Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
zondag 13 oktober 2019 om 11:57
lizenlotte schreef: ↑13-10-2019 09:35zo zag ik gisteren bij de ah een meneer linea recta naar de koffie automaat lopen, en daarna met zijn bekertje de winkel weer uitwandelendat vind ik ook raar.
Ik heb dat wel vaker gehoord. Je had er iets van kunnen zeggen, van...is de koffie hier zo lekker? Niet gemeen bedoeld hoor, maar ja.. ik heb er dus vaker over gehoord, misschien heb ik het in het vrekkentopic gelezen. Het gebeurt bij de Ikea trouwens ook. Daar zitten dagelijks ouderen die met hun familypas gratis koffie krijgen, meerdere keren koffie gaan halen, het is een uitje voor hen, en eigenlijk vind ik dat wel leuk voor hen. Ik had laatst een heel leuk gesprek met een man die vertelde daar 3 maal per week te komen, dat het een ontmoetingsplek was geworden voor ouderen. Nederlanders leven vooral binnen, in huis, mensen van deze leeftijd zijn vaak eenzaam. Terwijl ik zie dat in landen in het Middelandse Zee gebied ouderen veel vaker, zeg dagelijks koffie buiten de deur drinken, daar is de koffie ook niet zo duur als hier, dus logisch dat mensen die minder te besteden hebben, niet elke dag koffie buiten de deur drinken.
zondag 13 oktober 2019 om 12:44
Daar heeft Nespresso over nagedacht: de 'zakelijke' cups zijn anders en passen niet in de apparaten voor consumenten.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die zakelijke trainingen verzorgde, en daar verdwenen naast alle voorverpakte suikertjes en koekjes ook de portieverpakkingen ketchup, mosterd, mayonaise etc. tijdens de lunch. Maar óók het (normale) bestek verdween in de binnenzakken van Van Gils en Boss pakken, vooral begin van de zomer, want ook die waren 'handig voor op de camping'. Onze cateringmedewerker was daar erg scherp op en was beroemd om haar 'pek en veren acties' in dat soort gevallen.

zondag 13 oktober 2019 om 13:01
Ik snap dat wel.. Mijn partner heeft lang gewerkt als monteur. De hele dag onderweg en bij klanten. Het zal je verbazen bij hoeveel klanten je niets aangeboden krijgt. Een kop koffie kost al snel 2 euro bij benzinepompen en dergelijke en daar het salaris van een monteur nou niet dusdanig riant is dat je dat een keer of 4 op een dag kan doen is een supermarkt inlopen voor een kopje koffie een goed idee. Niet uit gierigheid maar meer uit zuinigheid. Dat is voor mij wel een verschil. Daarnaast, wij deden (en doen) altijd boodschappen bij deze twee winkelketens dus ach.lizenlotte schreef: ↑13-10-2019 09:35zo zag ik gisteren bij de ah een meneer linea recta naar de koffie automaat lopen, en daarna met zijn bekertje de winkel weer uitwandelendat vind ik ook raar.

zondag 13 oktober 2019 om 13:05
Whahaha, mijn puberzoon doet dat, hij gaat na school met zijn vrienden in de supermarkt koffie drinken. Dat vinden ze daar prima, zolang ze zich maar gedragen. En meestal kopen ze daar ook wel wat.
Ik zou het zelf nooit doen, maar ik snap mijn zoon ook wel weer.
Ik ben nu voor mijn werk ook veel onderweg en neem mijn gevulde thermos dopper mee.
Ik zou het zelf nooit doen, maar ik snap mijn zoon ook wel weer.
Ik ben nu voor mijn werk ook veel onderweg en neem mijn gevulde thermos dopper mee.

zondag 13 oktober 2019 om 13:13
Ik denk dat ik niet meer bijkom van het lachen als ik zie dat een collega chocolaatjes in haar tas stopt op een cursus, voor de kinderen thuis. Vind het echt zo mallotig! En inderdaad ontzettend knieperig.
Bij een opdrachtgever hebben ze kantoorfruit, een mandje fruit dat op dinsdag wordt neergezet zodat iedereen een appeltje of een peer kan eten tussendoor. Er is een collega die het fruit dat daar op donderdagmiddag nog in zit, in haar tas stopt. Want ze eet nooit fruit op het werk en op vrijdag zijn er bijna geen collega's en maandag is het fruit niet meer lekker en dinsdag komt er nieuw fruit. Is toch bezopen?
Bij een opdrachtgever hebben ze kantoorfruit, een mandje fruit dat op dinsdag wordt neergezet zodat iedereen een appeltje of een peer kan eten tussendoor. Er is een collega die het fruit dat daar op donderdagmiddag nog in zit, in haar tas stopt. Want ze eet nooit fruit op het werk en op vrijdag zijn er bijna geen collega's en maandag is het fruit niet meer lekker en dinsdag komt er nieuw fruit. Is toch bezopen?
Wat eten we vanavond?
zondag 13 oktober 2019 om 13:14
Jij mag dat Minke. Ik denk dat je collega's je ook wel een beetje kennen.MinkeDeWit schreef: ↑13-10-2019 13:12Vinden jullie dat je op je werk je thermoskan voor in de trein mag vullen? En is dat anders dan je waterflesje?
Ik vind het echt heel raar en als ik trek heb in koffie, ga ik op het station langs Starbucks.
Wat eten we vanavond?

zondag 13 oktober 2019 om 13:17
zondag 13 oktober 2019 om 13:18
Vind ik niet. Anders wordt het weggegooid. Goede actie tegen voedselverspilling.makreel schreef: ↑13-10-2019 13:13Ik denk dat ik niet meer bijkom van het lachen als ik zie dat een collega chocolaatjes in haar tas stopt op een cursus, voor de kinderen thuis. Vind het echt zo mallotig! En inderdaad ontzettend knieperig.
ik geef mn bek ook maar een douw
zondag 13 oktober 2019 om 13:24
Een thermoskan lijkt me overdreven maar bij ons op kantoor liggen er wel kartonnen bekers met zo’n deksel bij de automaat voor onderweg naar huis. Maar dat is dan één kop koffie op weg naar de trein.
Ik was laatst op een ander kantoor en moest na de vergadering nog 5 uur reizen naar huis. Toen heb ik ook een chocolaatje in mijn tas gestopt voor onderweg.
Ik vind dus iets voor onderweg weer anders dan iets voor thuis. Zeker als je veel onderweg bent voor werk.
Ik was laatst op een ander kantoor en moest na de vergadering nog 5 uur reizen naar huis. Toen heb ik ook een chocolaatje in mijn tas gestopt voor onderweg.
Ik vind dus iets voor onderweg weer anders dan iets voor thuis. Zeker als je veel onderweg bent voor werk.

zondag 13 oktober 2019 om 13:29
Veel mensen hebben zo’n thermosbeker met de inhoud van een heel grote mok. Aangezien collega’s vaak ver moeten reizen (alles gecentraliseerd), is het echt niet gek dat ze die kop vol gooien voor ze naar huis gaan. Andersom schrijft bijna iedereen met eigen pennen en heeft zelfgekochte notitieblaadjes want daar is allemaal op bezuinigd.

zondag 13 oktober 2019 om 13:30
MinkeDeWit schreef: ↑13-10-2019 13:12Vinden jullie dat je op je werk je thermoskan voor in de trein mag vullen? En is dat anders dan je waterflesje?
Serieus? Of zit je nu gewoon te stangen. Bizar gedrag.
zondag 13 oktober 2019 om 13:45
Iets meenemen omdat je lang onderweg bent of in de supermarkt koffie gaat pakken omdat je geen geld hebt of omdat je bij klanten geen koffie krijgt, dat vind ik echt raar.
Wat is er mis met zelf een zakje sultana meenemen? Of een thermos met koffie of een dopper met water? Waarom is het zo moeilijk om voorbereid op pad te gaan?
Wat is er mis met zelf een zakje sultana meenemen? Of een thermos met koffie of een dopper met water? Waarom is het zo moeilijk om voorbereid op pad te gaan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 13 oktober 2019 om 13:49
Eens. Hetzelfde geldt voor als er cake of iets in die richting over is: dat wordt echt weg gekieperd hoor. Eet maar vooral lekker dat tweede plak of neem maar wat mee voor in de trein, je kinderen of de hond van de buren. Sterker nog, ik vind dat dat soort dingen wel wat meer aangemoedigd mogen worden bij bepaalde gelegenheden in plaats van dat iemand meteen als kniepert moet worden gezien. Voedselverspilling is gewoon nergens goed voor.Madeliefjees schreef: ↑13-10-2019 13:18Vind ik niet. Anders wordt het weggegooid. Goede actie tegen voedselverspilling.
Iets wat anders weg gegooid wordt meenemen vind ik wel een verschil maken met voorverpakte marsjes in je tas kieperen voor de kinderen. Een marsje voor onderweg naar huis vind ik dan weer niet zo heel vreemd. Alleen als jij degene bent die die dag er al flink van heeft gegeten vind ik dat dan wel weer een beetje raar. Wat overigens niet betekent dat ik vind dat het perfect verdeeld hoeft te zijn.
zondag 13 oktober 2019 om 14:04
Neehoor, het wordt niet weggegooid. Op vrijdag werken er ook gewoon mensen (waaronder ik) en op maandag is het fruit ook nog prima. Dit zijn haar eigen redenen om het dan maar in haar tas te stoppen voor thuis.Madeliefjees schreef: ↑13-10-2019 13:18Vind ik niet. Anders wordt het weggegooid. Goede actie tegen voedselverspilling.
En stel je voor dat er op dinsdag altijd fruit over zou zijn, als de nieuwe mandjes worden gebracht: dan besluit opdrachtgever mogelijk om het abonnement aan te passen naar minder fruit (of minder mandjes).
Wat eten we vanavond?
zondag 13 oktober 2019 om 14:07
Oh nee dan mag het natuurlijk, jullie betalen eigenlijk voor je koffie met notitieblaadjes.MinkeDeWit schreef: ↑13-10-2019 13:29Veel mensen hebben zo’n thermosbeker met de inhoud van een heel grote mok. Aangezien collega’s vaak ver moeten reizen (alles gecentraliseerd), is het echt niet gek dat ze die kop vol gooien voor ze naar huis gaan. Andersom schrijft bijna iedereen met eigen pennen en heeft zelfgekochte notitieblaadjes want daar is allemaal op bezuinigd.
Really? Wat een mallotig gedoe allemaal.
Wat eten we vanavond?
zondag 13 oktober 2019 om 14:10
Ze hebben de hebberigheid niet van een vreemde, zie ik.MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:26Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaanAndere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....
zondag 13 oktober 2019 om 15:45
Mijn mond valt open!
Minke jij stuurt serieus een foto naar je kinderen: ' Kijk wat ik voor jullie achterover gedrukt heb'! En omdat collega nog meer pakt, honoreer jij het hebberige gedrag van je kinderen ook nog een keer

Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 13 oktober 2019 om 15:48
Water komt uit de kraan en is niet duur maar om daar een thermosfles met koffie te gaan vullen zou ik echt raar vinden.MinkeDeWit schreef: ↑13-10-2019 13:12Vinden jullie dat je op je werk je thermoskan voor in de trein mag vullen? En is dat anders dan je waterflesje?
De voorzieningen zijn er op je werk om op je werk gebruikt te worden en niet voor thuis.
zondag 13 oktober 2019 om 16:01
Ik zit hier met verbazing te lezen wat er zoal van kantoor meer naar huis meegenomen wordt voor thuis, kinderen, onderweg, weet ik veel wat. Het is potverdrie door je werkgever (!) betaald (!) voor onder werktijd (!). En dan nog hoef je niet te doen alsof je vergaat van de honger of dorst.
Serieus, een thermoskan met koffie vullen voor onderweg? Een graai in de snoeppot / doos met chocola voor je kinderen? Jullie zijn toch volwassen mag ik hopen? En geen Neanderthaler in oorlogstijd die vergaat van de honger? Hebben om het hebben, graaien om het graaien. Bang om iets tekort te komen, te vergaan van de honger? Als je iets voor na / buiten (dus privé tijd) wil hebben, dan kan je het toch zelf kopen? Je krijgt toch salaris waar je het van kan kopen?
Ik ben tegen verspilling, maar dit is echt tenenkrommend. Snoep / fruit staat er om eens iets van te pakken als je trek hebt, niet om jezelf of je kinderen thuis van een hongersnood te redden. Koffie / thee is om op te drinken op kantoor, niet voor als je onderweg 'spontaan' dorst krijgt. Echt, ongelooflijk. En als er al wat overblijft (snoep / fruit / broodjes na een vergadering), dan deel je dat onder collega's.
Serieus, een thermoskan met koffie vullen voor onderweg? Een graai in de snoeppot / doos met chocola voor je kinderen? Jullie zijn toch volwassen mag ik hopen? En geen Neanderthaler in oorlogstijd die vergaat van de honger? Hebben om het hebben, graaien om het graaien. Bang om iets tekort te komen, te vergaan van de honger? Als je iets voor na / buiten (dus privé tijd) wil hebben, dan kan je het toch zelf kopen? Je krijgt toch salaris waar je het van kan kopen?
Ik ben tegen verspilling, maar dit is echt tenenkrommend. Snoep / fruit staat er om eens iets van te pakken als je trek hebt, niet om jezelf of je kinderen thuis van een hongersnood te redden. Koffie / thee is om op te drinken op kantoor, niet voor als je onderweg 'spontaan' dorst krijgt. Echt, ongelooflijk. En als er al wat overblijft (snoep / fruit / broodjes na een vergadering), dan deel je dat onder collega's.
In this mad house we must all survive

zondag 13 oktober 2019 om 16:06
Ik denk dat die kinderen thuis niet veel gewent zijn om te krijgen als ze al door het dolle heen zijn van een mini twix of milky way.

zondag 13 oktober 2019 om 16:16
Hier mag iedere voorbijganger gerust naar de wc, als ie het eerst maar even netjes vraagt. Leveranciers krijgen ook altijd koffie, net als de vuilnisman. Dat levert soms heel gezellige gesprekken op in de pauzePepermint_Patty schreef: ↑13-10-2019 11:09Dat was op mijn vorige werklocatie ook zo. Dus ook de toiletten op slot gedaan en een hele grote sleutelhanger aan de sleutel gedaan. In dit geval een blok hout met de naam van het bedrijf erop. Sleutel is in mijn tijd nooit verdwenen.

zondag 13 oktober 2019 om 16:27
Niet dat het vaak gebeurde maar zo af en toe toch lekker om met je slaperig hoofd toch boodschappen te moeten doen en dan al thee zippend langzaam wakker wordend langs de schappen te lopen.