Toeval, zo sterk?

04-09-2019 15:36 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.

Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 10:11
Op z'n minst wel. Ik weet alleen niet hoe ik dit het beste kan aanpakken, nee...
Huh? Eerst schreef je nog dat je er principieel op tegen was....

Maar dan nog, zolang iemand bezet is ga ik er niet achteraan. Want dat kan eigenlijk gewoon niet. Uit principe. Ook al zou ik het wel graag willen doen.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 09:52
Ik vind dat niet wanhopig. Als ik hem afgelopen zaterdag niet was tegengekomen, was er niet eens iets aan de hand geweest. Dan had ik niet geweten dat ik er nog zo sterk over dacht. En bovendien ben ik nog nooit eerder teruggegaan naar een ex. Je doet alsof ik dit vaker doe.
Dus eigenlijk kwamen de gevoelens pas terug toen je hem weer zag?

Ik hoop dat je beseft dat je gevoelens van nu louter gebaseerd zijn op herinneringen en aantrekkingskracht.
De kans bestaat ook dat jullie beiden zo veranderd zijn dat jullie niet meer bij elkaar passen. Of andere ideeën over de toekomst hebben. En niet te vergeten, misschien wil hij zijn relatie wel helemaal niet opgeven.
vivautrecht85 schreef:
06-09-2019 10:27
Huh? Eerst schreef je nog dat je er principieel op tegen was....

Maar dan nog, zolang iemand bezet is ga ik er niet achteraan. Want dat kan eigenlijk gewoon niet. Uit principe. Ook al zou ik het wel graag willen doen.
Ja. Maar de bal is al door anderen gaan rollen.
Of ik zelf iets ga doen? Nee. Of er vanavond iets meer uit komt? Misschien.
Rosalind schreef:
06-09-2019 10:32
Dus eigenlijk kwamen de gevoelens pas terug toen je hem weer zag?

Ik hoop dat je beseft dat je gevoelens van nu louter gebaseerd zijn op herinneringen en aantrekkingskracht.
De kans bestaat ook dat jullie beiden zo veranderd zijn dat jullie niet meer bij elkaar passen. Of andere ideeën over de toekomst hebben. En niet te vergeten, misschien wil hij zijn relatie wel helemaal niet opgeven.
Klopt. Een enorme klik, hitsigheid, gezwijmel en/of derden die zo graag willen dat je weer samen komt; het zegt helemaal niks. Toen ik een stuk jonger was (oma vertelt) liet ik me ook helemaal meeslepen in zulke romantiek. Maar naarmate je wat ouder wordt, merk je dat dit lang niet altijd een goede basis is. Dat op de lange termijn heel andere zaken bepalen of het werkt. En het heeft eerder niet gewerkt.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 09:52
Ik vind dat niet wanhopig. Als ik hem afgelopen zaterdag niet was tegengekomen, was er niet eens iets aan de hand geweest. Dan had ik niet geweten dat ik er nog zo sterk over dacht. En bovendien ben ik nog nooit eerder teruggegaan naar een ex. Je doet alsof ik dit vaker doe.
Er is nu ook niks aan de hand, behalve in jouw hoofd. Maar dat zie je zelf ook wel in toch?
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 10:33
Jij hebt het in de hand he, niet anderen. Principes heb je zelf en zijn niet afhankelijk van de acties van anderen. Als ik in de winkel sta en vrienden zeggen me dat ik iets moet stelen, dan doe ik dat ook niet. Hoezeer ze het ook aanmoedigen of zelfs makkelijk maken.

Of! Je bent gewoon eerlijk, vooral tegen jezelf. En geeft gewoon toe dat je hier werk van wilt maken en dat je daarvoor de afspraak van vandaag gebruikt.
socialgoodwoman schreef:
Die anderen gaan niet achter deze bezette man aan, dat kun jij alleen zelf doen. Prima dat je dat wilt doen, maar verschuil je dan niet achter anderen of achter principes.
socialgoodwoman schreef:
Jakkes SGW! Erg onvolwassen om nu naar anderen te wijzen(Ja maar, ja maar.... zij zijn begonnen!) zodat jij niet meer integer hoeft te zijn. Je bent en kijkt niet eens eerlijk naar jezelf.
Ruggegraatloos....
vivautrecht85 schreef:
06-09-2019 10:38
Jij hebt het in de hand he, niet anderen. Principes heb je zelf en zijn niet afhankelijk van de acties van anderen. Als ik in de winkel sta en vrienden zeggen me dat ik iets moet stelen, dan doe ik dat ook niet. Hoezeer ze het ook aanmoedigen of zelfs makkelijk maken.

Of! Je bent gewoon eerlijk, vooral tegen jezelf. En geeft gewoon toe dat je hier werk van wilt maken en dat je daarvoor de afspraak van vandaag gebruikt.
Precies dit!
Ik vind het een beetje een laffe reactie TO “ik doe niks, het balletje is gaan rollen door anderen, ik zit braaf op een afstandje af te wachten ”.
Terwijl overduidelijk is waar je op uit bent. Wees gewoon eerlijk.
socialgoodwoman schreef:
welke bal dan??
Wat een topic. Of ik geloof in het lot rondom unfinished business? Een beetje, ik ben wel wat romantisch aangelegd op dat gebied maar ook weer niet naïef. Ik geloof dat het actief van 2 kanten moet komen.

Mijn man en ik kennen elkaar al sinds we tieners zijn. Kwamen elkaar tegen op onorthodoxe manier toen, door afstand tussen onze woonplaatsen werd het niets, maar we vonden elkaar erg leuk. Af en aan intensief contact gehad, dan was hij weer bezet en dan ik en nam contact af. Tot ik erachter kwam dat mijn langdurige relatie niet ging werken en hij toevallig weer eens een bericht stuurde hoe het ging na een hele poos radiostilte, hij was al jaren single. Ik maakte het uit met ex, ging daten met man dankzij studenten ov en de rest is geschiedenis. De één noemt het toeval dat we elkaar op het juiste moment weer vonden, de ander noemt het 'het lot'. Wij zeggen wel eens dat het gewoon zo moest zijn.

Hij heeft ook een lange relatie gehad op jonge leeftijd, dat was al jaren uit toen man en ik gingen daten. Zij was heel boos toen ze over ons hoorde. Vroeg zich af of ze een tussendoortje was. Zij wist van mijn bestaan en dat mijn man af en aan wel gevoelens had gehad voor me en andersom, maar op moment dat hij met haar was, was hij echt serieus en ik met mijn vriendje. Daarom wil ik je op het hart drukken TO: 'it takes two to tango' en het zou zomaar eens kunnen dat ondanks alle 'hij wacht op jou' achtige verhalen van familie en vrienden van hem zijn gevoel voor huidige vriendin een stuk sterker kan zijn dan je inschat. Mijn man maakte evenveel werk van mij als ik van hem toen we single waren en de trein en tijd konden veroorloven. Ik verbrak mijn relatie wetende dat ik het serieus met hem wilde proberen nu het kom (en relatie liep al niet). Pas erop dat je het verhaal niet teveel romantiseert, zeker met het oog op je kinderwens en dat je graag een goedwerkende relatie wil. Dat zijn echt valkuilen die alles mooier maken dan het lijkt. Ik wil niet zeggen dat je niet je gevoelens mag of kan opbiechten, maar ik ben wel van mening dat als het 'meant to be' is hij ook wel van jou zou moeten maken. En behalve wat blikken en verhalen van vrienden is er weinig aanleiding toe te denken dat hij echt op jou zit te wachten... Ik maakte het uit met mijn ex voor ik nieuwe schoenen had, ik denk niet dat man het erg charmant had gevonden mijn ex pas in te lichten van de aanstaande breuk als wij al lang en breed tijdens dates hand in hand door de bollenvelden huppelden bij wijze van spreken.
Jezus. Wat nemen jullie alles enorm letterlijk zeg.
Er wordt gedaan alsof ik niks anders te doen heb. Alsof m'n leven hiervan afhangt.
Alsof hij continu door mijn hoofd spookt. Ik heb ook nog gewoon andere contacten hoor. Ben nog gewoon aan het daten.

Ik zou alleen graag een gesprek met hem willen voeren. Puur om erachter te komen of deze jeugdliefde nog een volwassen, 2de kans kan krijgen. Was het makkelijker geweest als we beide vrijgezel waren. Absoluut. Moet ik "hulp" ontvangen van anderen? Waarschijnlijk niet. Kan ik actie ondernemen? Ja. Is dat netjes? Nee. Maar een relatie van 10 maanden is nog heel pril. Wilt hij toch liever verder gaan met zijn huidige vriendin? Ook prima. Blijf ik hoe dan ook omgaan met de vriendengroep? Ja.
Nou, jij opent er een topic over.
Dus dat rondspoken zal vast wel accuraat zijn.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 11:22
Er wordt gedaan alsof ik niks anders te doen heb. Alsof m'n leven hiervan afhangt.
Alsof hij continu door mijn hoofd spookt. Ik heb ook nog gewoon andere contacten hoor. Ben nog gewoon aan het daten.

Ik zou alleen graag een gesprek met hem willen voeren. Puur om erachter te komen of deze jeugdliefde nog een volwassen, 2de kans kan krijgen. Was het makkelijker geweest als we beide vrijgezel waren. Absoluut. Moet ik "hulp" ontvangen van anderen? Waarschijnlijk niet. Kan ik actie ondernemen? Ja. Is dat netjes? Nee. Maar een relatie van 10 maanden is nog heel pril. Wilt hij toch liever verder gaan met zijn huidige vriendin? Ook prima. Blijf ik hoe dan ook omgaan met de vriendengroep? Ja.
Ach man, het beheerst echt wel je leven. Je ben er obsessief mee bezig. Je wringt je wanhopig tussen zijn vriendengroep om info over hem op te duikelen en stiekem met hem in contact te kunnen staan. Ik vind het zielig en goedkoop gedrag...
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 11:22

Ja het was wel duidelijk dat je op zoek bent hoor. En kennelijk zo wanhopig dat je je nu begint te richten op een ex met wie je niet eens een woord hebt gewisseld. Maar ik ben reuze benieuwd naar het vervolg. :popcorn:
Echt om te janken dit...
Jij zei dat jij vooral NIET ging wroeten in hun relatie. Maar nu wil je dus toch even gaan checken of je nog een kans maakt. En dan verbaasd zijn dat zijn vriendin jou niet moet.
Maar waarom neem je dan niet gewoon contact met hem op ipv het via vrienden of familie te spelen?
Zo gek is dat toch niet?
Zoek hem op op social media en stuur hem een berichtje. Vraag of hij een keer een kop koffie met je wil drinken. Of spreek hem op het volgende feestje aan.
Marigold1986 schreef:
06-09-2019 11:40
Ach man, het beheerst echt wel je leven. Je ben er obsessief mee bezig. Je wringt je wanhopig tussen zijn vriendengroep om info over hem op te duikelen en stiekem met hem in contact te kunnen staan. Ik vind het zielig en goedkoop gedrag...
1 avond beheerst mijn hele leven, zeg je? Haha te grappig. Ik ben er helemaal niet obsessief mee bezig. Doe toch eens normaal man.
Ik hoef het helemaal niet stiekem of via via te doen hoor.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 11:46
1 avond beheerst mijn hele leven, zeg je? Haha te grappig. Ik ben er helemaal niet obsessief mee bezig. Doe toch eens normaal man.
Ik hoef het helemaal niet stiekem of via via te doen hoor.
Maar je doet het wel!
Rosalind schreef:
06-09-2019 11:46
Maar waarom neem je dan niet gewoon contact met hem op ipv het via vrienden of familie te spelen?
Zo gek is dat toch niet?
Zoek hem op op social media en stuur hem een berichtje. Vraag of hij een keer een kop koffie met je wil drinken. Of spreek hem op het volgende feestje aan.
Dat is zeker niet zo gek. Een berichtje sturen is ook zo gedaan. Daar gaat het niet om. De kans dat ik hem toevallig weer ergens tegenkom, is denk ik heel klein.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 11:56
Dat is zeker niet zo gek. Een berichtje sturen is ook zo gedaan. Daar gaat het niet om. De kans dat ik hem toevallig weer ergens tegenkom, is denk ik heel klein.
Maar waar gaat het dan om?
Als jij wil weten of er nog een toekomst voor jullie is, dan moet je dat aan hem vragen ipv het via zijn vriendengroep en broer te spelen.
Hou het zuiver, hou het tussen jou en hem.

En als je daadwerkelijk ineens weer zo vet bent met alle vrienden, dan is de kans dat je hem nog een keer tegenkomt op een feestje natuurlijk niet heel klein.
Rosalind schreef:
06-09-2019 12:18
Maar waar gaat het dan om?
Als jij wil weten of er nog een toekomst voor jullie is, dan moet je dat aan hem vragen ipv het via zijn vriendengroep en broer te spelen.
Hou het zuiver, hou het tussen jou en hem.

En als je daadwerkelijk ineens weer zo vet bent met alle vrienden, dan is de kans dat je hem nog een keer tegenkomt op een feestje natuurlijk niet heel klein.
Dat is veel te rechtstreeks, dan is het het lot niet meer... Beinvloeden via vrienden of familie, desnoods langdurig in de ogen kijken zodat hij de stap zet, zolang ze zelf maar geen verantwoordelijkheid moet nemen voor haar keuzes.
Hoe is het mogelijk dat iemand zich in een paar berichten zo vreselijk tegenspreekt?
Ik lust geen spruiten maar ik vind ze wel lekker.... huh? Wat?

Ik ga een gooi doen naar je beroep: manager of advocaat! Beide hebben de gave om recht te lullen wat krom is.

Als dit is waarop jij een toekomst wilt bouwen, be my guest maar dan hoop ik zo voor je dat karma niet bestaat want dan ga je nog heel verdrietig worden.
zurimat schreef:
06-09-2019 12:23
Dat is veel te rechtstreeks, dan is het het lot niet meer... Beinvloeden via vrienden of familie, desnoods langdurig in de ogen kijken zodat hij de stap zet, zolang ze zelf maar geen verantwoordelijkheid moet nemen voor haar keuzes.
Juist! Dit helemaal.
Als ze zelf maar geen blaam heeft. Geen officiele stappen ondernemen, maar zich stiekem naar binnen werken.
Lekker achterbaks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven