Bijdrage personeelsvereniging
donderdag 26 september 2019 om 09:57
Omdat ik op internet maar weinig bronnen vind, bij deze maar mijn eigen onderzoek
Als jullie een personeelsvereniging hebben, hoeveel dragen jullie dan elke maand bij?
-> ik ben op zoek naar een gebruikelijk gemiddelde. We zijn een redelijk actieve personeelsvereniging en overwegen een verhoging om meer dingen te kunnen doen, maar we zoeken nog naar de grens tussen hoog genoeg en te hoog.
Als jullie een personeelsvereniging hebben, hoeveel dragen jullie dan elke maand bij?
-> ik ben op zoek naar een gebruikelijk gemiddelde. We zijn een redelijk actieve personeelsvereniging en overwegen een verhoging om meer dingen te kunnen doen, maar we zoeken nog naar de grens tussen hoog genoeg en te hoog.
donderdag 26 september 2019 om 11:41
Wij hebben geen personeelsvereniging. Vanuit het werk krijgen we geen uitjes, behalve als er een jubileum is.
Onderling organiseren we wel regelmatig wat. Een barbecue, uit eten of een activiteit. Dan gaan de collega's mee die zin hebben en betaal je zelf.
We hebben wel een lief en leed pot. Kost ongeveer 10-20 euro per jaar. Ik zou 5 euro per maand ook de max vinden voor een personeelsvereniging.
Onderling organiseren we wel regelmatig wat. Een barbecue, uit eten of een activiteit. Dan gaan de collega's mee die zin hebben en betaal je zelf.
We hebben wel een lief en leed pot. Kost ongeveer 10-20 euro per jaar. Ik zou 5 euro per maand ook de max vinden voor een personeelsvereniging.
donderdag 26 september 2019 om 11:43
Bij het vorige bedrijf 5 euro per maand. Het was niet verplicht maar jezelf afmelden werd niet echt gewaardeerd. Ik heb braaf betaald. Personeelsfeest is enorm en mega en vetgaaf volgens degenen die erheen gaan, maar ik ben bepaald geen fan van grote bijeenkomsten gecombineerd met knetterharde muziek. Daarnaast kreeg elk team jaarlijks een vrij te besteden bedrag.
Nu in een startend bedrijf waar veel dingen nog niet echt geregeld zijn, er is ook (nog) geen pv. Ik mis het niet, als ze iets willen organiseren en daar een bijdrage voor vragen van een tientje ofzo is dat mij ook goed.
Nu in een startend bedrijf waar veel dingen nog niet echt geregeld zijn, er is ook (nog) geen pv. Ik mis het niet, als ze iets willen organiseren en daar een bijdrage voor vragen van een tientje ofzo is dat mij ook goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 26 september 2019 om 12:28
Ik heb momenteel geen werk maar 5 euro was mijn max. Ik ervaar het ook als een verplichting en met goed fatsoen kun je niet nee zeggen zeker als je de enige bent binnen het bedrijf.
Mij zou je blij maken als het naar 7.50 ging dan kan ik makkelijker zeggen: ow nee das net te veel.
Mooie kans om af te haken en ervan af te zijn.
Wil je dat mensen blijven dan zeker niet verhogen. Wil je juist een club mensen om je heen die er echt bij willen zijn dan kan je het verhogen denk ik. Maar net wat je wil bereiken.
Mij zou je blij maken als het naar 7.50 ging dan kan ik makkelijker zeggen: ow nee das net te veel.
Mooie kans om af te haken en ervan af te zijn.
Wil je dat mensen blijven dan zeker niet verhogen. Wil je juist een club mensen om je heen die er echt bij willen zijn dan kan je het verhogen denk ik. Maar net wat je wil bereiken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 26 september 2019 om 12:38
Hier 5 euro per maand
Ik ben lang lid geweest, zeker toen ik nog single was vond ik het leuk om dingen met collega's te doen: Lady's night in de bios, high tea, solexrit, bloemschikken
Ik vond toen ook de uitjes zonder partner het leukst, omdat anders toch iedereen vaak bij partner ( die amper iemand kent) blijft plakken
Weekendjes weg werden ook gedaan, maar daar had ik nooit zin in, een compleet weekend optrekken met collega's
Nu geen lid meer, denk dat maar een kwart bij ons lid is. Ik ben verhuisd, en ik ga geen 60 km rijden voor een lady'snight of een workshop
Vind het prima zo, met de naaste collega's doen we wel af en toe iets, maar dat regelen we onderling ( bbq bij iemand thuis, fietstocht)
PV wordt hier ook niet meer gesponserd door bedrijf ( inderdaad sponsering na overname gestopt) dus is op sterven na dood
Ik ben lang lid geweest, zeker toen ik nog single was vond ik het leuk om dingen met collega's te doen: Lady's night in de bios, high tea, solexrit, bloemschikken
Ik vond toen ook de uitjes zonder partner het leukst, omdat anders toch iedereen vaak bij partner ( die amper iemand kent) blijft plakken
Weekendjes weg werden ook gedaan, maar daar had ik nooit zin in, een compleet weekend optrekken met collega's
Nu geen lid meer, denk dat maar een kwart bij ons lid is. Ik ben verhuisd, en ik ga geen 60 km rijden voor een lady'snight of een workshop
Vind het prima zo, met de naaste collega's doen we wel af en toe iets, maar dat regelen we onderling ( bbq bij iemand thuis, fietstocht)
PV wordt hier ook niet meer gesponserd door bedrijf ( inderdaad sponsering na overname gestopt) dus is op sterven na dood
donderdag 26 september 2019 om 14:11
Ik betaal €1,50 per maand. PV organiseert best veel bij ons en ik ga eigenlijk nooit ergens heen. Maar met mijn pv pasje krijg ik wel korting bij een aantal lokale ondernemers en daar maak ik wel gebruik van. En voor mijn verjaardag krijg ik een leuk cadeau t.w.v. ongeveer €10,-.
Onze PV organiseert twee reisjes per jaar, zomerfeest, kerstfeest, sinterklaasfeest voor de kinderen, elke maand een workshop, sporttoernooien en soms een bezoek aan (grote) sportwedstrijden of een familiedag. Ik doe alleen mee aan het Sinterklaasfeest, maar dochter gelooft niet meer dus ik weet niet of ze toch nog heen wil. Qua leeftijd mag ze nog en het is altijd erg gezellig zo’n middag. De meeste activiteiten worden gesponsord door de directie, maar ondanks dat is er vaak ook een eigen bijdrage.
Vanuit onze afdeling hebben we een pot voor geboortes, afscheid, verjaardagen, bruiloften etc. Dat is 20 euro per jaar geloof ik.
Onze PV organiseert twee reisjes per jaar, zomerfeest, kerstfeest, sinterklaasfeest voor de kinderen, elke maand een workshop, sporttoernooien en soms een bezoek aan (grote) sportwedstrijden of een familiedag. Ik doe alleen mee aan het Sinterklaasfeest, maar dochter gelooft niet meer dus ik weet niet of ze toch nog heen wil. Qua leeftijd mag ze nog en het is altijd erg gezellig zo’n middag. De meeste activiteiten worden gesponsord door de directie, maar ondanks dat is er vaak ook een eigen bijdrage.
Vanuit onze afdeling hebben we een pot voor geboortes, afscheid, verjaardagen, bruiloften etc. Dat is 20 euro per jaar geloof ik.
donderdag 26 september 2019 om 15:05
Ik ken het ook niet en heb ooit op verschillende plaatsen gewerkt. Zulke dingen werden inderdaad door het bedrijf zelf betaald. Is misschien iets Nederlands en niet Belgisch?
donderdag 26 september 2019 om 15:24
Ik ben Nederlands en heb alleen in Nederland en Engeland gewerkt. In mijn sector is het echt niet gebruikelijk dat je zelf ergens iets voor in moet leggen. De feesten en uitjes zijn vaak ook vrij groots, dus dan is die €5 p/mnd een druppel op een gloeiende plaat.
Ik ben als kind wel eens als gezin met mijn moeders werk mee naar de Efteling geweest. Met bussen enzo, maar ieder kom zijn eigen gang gaan. Ik vond het toen wel leuk, maar blijkt nu dat mijn moeder het achteraf de hel vond, haha!
Die leef en leed pot is wel iets typisch Nederlands volgens mij.
donderdag 26 september 2019 om 15:28
Maar ik betaal liever concreet voor iets per keer, dan dat ik maandelijks moet inleggen voor dingen waar ik eigenlijk geen zin in heb.
Ik vind het altijd jammer dat er zoveel geld aan activiteiten wordt uitgegeven en dan zit je uiteindelijk weer kipsaté bij een barbecue te eten. Wat mij betreft even terugschroeven van de activiteiten en gewoon naar een goed restaurant. Maar dat is niet de voorkeur van de meerderheid. Mensen willen wat dóen.
Ik vind het altijd jammer dat er zoveel geld aan activiteiten wordt uitgegeven en dan zit je uiteindelijk weer kipsaté bij een barbecue te eten. Wat mij betreft even terugschroeven van de activiteiten en gewoon naar een goed restaurant. Maar dat is niet de voorkeur van de meerderheid. Mensen willen wat dóen.
donderdag 26 september 2019 om 15:40
Ik heb zelf een bedrijf met ca. 25 medewerkers in dienst en wij hebben een soort van symbolische PV. Iedereen betaalt per jaar een kleine bijdrage (ik meen dat het 10 euro per jaar is) en dat wordt in de lief & leed-pot gestopt. Bij ziektes, geboortes etc. wordt daar dan iets voor gedaan dat specifiek van de collega's is. Het bedrijf (ik dus
) doet dan uiteraard ook iets maar dat staat los van wat de collega's onderling doen.
BBQ, uitjes, borrels etc. wordt vaak wel door de leden van de PV georganiseerd maar ze hoeven het niet zelf te betalen want dat wordt vanuit het bedrijf gedaan.
BBQ, uitjes, borrels etc. wordt vaak wel door de leden van de PV georganiseerd maar ze hoeven het niet zelf te betalen want dat wordt vanuit het bedrijf gedaan.
donderdag 26 september 2019 om 16:45
Hier een verplichte bijdrage van 5,-, best wel groot bedrijf. Ik heb nog nooit een activiteit gezien die ik leuk vond. Ze organiseren ook niet veel, maar wát ze organiseren is een wijn/bier/cocktailproeverij, sinterklaasfeest, apres ski party en er is een zaalvoetbaltoernooi.
Bij een vorig bedrijf waar ik werkte was de PV veel actiever, en meer ‘voor iedereen wat’. Bonbons maken/chocolade workshop, stedentrip, kerststuk maken, een solextocht, klimpark, een interessante lezing.
Als mijn bijdrage niet verplicht was, zou ik ook zeker niet bijdragen.
Bij een vorig bedrijf waar ik werkte was de PV veel actiever, en meer ‘voor iedereen wat’. Bonbons maken/chocolade workshop, stedentrip, kerststuk maken, een solextocht, klimpark, een interessante lezing.
Als mijn bijdrage niet verplicht was, zou ik ook zeker niet bijdragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 26 september 2019 om 17:35
25 euro per jaar. Ze organiseren sinterklaasfeest, meedoen aan leontine ladies ride, mannendag, paasworkshop, kerstworkshop, wat lekkers met pasen en sinterklaas, 1x pj familieuitje (dag pretpark), weekend kerstmarkt in Duitsland, minicruise engeland.
Van de werkgever krijgen we ook een afdelingsuitje, teamuitje, lekkers met sint, nieuwjaarsborrel, in de zomer bij hitte een ‘ijsmoment’ en oudjaarsdag een ‘oliebollenmoment’.
Genoeg te doen dus
Van de werkgever krijgen we ook een afdelingsuitje, teamuitje, lekkers met sint, nieuwjaarsborrel, in de zomer bij hitte een ‘ijsmoment’ en oudjaarsdag een ‘oliebollenmoment’.
Genoeg te doen dus
donderdag 26 september 2019 om 17:43
Bij ons is het €5,- per maand. Net opgericht dus nog weinig van ze gezien. Tot nu toe hebben ze sportdag (aansluitend BBQ) georganiseerd en staan er wat zaken waarvoor men zich op kan geven. Varieert van workshop bonbons maken tot bierproeverij. Volgens mij komt er ook een sinterklaasfeest.
Per afdeling krijgen wij niets voor uitjes. Met team gaan we meestal 1x per jaar uit eten op eigen kosten. En onderling halen we wat bij verjaardagen, geboorte, ziekte etc.
Ook met landelijke zaken “dag van verpleging” in mijn geval, wordt niet meegedaan. Wel hebben we “dag van *naam organisatie*” en krijgen we bijv een paraplu met naam organisatie.
Per afdeling krijgen wij niets voor uitjes. Met team gaan we meestal 1x per jaar uit eten op eigen kosten. En onderling halen we wat bij verjaardagen, geboorte, ziekte etc.
Ook met landelijke zaken “dag van verpleging” in mijn geval, wordt niet meegedaan. Wel hebben we “dag van *naam organisatie*” en krijgen we bijv een paraplu met naam organisatie.
donderdag 26 september 2019 om 17:55
Ik werk via uitzendbureau dus ik doe niet mee met personeelsvereniging.
Weet eigenlijk ook niet of dat er is bij bedrijf waar ik voor werk.
Het ligt heel erg aan het bedrijf en collegas of ik mee zou gaan, heb het heel erg naar mn zin en echt leuke collegas, altijd gezellig dus zou wel leuk vinden om wat te doen.
Heb ook weleens bij bedrijven gewerkt waar bijv de sfeer gewoon minder was, dan heb ik ook minder de behoefte om aan zoiets deel te nemen.
Weet eigenlijk ook niet of dat er is bij bedrijf waar ik voor werk.
Het ligt heel erg aan het bedrijf en collegas of ik mee zou gaan, heb het heel erg naar mn zin en echt leuke collegas, altijd gezellig dus zou wel leuk vinden om wat te doen.
Heb ook weleens bij bedrijven gewerkt waar bijv de sfeer gewoon minder was, dan heb ik ook minder de behoefte om aan zoiets deel te nemen.
donderdag 26 september 2019 om 20:48
Ik ben zelf geen lid van onze personeelsvereniging, maar volgens mij is het iets van 25 euro per maand. Het enige wat ik weet is dat je daarvoor toegang krijgt tot een golfbaan in de buurt (op bepaalde tijden) en wielrenkleding als je meedoet met het wielrenteam. Maar er worden nog veel meer activiteiten georganiseerd.
donderdag 26 september 2019 om 21:12
25 per jaar neem ik aan?Sara9876 schreef: ↑26-09-2019 20:48Ik ben zelf geen lid van onze personeelsvereniging, maar volgens mij is het iets van 25 euro per maand. Het enige wat ik weet is dat je daarvoor toegang krijgt tot een golfbaan in de buurt (op bepaalde tijden) en wielrenkleding als je meedoet met het wielrenteam. Maar er worden nog veel meer activiteiten georganiseerd.
vrijdag 27 september 2019 om 03:47
Sara9876 schreef: ↑26-09-2019 20:48Ik ben zelf geen lid van onze personeelsvereniging, maar volgens mij is het iets van 25 euro per maand. Het enige wat ik weet is dat je daarvoor toegang krijgt tot een golfbaan in de buurt (op bepaalde tijden) en wielrenkleding als je meedoet met het wielrenteam. Maar er worden nog veel meer activiteiten georganiseerd.
Jullie hebben functies als ministers o.i.d.?
vrijdag 27 september 2019 om 08:37
Vroeger was ik lid van de PV en deed aan bijna alle activiteiten mee. Ik was jong, had tijd te veel en zag dat socializen wel zitten.
Inmiddels ben ik geen lid meer van de PV en doe met veel tegenzin mee aan activiteiten die door werk gepland worden zoals een teamuitstapje. Daarvoor hoef je geen PV-lid te zijn.
Vind inmiddels al dat gehang met collega's zeer vervelend. Volledig afzien van deelname aan elke vorm van vertier met ze lijkt me zo onvriendelijk. Dus ja, in dat opzicht conformeer ik me aan een kleine aanpassing voor de goede vrede.
Inmiddels ben ik geen lid meer van de PV en doe met veel tegenzin mee aan activiteiten die door werk gepland worden zoals een teamuitstapje. Daarvoor hoef je geen PV-lid te zijn.
Vind inmiddels al dat gehang met collega's zeer vervelend. Volledig afzien van deelname aan elke vorm van vertier met ze lijkt me zo onvriendelijk. Dus ja, in dat opzicht conformeer ik me aan een kleine aanpassing voor de goede vrede.