Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de stokke steps en daar kan ze zelf op en af.
Ze blijft meestal niet super lang zitten tijdens het eten of wil bij ons op schoot.

Wij zijn laatst naar de kinderkapper geweest, daar mocht ze op een brandweerauto zitten. Dat vond ze heel leuk en de kapster entertainde haar ook leuk. ze is zo beweeglijk, maar daar wist ze goed raad mee.

Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest voor haar arm, ze heeft nieuw gips alleen om haar onderarm dus dat is wel fijn. Tijdens de wisseling zat ze heerlijk een krentenbol te eten. haha niet geïmponeerd. we hoeven pas weer na de vakantie op controle dus we kunnen lekker twee weken weg :-)
Team lange broek en dichte schoenen hier, ligt meer aan mij dan aan peuter..
Hier wel de tondeuze, en dat gaat dus prima met de thuiskapster.

Team lange broek, hemd aan en dichte schoenen. Het regent hier dan ook en het is maar fris buiten.
Teckeltje88 schreef:
06-09-2019 17:03
Hier team bikini :sun:
Peuter ook :mrgreen:?
Koekiemonster26 schreef:
06-09-2019 17:27
Team lange broek en dichte schoenen hier, ligt meer aan mij dan aan peuter..
Die van mij trekt zijn lange broek dan gewoon uit. Maar ik loop ook nogop slippers
Hier ook team lange broek en dichte schoenen, ik vond het koud vandaag! Dochter had zelfs een sjaal om vanmiddag.

Ik zou soms wel eerder dan 22 uur naar bed willen hoor, maar dan krijgt de baby nog een fles. Vroeger werd het nog wel eens 23 uur en dan ging ik vaak nog even lezen.
Hier trui, lange broek en laarzen! Stapte vanmorgen naar buiten en toen schoot zelfs al kort de gedachte door mijn hoofd richting de winterjas. Ik moet nog nieuwe sjaal voor dochter kopen, vorige is verdwenen op kdv en werkelijk niemand die thuis is gekomen met een sjaal en dacht he die is niet van ons laat ik die weer mee nemen en op kdv leggen.

Hier een stokke triptrap! Heel blij mee, ze klimt zelf op de stoel voor het avondeten en gaat er ook niet af voordat we allemaal klaar zijn. Bij de salontafel hebben we nog een kleiner houten stoeltje staan met haar naam, geb datum en konijn er in gegraveerd. Cadeau van opa en oma die alle kleinkinderen kregen. Aan de salontafel eet ze met regelmaat haar ontbijt en lunch.

Bij ons is de standaard bedtijd +/- 23.00 geworden. Maar zat net op de bank al ff te knikkebollen :-$ Echt hoor is heb dagen dat mijn hoofd het kussen raakt en ik meteen in coma ben......

Ze hebben bij onze kapsalon geen kinderstoel, maar een verhoogkussen in de gewone stoelen. Laatste keer knippen was ze heel rustig.

Fijn PIpPip dat ze pas over 2 weken weer hoeft en ze niet zo onder de indruk was.

Ik ben afgelopen week weer voor controle bij de kinderarts geweest. Dit keer een hele lieve verpleegkundige die het hartfilmpje maakte. Peuter mocht gewoon bij mij op schoot blijven zitten, knuffel erbij en dit keer geen geschuur van de huid voordat de plakkers erop moesten, vorige keer mocht dat allemaal niet. Hartfilmpje was goed en bij het luisteren hoorde de kinderarts wel een hartruisje maar dat deed haar niet denken aan een gaatje of slecht werkende hartklep. Nu alleen nog onder controle voor de groei. Ze zat nu weer op de -1 lijn, maar ze willen nog even in de gaten houden dat ze deze blijft volgen. Mag bij cb wegen en meten en dan telefonisch doorgeven. Gelukkig maar want bij de afspraak van deze week liep peuter naar de kamer, keek naar binnen en draaide meteen weer om om weg te lopen. Die dacht ow nee dit ken ik dat gaan we mooi niet doen, doei! :lol:
Due-scimmie schreef:
06-09-2019 17:39
Peuter ook :mrgreen:?
Ja jouwe niet :rofl:
Fijn Pip! Al een vakantie adres gevonden?

En lavendel als ik het mij goed herinner is peuter dan gestegen in lijntje? Dat is mooi. Fijn dat de rest ook goed was.

Ik kijk geloof ik nog helemaal niet uit naar het weer in NL. Wat een kou als ik jullie zo hoor.

Vandaag hier weer harde wind dus zijn met de auto naar een stadje geweest. Was weer erg geslaagd. Heerlijke lunch genoten en peuter vreet zo dat hele kindermenu (stuk zalm a 200gr, stampotje en wortelen) op tijdens ons voorgerecht en smikkelt daarna nog mee van onze borden. Geen middagslaapje vandaag maar hij was echt super gezellig. Ook weer even naar de speeltuin geweest bij terugkomst op de camping en hij was toch wel even teleurgesteld toen bleek dat z'n vriend van gisteren er niet was. Maar alsnog heel leuk gespeeld. Daarna nog wat kleins gegeten want we zaten allemaal nog best vol van de lunch, samen de afwas gedaan en daarna nog lekker in badje. Hij ligt er net 5 minuten in en slaapt al terwijl baby nog dikke party houdt in bed haha.

Morgen neemt de wind weer af en kunnen we dus weer naar het strand en zwemmen. Ook weer lekker.
Teckeltje88 schreef:
06-09-2019 19:40
Ja jouwe niet :rofl:
Als ie zelf mocht kiezen waarschijnlijk wel :P. Hij wilde ook een skye roze uv pakje.
Due-scimmie schreef:
06-09-2019 21:21
Als ie zelf mocht kiezen waarschijnlijk wel :P. Hij wilde ook een skye roze uv pakje.
Haha ja dat dacht ik al wel ;)
weh, het gaat morgen de hele dag regenen volgens de voorspelling... eens even bedenken wat we dan gaan doen hoor.
Teckeltje88 schreef:
06-09-2019 17:03
Hier team bikini :sun:
Als ik in Frankrijk zou zijn zou ik ook team bikini zijn denk ik :proud: :sun:

Lavendel, je dochter zat eerst op de -2 toch? Fijn dat het goed ging vandaag!

Pip, ook fijn dat jullie afspraak goed ging! Fijne vakantie!

Dochter had net weer een nachtmerrie, dat gebeurt erg vaak de laatste tijd. Ze zit dan rechtop in bed heel hard te huilen. Haar kussen is dan echt doorweekt van het zweet, terwijl ze niet te warm gekleed is. Ik hoor haar nu ook erg hoesten, hopelijk wordt ze niet ziek.
Wat rot Fiona van die nachtmerries. Hopelijk wordt ze inderdaad niet ziek!
rosings schreef:
06-09-2019 22:05
weh, het gaat morgen de hele dag regenen volgens de voorspelling... eens even bedenken wat we dan gaan doen hoor.
Ochtend: uitleven in een binnenspeeltuin

Dan een uitgebreid middagslaapje

Middag: koekjes bakken

Hier gaan we de verjaardag van zoon vieren, slingers hangen al klaar, ballonnen zijn opgeblazen :cheer2:
Maartje2016 schreef:
06-09-2019 22:19

Hier gaan we de verjaardag van zoon vieren, slingers hangen al klaar, ballonnen zijn opgeblazen :cheer2:
knuffels voor de zieke kindjes! (en de mama's!)

Binnenspeeltuin vind ik te prijzig en met dit weer waarschijnlijk ook te druk, kreeg van vriendin de tip van een tuincentrum, en er zit hier wel een grote in de buurt om een paar uurtjes te neuzen denk ik. Dan bij oma lunchen en middagdutje.
Koekjesbakken is een goed idee! Hebben we nog niet eerder gedaan samen!
Maartje2016 schreef:
06-09-2019 22:19

Veel plezier én gefeliciteerd!!

@rosings tuincentrum is een goeie idd. En koekjes bakken ook. Of lekker frøbelen thuis en eerst naar action voor knutsel meuk. Stickers plakken is hier helemaal de hit lately.
Rozetje wil alleen maar buiten spelen als het aan haar ligt. Een dag niet geschommelt is een dag niet geleefd geloof ik.

En ze is vandaag een JOEKEL van een glijbaan opgeklommen, zeker 3 meter hoog met een fors hoogte verschil in de treden (smalle steunen). Ik had een halve hartverzakking terwijl ik er onder stond, klaar om te vangen als het klimmen niet goed ging. Maar het ging super! Ook zonder schrik naar beneden en toen weer en weer en weer!

Ik probeer mn motto: 'kinderen weten wat ze wel of niet kunnen' vast te houden, maar boy, ik had bijna nee gezegd :)
Leuk hè die grote glijbanen. Zoon is fan van de hoge bij dierenrijk en die is geloof ik 2 verdiepingen hoog.

Wij beginnen morgen dag met peutergym en eindigen met spelletjes met schoonzus en man en kinderen. Tussendoor hartige taarten bakken.
rosings schreef:
06-09-2019 22:56
Rozetje wil alleen maar buiten spelen als het aan haar ligt. Een dag niet geschommelt is een dag niet geleefd geloof ik.

En ze is vandaag een JOEKEL van een glijbaan opgeklommen, zeker 3 meter hoog met een fors hoogte verschil in de treden (smalle steunen). Ik had een halve hartverzakking terwijl ik er onder stond, klaar om te vangen als het klimmen niet goed ging. Maar het ging super! Ook zonder schrik naar beneden en toen weer en weer en weer!

Ik probeer mn motto: 'kinderen weten wat ze wel of niet kunnen' vast te houden, maar boy, ik had bijna nee gezegd :)

Als je in dit geval nee had gezegd dan had ze alleen meer vertrouwen gekregen in jou ipv zelfvertrouwen.

Ik denk dat als kinderen heel veel nee te horen krijgen tijdens ontdekken en uitproberen, dat ze afhankelijk worden van andermans oordeel. Dat worden de meelopers, de pestkoppen (andermans grenzen aftasten ipv zelf leven), de onzekere provocateurs, de zuigers.

Ik ben trouwens wakker omdat ik hoest als een zeehond, man snurkt als een neushoorn en peuter in zijn slaap praat als Marijke Helwegen :-[
@ Maartje, gefeliciteerd en heel veel plezier vandaag!!

@ Fiona, pittig hoor. En ahh een nachtmerrie is zo sneu.

@ wauw Rosings, stoere dame!

@ teckel, klinkt als een heerlijke vakantie! Wij gaan volgende week naar cp bij Parijs tot vrijdag. Opa en oma zijn er ook dus dan kunnen we ook eens samen uit eten oid. Dan een aantal dagen naar Bretagne en terug via Lille.

@ lavendel, fijn dat het zo goed ging in het ziekenhuis en dat je mag meten bij het consultatiebureau.

Bij regen gaan wij ook vaak naar het tuincentrum. Hier hebben ze een draaimolen die dochter leuk vindt, appelsap drinken en het is een leuk uitje. Verder is ze sinds de juf juf roos film dol op de bioscoop. Thuis vind ze tekenen, kleien, kralen rijgen en stickeren leuk
Gefeliciteerd Maartje, veel plezier!!

Rosings, wij blijven op zo'n dag vaan gewoon binnen. Knutselen of met de Duplo en de dag is zo om. Wat stoer trouwens, van zo'n hoge glijbaan af! Ik ben toch zo'n moeder die dan nee zou zeggen denk ik. Maar dochter durft ook niet zo goed van glijbanen af, ook niet van kleintjes. Dus als ze boven is draait ze zich om en wil ze via het trappetje weer naar beneden.

Pip, kralen rijgen hebben we nog niet geprobeerd hier. Heb je dan speciaal dik draad daarvoor? Waar koop je dat? Ik denk dat dochter dat ook leuk zou vinden.

Hier weer een rotnacht gehad. De baby heeft doorgeslapen tot half 8 :cheer2: Maar peuterdochter is zo aan het spoken.. Om 20.00 uur had ze al haar eerste nachtmerrie. Om 3.00 uur was het helemaal raak, toen deed ze zelf haar licht aan en bleef ze huilen. Ze wilde eruit en boekjes lezen en snapte niet dat het nog nacht was. Ze wilde alleen mij: "Nee, papa, ik wil mama. Papa is niet lief!" Tegen de tijd dat ze eindelijk stil was kon ik niet meer slapen, volgens mij ben ik pas om half 6 weer in slaap gevallen.
Oo Fiona, pittig! Ik heb voor het eerst sinds tijden doorgeslapen. Ging om 21.00 slapen en werd zelf om 6.00 wakker. Sinds ik zwanger ben moet ik elke nacht naar de wc en dan lukt het me vaak niet om snel in te slapen. En dochter wordt meestal om 5.30 wakker.

Wij hebben deze kralen, https://www.hema.nl/kind/kinderspeelgoe ... 22233.html
Oh leuk, dank je Pip, die ga ik halen! Of misschien bewaar ik het wel als idee voor verjaardagscadeautje.

Wat fijn dat je hebt doorgeslapen, ik lag ook zoveel wakker toen ik zwanger was. Wat dat betreft vind ik het nu met een baby minder vermoeiend, in elk geval kun je dan gewoon uit bed springen zonder dikke buik.
Ow die zwangerschapsslapeloosheid mis ik niet.

Peuter heeft vanochtend tot half 8 geslapen en is toen met man naar beneden gegaan :-). En nu met man naar peutergym. Appt man dat zijn beste vriend van kdv er ook is. Nu kan dat helemaal niet meer stuk. Ik lig ondertussen met een slapende koortserige baby op de bank. Waar peuter sliep gisteravond waren het bij baby tranen met tuiten tot kwart voor 1. En daarna zo moe dat 1 nacht voeding genoeg was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven