Moeder ziek, partner feestje
vrijdag 6 september 2019 om 17:07
Lieve Viva’ers,
Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.
Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.
Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.
Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.
Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...
Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.
Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.
Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.
Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.
Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...
Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
zaterdag 7 september 2019 om 20:30
zaterdag 7 september 2019 om 21:41
“Beroep op je man”? Hoe bedoel je? Ze je hebben samen toch twee kinderen? Of zijn die kinderen alleen van haar en moet zij oppas regelen als zij zonder kids iets wil doen?Redhat schreef: ↑07-09-2019 20:06Ik lees dat ze schrijft dat ze al vaker een beroep op haar man heeft gedaan, terwijl ze wel de hele dag thuis is. Hij is het zat dat ze steeds een beroep op hem doet, blijkbaar doet ze dat heel vaak want welke man wil zijn vrouw nou niet helpen? Hij negeert haar appjes, dus dat gedrag lijkt hij ook wel gewend te zijn.
Ze had gewoon met kinderen naar haar moeder kunnen gaan, het had haar voorkeur niet om het zo te doen. En dan gaat ze los via de app?
Mijn mening is ook milder geworden dan die in eerste instantie was.
zaterdag 7 september 2019 om 21:57
Goh ze geeft aan dat ze een keer per maand een beroep op haar man doet, schande dat ze daar de arme man mee lastig valtRedhat schreef: ↑07-09-2019 20:06Ik lees dat ze schrijft dat ze al vaker een beroep op haar man heeft gedaan, terwijl ze wel de hele dag thuis is. Hij is het zat dat ze steeds een beroep op hem doet, blijkbaar doet ze dat heel vaak want welke man wil zijn vrouw nou niet helpen? Hij negeert haar appjes, dus dat gedrag lijkt hij ook wel gewend te zijn.
Ze had gewoon met kinderen naar haar moeder kunnen gaan, het had haar voorkeur niet om het zo te doen. En dan gaat ze los via de app?
Mijn mening is ook milder geworden dan die in eerste instantie was.
zaterdag 7 september 2019 om 22:01
Als een vrouw voor de kinderen zorgt is dat normaal. Maar als een man voor zijn kinderen zorgt doet de vrouw “een beroep op haar man”.blauwe_emmer schreef: ↑07-09-2019 21:57Goh ze geeft aan dat ze een keer per maand een beroep op haar man doet, schande dat ze daar de arme man mee lastig valt![]()
zaterdag 7 september 2019 om 22:13
Hoe ik dat bedoel? Ik refereer naar de rolverdeling die zij hebben gekozen. Zij is thuis met de kinderen, hij werkt.appelientjex schreef: ↑07-09-2019 21:41“Beroep op je man”? Hoe bedoel je? Ze je hebben samen toch twee kinderen? Of zijn die kinderen alleen van haar en moet zij oppas regelen als zij zonder kids iets wil doen?
Maar blijkbaar moet hij nu al steeds bijspringen. Zij geeft tenminste aan dat ze dat heel vaak vraagt. Hij vindt dat ze het teveel vraagt.
Bijspringen is: de ander helpen met de taken (zoals afgesproken) van de ander. En daarom ga ik er vanuit dat hij eerder naar huis moet komen van werk of hobby (die ze samen hebben afgesproken) omdat zij iets niet gedaan krijgt of niet geregeld heeft gekregen. Ik neem aan dat hij met bijspringen niet de verdeling als ze samenzijn of het thuis zijn als zij zelf de hort op is bedoeld .
Misschien een gekke gedachte, maar dat is wat ik onder bijspringen versta.
Afwijken van de taakverdeling en het dan oplossen voor de ander/ willen laten oplossen door de ander.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
zaterdag 7 september 2019 om 22:22
Onzin. Hij is niet aan het werk, hij heeft gewoon een borrel. Elke zaterdag is hij daarnaast ook weg voor zijn hobby en mag zij oppassen. Dus hij doet juist heel vaak “een beroep op haar”, nl elke zaterdag en maandelijks voor zijn borrels.Redhat schreef: ↑07-09-2019 22:13Hoe ik dat bedoel? Ik refereer naar de rolverdeling die zij hebben gekozen. Zij is thuis met de kinderen, hij werkt.
Maar blijkbaar moet hij nu al steeds bijspringen. Zij geeft tenminste aan dat ze dat heel vaak vraagt. Hij vindt dat ze het teveel vraagt.
Bijspringen is: de ander helpen met de taken (zoals afgesproken) van de ander. En daarom ga ik er vanuit dat hij eerder naar huis moet komen van werk of hobby (die ze samen hebben afgesproken) omdat zij iets niet gedaan krijgt of niet geregeld heeft gekregen. Ik neem aan dat hij met bijspringen niet de verdeling als ze samenzijn of het thuis zijn als zij zelf de hort op is bedoeld .
zaterdag 7 september 2019 om 22:25
Je neemt wel heel veel aan, misschien kan je eerst beter lezen wat ze schrijft.Redhat schreef: ↑07-09-2019 22:13Hoe ik dat bedoel? Ik refereer naar de rolverdeling die zij hebben gekozen. Zij is thuis met de kinderen, hij werkt.
Misschien een gekke gedachte, maar dat is wat ik onder bijspringen versta.
Afwijken van de taakverdeling en het dan oplossen voor de ander/ willen laten oplossen door de ander.
zaterdag 7 september 2019 om 22:57
A. Wie is bij die borrel? Kan hij haar niet missen?
B. Kinderen mee, in buggy vastzetten op de gang. iPad/ mobiel geven, filmpje op en gaan.
C. Familie eerst. Wat de rolverdeling ook is, werken binnen of buitenshuis, je bent er voor elkaar en elkaars familie. Borrel van werk? Dan zullen ze het raar vinden dat hij de borrel nu voor laat gaan.
D. Organiseer zelf een borrel thuis, laat die mensen eens opdraven, dan weet je wie het zijn.
E. Hup- volgende keer heb jij maandelijks een feest. En heb jij niet elke zondag een event?
B. Kinderen mee, in buggy vastzetten op de gang. iPad/ mobiel geven, filmpje op en gaan.
C. Familie eerst. Wat de rolverdeling ook is, werken binnen of buitenshuis, je bent er voor elkaar en elkaars familie. Borrel van werk? Dan zullen ze het raar vinden dat hij de borrel nu voor laat gaan.
D. Organiseer zelf een borrel thuis, laat die mensen eens opdraven, dan weet je wie het zijn.
E. Hup- volgende keer heb jij maandelijks een feest. En heb jij niet elke zondag een event?
zaterdag 7 september 2019 om 23:30
Misschien vind hij het al bijspringen als zij op donderdagavond naar de kapper wil.
Een baby en een tweejarige, ik wilde zelf in mijn eentje alleen maar de kapper toen.
Het kon wel hoor, in de buggy met een tablet en een snoepje of wat schrijft iedereen hier.
Maar ik kon al niet in mijn eentje poepen of plassen. Ik wilde heel graag alleen maar de kapper.
Bij ons geen punt gelukkig.
En hoe gaat dat met feestjes, bij mij dan: ik lag als zwangere om half negen in bed. Zei tegen mij man dat hij vooral moest gaan, het was leuk en voor mij hoefde hij niet thuis te blijven.
Maar toen de kinderen er waren werd het wel anders. Soms verandert het misschien niet.
Een baby en een tweejarige, ik wilde zelf in mijn eentje alleen maar de kapper toen.
Het kon wel hoor, in de buggy met een tablet en een snoepje of wat schrijft iedereen hier.
Maar ik kon al niet in mijn eentje poepen of plassen. Ik wilde heel graag alleen maar de kapper.
Bij ons geen punt gelukkig.
En hoe gaat dat met feestjes, bij mij dan: ik lag als zwangere om half negen in bed. Zei tegen mij man dat hij vooral moest gaan, het was leuk en voor mij hoefde hij niet thuis te blijven.
Maar toen de kinderen er waren werd het wel anders. Soms verandert het misschien niet.
zondag 8 september 2019 om 03:44
Maar de bezoektijden zijn ook gewoon onder werktijd, niet onder borreltijd. Neem zomaar aan dat man niet eerst naar huis gaat en dan terug naar werk voor de borrel.Qiyara schreef: ↑07-09-2019 07:45Dit station is toch allang gepasseerd! Wat heeft ze daar nu nog aan? Het had inderdaad gekunt, maar ze komt er nu achter wat een hork van een man ze heeft. Ze wilde haar kinderen er niet bij en dat mag.
