Hoe gastvrij ben jij?

25-09-2019 10:11 931 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een discussie in het Gierige acties topic, dacht ik dat het goed is om een nieuw topic te openen.

Ik trap zelf af.

Ik ben gastvrij als visite gepland langskomt. Dan heb ik allemaal lekkere dingen in huis, hou ik rekening met dieetwensen, etc.

Komt visite onverwacht langs dan kan ik daar echt van balen. Ik heb namelijk geen voorraad aan frisdrank, hapjes en chips. Aangezien we dit nooit eten/drinken.
En als je onverwachts langskomt tijdens etenstijd, dan heb ik geen maaltijd voor je. Wij kopen gepast in, dus er is niets over.
We’re all mad here
NYC schreef:
02-10-2019 08:57
Of mensen snappen subtiele hints gewoon echt niet. "Ik ga eens douchen en mezelf in de pyjama steken" zou ik altijd opvatten als: tijd dat ik moet opstappen... maar ook wel eens de reactie gehad: "Oh da's goed hoor, trek je van mij niks aan." Tijdens kraamvisite.

Klopt. Ook gewoon beneden blijven zitten wachten als wij naar boven gingen om de kinderen naar bed te brengen. En dat duurt meestal wel even met douchen, tanden poetsen, pyjama, voorlezen enz. Toen de oudste nog een baby was is visite wel eens expres blijven hangen, want ze wilden nog graag de baby zien. En aangezien ik die niet wakker maak als die slaapt bleven ze tot zij om 12 uur s 'nachts wakker werd voor haar fles. Familie van man, ik was zelfs al om 22:00 naar bed gegaan ( niet dat ik kon slapen want ze waren nogal luidruchtig) en man durfde niets te zeggen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
02-10-2019 10:27
Klopt. Ook gewoon beneden blijven zitten wachten als wij naar boven gingen om de kinderen naar bed te brengen. En dat duurt meestal wel even met douchen, tanden poetsen, pyjama, voorlezen enz. Toen de oudste nog een baby was is visite wel eens expres blijven hangen, want ze wilden nog graag de baby zien. En aangezien ik die niet wakker maak als die slaapt bleven ze tot zij om 12 uur s 'nachts wakker werd voor haar fles. Familie van man, ik was zelfs al om 22:00 naar bed gegaan ( niet dat ik kon slapen want ze waren nogal luidruchtig) en man durfde niets te zeggen.
Ik ben blij dat ik assertief ben.
Nitflex schreef:
02-10-2019 09:28
Als iemand dat zegt zou dat voor mij een realisatiemoment zijn dat ik al veel te lang ben blijven plakken.
Misschien dat sommige mensen het als een warm/gezellig/intiem momentje zien waar ze graag aanwezig bij willen zijn?
VGM1980 schreef:
Wat erg. Die had ik allang de deur gewezen.
We’re all mad here
NYC schreef:
02-10-2019 12:54
Misschien dat sommige mensen het als een warm/gezellig/intiem momentje zien waar ze graag aanwezig bij willen zijn?

Daartoe moet je dan worden uitgenodigd. Uit jezelf blijven bij zo'n moment vind ik erg onbeleefd/opdringerig.
NYC schreef:
Het lijkt me vooral een stressmoment.
redbulletje schreef:
02-10-2019 16:08
Daar sla je wel de spijker op zn kop. Hoe is t mogelijk ;-D
redbulletje schreef:
02-10-2019 16:08
Misschien is het dan leedvermaak :mrgreen:
NYC schreef:
02-10-2019 16:42
Misschien is het dan leedvermaak :mrgreen:
Haha, wellicht is dát 't! ;-D
NYC schreef:
Ja, die mensen heb je ook; we zijn toch vrienden onder elkaar, die gedachte.

Nou, ik houd daar ook niet van. Ik kan bij wijze van spreken niet eens in mijn eigen huis poepen als er bezoek is, dus ik gun anderen ook hun privé-gezinsmomenten (heb zelf geen kinderen). Ik ben liever ergens waar men op mij heeft gerekend en zich heeft kunnen voorbereiden.

Ik moet soms ‘s avonds nog thuis werken. Die zou ik er dan bij extreme plakkers in gooien. En anders de harde waarheid: jullie bezoekuur is verstreken.
VGM1980 schreef:

o_o Ik zeg niet snel dat ik graag wil dat mensen weg gaan. Vind dat meestal te onbeleefd maar in dit geval had ik het toch echt wel gezegd.
Ken ook genoeg mensen die camera's bij hun voordeur hebben laten plaatsen, zodat ze kunnen bepalen of ze diegene willen binnenlaten die aanbelt. Ik vind dat altijd erg ongastvrij overkomen als mensen al gelijk bij de voordeur zo'n grote camera hebben hangen. Jullie niet?
Puz_n_Boots schreef:
19-10-2019 17:27
Ken ook genoeg mensen die camera's bij hun voordeur hebben laten plaatsen, zodat ze kunnen bepalen of ze diegene willen binnenlaten die aanbelt. Ik vind dat altijd erg ongastvrij overkomen als mensen al gelijk bij de voordeur zo'n grote camera hebben hangen. Jullie niet?
Nee hoor. Een gast heeft zich als het goed is gewoon aangemeld door vooraf een afspraak te maken.
Die camera is handig voor ongewenste aanbellers (collectant) of pakketbezorgers.
Puz_n_Boots schreef:
19-10-2019 17:27

Nee, zo bekijk ik het niet. Ik ga er vanuit dat mensen dat doen vanwege de veiligheid, dus raar vind ik het niet.
Gisteren stond er ineens een vriend van man voor de deur, die liet na een half uurtje vallen dat hij wel honger had. Tis dat ik een goede bui had en ik heb een uitsmijter voor hem gemaakt. Normaliter heb ik daar echt geen zin in. Ik ben dus flexibel gastvrij.
beetjegek schreef:
21-10-2019 08:30
Gisteren stond er ineens een vriend van man voor de deur, die liet na een half uurtje vallen dat hij wel honger had. Tis dat ik een goede bui had en ik heb een uitsmijter voor hem gemaakt. Normaliter heb ik daar echt geen zin in. Ik ben dus flexibel gastvrij.
Dan mag je man zich gelukkig prijzen met zo'n vrouw! No way dat ik zou gaan staan koken voor een vriend van mijn man. Dat liet ik lekker aan de guys over.
beetjegek schreef:
21-10-2019 08:30
O_O
Puz_n_Boots schreef:
21-10-2019 08:34
Dan mag je man zich gelukkig prijzen met zo'n vrouw! No way dat ik zou gaan staan koken voor een vriend van mijn man. Dat liet ik lekker aan de guys over.
Nou, moeilijk hoor zo'n uitsmijter pfff
pipootje schreef:
21-10-2019 12:30
Nou, moeilijk hoor zo'n uitsmijter pfff
Je moest eens weten... :rofl:
Wij gaan dit jaar met kerst op vakantie dus was al blij te ontsnappen aan de wederzijdse diners bij ouders. Reageerde schoonouders nogal negatief op dus nu heeft hij de hele groep voor de kerstperiode bij ons uitgenodigd om te komen eten en logeren...dat wordt n uitputtingsslag; 6 man Het hele weekend over de vloer, plus dat we 1 2 persoonslogeerbed hebben, geen 3. Nu al geen zin in dus ben niet echt gastvrij😬
Adelaar81 schreef:
21-10-2019 14:19
Wij gaan dit jaar met kerst op vakantie dus was al blij te ontsnappen aan de wederzijdse diners bij ouders. Reageerde schoonouders nogal negatief op dus nu heeft hij de hele groep voor de kerstperiode bij ons uitgenodigd om te komen eten en logeren...dat wordt n uitputtingsslag; 6 man Het hele weekend over de vloer, plus dat we 1 2 persoonslogeerbed hebben, geen 3. Nu al geen zin in dus ben niet echt gastvrij😬
Wat heftig! Vooral dat logeren! Daar was ik niet akkoord mee gegaan. Gewoon een uitgebreide lunch en daarna wieberen.
Adelaar81 schreef:

Jee, dat laat je toch niet gebeuren hoop ik. Dit is nogal wat. Zonder enig overleg met jullie is dit besloten?
Volgende keer maar heel ver weg gaan.
Adelaar81 schreef:
"nee" leren zeggen
en het kan nog he?

Geef er een draai aan: Jongens gezellig om elkaar te zien, maar ons huis is er niet op berekend. Zullen we met zijn allen bij Chez Franco eten, en misschien kunnen jullie kamers huren bij Hotel de Witte berg?
redbulletje schreef:
21-10-2019 14:22
Wat heftig! Vooral dat logeren! Daar was ik niet akkoord mee gegaan. Gewoon een uitgebreide lunch en daarna wieberen.
Mijn idee inderdaad, lunchen of dineren en dan klaar, maar schoonma is vrij dominant en man daar nog wel eens gevoelig voor. Het was dus ook niet overlegd met mij aangezien hij zijn ouders in de auto gesproken had. Ik was/Ben enigszins geïrriteerd maar als ik nu dwars ga liggen heb ik t natuurlijk gedaan... “evil schoondochter enzo😉”. Ik heb mijn hoop er maar op gevestigd dat zwager en schoonzus plus aanhang zelf geen zin hebben om bij ons te logeren.
lilalinda schreef:
21-10-2019 14:26
"nee" leren zeggen
en het kan nog he?

Geef er een draai aan: Jongens gezellig om elkaar te zien, maar ons huis is er niet op berekend. Zullen we met zijn allen bij Chez Franco eten, en misschien kunnen jullie kamers huren bij Hotel de Witte berg?

Dit. En het kan alsnog. Je mag er best op terugkomen en zeggen dat jullie nogal overvallen waren, maar dat bij nader inzien je het niet wilt, of huisje te klein is, of noem maar wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven