Napraattopic deel 120

01-11-2019 10:03 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
herfstappeltaart schreef:
03-11-2019 18:53
Ik heb meer begrip voor een depressie dan jij denkt. Ikzelf heb er nooit een gehad maar ik heb het van dichtbij meegemaakt van mijn dochter. Langdurig. En die bleek uiteindelijk wel degelijk baat te hebben bij dit soort tips.
Ik vermoed maar zo dat zij meer hulp gehad heeft dan alleen iemand die zei dat ze maar moest gaan wandelen.
Depressie is niet zo makkelijk op te lossen, zoals je zelf ook hebt gezien. Deze forummer heeft de gewoonte kwetsbare TO's soms extra de put in te kletsen door te stellen dat ze gewoon beter hun best moeten doen en met opzet zwak zijn. Best ironisch, gezien het imago van mensen op napraat.
Sudrì schreef:
03-11-2019 18:55
Haalbare doelen.

Doe er eens 1
Pejeka geeft zelden goedbedoelde tips.
Betty_Slocombe schreef:
03-11-2019 18:58
Ik vermoed maar zo dat zij meer hulp gehad heeft dan alleen iemand die zei dat ze maar moest gaan wandelen.
Depressie is niet zo makkelijk op te lossen, zoals je zelf ook hebt gezien. Deze forummer heeft de gewoonte kwetsbare TO's soms extra de put in te kletsen door te stellen dat ze gewoon beter hun best moeten doen en met opzet zwak zijn. Best ironisch, gezien het imago van mensen op napraat.

Dat was in dit geval niet wat hij deed.
03-11-2019 18:58
Doe er eens 1
Ligt helemaal aan hoe depressief je bent en wat je normaal gesproken leuk vindt om te doen.
Momenteel voor mij: opstaan, douchen, schone kleding, koken, film kijken.
Maar ook wel eens: niet dood gaan en de deur open doen voor hulpverlener.
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 19:00
10.28% gewijzigd
03-11-2019 18:59
Dat was in dit geval niet wat hij deed.
Ik vind van wel. Wat nu?
Betty_Slocombe schreef:
03-11-2019 19:00
Ik vind van wel. Wat nu?

Niks nu. Moet jij weten.
Sudrì schreef:
03-11-2019 18:59
Ligt helemaal aan hoe depressief je bent en wat je normaal gesproken leuk vindt om te doen.
Momenteel voor mij: opstaan, douchen, schone kleding, koken, film kijken.
Maar ook wel eens: niet dood gaan en de deur open doen voor hulpverlener.
Precies. Dus handvatten als: probeer jezelf er toe te zetten dingen op vaste tijden voor elkaar te krijgen vind ik niet verkeerd.
Waarmee niet gezegd is dat je depressie dan als bij toverslag weg is. En ook niet dat het altijd helpt. Het zijn tips, niks meer en niks minder.
Er was hier toch ook ooit een topic met zwarte humor?
03-11-2019 19:02
Precies. Dus handvatten als: probeer jezelf er toe te zetten dingen op vaste tijden voor elkaar te krijgen vind ik niet verkeerd.
Waarmee niet gezegd is dat je depressie dan als bij toverslag weg is. En ook niet dat het altijd helpt. Het zijn tips, niks meer en niks minder.
De tip van wandelen/hardlopen is echt om te kotsen. Heeft ook helemaal niets te maken met routine, maar alles met zo’n achterlijke Bram Bakker die riep hoe fantastisch dat zou werken, maar niet de ballen had ik ook zo groots te verkondigen dat zijn onderzoek niet bleek te kloppen.

Als je blij wordt van Netflix, ga je lekker de hele dag Netflix liggen kijken.
Phineas schreef:
03-11-2019 19:05
Er was hier toch ook ooit een topic met zwarte humor?
Ja.
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 14:51
73 berichten (waarvan het merendeel op het zure topic) en lid sinds 22 September 2019.
Tuurlijk.
Tuurlijk wat?
Sudrì schreef:
03-11-2019 19:06
Ja.
Ik kan me voorstellen dat dat soms beter werkt dan al dan niet goed bedoelde tips.
Phineas schreef:
03-11-2019 19:08
Ik kan me voorstellen dat dat soms beter werkt dan al dan niet goed bedoelde tips.
Ook daar moest gezeken en gezeikt worden dat het ongepast was en absoluut ongehoord.
Sudrì schreef:
03-11-2019 19:06
De tip van wandelen/hardlopen is echt om te kotsen. Heeft ook helemaal niets te maken met routine, maar alles met zo’n achterlijke Bram Bakker die riep hoe fantastisch dat zou werken, maar niet de ballen had ik ook zo groots te verkondigen dat zijn onderzoek niet bleek te kloppen.

Als je blij wordt van Netflix, ga je lekker de hele dag Netflix liggen kijken.

Ook prima wat mij betreft. Ik ken heel het onderzoek van Bram Bakker niet. Ik weet alleen van mezelf (en toen ook van mijn depressieve dochter) dat actief bezig zijn goed is en was.
Nogmaals: het is niet het ei van Columbus en is ook niet zo gebracht.
Dus de agressieve reacties begrijp ik niet. Ik vind het ook best kwalijk dat er zo'n houding wordt aangenomen van: jullie weten allemaal eeeeecht niet wat het betekent en alles wat gezegd wordt is stom enz.enz.
Niemand pretendeert hier therapeut te zijn. Er worden alleen wat goedbedoelde tips gegeven.
Daar komt bij dat niemand hier weet wat ik en andere forummers weten/niet weten, meegemaakt hebben/niet meegemaakt hebben.
De aanname van " je weet er niks van" wordt me vaak ook een beetje te snel gedaan.
Als je geen commentaar of adviezen wil krijgen (en nu bedoel ik niet jou specifiek, maar in het algemeen) hou je zaken dan voor jezelf en gooi ze niet op het forum.
Goedbedoeld moet ook altijd maar geslikt worden. Prima.
Sudrì schreef:
03-11-2019 19:16
Goedbedoeld moet ook altijd maar geslikt worden. Prima.

Ja het is vreselijk allemaal.
Sudrì schreef:
03-11-2019 19:11
Ook daar moest gezeken en gezeikt worden dat het ongepast was en absoluut ongehoord.
Ik vond het een fijn topic. Zeikerds kan ik gelukkig vrij goed negeren.
Bruintjedebeer schreef:
03-11-2019 19:07
Tuurlijk wat?

Dat je een oudgediende bent die een fijn nieuw account heeft aangemaakt om te zuigen.
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 19:23
Dat je een oudgediende bent die een fijn nieuw account heeft aangemaakt om te zuigen.
Kun je gewoon vragen hoor, wie ik was.
Ik vond dat het allemaal wat te herkenbaar werd.
Heeft niet zoveel met zuigen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
03-11-2019 19:11
Ja, bizar. Echt zonde dat dat topic vakkundig om zeep werd geholpen.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
PoesinBoots schreef:
03-11-2019 19:23
Of bedoel je dat ik dubbelnick?
Bruintjedebeer schreef:
03-11-2019 19:25
Kun je gewoon vragen hoor, wie ik was.
Ik vond dat het allemaal wat te herkenbaar werd.
Heeft niet zoveel met zuigen te maken.

Geen behoefte aan. Conclusie was zo al te trekken.
Sudrì schreef:
03-11-2019 18:54
Opstaan is al een uitdaging. En het erge. aan het einde van de dag moet je weer je bed in.
Naar bed gaan is soms het hoogtepunt van mijn dag.
Bruintjedebeer schreef:
03-11-2019 19:26
Of bedoel je dat ik dubbelnick?

Zeg ik dat ergens? Nee hé. En verder ben ik er nu wel klaar mee. Vermoeiend figuur. :hello:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven