!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Skoemp, Neeltje sliep ook zo weinig. Niets om je zorgen over te maken. Ze slaapt nog steeds zo weinig, is nooit meer veranderd. Enige nadeel: je kunt niet lekker een paar uur per dag iets voor jezelf doen

Draakje, wat vervelend zeg, dat je nog steeds zo loopt te sukkelen!

Floortje, heerlijk dat je man weer terugkomt. 3 weken alleen is ook wel heel lang zo met verlof en een kleine.

Ritme: wij maken ons ventje ook niet wakker hoor! Bij Neeltje hebben we daar heel slechte ervaringen mee: ze schoot direct in het dagritme van iedere 2 uur voeden. Als we haar lieten slapen sliep ze zo 5 uur. En nu is het helemaal niet nodig: hij heeft bijvoorbeeld vannacht ook weer geslapen van 21 tot 5.30 uur en daarna tot 8 uur. Ik klaag echt niet!
Konela, lees je wel eens in Oei ik groei? Sommige mensen HATEN dat boek, maar ik vind het wel fijn. Niet om het probleem met drinken af te doen, maar misschien zit Veerle precies in een sprongetje? dan drinken baby's minder, huilen meer en slapen slecht. Na een paar dagen kunnen ze dan ineens een nieuw trucje. Guus was de afgelopen dagen ook weer zo'n slechte drinker met veel krijsen en vandaag gaat het ineens weer goed. En toen ik goed oplette zag ik ineens dat hij al probeerde zijn knuffel te pakken.

Ik mis eigenlijk alleen het concept zwanger zijn. Ik vond het leuk om een vrouw 'in die staat' te zijn, snap je? Verder vond ik erweinig aan, maar dat kwam vooral omdat ik zo beroerd was heel de tijd.

Floor, knap hoor dat je nu al 3 weken fulltime voor Freek zorgt. Ik hoorde dat als baby's zo graag op hun buik liggen, dat je ze dan het beste als ze wakker zijn op hun buik kunt leggen, om toch in die behoefte te voorzien. En slapen doen ze dan op hun rug, al zal dat voor Freek misschien even wennen zijn.

Guus' beentje trilt nog steeds, maar de artsen wisten niet wat het was. Moet nu begin mei terug naar de poli en een dagboekje bijhouden over wanneer, hoe vaak en hoe lang. ben benieuwd.
hmmmm Fenna trilde ook zo met haar beentjes, heb dit toen na gevraagd bij het cb en die vertelden me het idd ook in de gaten te houden. Mocht het met 3 maanden nog niet voorbij zijjn dan aan de bel trekken,want dan zou het misschien wel iets epileptisch kunnen zijn. Maar ik moet zeggen dat het nueigenlijk helemaal niet meer gebeurt....sjips.....moet nog een brief van het cb aan de huisarts brengen voor een echo van de heupjes....helemaal vergeten. Wat stom! morgen maar ffies doen dan....kan Lief het doen, want ik heb het aardig verbruid bij de ha door kritiek te hebben op de praktijkondersteunster die hier in de kraamweek langs kwam en bij God niet wist wat ze nu eigenlijk kwam doen. heb dit dus aan ha verteld en ook gezegd dat ik het meer op prijs had gesteld als ze zelf was langs gekomen ipv die supermuts die ze langs stuurden. Werd me niet in dank afgenomen geloof ik, want sindsdien zijn de verhoudingen sterk bekoeld. Hoorde gisteren van m'n fysio ook dat ze (de ha dus) het maar wat overdreven vond dat ik bij de revalidatiearts langs moest (fysio had ff gebeld om wat meer druk er achter te zetten anders had ik never nooit niet een verwijsbrief gekregen)

Hmmm bedenk me net dat volgende week donderdag m'n verlof is afgelopen. Daarna gaan mijn laatste 3 weken alweer in.
We zijn even met de camper er op uit geweest dus heb een heleboel bij te lezen. Moest nog wel aan Konela en Draakjenoah denken... Ik hoop dat het drinken inmiddels wat beter gaat want als er maar de helft in gaat van wat er eigenlijk in zou moeten, dan zou ik daar ook heel onrustig van worden. Lees net dat Veerle een paar volle flessen leeg gedronken heeft..gelukkig maar.

Draakjenoah, balen dat het nog steeds niet lekker gaat. Hoop dat jullie zoektocht snel over is en jullie de juiste voeding aan T kunnen aanbieden. Dit is inderdaad wel heel zielig.

Zoon vond het trouwens allemaal prima in de camper, in de draagdoek op het strand, met zijn hoofd in de wind en chillen in de strandtent. Hij is zo makkelijk!! Als mama en haar borsten maar in de buurt zijn dan vindt hij het prima

Origineel, jij gebruikt al een slaapzak? Zit er ook aan te denken maar heb nog geen gekocht. Hoeveel dekentjes heb je nog over de slaapzak heen?

Skoempie, een goed rapport dus van het CB

Sjaan ik mis mijn buik ook nog steeds. Raar he?

Lees net het berichtje van B12. Jeetje wat een heftige dag hebben jullie gehad. Kan me voorstellen dat je nu doodmoe bent. Wat een dapper mannetje hebben jullie dat hij het zo goed doorstaan heeft allemaal !! Hopelijk zijn jullie vanavond lekker thuis.

Hier wordt zoon ook niet wakkeer gemaakt. Vind die ene nachtvoeding helemaal niet erg (zelfs wel gezellig) en heb inderdaad het idee dat zoon het dagritme dan weer oppakt.

Nu hoop ik ook dat zoon snel wakker wordt want dan kan ik voeden en daarna lekker met hem naar buiten. Hij ligt nu zo lekker te slapen dat ik hem niet over wil zetten van zijn wiegje naar de wandelwagen.

Eerst maar even een wasje ophangen. Heb een zwaar gevoel in mijn lijf en de bank zit nu wel heel erg lekker. Moet er nu maar eens van af
Even gauw posten voordat ik alles weer vergeet!

Skoempie, heerlijk dat je zo trots bent! Kan je je voorstellen dat mijn zoontje zo groot was als de jouwe nu toen ik hem op de wereld zette?! Geniet maar lekker van hem!

Nee Floor ik vind je geen goeroe, maar ben gewoon heel nieuwsgierig hoe jij het volhoud, ik ben er echt te lui voor (denk ik) en ben bang dat ik de signalen niet goed herken.

Gister had meneer weer krampjes en uiteindelijk was ik het huilen zo zat dat ik hem toch maar drinken heb gegeven. Viel hij daarna dus als een blok in slaap.. Nou weet ik dus niet of het het laatste half uur wel krampjes waren *schaam*

Hier wel een ontaarde moeder, ik kan me dus niet inhouden en heb dus al een paar keer 'godverdomme ZOON, LUISTER nou eens!!!' tegen hem geschreeuwd... (jaja en spíjt dat ik daarna had..) Toch maar wat vaker naar de gang rennen..

Frans wat heerlijk dat Bojan zo'n lekker ventje is! En dat hij al zo kan spelen joh!

Huilen, ik kan er redelijk goed tegen. Maar net als gister leg ik hem toch écht even boven zodat ik gauw m'n eten op kan eten. Daarna ren ik wel weer naar hem toe en mag hij zo lang mogelijk bij me blijven liggen maar ik moet erlijk toegeven dat ik het gejengel van andere kinderen verschrikkelijk vind...

Nou ja niet het krijsen door pijn maar dus echt gejengel. Ik zeg er nu dus ook gewoon wat van als de ouders dat niet doen ;p

Orgineel wat super dat Nelis nu zo goed drinkt! Zal voor jou ook een stuk rustiger zijn zo!

Ibbeltje, ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, heb ik hier voor een vermogen aan fisher price speelgoed staan en waar speelt meneer mee; een huzarensalade bakje en de paastakpoppetjes...

Maar de babywalker van VT is hier dus wel een succes! Keihard door de kamer sjeezen met dat ding en piano spelen of mij gek maken door 300x het 'kiekeboedeurtje' open te maken!

Zwangerschapskleding... Ik loop er helaas nog steeds in.. Dat heb je als je je vol vreet tijdens je zwangerschap. Ik heb denet met opruimen wel 3 broeken gevonden die ik van iemand had gekregen die me aan het begin van m'n zwschap veul te groot waren maar denk dat ik ze nu wel pas..

Mááár nu al 4 dagen niet gesnoept en als ik ga wandelen is het eerder marcheren, nu ff goed het tempo erin en dan hoop ik van de zomer weer in maatje 38 te passen ;)

(en die vereuselijke onderkin kwijt te zijn...)

Mientje heeft je zoontje het altijd? Zoontje trilt ook vaak met z'n beentjes als ik hem aan het verschonen ben en hij het dus koud heeft. En daarna dus standaard de boel onder piest!

Floor je hoeft je echt niet rot te voelen hoor! Vroeger moésten de baby's op hun rug slapen. Het is toch net als met die wisselligging? Ik moest zoontje al vanaf dag 1 op z'n rug leggen en heel veel van jullie niet!

Als hij zo beter slaapt (en jij dus ook) zou ik het gewoon doen. Als je echt bang bent dat hij zal stikken kan je ook zo'n matrasje kopen. Ik weet even niet hoe die heet maar er zijn hier ook een paar meiden die hem hebben. (angel care?)

Zoon sliep vanaf 10 maanden op z'n buik, toen hij ontdekt had dat hij ook in bed om kon draaien. Mocht niet van het cb, maar ik ga toch echt niet iedere keer m'n bed uit om hem goed te leggen. (en dus met resultaat een wakkere baby)

Even posten
Frans nog niks bij je zus?!

Ringel echt balen van je pols.. Hopelijk ben je er snel vanaf, dit is niks zo! Wel super dat Fenna zolang doorslaapt! Kan je tussendoor niet kolven? Heb je gelijk een voorraadje als je weer gaat werken.

Getver B12, ik krijg helemaal kippevel... Wat zal je bang zijn geweest! Wel fijn dat de operatie goed is gegaan.. Geef Jesse maar een dikke knuffel van ons!

Floor ga zo naar je filmpje kijken, ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden! Helemaal super ook dat je zo trots op hem bent! En idd op jezelf, gister liep vriend naar zolder en liet mij achter met een huilende baby en een peutertje dat naar bed moest. Haha ik was helemaal verbaasd, moest ik het nou alléén doen?! En jij doet het al 3 weken.. SUPER!!! (en ook voor jou Frans!!!)

DN wat irritant dat je nu weer andre voeding moet geven.. Maar hopelijk werkt het zo wel! Moeten fv baby's dan iedere dag poepen?

Summer en Ibbel jullie meiden slapen ook goed zeg!

Skoempie kan het niet zijn dat hij juist teveel prikkels krijgt? 2 uur is echt heel weinig, ik ben er net aangewend dat zoontje 2 uur wákker is!

Etenstijd!!! Liefs Bokito
Ja, dat zul je zeker. Jammer dat je direct zoveel pech had met die auto maar gelukkig is hij nu weer heel.

Sorry, summer, weinig sensationeel. Die andere man (ik zie mijzelf nog steeds als meisje en die van het andere geslacht als jongen, hihi) woont ver weg. Niet meer gesproken/ gezien. Wel was hij met regelmaat op msn maar niets gezegd, hij ook niet. Het is over gewaaid. Het was echt een gevoel van dat moment. Eerste keer sinds 8-2 zonder kind en zonder man en dat in een omgeving die ik ook al heel lang niet meer gezien had.... Ik kan er niks spannends meer aan toe voegen. Wel gaf het me direct heel veel rust dat manlief zei: het mag wel als je het graag wil, maar liever houd ik je voor mezelf.

Freek mag van mij ook wel zo'n ritme maar komt helaas s avonds veel te vroeg om de nacht door te kunnen slapen. Wakker maken heeft geen zin. Gisteren heeft hij de fles om 20 uur gehad, toen we terug kwamen en hij sliep tot 3 uur. Mag niet klagen, hij slaapt zo weer naar de voeding. Al met al een half uur van wakker worden tot slapen. Een beetje zoals Mila zie ik.

DraakjeNoah: heel veel sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat met T.

Hier ook explosieve poep. Hihi. Maar vooralsnog geen puinhoop. In 7,5 week 48 keer op het potje, gok ik.
ineens tig nieuwe posts, ik kan weer opnieuw beginnen
Mientje, Freek ligt maar heel weinig (10 minuten) rond iedere voeding in de box. En dat is 3 minuten voor de tijd, om het flesje klaar te maken en 7 minuten na de tijd. Langer blijft hij vaak niet wakker. Na het flesje kan hij alleen maar op kussens liggen anders komt zijn eten er weer uit. Dus dat was geen optie. Hij plast nog even na het flesje en dan gaat hij naar bed. Als hij een half uur/ drie kwartier blijft jengelen, liggend op zijn rug. En ik draai hem dan om, dan hoor ik hem niet meer. Probeer dus wel telkens op de rug te laten slapen maar dat lukt niet altijd. Vooral na de laatste fles en de eerste fles. Als hij goed/ vast slaapt draai ik hem vaak weer terug.

Appeltaart voor manlief staat in de oven. Is de enige taart die hij lust, hihi. En ik ben helemaal niet gestoord door freek. Bijzonder. Meestal moeten alle klussen in etappes.

Bokito: ik was ook 23 kg aangekomen tijdens zwangerschap hoor. Gelukkig al heel wat kwijt. Direct na de kraamweek begonnen met lijnen en veel lopen. Moet nu nog 8 kg eraf. Pas ook maar een paar broeken. Heb daarom nieuwe broeken gekocht. Maar die zwangerschapskleding: ik mocht het niet meer zien.

Bluester: super met de camper op pad!!

Mientje: ik ben ook voor Oei, ik groei. Huilt je baby, je kijkt erin en je ziet: het is normaal, over een paar dagen is het over. Freek heeft bij beide sprongen 2 dagen gehuild. En idd daarna probeerde hij ook zijn speeltje te pakken. Hahaha.
Floor, ik geef bv dus mag niet lijnen. Wel heel erg op beleg letten nu en niet meer snoepen!

Ik heb echt veel te veel kleren en wil persé geen nieuwe kopen. Hebben we geen geld voor en ik moet gewoon al die kilo's weer kwijt! Dus maar even doorzetten!

Was net foto's an het maken van zoontje, hahaha er zit zo'n leuke tussen, ga ik even op hyves zetten!
En weer op de bank

Moet zo alle recepten voor de paasbrunch goed doornemen en de ingredienten noteren op het lijstje. Het is natuurlijk het verstandigst op vandaag al even boodschappen te doen maar verwacht dat het morgen wordt. Dan ben ik tenminste niet de enige in de supermarkt

Vriend is nu (voor het eerst) alleen met zoon aan de wandel in de stad. Heel normaal natuurlijk maar ben nu even echt alleen en dat is al heel lang geleden.

Ik mag dus ook nog niet lijnen en daar maak ik ook volop gebruik van. De eerste week was ik al 15 kilo kwijt en daarna is er niet echt meer vanaf gegaan. Al dat lekkers onder het mom van " moeders moet goed eten" zal wel wat te overdadig zijn.

Kan nog steeds niet op Hyves :( of weet niet goed hoe ik naar zo'n afgeschermde omgeving moet. Mis dus al die leuke filmpjes en foto's.
B12, wat een verhaal, zeg! Wat goed dat je toch naar de huisartsenpost bent geweest. Wat zal je ventje een pijn gehad hebben. Hoe gaat het nu met hem (en jullie)?

Ringel, kun je niet van huisarts veranderen? Dit klinkt niet goed en ik vind eigenlijk dat je je huisarts moet kunnen vertrouwen in die zin dat hij/zij het beste met je voor heeft. Is het normaal dat je huisarts langskomt na een bevalling? Ik ben afgescheept met een voorgedrukt kaartje 'gefeliciteerd met uw kind', zijn naam hadden ze er zelf achter geschreven. En volgens mij kreeg ik dat kaartje alleen omdat man, bij wijze van inschrijving, een geboortekaartje had afgegeven omdat hij er toch moest zijn.

Ik ben iemand die niet geschikt is voor boeken als 'oei, ik groei'. Ik heb hem liggen -van schoonzus- maar ik doe er niets mee. Met al die zwangerschapsboeken had ik ook helemaal niets (als u last heeft van brandend maagzuur, kunt u beter geen alcohol drinken. Kijk, aan zulke adviezen heb ik wat ).

Baby hier slaapt ook heel weinig overdag. Met veel geduld, moeite en doorzettingsvermogen slaapt hij twee uurtjes in zijn bedje. Hij slaapt 's ochtends overigens wel lang, mits bij ons in bed . Hij slaapt niet door, maar gelukkig al wel vier uurtjes achter elkaar. Hij gaat nu tussen acht en negen uur naar bed.

Zoon heeft een activitycenter, hij kreeg gewoon behoefte aan prikkels. Hij verveelde zich kapot in de box en zette het na enkele ogenblikken op een brullen. Dus wij hebben bovenop ons esthetisch verantwoorde boxkleed in natuurlijke kleuren, nu een schreeuwerig safari-activitycenter staan en hij vindt het geweldig. Slaat nu al bewust tegen de zebra die boven hem hangt (wordt beloond met een debiel muziekje) en je hoort dan hem heel hard 'ooooooh' roepen (zoon dan, niet zebra ).

Heb vanmorgen de waterecho gehad en er zit toch iets wat er niet moet zitten. Wat dat iets was, wilde de arts met een kijkoperatie beoordelen zodat het ook -indien nodig- direct verwijderd kon worden. De ok was al geboekt, totdat hij zich realiseerde dat een vleesboom nooit in 2,5 maand zo snel kon groeien (want bij keizersnede is baarmoeder nagekeken) en dat weer een operatie zo kort op de vorige ook wel erg belastend voor mijn lichaam is.. Wilde dus een kijkoperatie doen, maar dan poliklinisch zonder verdoving en dan een eventuele poliep direct verwijderen en als dat het niet was, alsnog een kijkoperatie met verdoving op de ok. Ik stelde dus maar voor om gewoon even af te wachten om daarna te kijken hoe hard het groeit en daar was hij het helemaal mee eens. Ik heb echt geen zin in dat hele circus. Ik heb drie operaties in twee jaar tijd gehad, in december nog een week in het ziekenhuis gelegen, ik ben het beu. Dus over drie maanden moet ik terug komen (tenzij ik weer klachten krijg, dan eerder). Maar de Mirena zit er dus niet in . Maar: ik was helemaal vergeten dat je natuurlijk ook de pil kunt slikken, haha. Dus die heb ik nu voorgeschreven gekregen. Man was helemaal teleurgesteld dat die Mirena dus niet geplaatst was, maar klaarde op bij het zien van de pildoosjes.
quote:bluester schreef op 09 april 2009 @ 14:55:

En weer op de bank

Moet zo alle recepten voor de paasbrunch goed doornemen en de ingredienten noteren op het lijstje. Het is natuurlijk het verstandigst op vandaag al even boodschappen te doen maar verwacht dat het morgen wordt. Dan ben ik tenminste niet de enige in de supermarkt

Vriend is nu (voor het eerst) alleen met zoon aan de wandel in de stad. Heel normaal natuurlijk maar ben nu even echt alleen en dat is al heel lang geleden.

Ik mag dus ook nog niet lijnen en daar maak ik ook volop gebruik van. De eerste week was ik al 15 kilo kwijt en daarna is er niet echt meer vanaf gegaan. Al dat lekkers onder het mom van " moeders moet goed eten" zal wel wat te overdadig zijn.

Kan nog steeds niet op Hyves :( of weet niet goed hoe ik naar zo'n afgeschermde omgeving moet. Mis dus al die leuke filmpjes en foto's.

Shit, da's waar ook, het is dit weekend pasen.....

Voor een besloten Hyve moet je je aanmelden of uitgenodigd worden. Ibbeltje is de beheerder van de hyve, je kunt een mail naar haar sturen (ergens in het oude topic staat het adres, haha) of op de hyve vragen om lid te worden (daar zal wel ergens een button voor zijn) maar dan moet ze wel weten wie je bent.
Jeetje, veel geschreven! Nog niet alles bijgelezen, zal zo even doen (als het nog lukt, hoor een klein meisje wakker worden).

Heb even een vraagje (ja, alweer. Ik maak echt gebruik van dit forum hoor, hihi). Veerle krijgt 's avonds haar fles rond 21 uur en gaat daarna naar bed. Dan slaapt ze meestal door tot 4 á 5 uur 's ochtends. Maar nu heb ik al 2 x gehad dat als ik haar tussen de fles van 17 uur en 21 uur op bed leg (en ze dus in een diepe slaap valt) ze na de fles van 21 uur ineens om 2.30 uur komt. Houden we haar tussen 17 u en 21 u beneden (afwisselend box en daarna slapen op schoot) en leggen we haar pas om 21 u op bed, dan slaapt ze goed door.

Hoe doen jullie dat? Leggen jullie de kindjes voor de laatste fles op bed? Ik heb het idee dat haar nacht dan te vroeg begint en ze "uitgeslapen" is. Maar om ze nou elke avond op schoot te laten slapen... Is heerlijk hoor, lekker hangen voor de tv, maar niet erg praktisch. Ben benieuwd!
Hier is hebben we het volgende avond ritueel.....

rond 17.30/18.00 eten we...Fenna ligt dan of op bed of in de box (afhankelijk van de jengel/huil factor)

Na het eten geef ik Fenna 1 borst.....Lief speelt met Mayte (is helemaal fan van blokken)

Daarna gaan we met z'n allen naar boven, ieder een kind of wassen of badderen.

Mayte gaat naar bed en Fenna krijgt borst 2 en als het lukt, dan zitten we met z'n allen op het grote bed, Lief leest voor, ik voed en Mayte zit tussen ons in (zooooo gezellig)

Het is de bedoeling dat beide meiden rond 20.00 op bed liggen. De afgelopen dagen was dit steeds ietsie later maar ach.....een half uurtje is niet zo erg, ze liggen er ook wel eens eerder in. Daarna ruimen we beneden op en ploffen op de bank.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat ons wichie ook weer een sprongetje heeft gemaakt. Ze is nu zo zoet en slaapt alweer. Gisteren en eergisteren was het brullen geblazen rond dit tijdstip. Heb vandaag ook strak aan de rust en regelmaat proberen te voldoen en zoweinig mogelijk prikkels en het baat! Ik ben ook veel vrolijker en liever (en ja ook hier al een ontaarde moeder die al eens naar de baby heeft geschreeuwd, omdat ze weeeeeer de tepel niet wilde pakken enme dan met zo'n grijns aankijken he....grrrrr)
Fenna slaapt dan tot een uur of 6.00 maar ik besef dat ik een enorme mazzelaar ben met dit slaapkoppie. Na een dag als vandaag ben ik benieuwd of ze nu morgenochtend eerdr komt. Heb haar net wakker moeten maken (was om 11.00 voor het laatst geweest en het was bijna 15.00 dat ik haar wakker maakte) ze heeft ook nog maar 3 voedingen gehad vandaag. 6.15 10.00 (dat was met wassen en aankleden tussendoor, 2e borst om 11.00) en nu dus om 15.00. hmmmmm. We merken het wel.
Hier dus sinds kort om 20 uur de laatste fles en dan weer om 3 uur. Het vreemde, meneer kwam vanmorgen 7 uur maar om hem nu weer de fles van 20 uur te geven (en niet van 19) heeft hij vanmiddag uit zichzelf een uur langer geslapen.

Nu gegil om speen dus badtijd
Hey Konela, dat wilde ik ook net vragen. Zo rond 1830/1900 is hij echt doodmoe en wil hij slapen. We komen ook steeds zo rond 18-19 uurop de 5e voeding uit. Maak ik hem niet wakker (heb ik geprobeerd), komt ie om 1 uur en dan om 4-5 uur weer. Aangezien ik ongeveer 3 kwartier bezig ben met voeden en daarna een uur om weer in slaap te vallen, word ik niet blij van 2 nachtvoedingen. Daarom maak ik hem savonds wakker, dan drinkt hij uit de fles ongeveer 100 ml, uit mijn borst iets meer denk ik (stroomt sneller). Vannacht kreeg hij om 2230, daarna 2 uur en 5 uur (snik). Hier zijn we er nog niet uit hoe het het beste kan dus

Bagheera, balen zeg dat de waterecho niet goed was. Is het wel zeker een poliep dan en niet iets griezeligers?

Verder kom ik even huilen. Bojan had vanmiddag zijn prikjes gehad en precies 3 uur later werd ie daar hartstikke naar van.Echt zielig, hij gilde het uit en dat doet hij dus echt nooit. Dan heeft hij dus echt pijn. Ik was inmiddels aan het eten, dus dat was al niet erg leuk (ik eet gemiddeld 2 keer per dag met een huilende baby). Daarna hem eten gegeven, begon hij tijdens het drinken ook steeds te huilen. Zo zielig, inmiddels begn het ook flink te stinken: een poepbroek van Mileen. Na het drinken naar boven met een krijsende Bojan en een stinkende Mileen. Eerst Bojan wassen, temperaturen (want ik dacht dat hij koorts had, heeft ie idd ook) paracetamol zoeken (grrr lag beneden dus kon weer terug) en net toen ik bezig was om een zetpil in Bojans kont te duwen, komt een stralende MIlena binnen: ze had even zelf haar luier uitgedaan. alles onder de poep.

En dan voel ik me dus zo vreselijk in de steek gelaten door mijn man. Ik sta daar te tobben met een krijsend ziek en zielig kind en een kind wat wil helpen, maar alles (al-les ) onder de poep gesmeerd heeft. En hij is er niet en heeft wel gebeld om te v ragen hoe het ging (tijdens het eten, aaaaltijd) en niet gevraagd hoe het op het cb was en dan heb ik ook geen zin m het hem te vertellen. Het zijn ook zijn kinderen hoor.

*steekt mokkend nog een nepminimarsje in haar mond*

Verder was alles goed op het cb trouwens. Milena deed alle testjes goed en motorisch is ze nu wel helemaal in orde (zucht). Ze is nu 12,5 kilo en 91 cm . Bojan doet het ook lekker, is 59 cm en 5,5 kilo.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Zoontje is stil!!! Heb hem wel lang moeten laten brullen maar eindelijk na (voor m'n gevoel) heel veel dagen kan ik weer beneden zitten om half 8 en doen wat ik wil!

Avondritueel zoals ik wil;

17.00u eten

spelen

18.15/18.30u naar boven

omkleden/badderen/evt flesje melk/borst bij ons op bed

19.00u mamatijd!!!

Maar ja als we later eten lukt dat dus al niet en zeker niet als zoontje zoveel huilt! Dan ben ik blij als het om half 9 stil is en ik zelf ook naar bed kan / tv kan kijken.

Maar zoontje ligt dus wel op bed (zijn eigen of die van mij ;p) na het avondeten.

Ik ben nu lekker 4 dagen vrij! Ook geen inkomen dan maar vriend z'n eigen bedrijf loopt goed dus ik hoef me daar gelukkig niet druk om te maken!

Wat voor kleren kopen jullie eigenlijk? Ik ben nogal merkengeil maar verder dan kijken op internet komt het niet, zoon loopt eigenlijk alleen maar in H&M/Hema/Zeeman/zelf gemaakt door oma/gekregen (merk)kleding.

Hoe stoer ik de merkkleding ook vind, 25 euro voor een t-shirtje vind ik echt belachelijk!

Met de verjaardag van zoon mag ik een setje bij Mexx uitkiezen van m'n moeder en in de uitverkoop sla ik daar wel in hoor!

Ga even thee zetten en dan gauw het huishouden doen, is er de laatste dagen ook niet van gekomen.
Oh Frans.. hier een hele dikke knuffel voor je! Arme Bojan... zoontje moet volgende week voor z'n prikken, ben zo geneigd om het te 'vergeten' dan kunnen we nl pas 2 weken later omdat het die week daarna koninginnedag is ;p (pff moest echt even denken hoe je koonejinnedag ook alweer schreef..)

Ohja Bagheera wat balen zeg! Maar die arts is zeker gek dat hij dat zonder verdoving wou doen?! Hopelijk krijg je beter nieuws over 3 maanden.

Ohja Frans Milena is dan zeker maar een ukkie? Zoon was de laatste keer 86cm en 13,5 kilo en hij is nog geen 2!

(en heb nu alle truitjes maat 92 die ik heb gekregen al uit de doos gehaald!) haha ik wil ze wel eens naast elkaar zien!
Hey Bokito, ja zielig hoor die prikjes. Milena had er nooit zo'n last van, maar hij dus wel. Heb hem een paracetamol gegeven en na een minuut of 10 is hij in slaap gevallen, armerd.

De wijkverplegkundige vond Bojan heel sterk, haha. Hij probeerde er vandoor te tijgeren toen ze aan hem ging zitten frutselen .

Milena is idd een ukje, maar verder wel een gezond ukje , zij zit nu ook in maat 92
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
hoor ik ineens door de babyfoon; mama, iddehdaad (inderdaad)

(zoon had een poepluier van de week en vriend zei dat hij zo stonk. Dus ik zei; 'inderdaad, net als je vader' en nu is zoon helemaal trots dat hij ook inderdaad kan zeggen )
haha vond het zo grappig dat ik hem 2x postte
Hier ligt zoon nu ook in bed en is het nieuws-kijktijd. ben benieuwd tot hoe laat hij vannacht slaapt.

Ik vrees dat hier iedere dag bepaald wordt door zoon en ik heb er zelf voor gekozen. Heel de dag sliep hij behoorlijk dus nu best wakker. Dan kan ik hem er ook niet eerder in doen. Op zich wel balen want als manlief dan thuis is kunnen we maar kort samen echt even zitten. Ik ga erg vroeg naar bed (21:30 uur).

Frans: wat balen dat het zo liep vanavond. En dat Bojan zoveel last had van de prikken! Milena met poepluier, het zat echt tegen.

Huil vanavond ff uit bij vriend!

Bokito: geniet van je vrije dagen.

Dat vind ik het leuke van werk: je waardeert je vrije tijd meer.
Mientje, dat boek heb ik toevallig vorige week gekocht. Zal eens kijken of we een sprongetje hebben hier!

Bluester, wat heerlijk, er zo op uit met de camper! Krijg helemaal zin in vakantie... Bevalt de camper verder goed?

Floor, wat heerlijk dat je man weer thuiskomt! En knap dat je het 3 weken zo goed gered hebt.

Bagheera, balen dat je nog steeds last hebt. Ben benieuwd wat het nou precies is, hopelijk iets onschuldigs. Is trouwens wennen joh, de pil. Moet je ineens weer elke dag aan denken!

Ringel, wat gezellig 's avonds bij jullie! Klinkt echt lekker knus, zo met z'n allen op bed...

Frans, mannen..... Ik herken dat hoor. Als mijn vriend zo iets vergeet te vragen, dan heb ik dus ook echt geen zin meer het te vertellen.

Arme Bojan, hoe is het nu met hem? En die Milena... Doet zo haar best om te helpen, kan je toch eigenlijk niet boos worden (maar op dat moment voelt dat vast héél anders).

Voedingstijd van Bojan hier dus hetzelfde. Rond 19 u wordt ze moe, maar die fles rekken we tot 21 u. Leggen we ze op bed, dan slaapt ze er doorheen, maar 21 u redden we nog net. Later lukt echt niet.

Bokito, ik krijg heel veel kleertjes 2e hands van allerlei mensen. Als ik nog dingen koop vind ik de Hema en Prenatal heel leuk. En ook de Jola. Daar hebben ze echt superleuke en hele goedkope kinderkleren. Echt de moeite, als er 1 in de buurt zit!

Hier gelukkig (nog) niet geschreeuwd tegen Veerle, maar van de week wel heel hard in mijn handen geklapt toen ze zo gilde. Was na 't badderen en ze had honger. En in plaats van een bescheiden honger huiltje, hebben we hier gewoon een "schreeuw-schreeuw-schreeuw". En dan loei-hard. Eigenlijk best grappig, want het is geen huilen maar gewoon kei-hard geluid maken. En ik was het zó beu dat ik voor haar ging staan (ze zat in de box terwijl flesje in de magnetron stond) en in mijn handen klapte ën zei "nu is het klaar". Ze was ineens stil, keek me aan, en begon van schrik keihard te huilen. Mén, dan ben je ook best een ontaarde moeder. Ik had meteen spijt, maar moest echt even dat schreeuwen "onderbreken".

Ik moet 20 april weer beginnen met werken, maar heb nog 1 week vrij genomen. Dus 27e eerste dag. Heb er echt geen zin in. Op zich wel weer om aan de slag te gaan, maar niet bij de baan die ik heb. Zie er echt tegenop, snik snik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven