Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

vrijdag 11 oktober 2019 om 19:11
Ben blij dat ik op dit moment geen gierige/hebberige collega’s heb op dit moment. Als ik het zo lees pffff. Bij mijn vorige baan hadden we stiekeme hebberds. Gebak dat voor de nachtdienst neergezet werd in de koelkast was ineens weg als ze het wilden pakken, hing dus een briefje op de koelkast dat het gebak voor hun was en toen was er dus geen gebak meer te bekennen.
Of ja toch 1 ding bij huidige baan: vorig sinterklaas feest had iemand alle banketstaven meegnomen, incl die van de bewoners.
Of ja toch 1 ding bij huidige baan: vorig sinterklaas feest had iemand alle banketstaven meegnomen, incl die van de bewoners.

vrijdag 11 oktober 2019 om 20:13
Mijn trommeltje (van thuis) met mini-marsjes was binnen een uur verdwenen bij het koffieapparaat.
Briefje opgehangen, mailtje rondgestuurd.
Niemand wist waar het was gebleven.
Ik was nogal gehecht aan dat trommeltje. (Note to the self: voortaan maar traktaties op een plastic bord neerleggen.)
Twee maanden later stond mijn trommeltje opeens op een ochtend naast het koffieapparaat.
Wat bezielt zo iemand, vraag ik me dan af.
En ik verdenk nog steeds *arrogante kwal met vage functietitel* van het achterover drukken van mijn marsjes. Sinds hij op de gang zit, gebeuren er meer vreemde dingen.
Briefje opgehangen, mailtje rondgestuurd.
Niemand wist waar het was gebleven.
Ik was nogal gehecht aan dat trommeltje. (Note to the self: voortaan maar traktaties op een plastic bord neerleggen.)
Twee maanden later stond mijn trommeltje opeens op een ochtend naast het koffieapparaat.
Wat bezielt zo iemand, vraag ik me dan af.
En ik verdenk nog steeds *arrogante kwal met vage functietitel* van het achterover drukken van mijn marsjes. Sinds hij op de gang zit, gebeuren er meer vreemde dingen.

vrijdag 11 oktober 2019 om 20:35
Ja je hebt gelijk, en het ging echt over een hoop banketstaven. We hadden van die kleine voor iedere collega, zijn er dus een aantal die niks gehad hebben, en een paar van die hele grote M vorm om te geven op 5 december bij de koffie voor de bewoners. Gewoon álles weg toen we binnen kwamen de 5e.
We maakten er nog grapjes over toen de 6e/7e een collega die ervan verdacht werd (maar konden we niet bewijzen) zich ziek meldde “die heeft zich misselijk gegeten aan die banketstaven”

vrijdag 11 oktober 2019 om 21:51
Okay nu moet ik een verhaal vertellen, dat niet alleen gierig is maar ook ontzettend asociaal. Ik werkte in een verpleeghuis, en had een collega type 1.80 lang en breed, zware-shag stem die overal bovenuit brulde, bij vergaderingen altijd het hoogste woord en op facebook mooie verhaaltjes over hoe goed zij wel niet als reddende engel de kamer op kwam van mevrouw X, die eenzaam was en haar hand vast hield bladiebla.
Als familie/bezoek hun moeder/vader/tante een zak oliebollen/doos bonbons/reep milka kwam brengen, dan vrat zij dat op. Meestal stiekem maar ze heeft zichzelf ook meermaals verlult. Ik heb er wel eens wat van gezegd maar door haar dominante uitstraling kwam ze overal mee weg. En als het iets was wat ze zelf niet lekker vond, dan nam ze het mee naar huis voor haar man. 'want die is daar dol op'. En ze nam ook schoonmaakspullen mee van de huishoudelijke medewerksters, want dat maakte zo lekker schoon en rook zó lekker!
Maar dan ook weer het type dat áltijd opschept over hoe goed haar man wel niet verdient, hoe hun huis eruit ziet, inclusief voordoen hoe groot het wel niet is en dat ze een nieuw servies hebben gekocht voor 5000 euro, en dat met de feestdagen de héle familie bij haar uitgenodigd wordt en zij dan regelt dat er luxe eten wordt bezorgd. En dat ze dan bij de koffie/thee alleen maar Leonidas chocolade krijgen enz.
Als familie/bezoek hun moeder/vader/tante een zak oliebollen/doos bonbons/reep milka kwam brengen, dan vrat zij dat op. Meestal stiekem maar ze heeft zichzelf ook meermaals verlult. Ik heb er wel eens wat van gezegd maar door haar dominante uitstraling kwam ze overal mee weg. En als het iets was wat ze zelf niet lekker vond, dan nam ze het mee naar huis voor haar man. 'want die is daar dol op'. En ze nam ook schoonmaakspullen mee van de huishoudelijke medewerksters, want dat maakte zo lekker schoon en rook zó lekker!
Maar dan ook weer het type dat áltijd opschept over hoe goed haar man wel niet verdient, hoe hun huis eruit ziet, inclusief voordoen hoe groot het wel niet is en dat ze een nieuw servies hebben gekocht voor 5000 euro, en dat met de feestdagen de héle familie bij haar uitgenodigd wordt en zij dan regelt dat er luxe eten wordt bezorgd. En dat ze dan bij de koffie/thee alleen maar Leonidas chocolade krijgen enz.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 12 oktober 2019 om 02:25
Pfff echt trieste mensen lopen er rond...
M'n opa woonde ook in een bejaardentehuis en dan was ook weer eens z'n shampoo/douchegel verdwenen. Z'n doos chocola.... Etc etc....
Ik geloof best dat de bewoners onderling aan het 'jatten' waren (dementerende allemaal), maar ook dat het personeel wel eens wat mee snaaide.....
En als ik de dingen hier lees denk ik echt.... Waarom....
M'n opa woonde ook in een bejaardentehuis en dan was ook weer eens z'n shampoo/douchegel verdwenen. Z'n doos chocola.... Etc etc....
Ik geloof best dat de bewoners onderling aan het 'jatten' waren (dementerende allemaal), maar ook dat het personeel wel eens wat mee snaaide.....

En als ik de dingen hier lees denk ik echt.... Waarom....

zaterdag 12 oktober 2019 om 08:46
helaas inderdaad,lotje. Zeker dat bewoners bij elkaar de kamers in en uit liepen en dan van elkaar pakten (omdat ze dachten dat het hun eigen kamer was met hun eigen spullen), maar ook personeel pakte. Ik heb dat altijd diep triest gevonden, vooral als bezoek net verse oliebollen gebracht had of iets anders vers, en erbij zegt voor de héle groep. En dan vervolgens zelf opvreten. Ik denk dan altijd: wat als het nou jouw vader/moeder/familie is??
Niet dat al het personeel dit doet hoor, ik gok 5 op de 20 die zulke dingen doen. Maar alsnog moet het gewoon helemaal niet.
Niet dat al het personeel dit doet hoor, ik gok 5 op de 20 die zulke dingen doen. Maar alsnog moet het gewoon helemaal niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 12 oktober 2019 om 08:50
zaterdag 12 oktober 2019 om 09:14
Wow, ik snap het ook echt niet. Koop dan zelf snoep/taart/douchefoam als je er zo’n zin in hebt.
De chocoladeletters en banketstaven mag ik meestal niet en dan geef ik de mijne weg maar zelfs dat gaf scheve gezichten, want: aan wie dan? Dus nu breek/snijd ik het in stukken en leg het op de vergadertafel. Maar zo lekker is zo’n massa-productie-chocoletter toch helemaal niet? Wat zit daar toch achter, vraag ik me af.
Als gever zou ik wel teleurgesteld raken op die manier. Dat de dozen met letters voor de niet-kantoormedewerkers vorig jaar niet even op de gang konden staan maar door de teamleiders ‘bewaakt’ en uitgedeeld moeten worden, vind ik triest. Ik heb ook meegemaakt, toen er nog postvakjes bestonden, dat ze daaruit werden gejat.
De chocoladeletters en banketstaven mag ik meestal niet en dan geef ik de mijne weg maar zelfs dat gaf scheve gezichten, want: aan wie dan? Dus nu breek/snijd ik het in stukken en leg het op de vergadertafel. Maar zo lekker is zo’n massa-productie-chocoletter toch helemaal niet? Wat zit daar toch achter, vraag ik me af.
Als gever zou ik wel teleurgesteld raken op die manier. Dat de dozen met letters voor de niet-kantoormedewerkers vorig jaar niet even op de gang konden staan maar door de teamleiders ‘bewaakt’ en uitgedeeld moeten worden, vind ik triest. Ik heb ook meegemaakt, toen er nog postvakjes bestonden, dat ze daaruit werden gejat.
zaterdag 12 oktober 2019 om 10:09
Mermedina schreef: ↑12-10-2019 09:14Wow, ik snap het ook echt niet. Koop dan zelf snoep/taart/douchefoam als je er zo’n zin in hebt.
Ooooo dit herken ik ook! Mensen die zich (weken!) van tevoren al bij je komen melden dat ze jouw letter wel meenemen omdat jij 'm toch niet mag! Echt, wauw!
zaterdag 12 oktober 2019 om 12:03
VGM1980 schreef: ↑11-10-2019 21:51Okay nu moet ik een verhaal vertellen, dat niet alleen gierig is maar ook ontzettend asociaal. Ik werkte in een verpleeghuis, en had een collega type 1.80 lang en breed, zware-shag stem die overal bovenuit brulde, bij vergaderingen altijd het hoogste woord en op facebook mooie verhaaltjes over hoe goed zij wel niet als reddende engel de kamer op kwam van mevrouw X, die eenzaam was en haar hand vast hield bladiebla.
Dit is niet gierig, wel asociaal, maar vooral pure diefstal!! Ik kan mij hier zó boos om maken

Is er aangifte tegen haar gedaan? Of op z'n minst bij haar leidinggevende zodat die haar in de gaten kan houden, of haar er op aan kan spreken?

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:26
Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaan
Andere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:34
MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:26Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaanAndere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....
Een beetje twijfelachtig?
Ik vind dat echt bizar dat je dat meeneemt naar huis. Het is voor de cursisten om tijdens die dag te nuttigen.
Hier ook een collega, altijd en eeuwig aan de lijn en boos als er geen snoeptomaatjes oid bij een traktatie zaten. Want dan had zij niks. Dus bij trakteren altijd iets voor de lijnende collega apart.
Maar wel de tas volstoppen met chocolade voor haar dochter. En dat was dan normaal omdat ze zelf niks van de chocolade nam vond zij.

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:35
Dat is wel raar hoorMinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:26Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaanAndere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:39
zaterdag 12 oktober 2019 om 12:42
Twee meenemen voor in de auto is net zo maf hoor.MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:39Nah, zou dat ook zo zijn als ik er twee meenam voor de in de auto naar huis? Ik vind dat echt niet zo erg. Zes is misschien dan wel een beetje doorslaand, en ik neem ook geen wc-papier mee als ik zelf niet ben geweest. Maar twee chocolaatjes waar al voor betaald is, och.
Dat wordt toch ook ingekocht en neergezet met de gedachte dat niet iedereen het neemt. En “meenemen voor thuis” omdat jij het toevallig daar niet eet en er dus ook “recht op hebt” (?!) slaat dus alleen daarom al nergens op. Nog los van het feit dat ik het volstrekt asociaal vind. Koop gewoon zelf een zak zeg. Sta je ook koffie in een thermoskan te gieten na zo’n cursusdag?

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:42
MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:39Nah, zou dat ook zo zijn als ik er twee meenam voor de in de auto naar huis? Ik vind dat echt niet zo erg. Zes is misschien dan wel een beetje doorslaand, en ik neem ook geen wc-papier mee als ik zelf niet ben geweest. Maar twee chocolaatjes waar al voor betaald is, och.
Ja zo kun je alles wat krom is recht lullen.

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:44
Ik eet op een werklunch 2 boterhammen. Een ander 6 en een kroket.
Ik denk dat ik de volgende keer maar een plastic bakje meeneem en daar de 4 boterhammen die ik niet eet instop. Plus het voorverpakte beleg erbij natuurlijk.
En 4 boterkuipjes plus een paar extra want zijn wel erg makkelijk, ook op vakantie
Ik denk dat ik de volgende keer maar een plastic bakje meeneem en daar de 4 boterhammen die ik niet eet instop. Plus het voorverpakte beleg erbij natuurlijk.
En 4 boterkuipjes plus een paar extra want zijn wel erg makkelijk, ook op vakantie

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:45

zaterdag 12 oktober 2019 om 12:48
Ja hoor, dat doe ik ook! Een voor onderweg en 2 voor de kinderen thuis. Ik zie niet echt wat daar mis mee is. Tuurlijk als je je tas volpropt met minisnacks is het wat anders. Maar een paar vind ik echt geen probleem. Mijn werkgever trouwens ook niet.MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:39Nah, zou dat ook zo zijn als ik er twee meenam voor de in de auto naar huis? Ik vind dat echt niet zo erg. Zes is misschien dan wel een beetje doorslaand, en ik neem ook geen wc-papier mee als ik zelf niet ben geweest. Maar twee chocolaatjes waar al voor betaald is, och.
zaterdag 12 oktober 2019 om 12:48
Zakkenvullers,vind ik het, omdat er in hun ogen voor is betaald door de werkgever.
Vaak zijn dat ook de mensen die de politici graaiers vinden, terwijl ze het zelf ook doen.
Juist vanwege deze mentaliteit van diverse collega’s nam ik nooit iets mee naar mijn werk,nam ook nooit iets van een ander aan.
Ik ben gierig in hun ogen.
Vaak zijn dat ook de mensen die de politici graaiers vinden, terwijl ze het zelf ook doen.
Juist vanwege deze mentaliteit van diverse collega’s nam ik nooit iets mee naar mijn werk,nam ook nooit iets van een ander aan.
Ik ben gierig in hun ogen.