business is. Probeer het eerst eens leuk te hebben met jezelf. je bent wanhopig op zoek dat is echt niet aantrekkelijk. ben je bang dat je overschiet ofzosocialgoodwoman schreef: ↑06-09-2019 09:35Drama stapelen? Want? Ik ben 5 jaar samen geweest met mijn vorige partner.
De jeugdliefde waar ik het in dit topic over heb, is al zeker 10 jaar geleden.
Collega is inderdaad verleden tijd. We zijn gewoon bevriend.
vrijdag 6 september 2019 om 09:38
vrijdag 6 september 2019 om 09:43
Ik kan prima alleen zijn. Ik woon ook al jaren alleen. Doe zo goed als alles alleen.
Wanhopig ben ik ook niet. Dus dit slaat nergens op.
Zeker wil ik een partner ontmoeten waar ik iets mee kan opbouwen.
Ik wil een eigen gezinnetje hebben. Tuurlijk. Maar ik ben echt niet zo op zoek als hoe het misschien in het topic overkomt.
vrijdag 6 september 2019 om 09:47
Nou zo komt het wel over, en als je er niet eentje kan vinden via daten of op je werk dan stort je wel op iemand uit je verleden. Dat is toch echt heel erg wanhopigsocialgoodwoman schreef: ↑06-09-2019 09:43Ik kan prima alleen zijn. Ik woon ook al jaren alleen. Doe zo goed als alles alleen.
Wanhopig ben ik ook niet. Dus dit slaat nergens op.
Zeker wil ik een partner ontmoeten waar ik iets mee kan opbouwen.
Ik wil een eigen gezinnetje hebben. Tuurlijk. Maar ik ben echt niet zo op zoek als hoe het misschien in het topic overkomt.
vrijdag 6 september 2019 om 09:52
Ik vind dat niet wanhopig. Als ik hem afgelopen zaterdag niet was tegengekomen, was er niet eens iets aan de hand geweest. Dan had ik niet geweten dat ik er nog zo sterk over dacht. En bovendien ben ik nog nooit eerder teruggegaan naar een ex. Je doet alsof ik dit vaker doe.
vrijdag 6 september 2019 om 09:53
vrijdag 6 september 2019 om 10:11
Op z'n minst wel. Ik weet alleen niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, nee...shift.delete schreef: ↑06-09-2019 09:58Maar alle gekheid op een stokje TO. Het is duidelijk dat je op zijn minst een praatje met hem wil maken en dat hij daar ook voor openstaat, toch? Neem dan de stap, zou ik zeggen, en verdoe je tijd niet langer. Of twijfel je nog over wat wijsheid is?
vrijdag 6 september 2019 om 10:18
dan loop je op een feestje naar hem toe. Steekt je hand uit naar vriendin. Praat met hen beiden.socialgoodwoman schreef: ↑06-09-2019 10:11Op z'n minst wel. Ik weet alleen niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, nee...
Merk je vanzelf, of dat gewaardeerd wordt
vrijdag 6 september 2019 om 10:21
Ja, gelezen. En zoals eerder genoemd viel deze zin mij op:
Het beangstigd mij daarom ook wel. "Wat als.... ik niemand meer ga vinden waar ik echt verliefd op kan worden"
Daar spreekt imo toch heel veel angst uit om maar niet de Mr. Right tegen te komen.
Als je dan elke man, dus ook ex, als potentiele relatie-kandidaat gaat bekijken, verkramp je vanzelf. Dat gecombineerd met een arrogante dosis zelfvertrouwen (of is het zelfoverschatting?) maakt je, is mijn overtuiging, niet tot een leuker mensch.
Chill, ontspan, exhale. Deze meneer was het niet, is het niet en zal het nooit worden(als je echt zoveel waard bent als je zegt te zijn)
Snap heel, heel goed dat verstand en gevoel twee totaal verschillende dingen zijn dus geniet als een puber van het gevoel van je-eerste-echte-liefde maar kijk met een volwassen blik naar je ex en zie en weet dat we stiekem mss toch wel een beetje gelijk hebben.