Verkiest je eigen man een maandelijkse borrel...
Dat is toch een super nare conclusie.
Ik vind het zoeken wat TO doet. Beetje slachtofferig.
Wat ik uit de OP haal komt dat door het thuiszitten . Dat wil ze eigenlijk niet maar moet nu even.
zondag 8 september 2019 om 03:48
Dit zegt veel over jou en het niveau waarin je je beweegt. Ik zit blijkbaar op een ander niveau.labradokus schreef: ↑07-09-2019 08:33Als je je zelf zo moet hoereren met netwerken, ben je dus niet goed genoeg.
zondag 8 september 2019 om 03:51
En daarom is het dus des te vreemder dat TO niet gewoon het middag bezoekuur pakt maar persé in de avond wil als alle anderen er ook zijn.Ceylon schreef: ↑07-09-2019 09:39Even los van zieke moeders en topics en loepjes enzo:
Een drukke peuter hoort niet in het ziekenhuis thuis. Ik lag er ooit en mijn buurvrouw had zelf die drukke peuter. Ik ben geen trut, ik ga dan niet zeggen dat zo'n kindje niet op bezoek mag komen. Maar ik was uiteraard zelf ziek en dan is zo'n peutertje dat in de kamer rondrent en schreeuwt echt geen lolletje.
Man lag dit jaar in het ziekenhuis met buurman. Die kreeg op een gegeven moment acht familieleden tegelijkertijd op bezoek en eentje daarvan had een grote tas met eten bij zich. Ook mijn man accepteerde dat het maar om een uurtje ging en zijn buurman was voor de rest echt geweldig, maar had dus een grote familie en ook een grote groep drukke volwassenen zijn dus geen lolletje.
Dat botst met elkaar.
zondag 8 september 2019 om 03:58
Ik had even door moeten lezen voordat ik iets schreef.yette schreef: ↑07-09-2019 10:51Deze idioot breng -helaas- veel tijd door in ziekenhuizen en weet hoe vervelend het kan zijn als visite geen rekening houdt met de nodige rust. Maar ik weet dus ook hoe simpel het kan zijn om daar ter plekke (!) een oplossing voor te vinden.
Als opa al sinds 's nachts naast het bed van oma zit, is het een prima idee om 's middags een kwartiertje afstand te nemen en een frisse neus te halen met zijn kleinkind. Dan had TO even rustig één op één met haar moeder kunnen zijn. Maar dat wilde ze niet 'vanwege de drukte'. Liever eiste ze dat haar man eerder thuis kwam zodat zij 's avonds tegelijk met haar broer(s) en zus(sen) op ziekenbezoek kon gaan. Wat vast niet rustig één op één zou zijn geweest.
Ik ben het eens met degenen die stellen dat hier meer moet spelen. TO noemt niet voor niks dat ze eigenlijk weer wil gaan werken. Daar zit, vrees ik, frustratie die er nu uitkomt. Niet handig om dat op dit moment op de spits te drijven, via Whatsapp nare dingen te roepen en zijn kleren in de regen te pleuren. Op die manier kan ze dus waarschijnlijk ook vandaag de kinderen niet bij hun vader laten zodat zij weg kan. Waar liggen dan je prioriteiten?
Helemaal mee eens. En iets mooier verwoord dan dat ik dat kan
zondag 8 september 2019 om 04:13
Maar de vroege, betere, bezoektijden zijn niet onder de borrel maar onder werktijd.Timetraveler schreef: ↑07-09-2019 11:08Tja ik ben het gewoon niet eens met de suggestie dat TO eerst allerlei andere middelen zou moeten aanboren (buurvrouw/broers en zussen/kinderen mee) voordat ze van man kan/mag verwachten dat hij voor één (!) keer niet naar de borrel kan. Het enige dat een dergelijke oplossing mij zegt is dat er blijkbaar alleen van een man verwacht mag worden dat hij "helpt" of dingen laat "om bij te springen" wanneer het echt niet anders kan. Hij is niet voor 20% ouder of gezinslid, maar voor 50%. We levn niet meer in de jaren '50. Ik zou hier als vrouw voor passen. Of nee een baan zoeken en keihard met de vuist op tafel slaan.
zondag 8 september 2019 om 04:16
Nope.appelientjex schreef: ↑07-09-2019 12:10Maar dit topic gaat niet over een oplossing zoeken voor het ziekenhuisbezoek toch? Dit gaat erom dat die man zijn vrouw niet steunt.
zondag 8 september 2019 om 04:17
Torment schreef: ↑07-09-2019 12:12Tja, mijn referentiekader is anders. Bij ons thuis zou dat geen punt van discussie zijn. Eerder een logisch besluit. Je overdrijft zeker niet TO. Al zou hij het niet voor jouw moeder doen, dan wel voor zijn vrouw die op dit moment radeloos, bang en verdrietig is.
Sterkte![]()
zondag 8 september 2019 om 04:26
Want er was zo veel paniek dat de rest van de familie gewoon na het werk gaat en niet meteen ala minuut naar het ziekenhuis gaat.-jolijn- schreef: ↑07-09-2019 20:25Toen een familielid van mij met gillende spoed een hartoperatie kreeg en daarna op de intensive care lag, weigerde de vader van mijn kleuters (we waren toen net uit elkaar en hij woonde vlakbij) ook om ze even een paar uur op te vangen in het weekend 'want hij had al plannen' en 'het was mijn beurt'.
Uiteindelijk ben ik met kinderen gegaan en hebben de andere familieleden om de beurt met mijn kinderen op de gang gezeten. Ik had immers geen keuze.
Maar als er stressvolle dingen gebeuren en er paniek is, dan is dat écht niet het moment om kleine kinderen mee te slepen. Die voegen alleen maar toe aan de stress en de paniek, omdat ze van alles voelen van wat er gaande is, maar er niets van snappen. Dus gaan ze zelf ook een beetje op tilt.
Dus ja, ik vind de partner een enorme zak. überhaupt trouwens al, als hij fulltime werkt en dan ook nog een volledige weekenddag eigen tijd opeist die hij weigert te delen met zijn gezin. Ik vind dat egoïstisch. En als je in een panieksituatie niet bereid bent om je maandelijkse feestje af te zeggen, sorry hoor, maar dan vind ik het echt tijd voor een echtscheiding.
Met zo'n vent is het namelijk makkelijker om het in je eentje te regelen dan dit soort ruzies en teleurstellingen er continu bij te hebben.
En voor degene die om de paar berichten roept dat we de andere kant van het verhaal niet kennen: inderdaad - en jij kent die ook niet. Dat betekent dat we dan uitgaan van het verhaal van de TO.
Want ja in echte paniek gá je gewoon. Ongeacht het tijdstip en ga je niet wachten tot de avond.
zondag 8 september 2019 om 07:34
To schrijft om 17.07u dat ze er die dag is achter gekomen dat haar moeder ‘ s nachts in het ziekenhuis is opgenomen . ‘s nachts dus al uren , bijna een dag , geleden. Hoezo dan paniek en stress ? Ze had in een daadwerkelijk accute situatie allang haar moeder in het ziekenhuis kunnen bezoeken maar nee ze opent uren later een topic , gooit kleren naar buiten en maakt ruzie over de app . Een ruzie waarop haar man niet meer reageert ( heel verstandig). En nogsteeds wordt er alleen maar geroepen dat de man in kwestie een droplul is terwijl hier duidelijk meer speelt en het zieke moeder verhaal als excuus wordt gebruikt voor andere problemen.
zondag 8 september 2019 om 08:04
Er zijn duidelijk problemen als je niet meer reageert op je lief. En dan vind ik je nog steeds een droplul. Want als je vrouw niet lekker gaat dan help je haar.
Een topic kan ook een slijpsteen zijn, dingen van meerdere kanten bekijken, goede reden om een topic te openen.
Ze red het even niet. Al dat koe in de kont kijken betweterige is mooi hoor, maar wat draagt het bij?
Liever doe je suggesties voor morgen of vandaag.
Een topic kan ook een slijpsteen zijn, dingen van meerdere kanten bekijken, goede reden om een topic te openen.
Ze red het even niet. Al dat koe in de kont kijken betweterige is mooi hoor, maar wat draagt het bij?
Liever doe je suggesties voor morgen of vandaag.
zondag 8 september 2019 om 08:09
Wat ik niet snap in dit verhaal; TO wil haar moeder met de hele familie bezoeken. Ik weet niet in welk ziekenhuis ze ligt, maar alle ziekenhuizen die ik ken (en dat zijn er best een aantal), hebben regels. Niet meer dan 2 personen per patiënt per kamer.
Tenzij er iemand aan het ‘hemelen’ is, dan zijn ze soepeler met de bezoekregels. Je voegen bij de héle familie kan dus helemaal niet. Zeker als je moeder op een gedeelde kamer ligt, dan ben je echt niet welkom als zoveelste bezoeker. Je zal dus eerst je bezoek moeten afstemmen met de rest.
Voorderest wordt er wel wat dramatisch gedaan met dat ‘het had dodelijk kunnen aflopen’. Ze leeft nog. Dus dat bijna doodgaan wordt volgens mij ingezet om die man nog extra op te hitsen en over te brengen als een ‘eikel’.
Ik weet niet of die man zo’n eikel is. Een thuisblijfmoeder die thuisblijft om de boel te regelen, maar het eigenlijk bagger regelt, want ze kan niet eens de deur uit als er wat is en ze belt mogelijk om elke poep en scheet haar man, zou best wel eens frustrerend kunnen zijn voor haar man.
TO klinkt nou niet als iemand die oplossingsgericht kan denken. Die man heeft misschien die borrels wel hartstikke hard nodig om te kunnen ‘luchten’.
Tenzij er iemand aan het ‘hemelen’ is, dan zijn ze soepeler met de bezoekregels. Je voegen bij de héle familie kan dus helemaal niet. Zeker als je moeder op een gedeelde kamer ligt, dan ben je echt niet welkom als zoveelste bezoeker. Je zal dus eerst je bezoek moeten afstemmen met de rest.
Voorderest wordt er wel wat dramatisch gedaan met dat ‘het had dodelijk kunnen aflopen’. Ze leeft nog. Dus dat bijna doodgaan wordt volgens mij ingezet om die man nog extra op te hitsen en over te brengen als een ‘eikel’.
Ik weet niet of die man zo’n eikel is. Een thuisblijfmoeder die thuisblijft om de boel te regelen, maar het eigenlijk bagger regelt, want ze kan niet eens de deur uit als er wat is en ze belt mogelijk om elke poep en scheet haar man, zou best wel eens frustrerend kunnen zijn voor haar man.
TO klinkt nou niet als iemand die oplossingsgericht kan denken. Die man heeft misschien die borrels wel hartstikke hard nodig om te kunnen ‘luchten’.
zondag 8 september 2019 om 08:25
Je verzint er van alles bij.
Er is voor mij iets heel anders duidelijk.
Eerste post van TO en het verhaal rammelt aan alle kanten.......
zondag 8 september 2019 om 08:43
Grappige reactie. Je verwijt Rascalles dat ze er van alles bij verzint en eindigt je berichtje met puntjes die staan voor wat jijzelf hebt ingevuldwatdachtjehiervan schreef: ↑08-09-2019 08:25Je verzint er van alles bij.
Er is voor mij iets heel anders duidelijk.
Eerste post van TO en het verhaal rammelt aan alle kanten.......
zondag 8 september 2019 om 08:51
Maar wat en waarom To deze keuze maakt doet eigenlijk totaal niet ter zake.
Het pijnpunt is dat zij haar man nodig heeft en dat die haar gewoon laat verrekken voor een borrel die elke maand opnieuw is.
Dat hij betaalt werk doet geeft hem niet het recht om alle andere uren boven die 40 werkuren ook naar eigen inzicht te kunnen invullen. Het is ook zijn huis en kinderen waar TO voor zorgt en zijn onderbroeken die zij wast.
De tijd buiten de betaalde werkuren om zouden ze beiden moeten zorgen vor huis en kinderen. En niet zoals nu de man feesten en sporten enz en de thuisblijver kan het zich bekijken.
Het pijnpunt is dat zij haar man nodig heeft en dat die haar gewoon laat verrekken voor een borrel die elke maand opnieuw is.
Dat hij betaalt werk doet geeft hem niet het recht om alle andere uren boven die 40 werkuren ook naar eigen inzicht te kunnen invullen. Het is ook zijn huis en kinderen waar TO voor zorgt en zijn onderbroeken die zij wast.
De tijd buiten de betaalde werkuren om zouden ze beiden moeten zorgen vor huis en kinderen. En niet zoals nu de man feesten en sporten enz en de thuisblijver kan het zich bekijken.