Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

woensdag 9 oktober 2019 om 21:00
Jaaa, wat lekkers om op te eten als bedankje.AnAppleADay schreef: ↑09-10-2019 11:13Ik neem meestal wat lekkere dingen mee van vakantie en maak daar een pakketje van (wijn, olijfolie, koekjes oid)
En alsjeblieft geen poppetjes in kledendracht of 'I love Bali'-shirts.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:17
Eva ik zorg al jaren voor huisdieren van vrienden en krijg er nooit geld voor wil ik ook niet.
Krijg vaak wel iets uit die streek wat ik lekker of leuk vind. B.v doche gel, chocolade, olijf olie, kruiden etc....
Maar ook wel eens een bon gehad van een vriend die hobby fotograaf is maar echt super mooie foto's maakt en heeft toen mijn katten mooi weten vast te leggen.
Hier tegen over staat als ik een keer oppas nodig heb doen ze het ook voor mij.
Krijg vaak wel iets uit die streek wat ik lekker of leuk vind. B.v doche gel, chocolade, olijf olie, kruiden etc....
Maar ook wel eens een bon gehad van een vriend die hobby fotograaf is maar echt super mooie foto's maakt en heeft toen mijn katten mooi weten vast te leggen.
Hier tegen over staat als ik een keer oppas nodig heb doen ze het ook voor mij.

woensdag 9 oktober 2019 om 21:59
Kan je iets specifieker zijn?COtweepuntnul schreef: ↑09-10-2019 21:04Die mensen die altijd alles opeten. Dat heet geloof ik "bodemdrift". Die eten ook altijd alle eten op als ze komen eten.
Ik ben opgevoed met 'bord leeg eten'.
Bedoel je dat je gasten alle nootjes, chippies, kaasblokjes die op tafel staan
wegschompen?

woensdag 9 oktober 2019 om 22:01
Ja en als je ze te eten hebt, alle pannen leegmaken.
Ik ken één zo iemand. Ik heb wel es dubbel gekookt als experiment toen hij kwam (voor zes personen ipv drie). Alles ging op.

woensdag 9 oktober 2019 om 22:17
Of hij heeft elke keer als je voor 3 kookt gewoon nog reuze-honger.COtweepuntnul schreef: ↑09-10-2019 22:01Ja en als je ze te eten hebt, alle pannen leegmaken.
Ik ken één zo iemand. Ik heb wel es dubbel gekookt als experiment toen hij kwam (voor zes personen ipv drie). Alles ging op.

woensdag 9 oktober 2019 om 23:36
Mijn zwager heeft dat, zelfs bij een AYCE wokrestaurant. Vooral toen de kinderen klein waren was dat echt vervelend. Zus en zwager vonden nl ook dat kinderen aan tafel moesten blijven tot iedereen klaar was.COtweepuntnul schreef: ↑09-10-2019 21:04Die mensen die altijd alles opeten. Dat heet geloof ik "bodemdrift". Die eten ook altijd alle eten op als ze komen eten.
donderdag 10 oktober 2019 om 00:07
Wat een aso, ná je uitleg nog steeds verongelijkt? Zou mij een pittige woordenwisseling waard zijn. Ze mocht mijn eten hebben als ze mijn intoleranties erbij neemt.SuperCow schreef: ↑05-10-2019 13:43Zo'n collega heb ik ook eens gehad. Bij een bedrijf waar de complete lunch en allerlei snacks gratis verstrekt werden. Ik ben toen ook m'n eten gaan 'spicen' met sambal en wasabi en dat soort zooi. Daarna was het weer even een paar weken rustig. Nooit achter gekomen wie het deed.
En iedereen wist dat ik vanwege intoleranties en allergieën niet mee kon eten dus was mijn eten op, dan had ik niets. En er was niets in de buurt ook qua winkels. Echt heel erg aso.
Ook eens een bijzondere situatie meegemaakt met (vrij nieuwe) collega. Ik at vanwege diezelfde toleranties nooit gebak en traktaties mee. Een goede collega had toen eens heel lief een speciaal gebakje voor me meegenomen, naast de taarten die hij voor de rest mee had genomen. Vervolgens kwam die nieuwe collega vragen of zij 'mijn' gebakje mocht. Uitgelegd dat ik geen gebak kon eten en dat het speciaal gebak was. Zij vond het asociaal van mij dat ik dat gebakje niet af wilde staan en dat ik een 'voorkeursbehandeling' kreeg en wilde er echt ruzie over maken. Ik dacht dat ze een grapje maakte maar ze meende het echt.![]()
Heel naar dit, ik heb hetzelfde probleem en kan ook niets anders eten dan mijn eigen eten. Dat staat dus niet in een koelkast maar in een speciaal door mij aangeschaft koeltasje dat ik in een locker zet of meezeul. Fijn hè, collega’s.
Of nog erger dan stiekem: voor je ogen erin prikken/graaien! Dan is mijn eten ‘besmet’ (kruisbesmetting) en kan ik het niet meer eten. Dat is echt meermalen gebeurd. Nette kantoorlui in pak hebben we het over. Die een smakelijke, luxe salade voor hun eigen neus hebben.
Ik hou mijn handen er omheen als ik eet en de deksel erop als ik even bij mijn eten wegloop. Ik ben echt paranoïde, ze lachen (proesten) ook zo de broodkruimels mijn eten in.
Voor mij daarom nooit thee uit een open beker, altijd een thermos met drinktuit. Ze droppen er anders toch hun koekkruimels in.
donderdag 10 oktober 2019 om 08:06
Niet lullig bedoelt, maar het is toch ook om op te eten? Als ik kook voor gasten vind ik ht fijn als alles op is. Hapjes en chips en mogen ook op. Daar staat het er voor. Als ik wat wil bewaren, dan zet ik niet alles op tafel.COtweepuntnul schreef: ↑09-10-2019 21:04Die mensen die altijd alles opeten. Dat heet geloof ik "bodemdrift". Die eten ook altijd alle eten op als ze komen eten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

donderdag 10 oktober 2019 om 08:09
Nee dat mag ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar al zet ik twintig pannen bij wijze van spreken op tafel. Alles moet een soort dwangmatig leeg. Heel bijzonder.boebezoebe schreef: ↑10-10-2019 08:06Niet lullig bedoelt, maar het is toch ook om op te eten? Als ik kook voor gasten vind ik ht fijn als alles op is. Hapjes en chips en mogen ook op. Daar staat het er voor. Als ik wat wil bewaren, dan zet ik niet alles op tafel.
En ja ik kook genoeg normaal gesproken

donderdag 10 oktober 2019 om 08:31
Ik denk dat die mensen ook zijn opgevoed met “ bord moet leeg” en bang zijn dat ze pas van tafel mogen als het eten op is.COtweepuntnul schreef: ↑10-10-2019 08:09Nee dat mag ook wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar al zet ik twintig pannen bij wijze van spreken op tafel. Alles moet een soort dwangmatig leeg. Heel bijzonder.
En ja ik kook genoeg normaal gesproken![]()
donderdag 10 oktober 2019 om 08:43
Wij passen op het huis vd buren en geven de katten eten. 2 of 3 weken. Voordat ze gaan leggen ze meestal snoep (veel snoep
) op het aanrecht voor de kinderen en als ze terugkomen geven ze een t-shirt aan de kinderen van het vakantieland. Meestal de verkeerde maat en niet echt mooi maar die van ons zijn er supertrots op en dragen het met plezier 
We hebben ook wel eens een flesje gekregen met iets onleesbaars erop en ik gok 10% kersensap en 90% alcohol
Gewoon een aardigheidje is prima dus!

We hebben ook wel eens een flesje gekregen met iets onleesbaars erop en ik gok 10% kersensap en 90% alcohol

Gewoon een aardigheidje is prima dus!

donderdag 10 oktober 2019 om 08:45
Zoiets zal het wel zijn. Bijzonder vind ik het wel.forumfossiel schreef: ↑10-10-2019 08:31Ik denk dat die mensen ook zijn opgevoed met “ bord moet leeg” en bang zijn dat ze pas van tafel mogen als het eten op is.
Gierig niet echt bedenk ik me nu, sorry!
donderdag 10 oktober 2019 om 11:11
CO bedoelt mensen die dat op een onbeschofte manier doen. Tuurlijk mag het op (als je niet wilt dat ze iets opeten moet je het niet op tafel zetten). Maar er zijn mensen bij. Mijn schoonvader had een collega die met werketentjes altijd de volle schaaltjes aardappelen en groente op zijn bord leeggooide met de woorden oh, jullie bestellen wel even nieuwe. En dan nog best kans als het nieuwe schaaltje kwam dat hij daar hetzelfde mee dreigde te doen als er niet iemand wat van zei.boebezoebe schreef: ↑10-10-2019 08:06Niet lullig bedoelt, maar het is toch ook om op te eten? Als ik kook voor gasten vind ik ht fijn als alles op is. Hapjes en chips en mogen ook op. Daar staat het er voor. Als ik wat wil bewaren, dan zet ik niet alles op tafel.
Ook niet gierig, maar wel onbeschoft
donderdag 10 oktober 2019 om 12:04
Ik kende het begrip bodemdrift helemaal niet, mooi woord!
Wij hebben jarenlang mijn schoonmoeder (oké, dat is nog niet 'jarenlang' mijn schoonmoeder) hiervan beticht. Het bleek een bijkomstigheid van haar dementie te zijn. Iedereen moet er nu op letten dat ze niet alles stiekem opeet, ze wordt zo langzaamaan steeds dikker.
Ontopic: Mijn vriend noemt mij een grote gierigaard. Ik had 1 oktober mijn trekker uitgeleend aan de jongen die hier regelmatig klusjes doet, die wilde meedoen aan het Boerenprotest. Ik kreeg het bonnetje van het tanken al, maar nu wilde hij de uren ook nog uitbetaald krijgen dat hij die trekker heeft staan poetsen. De jongen is pas 17 en als hulpje goud waard, dus ik heb het toch maar betaald. Wel echt als boer met kiespijn
Wij hebben jarenlang mijn schoonmoeder (oké, dat is nog niet 'jarenlang' mijn schoonmoeder) hiervan beticht. Het bleek een bijkomstigheid van haar dementie te zijn. Iedereen moet er nu op letten dat ze niet alles stiekem opeet, ze wordt zo langzaamaan steeds dikker.
Ontopic: Mijn vriend noemt mij een grote gierigaard. Ik had 1 oktober mijn trekker uitgeleend aan de jongen die hier regelmatig klusjes doet, die wilde meedoen aan het Boerenprotest. Ik kreeg het bonnetje van het tanken al, maar nu wilde hij de uren ook nog uitbetaald krijgen dat hij die trekker heeft staan poetsen. De jongen is pas 17 en als hulpje goud waard, dus ik heb het toch maar betaald. Wel echt als boer met kiespijn

donderdag 10 oktober 2019 om 12:15
donderdag 10 oktober 2019 om 12:47
Nou, die gozer heeft t goed bekeken! Omdat híj helemaal naar Den Haag gaat, om voor zíjn vak te staken, mag jij én voor vervoer zorgen, én de benzine betalen en dan ook nog zijn schoonmaakkosten??? Híj wilde toch gaan, het is toch niet zo dat jij dat graag wilde en hem daar voor hebt ingehuurd?? Ik had hem echt keihard uitgelachen in z'n gezicht omdat ik had gedacht dat hij een grapje maakte.... Maftoeterjeskanana schreef: ↑10-10-2019 12:04
Ontopic: Mijn vriend noemt mij een grote gierigaard. Ik had 1 oktober mijn trekker uitgeleend aan de jongen die hier regelmatig klusjes doet, die wilde meedoen aan het Boerenprotest. Ik kreeg het bonnetje van het tanken al, maar nu wilde hij de uren ook nog uitbetaald krijgen dat hij die trekker heeft staan poetsen. De jongen is pas 17 en als hulpje goud waard, dus ik heb het toch maar betaald. Wel echt als boer met kiespijn![]()

Ik had dat schoonmaken gezien als bedankje omdat hij jouw trekker mocht lenen zonder dat híj geld voor huur of zo hoefde te betalen. Tuurlijk leen je dat ding uit, hij is een goed hulpje, dus dat zou je dan graag doen. En als hij 'm dan schoongemaakt weer terug brengt, lijkt me dat iemand dat doet omdat diegene blij is dat 'ie zomaar die trekker mocht lenen..... Maar die declaratie

Je ziet het maar weer; brutalen hebben de halve wereld.....
donderdag 10 oktober 2019 om 13:04
Nou, op deze manier leert hij alleen maar dat het zo werkt, want ij heeft het geld gekregen.
Ik zou hem zeker weten niet betaald hebben.. wat een gekkigheid zeg

donderdag 10 oktober 2019 om 13:30
jeskanana schreef: ↑10-10-2019 12:04Ik kende het begrip bodemdrift helemaal niet, mooi woord!
Laat haar maar lekker een laagje vet kweken. Er komt een periode dat ze geen eetlust meer heeft en dan heeft ze mooi wat reserve.
donderdag 10 oktober 2019 om 15:29
Zo dacht ik er ook over, maar vriend vond me gierig. Normaal gesproken wordt hij ook betaald als hij de trekkers poetst tenslotte. Bij de volgende actie maar vantevoren afspraken over maken

Dat vetlaagje zit wel goed, ik geloof dat ze inmiddels een goeie 90 kilo weegt bij 1.65PoesinBoots schreef: ↑10-10-2019 13:30Laat haar maar lekker een laagje vet kweken. Er komt een periode dat ze geen eetlust meer heeft en dan heeft ze mooi wat reserve.

donderdag 10 oktober 2019 om 15:37
Euhm, nee dus, want 'een voedselintolerantie betekent nog niet dat je niet kunt delen'. Ja, echt. Mijn trakterende collega maakte er korte metten mee door te zeggen dat hij haar geen leuk mens vond en dat hij voor haar nooit iets speciaal zou halen, dus van hem mocht ik niet delen met haar.Mermedina schreef: ↑10-10-2019 00:07Wat een aso, ná je uitleg nog steeds verongelijkt? Zou mij een pittige woordenwisseling waard zijn. Ze mocht mijn eten hebben als ze mijn intoleranties erbij neemt.
Heel naar dit, ik heb hetzelfde probleem en kan ook niets anders eten dan mijn eigen eten. Dat staat dus niet in een koelkast maar in een speciaal door mij aangeschaft koeltasje dat ik in een locker zet of meezeul. Fijn hè, collega’s.
Of nog erger dan stiekem: voor je ogen erin prikken/graaien! Dan is mijn eten ‘besmet’ (kruisbesmetting) en kan ik het niet meer eten. Dat is echt meermalen gebeurd. Nette kantoorlui in pak hebben we het over. Die een smakelijke, luxe salade voor hun eigen neus hebben.
Ik hou mijn handen er omheen als ik eet en de deksel erop als ik even bij mijn eten wegloop. Ik ben echt paranoïde, ze lachen (proesten) ook zo de broodkruimels mijn eten in.
Voor mij daarom nooit thee uit een open beker, altijd een thermos met drinktuit. Ze droppen er anders toch hun koekkruimels in.

Die opmerking dat ik best wil ruilen, maar dat ze dan ook de intoleranties erbij krijgen, die gooi ik er ook wel eens in.