Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Alle reacties Link kopieren
Moet die hond zo netjes opzitten dan? :rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Doro, wat stoer dat je dit durft te delen!
Kohaku, hopelijk heb je wat aan deze mooie post van Doro.
En huilen mag best hoor, dat lucht op.
Blijf doorzetten! :hug:

Dreamer, is je onrust al weg?

Suzy, wat goed dat kpn dat doet. Dat wist ik niet.
Ik vind sowieso dat ze dat nummer gewoon snel 113 moeten maken. En ik vind het het ook mega slordig dat hulpverleners dus niet het volledige nummer doorgeven. ( ja, ik vind nogal wat :biggrin: ) Hoeveel ellende daardoor misschien voorkomen zou worden...

Cesium, sterkte nog met al het stofhappen. Hoelang moet je nog afzien nu?

GS, veel plezier vandaag.
Severus, fijn dat je vakantie beviel. Was het de extra pijn waard?

Nartjie, succes met de Instagram.
Ik begin nog even niet aan sociale media.
Kan de perfectie en oppervlakkigheid daarvan nog steeds niet handelen, het triggert mijn onzekerheid teveel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik reageer even niet de verhalen over zm en automutilatie triggeren mij behoorlijk.
Niet jou schuld Kohaku. Wens je veel sterkte
Sorry Nartjie :( En dankje :heart:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lise, hoe gaat het nu met jou?

Moyrrie, Tut, VGM , kwebbeltje , Yellow en regenboogjongen :hello:
En voor allen die ik verder nog vergeten ben.

Ik zie lichtelijk tegen volgende week op.
Een deel van mijn medicatie durf ik niet mee te nemen( vallen onder de opiumwet) dus ik moet het doen met paracetamol.
Gaat wellicht een uitdaging worden.
Aan de andere kant, ik hoef naast de uitstapjes die ik maak, in elk geval niet te koken en schoon te maken. Dat scheelt weer iets. En er is massage mogelijkheid aan boord, misschien ga ik dat ook nog wel laten doen. En zwemmen, lekker ontspannen in ( hoop ik) goed warm water. Ook goed tegen de pijn.

Ik heb de boodschappen weer binnen, dochter weggebracht en ga nu even een soepje maken. Begin trek te krijgen
Dreamer, moet je nog douchen? Neem je de hond gewoon mee onder de douche! :rofl:
Oooh massage.. Klinkt heerlijk Lientje.

Ik ga straks even op pad. Tanken en kijken of ik wat winterkleding kan scoren. Heb niet zoveel winterkleding zag ik laatst. Begin dit jaar eea weggedaan.
En nog een mooie bos bloemen scoren voor het etentje van morgen.
Hier is het gelukkig droog nu, hopen dat het zo blijft.
Echt, ik verlies mijn hoofd bijna van alle stress en nu gaat er iemand op IG zeiken dat ik niet reageer op haar vraag of ik een keer wil meeten.

Hallo, laat me met rust.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
19-10-2019 12:59
Echt, ik verlies mijn hoofd bijna van alle stress en nu gaat er iemand op IG zeiken dat ik niet reageer op haar vraag of ik een keer wil meeten.

Hallo, laat me met rust.
IG als in Instagram Kohaku?
Verwijder anders Instagram even een tijdje voor je rust.
Dat heeft dochter 1,5 jaar terug ook gedaan toen ze in ongeveer vergelijkbare situatie als de jouwe zat.
Soms is het gewoon even beter voor jezelf afstand van dat soort dingen te nemen.
Gewoon
Voor je ĺichamelijke maar vooral ook voor je geestelijke rust die al lastig te vinden is in deze situatie moet je dat er niet bij willen hebben nu.
Lientje: ik reis veel en neem gewoon alle medicatie mee. In mijn handtas, in de originele verpakking met mijn naam erop, en dat gaat altijd goed. Voor vijf dagen moet dat toch geen probleem zijn.

Kohaku: neem afstand van dingen die je er nu niet bij kunt hebben. Tijdelijk verwijderen, zoals Lientje zegt, lijkt me een goed idee.
Ik heb een heel streng instagram beleid. Ik volg alleen mensen waar ik energie van krijg door ze te volgen, of waar ik iets waardevols uit kan halen zeg maar. Soms zie je accounts, die hebben 30304 volgers en volgen 2000 mensen. Nou dan zou ik helemaal turelures worden.

En Kohaku, iemand die niet snapt dat je antwoord wanneer je tijd/energie hebt is je energie überhaupt niet waard. :hug:

Ik ben moe en verrot. Ik weet niet hoe, maar ik was op de bank in slaap gevallen werd om half 4 ofzo wakker en ben nu dus nog slapende zombie modus.

Ik zit even echt niet lekker in mijn vel ofzo. Dip door het weer ofzo?
Lientje, even bij de apotheek een medicijnpaspoort vragen (of gewoon een printje) en je medicatie in de originele verpakking met bijsluiter meenemen. Binnen Europa mag je dan gewoon je medicatie meenemen hoor (elders ook trouwens).
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Alleen vloeistoffen meer dan 100ml niet in je handbagage meenemen.
Op de luchthavens zijn ze prima getraind om te zien wat medicatie is, als ze het al vragen uit je tas te halen. Dat heb ik nog nooit gehad. Er zijn zoveel mensen die medicatie meenemen. Ook dat wat onder de opiumwetgeving valt.
(Ritalin, morfine, oxicodon, amitriptyline). Neem genoeg mee voor zeven dagen (voor het geval je op de terugweg vertraging hebt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb ook nog nooit iets uit mijn thuis moeten halen. Zelfs niet toen hij af ging. Ze vroegen of ik mijn Bluetooth speaker er vergeten was uit te halen, klopte. En ik mocht door. In het hotel vond ik mijn grote fles deo en aansteker. Had het hele vliegtuig in de hens kunnen steken. :whistle:
Suzy, ik heb zo'n uitdraai van de apotheek. Maar lees op internet dat ik een officieel medisch paspoort in het Engels moet hebben. Óók in Europa. En dat aanvragen duurt 4 weken.
Sowieso kan ik mijn cbd-olie met thc niet meenemen. Jammer, want als ik die goed met regelmaat inneem gaat het best redelijk met me en slik ik stukken minder paracetamol bij.
Maar goed, dat overleef ik wel een weekje

Ik kom net bij het paard vandaan( dochter had geen tijd vandaag voor de verzorging)
Nu even een kopje thee en dan maar lekker onder de douche. Ik ruik helemaal naar paarden en koeirn( paard staat op een boerderij met koeien)
Ook ik kom jou even een hart onder de riem steken Kohaku. Net als Doro en jij heb ook ik het heel moeilijk gehad.. Na de 3e serieuze zelfmoordpogingen in 6 jaar tijd kwam ik tot de conclusie dat ik kennelijk nog niet dood mocht dus dat ik serieus met mezelf aan het werk moest en niet de hulpverlening en mezelf voor de gek moest houden, wat ik al jaren deed.
Ik was al vaker opgenomen geweest maar deed altijd alsof er niets aan de hand was. Eigenlijk was ik toen nog niet te helpen.

Na 3 weken verplichte opname op een gesloten afdeling ben ik bijna een jaar op de open opname geweest en daar ben ik ontzettend goed geholpen met oa PMT, creatieve therapie, muziek en drama en veel groepsgesprekken. Eindelijk stond ik open voor hulp.

Voor mij is dit ruim 16 jaar geleden en ik weet nog hoe ik me toen voelde alleen lijkt het alsof ik het niet ben... Het was iemand anders.
Snap je m?

Ik gun het jou zo dat ook jij op een dag zal merken dat het beter met je gaat en dat je weer van kleine dingen kunt genieten. Ik gun het je dat je blij kunt zijn met wie je bent en dat je mag zijn zoals je bent.
Ik gun jou alle liefde, geluk en hulp in je leven om te worden zoals je graag zou willen zijn.
Gun jezelf geluk Kohaku. Gun jezelf de hulp die je daarvoor nodig hebt want echt: je mag er zijn :cat: :sun:

Lientje, veel plezier op jullie vakantie. Geniet ervan en laat het thuisfront lekker thuis.
Heerlijk samen met je man uitrusten, genieten, lekker eten en van elkaar en al de pracht om je heen genieten.
Hopelijk kan je je ontspannen en laat je de pijn op de wal achter..
:smooch:

Voor jullie allemaal veel sterkte. Een rustig en ontspannend weekend voor allen. :daisy: :bye:
Lise, alles ok?
Lise je hebt pb
Tut, heel herkenbaar dat het net lijkt alsof je het niet was destijds. Fijn dat je er goed doorheen bent gekomen en dat de opname daar bij heeft geholpen!

Kohaku, bedanken hoeft echt niet hoor.

En investeer nu geen tijd in mensen die energie zuigen (zoals hier ook al eerder gezegd). Richt je op jezelf voor zo lang als nodig is. Echte vrienden zullen wellicht tijdelijk wat naar de achtergrond verdwijnen, zo gaat dat nu eenmaal, maar als je je beter voelt, kun je de banden met de mensen waar jij je prettig bij voelt weer aanhalen.
TuT: ook voor jou een :hug:
Dapper dat je ook je persoonlijke verhaal durft te vertellen. Ik denk echt dat zoiets Kohaku kan helpen. Mensen zoals Doro en jij die laten zien dat er nog een toekomst is na een gitzwarte tijd.
Gelukkig heb je nu een fijn leven in een mooi land, het is je zo gegund.
lientje69 schreef:
19-10-2019 15:25
Suzy, ik heb zo'n uitdraai van de apotheek. Maar lees op internet dat ik een officieel medisch paspoort in het Engels moet hebben. Óók in Europa. En dat aanvragen duurt 4 weken.
Sowieso kan ik mijn cbd-olie met thc niet meenemen. Jammer, want als ik die goed met regelmaat inneem gaat het best redelijk met me en slik ik stukken minder paracetamol bij.
Maar goed, dat overleef ik wel een weekje

Ik kom net bij het paard vandaan( dochter had geen tijd vandaag voor de verzorging)
Nu even een kopje thee en dan maar lekker onder de douche. Ik ruik helemaal naar paarden en koeirn( paard staat op een boerderij met koeien)
Joh, wat een gedoe zeg, ik lees het net, is vast nieuw om dat zo omslachtig te doen. De schengenverklaring duurt trouwens 2 weken, maar alsnog te lang.
Ik vroeg het altijd bij de apotheek aan en dan ging het naar de huisarts die ervoor tekende en dan had je je medicijnpaspoort.
suzyqfive schreef:
19-10-2019 16:57
Joh, wat een gedoe zeg, ik lees het net, is vast nieuw om dat zo omslachtig te doen. De schengenverklaring duurt trouwens 2 weken, maar alsnog te lang.
Ik vroeg het altijd bij de apotheek aan en dan ging het naar de huisarts die ervoor tekende en dan had je je medicijnpaspoort.
De officiële weg is verschrikkelijk omslachtig. Ik neem bewust het risico elke keer.
cesium24 schreef:
19-10-2019 17:07
De officiële weg is verschrikkelijk omslachtig. Ik neem bewust het risico elke keer.
Ik denk echt dat het risico in een EU land met een verklaring van de apotheek en medicijnen in originele verpakking, verwaarloosbaar klein is hoor.

Naar Thailand, Dubai, Egypte etc zou ik wel super voorzichtig zijn!

Oh ja, en de THC olie zou ik ook in de EU thuislaten.
Doro75 schreef:
19-10-2019 17:09
Ik denk echt dat het risico in een EU land met een verklaring van de apotheek en medicijnen in originele verpakking, verwaarloosbaar klein is hoor.

Naar Thailand, Dubai, Egypte etc zou ik wel super voorzichtig zijn!

Oh ja, en de THC olie zou ik ook in de EU thuislaten.
Daar heb je gelijk in. Naar die landen ga ik dus niet. Maar ik ben, ook buiten Europa, al op veel plaatsen geweest zonder verklaring.
En waarom, ik weet het niet. Gemakzucht.
Ik heb 5 overdosissen gehad. De laatste niet mee gemaakt, want in ambulance ging ik al knock out. De eerste zeer bewust meegemaakt, vooral het leegpompen van de maag vond ik verschrikkelijk. Heb mij toen flink verzet, maar helaas werd ik dus wel gered. Ik had nadat ik een overdosis nam, direct contact opnemen met spv'er. Was bij mij een schreeuw om hulp. Bij de laatste had ik mijn chins al.
Nu ik aan de insulinepomp zit, is het niet meer voorgekomen. Maar het blijft 24/7 in hoofd. Na de 1e werd ik ook opgenomen in crisisafdeling, mocht aan eind van dag naar huis en weekend ook thuis. Na die 6 weken crisisafdeling anderhalf jaar dag opname.

Ik heb nog steeds een plan in mijn hoofd over hoe ik, mocht ik weer een terugval krijgen, het ga aanpakken.

Niet quoten alsjeblieft.
Bedankt allemaal :hug:

Ik mag om OD redenen maar voor een halve dag medicatie thuis hebben, de rest van de bakjes enzo ligt bij de begeleiding. Als ik het nu allemaal in zou nemen wat ik hier heb, zou ik hooguit slaperig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven