Napraattopic deel 119
vrijdag 25 oktober 2019 om 22:23
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 28 oktober 2019 om 07:55
"Nu zou ik vooral heel goed luisteren naar die mensen. En echt continu die dialoog aan gaan. Respect hebben voor elkaar moet boven aan je lijst staan. De beschaving is online soms ver te zoeken en daar mogen we, vind ik, eigenlijk wel weer even streng op doorpakken met z’n allen."
Dit zegt Sanne ook.
Dit zegt Sanne ook.

maandag 28 oktober 2019 om 07:59
In de jaren tachtig wilden mijn man en ik een huis kopen. Mijn salaris werd niet meegenomen in de hypotheekberekening want vrouwen gingen immers kinderen krijgen en stoppen met werken. En nee, dit was geen incidentele gebeurtenis.Solomio schreef: ↑28-10-2019 07:51Nog maar zeer kort geleden plaatste Betty (dacht ik) hier op het forum een linkje naar een pagina van het CBS, waarin duidelijk te zien was dat de arbeidsparticipatie van vrouwen toeneemt, al jaren en jaren.
Als in jouw omgeving alle vrouwen destijds werkten was dat een zeer uitzonderlijke omgeving.
Ik denk wel dat het regiogebonden is. Omgeving grote stad zal waarschijnlijk geëmancipeerder zijn geweest dan Het Gooi waar ik destijds woonde.
Onlangs was ik terug op een reünie en veel vrouwen, net als ik 55+, waren inderdaad gestopt met werken toen er kinderen kwamen en namen "een baantje erbij" toen de kinderen ouder werden.
maandag 28 oktober 2019 om 08:03
Je hebt alleen de verkeerde getagd. Dit is de goede: https://mobile.twitter.com/SanneW
Maar ze is niet echt actief op Twitter
maandag 28 oktober 2019 om 08:04
Dat is nou niet direct waar ik Yasmijn mee associeer.......quattro-stagioni schreef: ↑28-10-2019 07:59In de jaren tachtig wilden mijn man en ik een huis kopen. Mijn salaris werd niet meegenomen in de hypotheekberekening want vrouwen gingen immers kinderen krijgen en stoppen met werken. En nee, dit was geen incidentele gebeurtenis.
Ik denk wel dat het regiogebonden is. Omgeving grote stad zal waarschijnlijk geëmancipeerder zijn geweest dan Het Gooi waar ik destijds woonde.
Onlangs was ik terug op een reünie en veel vrouwen, net als ik 55+, waren inderdaad gestopt met werken toen er kinderen kwamen en namen "een baantje erbij" toen de kinderen ouder werden.
Sorry Yas.

Toen ik 10 was (in 1974) ging mijn moeder weer werken, 4 dagen per week, waarvan twee avonddiensten.
Schande werd ervan gesproken.
Ik 'moest' overblijven op school, dat deed toen niemand.
Kon ik tussen de middag gewoon door de school dwalen, op plekken komen waar je anders niet mocht komen, want er was niemand die op me lette.
Dáár heb ik dan weer leuke herinneringen aan.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 28 oktober 2019 om 08:10
Thanks, even veranderd.bethweeter schreef: ↑28-10-2019 08:03Je hebt alleen de verkeerde getagd. Dit is de goede: https://mobile.twitter.com/SanneW
Maar ze is niet echt actief op Twitter

maandag 28 oktober 2019 om 08:14
Mijn moeder en zelfs tantes die maar 10 jaar ouder waren dan ik zijn allemaal gestopt met werken bij trouwen/1e kind. En dan als de kinderen naar school gaan een ochtend gaan poetsen ofzo. Pas toen ik naar de middelbare ging ging mijn moeder weer werken, ongeschoold werk. Zo zonde, want mijn moeder is een slimme vrouw die altijd kei en keihard gewerkt heeft, voor vrijwel geen salaris, in banen waar ze geen klap aan vond, maar ze had weinig keus. Op haar 14e ging ze van school om te werken en haar loon werd afgedragen aan opa. Vader net zo, met 14 aan het werk. En ze zijn beiden onder de 65.
Zo lang is dat nog niet geleden.
Zo lang is dat nog niet geleden.
maandag 28 oktober 2019 om 08:24
Jij las iets (namelijk neerkijken op mbo) wat er niet stond.Argentovivo schreef: ↑28-10-2019 02:52Pardon? Ik 'zeik' -om even in jouw kennelijk met zorg geselecteerde vocabulaire te blijven- niet pagina's lang over iets dat je niet zegt of denkt.
Ik maakte een enkele opmerking n.a.l.v, een enkele post.. Waar jij op doorging. Louter op jouw (herhaald) verzoek, gaf ik je een uitleg. Bepaald niet voor mijn plezier. Ik was allang weer met andere dingen bezig en heb meer te doen dan mijzelf bedwingen te schrijven dat het niet 'een gehaatte sneeuwvlokje', maar 'het gehate sneeuwvlokje' is.
Anything else?
Met andere woorden: gezonde discussie OK, maar dicht mij niet toe dat ik 'al pagina's lang loop te zeiken' hetgeen ik niet doe en ook geenszins mijn oogmerk is. Nogmaals heb ik betere dingen te doen dan jouw humeur vergallen dus of PB me als je nog nadere uitleg wilt (die ik je met alle liefde geef) of houd op met mij toe te dichten wat je zelf doet, wil je?
Logisch dat iemand daar op doorgaat, want dat soort oordelen in de mond gelegd krijgen is gewoon heel vervelend.
Even uitleggen dat iemand het verkeerd interpreteert lijkt me dan volstrekt normaal.
Vervolgens blijven doorgaan over iets wat er dus niet staat noem ik ook zeiken ja.
David Dunning
David Dunning

maandag 28 oktober 2019 om 08:26
Heb je dat emmertje wel uitgespoeld eerst?

maandag 28 oktober 2019 om 08:28
quattro-stagioni schreef: ↑28-10-2019 07:59In de jaren tachtig wilden mijn man en ik een huis kopen. Mijn salaris werd niet meegenomen in de hypotheekberekening want vrouwen gingen immers kinderen krijgen en stoppen met werken. En nee, dit was geen incidentele gebeurtenis.
Niet alleen in de jaren '80 hoor. Ik was in de dertig toen ik samen met mijn vriend een huis kocht (dus al in deze nieuwe eeuw) en een eigen zaak had met al 7 jaar op rij briljante jaarcijfers (ik verdiende destijds het viervoudige van vriend). Ik KAN niet eens kinderen krijgen en beiden hadden geen kinderwens. En toch kreeg ik ook het labeltje 'vrouw dus baren en minder werken dus tellen we je inkomen niet volledig mee'. Uiteindelijk hebben we gewoon een huis gekocht op 1 inkomen. Stelletje eikels.
maandag 28 oktober 2019 om 08:30
Neuh, daar ben ik te gulzig voor.

maandag 28 oktober 2019 om 08:32

maandag 28 oktober 2019 om 08:36
Om 9 uur is er eerst een spoedoverleg. Om 11 uur ligt iedereen er af, komen er aanvullende regels en blijft het modtopic voorlopig nog dicht.
maandag 28 oktober 2019 om 08:41

maandag 28 oktober 2019 om 08:42
Ja, ik kwam ook op zo'n soort calculatie uit. Nog even wachten op kantoortijden. En misschien mag de mod die hier gisteravond zo hard heeft moeten werken wel een uurtje later beginnen.

maandag 28 oktober 2019 om 08:47
Gezellig.
David Dunning
David Dunning