Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Teckeltje88 schreef:
14-10-2019 14:02
Ik ben zo erg dat ik vaak wel moet lachen als zoon valt of z'n hoofd stoot oid. M'n man wordt daar (logisch) altijd heel boos van. Ik moet altijd lachen als een ander zich bezeerd, en zelfs als ik zelf debiel doe en me pijn doen. Hele nare eigenschap.
Ik moet ook vaak lachen, maar het ziet er soms ook gewoon zo komisch uit.

Onderweg naar DB, dus wie koffie wil drinken moet maar pben! ;-)
Dat klinkt heel leuk envelop! Fijn dat jullie genoten hebben.

Maartje, geniet in DB.

In navolging van aardbei en sneeuwbal had ik ook een drama peuter vanmorgen. Om half 9 riep hij al mij moe, mij bed. Terwijl hij om half 8 wakker werd. De hele morgen was het huilen om alles en om niks. Kan daar zelf ook zo verdrietig om worden. Om. Half 12 maar broodje gaan eten en om 1150 lag hij in bed. Ik hoop dat hij wat gezelliger wakker wordt. Ondank al zijn geslaap blijft hij maar moe moe moe.
Het lukt me niet om altijd alles te volgen.

Hier gaat het opzich wel aardig, al kan peuter ook ook weleens drifrig doen. Ik kleed peuter ook vaak pas aan na het ontbijt, gaat meestal een stuk soepeler

Baby is een vrolijk mannetje en inmiddels alweer 8 maanden, gaat zo snel. Hij kruipt door het huis, maar gaat staan, kleine stapjes langs de bank en probeert soms over te steken van bank naar tafel.
Hier was het ook drama, ben uiteindelijk 2 uur later dan ik had bedacht weggegaan. Zoon kan blijkbaar perfecte zinnen maken: "mama, niet weggaan abief", "mama, ik ga je missen en *naam zusje* ook", "mama, waarom ga je weg?".

En toen had man het briljante idee om me uit te zwaaien bij de metro :|

"Mama, waarom ik niet met metro?"

:'(
Veel plezier maartje!
En das wel heel lastig weggaan... maar ze gaan het ook gewoon leuk hebben bij papa, en jij kan even opladen+
Maartje heel veel plezier, geniet en geniet en geniet nog veel meer.
Lekker even helemaal niks behalve tijd voor jezelf.

Teckel soms vraag ik me af of onze peuters samen bellen? Man stuurt vanmorgen dat dochter om 0800 uit bed kwam en om 09;30 weer op instorten stond, heel de tijd slape bove , bove slape. Snap er niks van ?
Heb jij trouwens al uitslag van bloed en biopt gehad ?

Envelop wat een heelrijke post, het straalt ervan af hoe jullie genoten hebben.
Kan niet wachten tot wij ook gewoon die uitspajes kunnen maken en ze er allebei ook van genieten.
Hebben hier binnekort sinterklaas feest van het werk, ben benieuwd wat dochter ervan vindt, wordt hier aardig groot aangepakt. Dochter kan nog wel eens een beenplakker zijn, maar goed het gaat om het uitje. Voor de rest snapt ze nog niks van de sint. Zoon zal wel weer in zen hum zijn die vindt dat allemaal prachtig en geeft geen moer om andere mensen om zich heen.
Geniet ervan Maartje! Voor je man en de kinderen ook fijn even tijd echt samen te hebben en voor jou heel belangrijk om even alleen te zijn en op te laden. Snap dat het weggaan dan lastig is maar dat gaat helemaal goed komen.

Heeeeeeel veel plezier!
veel plezier maartje! ik ben veel op kantoor deze week dus lastig afspreken
Geniet ervan Maartje.

@quest ja ze gaan wel gelijk op de hele tijd he? Peuter kan sinds een half jaar ook zo'n been plakker zijn ;)
Bloed was ok. Ding op m'n tepel bleek een fibroadenoom. Niks kwaadaardigs gelukkig. Kan weer verder met m'n leven ;)
Teckeltje88 schreef:
15-10-2019 13:11
Geniet ervan Maartje.

@quest ja ze gaan wel gelijk op de hele tijd he? Peuter kan sinds een half jaar ook zo'n been plakker zijn ;)
Bloed was ok. Ding op m'n tepel bleek een fibroadenoom. Niks kwaadaardigs gelukkig. Kan weer verder met m'n leven ;)
Wat een opluchting!
Oh Teckel wat een goed nieuws zeg heel fijn om te horen.
Dat geplak indd vind het soms wel lastig hoor, we gaan vaker ergens lunchen in een leuke zaak met een speelhoek, zoon zit daar rustig te spelen of kruipt de zaak door, maar dochter wil niet zonder ons spelen daar, dus dan zit 1 van ons nog met haar daar , is geen ramp maar het is nu echt overal waar we komen , wil ze alleen met ons , ze gaat niet meer zelf op onderzoek uit.
Aan de ene kant fijn het was en zal nooit een wegloper zijn, blijft altijd in de buurt, tegenover gestelde is zoon dan , die is weg voordat ik 2 keer heb geknipperd. dus ja wat is fijner :facepalm:
Meer 'moeilijke' peuters deze ochtend dus. Zoon wilde ook liever in het 'grote bed' tv kijken dan opstaan en aankleden :biggrin: Ja, dat zou ik ook wel willen haha.

Dat is lastig weggaan dan Maartje, ook nog als ze je willen uitzwaaien. Maarrr, dat is achter de rug, nu lekker je eigen ding doen in DB. Geniet ervan :yes:

Gelukkig dat het niks kwaadaardigs was Teckeltje, dat zal wel een opluchting zijn geweest.
Heel veel plezier Maartje!!

Hier hadden we ook een lastige ochtend, eerst gegeten, papa uitgezwaaid en naar boven. Uitgelegd dat ik eerst ging aankleden en daarna dochter. Tijdens het tandenpoetsen werd ik misselijk en moest spugen en toen begon de stijd om aankleden.. menn heb haar in de houdgreep gehouden en aangekleed terwijl ik me nog gammel voelde.

Maar ja moest want had afspraak bij de vk.

We zijn net naar de speeltuin geweest en nu op de bank een filmpje. Slapen wordt het niet meer helaas.
Quest schreef:
15-10-2019 13:25
Oh Teckel wat een goed nieuws zeg heel fijn om te horen.
Dat geplak indd vind het soms wel lastig hoor, we gaan vaker ergens lunchen in een leuke zaak met een speelhoek, zoon zit daar rustig te spelen of kruipt de zaak door, maar dochter wil niet zonder ons spelen daar, dus dan zit 1 van ons nog met haar daar , is geen ramp maar het is nu echt overal waar we komen , wil ze alleen met ons , ze gaat niet meer zelf op onderzoek uit.
Aan de ene kant fijn het was en zal nooit een wegloper zijn, blijft altijd in de buurt, tegenover gestelde is zoon dan , die is weg voordat ik 2 keer heb geknipperd. dus ja wat is fijner :facepalm:
Jup ze hebben zitten bellen hoor. Dit doet zoon ook. Overal. Mama mee, papa mee. Als ik hem stimuleer ga maar even zelf is het janken. Als ik eerst meega en daarna weg loop als hij lekker speelt en zeg mama gaat even koffie drinken; janken. Heel jammer.
Teckeltje88 schreef:
15-10-2019 14:40
Jup ze hebben zitten bellen hoor. Dit doet zoon ook. Overal. Mama mee, papa mee. Als ik hem stimuleer ga maar even zelf is het janken. Als ik eerst meega en daarna weg loop als hij lekker speelt en zeg mama gaat even koffie drinken; janken. Heel jammer.
oh wat erg haha hier exact hetzelfde , maar thuis is ze helemaal het vrouwtje hoor. zeiden in het begin bij KDV wat is ze rustig en zachtaardig, sorry heb je het over mijn dochter ? Ze had even nodig om te wennen, ze is nu namelijk de clown daar en vindt het schitterend.
Zoon is hier ook steeds meer een clown op het kdv idd. Had gisteren zelfs meisjes zitten plagen en staartjes kapot gemaakt. :whip:
Hahah stoutert, dochter heeft vorige week een jongen een dreun(tje) gegeven want die zat aan haar speekgoed , de leidster zei ze had nog gewaarschuwd toen hij aan kwam zetten ze riep heel hard nee en vinger wijzen, hij pakt het alsnog af toen kreeg hij een dreun(tje) jongetje stond een beetje beduusd te kijken en ze heeft haar speelgoed terug gepakt.
Ze speelt zich blijbaar ook graag in the picture :proud:
Fijn Teckeltje, je zal wel opgelucht zijn! Maartje, heel veel plezier!
Wat is het centrum van DB leuk! Als het zo doorgaat heb ik een verhuiswagen nodig om terug naar huis te gaan :$

Gelukkig ga ik morgen wat budgetvriendelijkere dingen doen.
lola-lily schreef:
15-10-2019 16:08
Fijn Teckeltje, je zal wel opgelucht zijn! Maartje, heel veel plezier!
Zeker. Je weet dat de kans dat het mis is heel klein is, maar toch zit je in de rats.
Maartje2016 schreef:
15-10-2019 16:29
Wat is het centrum van DB leuk! Als het zo doorgaat heb ik een verhuiswagen nodig om terug naar huis te gaan :$

Gelukkig ga ik morgen wat budgetvriendelijkere dingen doen.
Geniet ervan! Staat een echte Bossche bol bij Jan de Groot ook op je planning?
Due-scimmie schreef:
15-10-2019 17:59
Geniet ervan! Staat een echte Bossche bol bij Jan de Groot ook op je planning?
Ik twijfel nog, ik hou niet zo van zoet :$

Maar Jan de Groot zit op de route naar de trein, dus misschien dat ik ze nog wel scoor voor het thuisfront (en dan een hapje proef)
Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt, fijn!

Peuter heeft zich herpakt na zijn slaapje. Nouja mega dut. Sliep om 1145 en hoorde hem pas om 1430 weer. Was dus echt heel moe. Ondanks dat ie ruim 13u geslapen had. Vanmiddag was het erg gezellig. Samen pompoen, biet en geitenkaas lasagne gemaakt, de korstjes die hij en zus hadden laten liggen naar de diertjes gebracht en gezellig gebouwd met de duplo. Oh en nog een rondje op de loopfiets. Nu liggen ze allebei wel weer eventjes. Ik zit ook makkelijk :)
Hier is peuter Vanavond ook vroeger dan normaal op bed gegaan, zat alleen maar te jammeren. En dan heeft tante haar vanmiddag om 16 maar eens wakker gemaakt. Schijnbaar rende ze daar voor haar middagdutje ook naar bed toe met ' BBBEEEDDDDD' en is meteen gaan slapen. Ze heeft daar ook voor het eerst in een één persoons bed geslapen, weten we dat ook weer voor ons volgende midweek weg, geen campingbedje meer mee sjouwen, Jeej!
Schijnbaar hebben ze allemaal wat extra slaap nodig, want maandag sliep ze ook nog toen ik haar kamer binnenkwam om 09.15 :-o

Veel plezier Maartje!

Goed bericht Teckel!

Hier is het ook drama hoor, drama omdat ze zelf niet op een knopje heeft geduwd, omdat ze niet meer hoeft te roeren omdat het eten klaar is, geen rijst meer in de pan mag gooien omdat er genoeg in zit, enz. Vermoeiend.......
Fijn te horen teckeltje!

Allemaal slaapkoppies! Kan ook met het seizoen te maken hebben, langer en eerder donker.

Zoon was vanmiddag en vanavond echt heel lief, dus na zo'n ochtend, was dat heeeeeeel fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven