Mijn vader wil een kind!

08-04-2009 21:41 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister kwam de vrouw van mijn vader haar hart luchten, ze had een miskraam gehad en het de halve wereld al vertelt en vond dat ik dit ook moest weten.

Ik begrijp dat zij haar hart moest luchten en dit heel aangrijpend voor haar en mijn vader is geweest, maar wacht even... Mijn vader van meer dan dik in de vijftig en zijn vrouw van 44 zijn dus bezig om zwanger te raken?? Het zou zijn derde leg worden en ik zou een broertje of zusje krijgen die bijna drie decenia jonger is, wat moet ik daar nu mee.. Het is hun leven, maar ook ik krijg er een broer of zus bij, waarom zou mijn vader nu weer aan kinderen beginnen, hij had al kleinkinderen kunnen hebben! Zie je het al voor je dat ik over een aantal jaar ook met kindertjes begin en mijn broertje met zijn oom of tante in de zandbak zit of mijn zusje komt oppassen op haar oom of tante...

Ze hadden me op z'n minst even kunnen voorbereiden, dat zij hier mee bezig waren, maar het was nooit een isseu. En natuurlijk heb ik ernaar gevraagd toen mijn vader koos voor een jongere vrouw zonder kinderen, maar nu zij al wat ouder is had ik dit totaal niet meer verwacht. En nu kwam zij dus even vertellen dat ze mijn broertje of zusje door het toilet had gespoelt.

Begrijp mij niet verkeerd als er een kind komt zal ik een zus zijn, een hele grote, zou niet weten hoe. Maar het is ook een kind, één die niet koos voor een zus die eerder gezien zal worden als de moeder van. Één die ook gewoon een zus verdient. De zus die ik nu heb reageerde dat we gezellig naar babybadjes ed gaan kijken, ik weet totaal niet wat ik met dit nieuws moet, ben er in ieder geval niet blij mee.
quote:Dushi74 schreef op 09 april 2009 @ 10:21:

En misschien kijk ik er sowieso wel anders tegenaan. Binnen mijn vaders familie zijn er meer die half broers en of zusters hebben. We weten het, en zijn gewoon elkaars familie voor 100%. En niemand wordt achter gesteld, over geslagen of krijgt minder liefde dan de ander.Dat kan ik onderschrijven is precies zo bij ons
Er is alleen een ding waar ik wel jaloers op ben, bij mn halfzusje. Kijk, toen mijn vader thuis woonde, had ie (in mijn ogen) een suffe baan (nu denk ik daar anders over, maar goed). Toen mijn zusje geboren werd, werkte hij bij Mattel. Je raadt het al. Mijn zusje werd fully loaded met Barbies. Ik was toen al lang en breed te oud voor Barbies, maar toch.....
Tja een baan bij Mattel whahaha is tuurlijk veeeeeel cooler dan een suffe niets zeggende baan *hahaha ik zie je zo voor me Fleur*
quote:elninjoo schreef op 09 april 2009 @ 05:47:

En ik vind 't sowieso zielig voor de eerste leg als ouders nog nieuwe offspring bij gaan fokken met nieuwe partners, waardoor zij niet meer op de eerste plaats komen.Dat gevoel heb ik niet, dacht wel even waren wij niet leuk genoeg, dat je het nog een keer wilt proberen... Maar dat is natuurlijk onzin
Sommige mensen zijn bang voor alles en iedereen wat een bedreiging kan vormen voor de aandacht die ze krijgen.
Mijn mannetje is 52 en ik ben 26. Wij zijn bezig om zwanger te raken. We hebben zijn zoon (heeft ook twee kinderen) gelijk ingelicht dat wij er mee bezig waren. Hij schrok ontzettend en had er moeite mee. Maar inmiddels is hij aan het idee gewend.

Mocht het gebeuren dat ze zwanger wordt, zal voor je erg wennen en vreemd zijn. Het zal je halfbroertje/zusje zijn, maar ik snap wel dat je hem of haar niet als broertje/zusje zal zien. Dat zal ook helemaal niemand van je verwachten.
Mijn mannetje is 52........
Misschien is het wel een dwerg...
Mijn mannetje? En jij bent het vrouwtje? :puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven