Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

zaterdag 2 november 2019 om 16:21
Goedzo.apppie schreef: ↑02-11-2019 16:02Pff, ik had er vanmiddag één:
Ik laat al anderhalf jaar 2x per week de hond van mijn bevriende buurvrouw uit. Dat doe ik graag voor haar en voor Hond, want ik vind het zielig als hij te lang alleen zit.
Maar vanmiddag gingen we samen lunchen op haar initiatief, "omdat we elkaar de laatste tijd bijna alleen maar spreken om te horen hoe het met Hond gegaan is" (het is een lief, maar soms een beetje lastig beest).
Ze wilde de lunch splitten, prima. Daarna even wat winkels langs en nog een kop thee gedronken, die zij afrekende. Krijg ik net een tikkie voor 2,40... Jeez, dat is misschien een kwart van wat een uitlaatdienst per keer kost?
Ik heb teruggestuurd dat ik eigenlijk dacht dat die thee haar bedankje was voor het uitlaten. Ze heeft het gelezen, maar nog niet gereageerd![]()

zaterdag 2 november 2019 om 17:05
Wij hadden jaren geleden mensen leren kennen via de voetbal van onze zoon die in de straat achter ons woonden. Wij konden wel goed met hen overweg en hadden veel lol met hen maar we merkten al wel snel dat ze wat gierig waren met rondjes geven in de kantine. Een paar keer waren wij bij die mensen op visite geweest en zij bij ons. Op een zondagmiddag in de zomerstop ging bij ons de telefoon. Mijn man nam op en die mensen vroegen of wij zin hadden om gezellig wat te komen drinken bij dit stel. Mijn man overlegde even met mij en zei toen dat het goed was want wij hadden verder toch niks. Toen zei die man van oke dan zie ik jullie zo en wil je dan gelijk een krat bier meebrengen want hier is het op. Ik wilde al niet meer gaan maar mijn man zei van we nemen een kratje bier mee en voor jou wijn en ik ben benieuwd of ze dat ooit terug betalen. Nee , dat hebben ze dus nooit gedaan en wij wisten gelijk hoe die mensen zijn. Eerlijk is eerlijk ze hadden we genoeg wijn in huis maar wij hebben onze eigen fles niet mee terug genomen.
zaterdag 2 november 2019 om 17:13

zaterdag 2 november 2019 om 17:16
Het zou nog wat anders zijn als je jezelf uitnodigt bij die mensen.
Maar zij bellen zelf iemand op met "kom langs" maar je moet wel je eigen drank én hun drank meeslepen.
Je kan altijd hopen dat iemand een fles wijn meeneemt, maar gewoon zélf daarachter vragen vind ik toch echt afgrijselijk onbeleefd.
Als je niks in huis hebt en ook niet van zin bent iets in huis te halen, nodig dan niemand uit.
Al helemaal als je niet meer op kamers zit en gewoon een gezin hebt.
(Dat je als arme student eventueel aan sharing doet ...)

zaterdag 2 november 2019 om 17:29
Ja, toch wel maar dat komt omdat we dezelfde humor hebben. Ze hadden ook wel blokjes kaas op tafel en later de frietpan aangezet voor hapjes. Mijn man en ik hebben er ook wel om moeten lachen want wij begrijpen niet dat sommige mensen zo in elkaar zitten. Wij zijn juist heel gastvrij. Wij hebben ze daarna ook nog wel gezien want onze zonen voetbalden nog in hetzelfde elftal toen. Het viel de andere ouders in het elftal ook wel op dat ze geen rondjes gaven en daarna bij feestavonden deden we niet meer aan rondjes geven maar maakten we een pot. Wie denk je wie de pot bij wilde houden? Juist die man en toen kwamen we erachter als hij aan de bar ging bestellen hij 1 fles Jupiler extra bestelde en die sloeg hij in 1 keer achterover. Wij wisten dat en hebben daar verder geen probleem van gemaakt en hebben er wel om moeten lachen.attribuutje schreef: ↑02-11-2019 17:17Dat je überhaupt mensen uitnodigt en vraagt hun eigen drank mee te nemen....had het dan andersom gedaan. Vinden jullie het gezellig dat we dan een drankje komen doen? Was het eigenlijk wel gezellig blondie456?
zaterdag 2 november 2019 om 17:38
Ik bedenk me net ineens weer een voorval waarin diezelfde vriendin van die fles wijn (ik heb zoveel voorbeelden van haar gierigheid eigenlijk) ook de pot beheerde en die heeft laten “verdwijnen” aan het einde van de avond. Het was zogenaamd allemaal opgegaan terwijl we heel weinig drankjes hadden gehaald die avond en we wisten dat er nog minstens 50 euro over moest zijn van ons ingelegde geld.Blondie456 schreef: ↑02-11-2019 17:29Ja, toch wel maar dat komt omdat we dezelfde humor hebben. Ze hadden ook wel blokjes kaas op tafel en later de frietpan aangezet voor hapjes. Mijn man en ik hebben er ook wel om moeten lachen want wij begrijpen niet dat sommige mensen zo in elkaar zitten. Wij zijn juist heel gastvrij. Wij hebben ze daarna ook nog wel gezien want onze zonen voetbalden nog in hetzelfde elftal toen. Het viel de andere ouders in het elftal ook wel op dat ze geen rondjes gaven en daarna bij feestavonden deden we niet meer aan rondjes geven maar maakten we een pot. Wie denk je wie de pot bij wilde houden? Juist die man en toen kwamen we erachter als hij aan de bar ging bestellen hij 1 fles Jupiler extra bestelde en die sloeg hij in 1 keer achterover. Wij wisten dat en hebben daar verder geen probleem van gemaakt en hebben er wel om moeten lachen.
Dikke discussie met de vriendinnengroep met haar over gehad maar geld hebben we nooit meer teruggezien. Driemaal raden wie nooit meer de pot beheerd heeft.
zaterdag 2 november 2019 om 17:44
Heeft ze nooit gevraagd of je er wat voor wilde? Toen wij gebruik maakten van de uitlaatservice kostte dat 19,50 per keer.apppie schreef: ↑02-11-2019 16:02Pff, ik had er vanmiddag één:
Ik laat al anderhalf jaar 2x per week de hond van mijn bevriende buurvrouw uit. Dat doe ik graag voor haar en voor Hond, want ik vind het zielig als hij te lang alleen zit.
Maar vanmiddag gingen we samen lunchen op haar initiatief, "omdat we elkaar de laatste tijd bijna alleen maar spreken om te horen hoe het met Hond gegaan is" (het is een lief, maar soms een beetje lastig beest).
Ze wilde de lunch splitten, prima. Daarna even wat winkels langs en nog een kop thee gedronken, die zij afrekende. Krijg ik net een tikkie voor 2,40... Jeez, dat is misschien een kwart van wat een uitlaatdienst per keer kost?
Ik heb teruggestuurd dat ik eigenlijk dacht dat die thee haar bedankje was voor het uitlaten. Ze heeft het gelezen, maar nog niet gereageerd![]()
Wij passen weleens op op de hond vd buren. Heel makkelijk beestje en ze willen er altijd iets voor geven. Dat willen wij niet. Toch komen ze regelmatig met iets lekkers of n kadootje.
Hoeft echt niet, maar wel heel lief.
Ik vind dat als je het al 1,5 jr 2x p.w. doet, daar wel iets tegenover mag staan. Hoeft niet iets groots, maar jouw lunch betalen was toch n teken van waardering geweest.
Cum non tum age

zaterdag 2 november 2019 om 17:46
Ja Naatje dat klopt want ik heb ook vele verhalen over dezelfde man. hij hield dan de pot bij en ging dan een glas halen bij de bar en daarna bij iedereen langs om te lappen. Veel mensen hadden hem al door en hielden hem in de gaten. Hij nam de bestelling op en een man zei van he je hebt zelf nog niet gelapt hoor. Ach ja zei hij dat was ik even vergeten. Daarna is iemand anders de pot bij gaan houden gelukkig en die was wel te vertrouwen.
zaterdag 2 november 2019 om 17:51
@appie ik vind deze wel lastig. Want ik zou zelf ook niet snel 2.40 sturen als tikkie maar misschien heeft zij het verband helemaal niet gelegd met het uitlaten.
En als jij nooit hebt aangeven iets te willen voor dat uitlaten.. ik zou als buurvrouw ook niet weten hoe ik moest reageren op jouw bericht. Wat is dan de grens voortaan? Moet ze elke lunch betalen of af en toe?
Als ik de buurvrouw was zou ik na jouw appje een gesprek aangaan of je er geld voor wilt.
En als jij nooit hebt aangeven iets te willen voor dat uitlaten.. ik zou als buurvrouw ook niet weten hoe ik moest reageren op jouw bericht. Wat is dan de grens voortaan? Moet ze elke lunch betalen of af en toe?
Als ik de buurvrouw was zou ik na jouw appje een gesprek aangaan of je er geld voor wilt.
zaterdag 2 november 2019 om 17:57

zaterdag 2 november 2019 om 18:03
Eens.
Je kan echt niet verwachten dat mensen dat jarenlang gratis doen en dan zonder duidelijk te melden tikkies gaan sturen na een uitnodiging die je zelf doet aan je gratis hondenuitlaatster.
Ben ook erg benieuwd of die buurvrouw al heeft gereageerd.

zaterdag 2 november 2019 om 18:06
Hier zou ik echt de slappe lach van hebben gekregen zoals alleen 13-jarigen kunnen gieren... echt, hoe bedenkt iemand het?Naatje2000 schreef: ↑02-11-2019 12:00Zo gingen wij ooit eten bij een vriendin en een andere vriendin nam een flesje witte wijn mee voor de gastvrouw. Gastvrouw zet hem in de ijskast.
Na het eten gaat die vriendin naar huis, loopt naar de ijskast, pakt die fles wijn terug : “ Ja want we hebben hem niet open gemaakt” en neemt hem gewoon weer mee naar huis.
We waren allemaal te verbaasd om er wat van te zeggen.
zaterdag 2 november 2019 om 18:28
Kijk, ik zou het ook niet op die manier doen. Ik zou de 'uitlater' geld aanbieden of op zijn minst de lunch betalen.
Maar ik vind het een passief agressieve manier om dan te appen 'oh ik dacht dat het was voor het uitlaten..' terwijl jullie het daar nooit over gehad hebben. Wees dan volwassen en ga het gesprek aan over een vergoeding.
Misschien legt de buurvrouw die link helemaal niet, wat gemakkelijk zou kunnen omdat jullie het nooit over een vergoeding gehad hebben.
Dat zie je in meer situaties, mensen die een dienst leveren zonder duidelijke afspraken te maken en dan stiekem van alles verwachten. Miscommumicatie tussen twee partijen is in de verhalen in dit topic vaak waar het op misloopt.
Maar ik vind het een passief agressieve manier om dan te appen 'oh ik dacht dat het was voor het uitlaten..' terwijl jullie het daar nooit over gehad hebben. Wees dan volwassen en ga het gesprek aan over een vergoeding.
Misschien legt de buurvrouw die link helemaal niet, wat gemakkelijk zou kunnen omdat jullie het nooit over een vergoeding gehad hebben.
Dat zie je in meer situaties, mensen die een dienst leveren zonder duidelijke afspraken te maken en dan stiekem van alles verwachten. Miscommumicatie tussen twee partijen is in de verhalen in dit topic vaak waar het op misloopt.

zaterdag 2 november 2019 om 18:54
Een kop thee.Fishie44 schreef: ↑02-11-2019 18:28Kijk, ik zou het ook niet op die manier doen. Ik zou de 'uitlater' geld aanbieden of op zijn minst de lunch betalen.
Kom op overdrijven is ook een vak.

zaterdag 2 november 2019 om 18:55
En dat dan ook eens aangeven. Iets wat veel mensen dus niet doen.
zaterdag 2 november 2019 om 19:00
Fishie44 schreef: ↑02-11-2019 18:28Kijk, ik zou het ook niet op die manier doen. Ik zou de 'uitlater' geld aanbieden of op zijn minst de lunch betalen.
Passief agressief? Lees jij hetzelfde als de rest van het forum?
Zo te lezen verwacht die forumster helemaal niets voor het uitlaten van die hond, dus waarom zou ze daarover in gesprek moeten gaan? Het is alleen wel bijzonder om iemand een tikkie te sturen voor een paar euro als die persoon altijd je hond uitlaat, ook al verwacht ze daar niets voor. Ieder weldenkend mens snapt dat toch?

zaterdag 2 november 2019 om 19:43
Misschien denkt ze dat je het voor jouw plezier doet en je een dienst bewijst. Net zoals het fenomeen verzorgpony. Dan mag je twee of drie keer per week een paard verzorgen en de stal uitmesten, en dat kost je dan 150 euro per maand.Lucifer2018 schreef: ↑02-11-2019 18:03Eens.
Je kan echt niet verwachten dat mensen dat jarenlang gratis doen en dan zonder duidelijk te melden tikkies gaan sturen na een uitnodiging die je zelf doet aan je gratis hondenuitlaatster.
Ben ook erg benieuwd of die buurvrouw al heeft gereageerd.
zaterdag 2 november 2019 om 19:47
Dit is denk ik het geval. Ik zou het wel even bespreken als je er niks meer van hoort. De lucht een beetje klaren.lollypopje schreef: ↑02-11-2019 16:16Of het gierig is weet ik niet, want het is niet uitgesproken. Zij dacht er misschien niet bij na en jij had een onuitgesproken verwachting. Echter was het wel heel netjes geweest van haar, als bedankje voor alles dat je voor haar doet.
Nu zou ik zelf nooit voor dat bedrag een tikkie sturen of het van een vriendin terug verwachten trouwens.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

zaterdag 2 november 2019 om 19:51
Dan is het geen weldenkend mens.MinkeDeWit schreef: ↑02-11-2019 19:43Misschien denkt ze dat je het voor jouw plezier doet en je een dienst bewijst. Net zoals het fenomeen verzorgpony. Dan mag je twee of drie keer per week een paard verzorgen en de stal uitmesten, en dat kost je dan 150 euro per maand.

zaterdag 2 november 2019 om 19:52
Dat is ze sowieso al niet als ze een tikkie stuurt voor een kop thee.
Naar je buurvrouw.
Bel dan effe aan.
zaterdag 2 november 2019 om 20:08

zaterdag 2 november 2019 om 20:11
Dat kan ik mij wel voorstellenNaatje2000 schreef: ↑02-11-2019 20:08Ach, we ik heb er met de vriendin die toen de gastvrouw was al jaren plezier om, dat was dat flesje wijn wel waard![]()