Toeval, zo sterk?

04-09-2019 15:36 476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.

Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
Als jullie samen zijn het lot was geweest dan had hij jou 10 maanden geleden tegen gekomen in plaats van zijn vriendin. Of dan waren de omstandigheden beter geweest toen jullie daadwerkelijk een relatie hadden.

Als je niet in het lot gelooft, maar in zo'n ontzettend sterke connectie dat jullie bij elkaar horen. Dan zouden jullie nu ook al bij elkaar zijn geweest. Hij is een relatie met een ander aangegaan, en heeft toen waarschijnlijk geen seconde aan jou gedacht.
Nee joh, geen advocaat of manager... Een trol of een niet zo good social woman.
Levensgenieter ;)
MissButterflyyy schreef:
06-09-2019 12:46
Een not-so-social-good-woman iig. Echt om te janken dit. Ze pikt er alleen uit wat ze wil maar elke vorm van kritiek wordt aan de kant geschoven, genegeerd of tegengesproken met kul-argumenten.
Hopelijk leest TO deze berichten over een tijdje terug om er achter te komen dat ze een totaal verknipte kijk op de realiteit had en toch niet zo briljant en speciaal was als ze zich op dit moment wil voordoen.
Rosalind schreef:
06-09-2019 12:18
Maar waar gaat het dan om?
Als jij wil weten of er nog een toekomst voor jullie is, dan moet je dat aan hem vragen ipv het via zijn vriendengroep en broer te spelen.
Hou het zuiver, hou het tussen jou en hem.

En als je daadwerkelijk ineens weer zo vet bent met alle vrienden, dan is de kans dat je hem nog een keer tegenkomt op een feestje natuurlijk niet heel klein.
Die vrienden die zelfs volgens TO nogal kinderachtig gedrag vertonen maar waar ze dan wel via exact dat 'communicatiekanaal' de boodschap wil overbrengen dat ze hem nog/weer wil.... Tja.

TO, ik denk best dat er mogelijkheden zouden kunnen zijn om het weer te laten werken, blijkens ook de reacties die - met name voordat je vertelde dat hij bezet is - gegeven zijn. Maar de rest van het verhaal bezorgt me vooral kromme tenen. Die vriendengroep, 'principes' met onduidelijke reikwijdte. Maar ook de door jou en anderen gemaakte opmerkingen dat tien maanden nog heel pril is. Ja, natuurlijk is dat pril, maar waarom dat een excuus is ontgaat me volledig. Elke relatie begint pril. En dan is die eerste periode wel dé tijd te ontdekken of je echt past, maar dat is tussen die twee personen. Als tussen die twee personen besloten is dat het niet past, neemt hij vanzelf wel contact op. Of niet. Maar dat is echt geen bemoeienis van jou bij nodig. Ik zou mezelf die rol ook niet graag toedichten overigens.
Ik ben niet bang om een bericht rechtstreeks te sturen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat zij berichten bestemd voor hem (op afstand) kan lezen. Dat is niet tussen hem en mij.
MissButterflyyy schreef:
06-09-2019 12:46
Een trol? Really? Waar geloof jij in dan? Te veel tekenfilms gekeken?
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 13:29
Ik ben niet bang om een bericht rechtstreeks te sturen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat zij berichten bestemd voor hem (op afstand) kan lezen. Dat is niet tussen hem en mij.
Dit is echt een lame smoes, dat weet je zelf ook wel.
Grappig dat je jezelf elders dapper en 'een doorzetter' noemt. Je gedrag wijst op het tegendeel.
socialgoodwoman schreef:
Okee, geef dan dus iig toe dat je hem wél wil afpikken...
socialgoodwoman schreef:
Huh? Waarom zou zij zijn persoonlijke berichten lezen?

En je zegt zelf al: het is iets (ik neem aan dat je iets bedoelt ipv niet) tussen hem en mij.
Waarom het dat via anderen spelen?
Vraag zijn broer om zijn nummer en klaar. Kunnen we een keer bijpraten tijdens een kop koffie? Ik neem aan dat je hem geen liefdesverklaring per app gaat sturen.
Rosalind schreef:
06-09-2019 13:40
Huh? Waarom zou zij zijn persoonlijke berichten lezen?

En je zegt zelf al: het is iets (ik neem aan dat je iets bedoelt ipv niet) tussen hem en mij.
Waarom het dat via anderen spelen?
Vraag zijn broer om zijn nummer en klaar. Kunnen we een keer bijpraten tijdens een kop koffie? Ik neem aan dat je hem geen liefdesverklaring per app gaat sturen.
Ze is bang dat hij nee zegt. Die kans is natuurlijk erg groot want hij heeft een vriendin.
Ze wil leuk lopen doen bij de vriendengroep in de hoop die zij haar dan de hemel in prijzen bij hem en op hem in gaan praten om contact te zoeken met haar...

Nee hoor, TO, je bent totaal niet doorzichtig...
Ah, iets met een jeugdliefde dus. Mijn jeugdliefde en ik kwamen ook weer bij elkaar. Heeft niet gewerkt. Hoewel we allebei echt wel leuke mensen zijn en er altijd aantrekkingskracht was, passen we gewoon niet optimaal bij elkaar. We zijn uit elkaar gegaan en nu allebei veel gelukkiger met iemand anders (ook inmiddels allebei een gezin). Ik geloof wel in aantrekkingskracht, niet in het lot
socialgoodwoman schreef:
Ik zou persoonlijk liever rechtstreeks een bericht naar hem sturen met het risico dat zij het leest (met haar heb je niets toch verder) dan via broer/vrienden etc. Want nu is het verre van “tussen jou en hem”.

Ik snap je wel, je gaat nu een beetje voor de veilige manier. Maar wees eerlijk, dit is toch niet chique. Dit is een beetje laf, slinks.
En ik merk aan je reacties dat je dat volgens mij zelf ook wel weet.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 11:22
Jezus. Wat nemen jullie alles enorm letterlijk zeg.
Er wordt gedaan alsof ik niks anders te doen heb. Alsof m'n leven hiervan afhangt.
Alsof hij continu door mijn hoofd spookt. Ik heb ook nog gewoon andere contacten hoor. Ben nog gewoon aan het daten.

Ik zou alleen graag een gesprek met hem willen voeren. Puur om erachter te komen of deze jeugdliefde nog een volwassen, 2de kans kan krijgen. Was het makkelijker geweest als we beide vrijgezel waren. Absoluut. Moet ik "hulp" ontvangen van anderen? Waarschijnlijk niet. Kan ik actie ondernemen? Ja. Is dat netjes? Nee. Maar een relatie van 10 maanden is nog heel pril. Wilt hij toch liever verder gaan met zijn huidige vriendin? Ook prima. Blijf ik hoe dan ook omgaan met de vriendengroep? Ja.
Ben je je bewust van het feit dat de wat felle reacties (mede) een gevolg kunnen zijn van de wijze waarop jij je profileert? Het is lastig om een gedegen advies te geven als een TS zichzelf zo tegenspreekt. Uit principe zou je niet gaan wroeten in andermans relatie maar je twijfelt wel hoe je hem zou benaderen. Je wilt anderen hier buiten houden maar denkt wel hun hulp nodig te hebben bij je missie om nader tot hem te komen. Je wilt de afspraak met zijn broer niet gebruiken om nader tot je ex te komen maar wilt de afspraak wel even afwachten om te kijken hoe nu verder met je ex.

Zoals ik eerder schreef; ga vooral je gang als jij WEL werk wilt maken van een bezette jongeman. Ik zou het zelf niet doen. Niet per se (alleen) om het morele aspect maar vooral omdat hij niet leuk klinkt en omdat ik me dan constant bewust zou zijn van het risico dat hij dit ook bij mij zou flikken. Maar geef het gewoon toe: je wilt hem, bent met hem bezig en wilt er werk van maken. Als je dat zegt, zouden mensen daar vast ook wat van vinden maar zou dit topic wellicht een stuk constructiever zijn. En blijft staan dat mensen je waarschuwen dat dit je mogelijk nog ellende zal opleveren, maar dat is dan jouw risico.
En als je het heft in handen neemt, neem dan verantwoordelijkheid voor je eigen handelen. Wellicht dat je het veilig vindt om het via via te doen, omdat je je dan kunt verschuilen achter anderen die de bal laten rollen, maar dit is bijna zeker een recept voor ellende. Dus hou het zuiver en transparant, wees eerlijk naar jezelf en anderen over je intenties en pak de bal zelf op.

De situatie is natuurlijk al verre van ideaal, maar probeer in jouw keuze in ieder geval zo integer mogelijk te handelen. Anders is de basis echt heel broos, mocht het tot een relatie komen. (De basis is mijn inziens al broos, maar ja das een ander verhaal).

Je wuift verder ook heel makkelijk weg dat hij een beetje een slapperik is, bevestigt dat zelfs een beetje (of ben je daar sarcastisch) dus denk goed na of je dit wel wilt. De sprookjesachtige romantiek van een oude niet-geroeste liefde kan jullie vast vleugels geven in het begin, maar na verloop van tijd komen dergelijke karaktertrekken echt wel naar boven.
Ik erger mij aan het feit dat de droomprins in dit topic wordt neergezet als een slappeling zonder karakter die een relatie aangaat om niet alleen te hoeven zijn. Met een flinke korrel zout te nemen want ook dat weer zijn zinsbegoochelingen. De enige zekerheid in dit verhaal is de obsessie van TO.
joséphine wijzigde dit bericht op 06-09-2019 14:21
Reden: woordkeuze
11.87% gewijzigd
Joséphine schreef:
06-09-2019 14:16
Ik erger mij ook aan het feit dat de droomvent in dit topic wordt neergezet als een slappeling zonder karakter die een relatie aangaat om niet alleen te hoeven zijn. Met een flinke korrel zout te nemen want ook dat weer zijn zinsbegoochelingen. Het enige wat we hier zeker weten is dat TO een obsessie heeft voor hem.
TS zegt zelf dat hij in het verleden meerdere relaties is aangegaan om haar te vergeten. Dat zijn haar eigen woorden en dan is het logisch dat mensen dat slap vinden.
vivautrecht85 schreef:
06-09-2019 14:03
Ben je je bewust van het feit dat de wat felle reacties (mede) een gevolg kunnen zijn van de wijze waarop jij je profileert? Het is lastig om een gedegen advies te geven als een TS zichzelf zo tegenspreekt. Uit principe zou je niet gaan wroeten in andermans relatie maar je twijfelt wel hoe je hem zou benaderen. Je wilt anderen hier buiten houden maar denkt wel hun hulp nodig te hebben bij je missie om nader tot hem te komen. Je wilt de afspraak met zijn broer niet gebruiken om nader tot je ex te komen maar wilt de afspraak wel even afwachten om te kijken hoe nu verder met je ex.

Zoals ik eerder schreef; ga vooral je gang als jij WEL werk wilt maken van een bezette jongeman. Ik zou het zelf niet doen. Niet per se (alleen) om het morele aspect maar vooral omdat hij niet leuk klinkt en omdat ik me dan constant bewust zou zijn van het risico dat hij dit ook bij mij zou flikken. Maar geef het gewoon toe: je wilt hem, bent met hem bezig en wilt er werk van maken. Als je dat zegt, zouden mensen daar vast ook wat van vinden maar zou dit topic wellicht een stuk constructiever zijn. En blijft staan dat mensen je waarschuwen dat dit je mogelijk nog ellende zal opleveren, maar dat is dan jouw risico.
En als je het heft in handen neemt, neem dan verantwoordelijkheid voor je eigen handelen. Wellicht dat je het veilig vindt om het via via te doen, omdat je je dan kunt verschuilen achter anderen die de bal laten rollen, maar dit is bijna zeker een recept voor ellende. Dus hou het zuiver en transparant, wees eerlijk naar jezelf en anderen over je intenties en pak de bal zelf op.

De situatie is natuurlijk al verre van ideaal, maar probeer in jouw keuze in ieder geval zo integer mogelijk te handelen. Anders is de basis echt heel broos, mocht het tot een relatie komen. (De basis is mijn inziens al broos, maar ja das een ander verhaal).

Je wuift verder ook heel makkelijk weg dat hij een beetje een slapperik is, bevestigt dat zelfs een beetje (of ben je daar sarcastisch) dus denk goed na of je dit wel wilt. De sprookjesachtige romantiek van een oude niet-geroeste liefde kan jullie vast vleugels geven in het begin, maar na verloop van tijd komen dergelijke karaktertrekken echt wel naar boven.
Het tegenspreken van mezelf, is gewoon omdat ik steeds twijfel wat ik hiermee moet.
Normaal kan ik makkelijk beslissingen maken. Maar dit is echt lastig.
Zeker wil ik liever niet in andermans relaties wroeten. Eerlijk, dat zou ik zelf ook niet fijn vinden.
Zijn broers en vriendinnen hadden mij misschien ook niet moeten inlichten. Maargoed dat is nou eenmaal gebeurd.
Omdat we niet met ruzie, jaloezie, of een ander soort drama uit elkaar zijn gegaan maakt het moeilijk. En ja er kan dan wel gezegd worden, waarom hebben jullie 10 maanden geleden geen contact met elkaar opgezocht? Of als het echt meant to be was, waren jullie wel bij elkaar gebleven. Maar dat is allemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik zie nu in wat ik toentertijd fout heb gedaan, wat ik beter kon doen, en dat durf ik ook aan hem toe te geven. En tuurlijk wens ik hem het allerbeste toe, en wil ik dat hij gelukkig is.
Marigold1986 schreef:
06-09-2019 13:45
Ze is bang dat hij nee zegt. Die kans is natuurlijk erg groot want hij heeft een vriendin.
Ze wil leuk lopen doen bij de vriendengroep in de hoop die zij haar dan de hemel in prijzen bij hem en op hem in gaan praten om contact te zoeken met haar...

Nee hoor, TO, je bent totaal niet doorzichtig...
Nee sorry hoor, maar hier ga je echt te ver.
Wat denk je? Dat ik nog in groep 6 zit? Niemand hoeft mij de hemel in te prijzen, en zo is de vriendengroep ook helemaal niet. Evenals op hem in praten. Ze zullen het er hooguit over hebben, maar niemand gaat dingen zitten opdringen of weet ik het. Als hij vervolgens contact wil opnemen, is dat leuk. Maar wel geheel zijn keuze. Geen één persoon uit de vriendengroep zal hem of mij opjutten om contact op te nemen.
Dat mensen zich ermee bemoeien is niet heel volwassen, nee. Maar het is geen ramp?! Ik maak nog altijd mijn eigen beslissingen.
Zo moeilijk is die beslissing helemaal niet.
Wat je hiermee moet? Helemaal niets! Hij heeft een vriendin!
Ik heb niet alles gelezen, maar waarom laat je hem niet jou benaderen? Als hij dat wil doet hij dat vroeg of laat echt wel. Dat hij bezet is maakt daarvoor niet uit.
vivautrecht85 schreef:
06-09-2019 14:20
TS zegt zelf dat hij in het verleden meerdere relaties is aangegaan om haar te vergeten. Dat zijn haar eigen woorden en dan is het logisch dat mensen dat slap vinden.
Ja, alleen hoe weet TS dit? Tot nu toe speelt alles zich uitsluitend in haar hoofd af.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 13:31
Een trol? Really? Waar geloof jij in dan? Te veel tekenfilms gekeken?
Ik kan bijna niet geloven dat dit echt is nee. :facepalm:
Levensgenieter ;)
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 14:48

Zeker wil ik liever niet in andermans relaties wroeten.
Je doet anders wel, wat je niet zegt te willen.
Laat die ex met rust, het is al lang uit en hij heeft een vriendin.
Respecteer dat feit tenminste.
Daveotion schreef:
06-09-2019 14:59
Ja, alleen hoe weet TS dit? Tot nu toe speelt alles zich uitsluitend in haar hoofd af.
In mijn hoofd? Weet je überhaupt wat begrijpend lezen is?
Hoe ik dit weet? Nogmaals, dit is meerdere keren door hem zelf toegegeven en verteld aan vrienden. Die het vervolgens weer aan mij lieten weten. Ik verzin helemaal niks, ik schrijf hier alleen maar wat ik hoor en meekrijg. Maar dat is blijkbaar moeilijk te begrijpen.
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 15:20
Hoe ik dit weet? Nogmaals, dit is meerdere keren door hem zelf toegegeven en verteld aan vrienden. Die het vervolgens weer aan mij lieten weten. Ik verzin helemaal niks, ik schrijf hier alleen maar wat ik hoor en meekrijg. Maar dat is blijkbaar moeilijk te begrijpen.
Nooit er aan gedacht, dat ze mogelijk een misselijk geintje met je uithalen?
socialgoodwoman schreef:
06-09-2019 15:20
Ja dat heb ik gelezen. Lijkt me een super betrouwbare bron waar je blindelings op kunt afgaan. :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven