Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 6 november 2019 om 11:39
Toen is de chinchilla gekte begonnen
woensdag 6 november 2019 om 11:39
woensdag 6 november 2019 om 11:41
En als je om de dag neemt?
Je moet sowieso niet zomaar stoppen met omeprazol. Mijn huisarts zei, eerst beginnen met om de dag. Tot dat dat goed gaat.

woensdag 6 november 2019 om 11:44

woensdag 6 november 2019 om 11:48
Het is mij eens verteld, maar volgens de huisarts kan het geen kwaad en moet ik het vooral blijven gebruiken.Gele_Suikerspin schreef: ↑06-11-2019 11:39Dat wist ik niet. Ik gebruik het via de huisarts. En mag het gewoon blijven gebruiken.
Ik weet wel dat het de opname van vitamine B12 verstoord.

woensdag 6 november 2019 om 12:02

woensdag 6 november 2019 om 12:05
Overigens hier de aanval weer redelijk kunnen onderdrukken. En na de lunch duik ik het bed weer in. Vanochtend nog wat dingetjes gehaald voor tijdens en na de opname. Morgen alleen de was nog even wegwerken en de tas inpakken voor zover die nog ingepakt moet worden. Ik heb hem na vorige week niet helemaal uitgepakt.
Mijn vader nog even telefonisch gesproken en het werd weer pijnlijk duidelijk dat hij geen snars onthouden heeft van wat er gebeurd is sinds de gecancelde operatie.
Ben benieuwd hoe het gaat als ik nu wel geopereerd wordt.
Mijn vader nog even telefonisch gesproken en het werd weer pijnlijk duidelijk dat hij geen snars onthouden heeft van wat er gebeurd is sinds de gecancelde operatie.
Ben benieuwd hoe het gaat als ik nu wel geopereerd wordt.

woensdag 6 november 2019 om 12:14
Selectief geheugen.
Dank je wel! Ik begin weer gespannen te worden, maar nu met een extra laagje spanning of het überhaupt wel doorgaat. En ik zie er behoorlijk tegenop om weer zo lang te moeten wachten.
woensdag 6 november 2019 om 12:18
Haaiii
Lieve Chins, Nartjie. Die beker is leuk!
Hond is hier weer kaal. Mijn hoofd knapt zo'n beetje, dus na wat eten (ik heb wel 'onrustige maag' maar ben niet echt misselijk) ga ik maar eens naar bed. Weer geen fiets, waarschijnlijk, want ik kan me er echt niet toe zetten om naar de winkel te gaan
Lieve Chins, Nartjie. Die beker is leuk!
Hond is hier weer kaal. Mijn hoofd knapt zo'n beetje, dus na wat eten (ik heb wel 'onrustige maag' maar ben niet echt misselijk) ga ik maar eens naar bed. Weer geen fiets, waarschijnlijk, want ik kan me er echt niet toe zetten om naar de winkel te gaan

Later is nu

woensdag 6 november 2019 om 12:19
Sterkte Lise. Ik kan me die extra spanning goed voorstellen! Yasmijn moest van de week ook al langer wachten in het ziekenhuis. Balen is dat.
Oh, bij de fysio ging wel goed, trouwens. Moet ongeveer dezelfde oefeningen doen (op de tenen staan), maar niet stretchen en heel langzaam, zodat de kuitspier sterker wordt en de achillespees moet dan ook langzamerhand verbeteren. Oefeningen om de dag, ipv dagelijks. Pas na 3 maanden kan gekeken worden of het helpt. Nouja, loop er toch al ruim een jaar mee.
Oh, bij de fysio ging wel goed, trouwens. Moet ongeveer dezelfde oefeningen doen (op de tenen staan), maar niet stretchen en heel langzaam, zodat de kuitspier sterker wordt en de achillespees moet dan ook langzamerhand verbeteren. Oefeningen om de dag, ipv dagelijks. Pas na 3 maanden kan gekeken worden of het helpt. Nouja, loop er toch al ruim een jaar mee.
Later is nu

woensdag 6 november 2019 om 12:51
Ik heb net 1,5 uur met de PMT door het bos gelopen in spijkerbroek. Was voor mezelf ook een test voor vrijdag omdat we dan eerst om half 10 voor Regenboog bij chirurgie moeten zijn en ik vervolgens om half 3. Tussendoor maar even de stad in is dus het plan.
Ben helemaal kapoet maar mijn stappenteller staat nu op 9000 tellen dus dat mag wel. De huidige wond is qua diepte vrijwel dicht nu. Dus moet vooral zorgen dat het schoon blijft.
Echte migraine ken ik gelukkig niet. Alleen hele zware hormonale hoofdpijn rond mijn menstruatie.
Ben helemaal kapoet maar mijn stappenteller staat nu op 9000 tellen dus dat mag wel. De huidige wond is qua diepte vrijwel dicht nu. Dus moet vooral zorgen dat het schoon blijft.
Echte migraine ken ik gelukkig niet. Alleen hele zware hormonale hoofdpijn rond mijn menstruatie.

woensdag 6 november 2019 om 12:53
woensdag 6 november 2019 om 13:16
Ik heb ook even dokters van morgen bekeken. Voor mij eerlijk gezegd niet zoveel nieuws. Die Jesse krijgt inderdaad Aimovig zag ik. Zou toch mooi zijn als het gewoon vergoed gaat worden.
Mijn vriend heeft volgens mij ook medicijnafhankelijke hoofdpijn maar eigenwijs hè.
Hij slikt overigens ook omeprazol omdat zijn maagklepje niet goed werkt. Dat mag ie gewoon altijd gebruiken.
Ik gebruik als mijn misselijkheid te erg is cinnarizine. Maar zo min mogelijk. Gewoon even overgeven wil ook wel eens helpen.
Ik heb besloten morgen wel naar mijn afspraak met de neuroloog te gaan, ondanks mijn week. Ik heb teveel issues om dat nu even te laten. Ik wil nog een medicijn uitproberen en dat is volgens mij ook de laatste mogelijkheid die ik nog heb voor ze andere invasieve middelen moeten toepassen. Heb nu ook steeds koorts dus ook irritant...
Mijn vriend heeft volgens mij ook medicijnafhankelijke hoofdpijn maar eigenwijs hè.
Hij slikt overigens ook omeprazol omdat zijn maagklepje niet goed werkt. Dat mag ie gewoon altijd gebruiken.
Ik gebruik als mijn misselijkheid te erg is cinnarizine. Maar zo min mogelijk. Gewoon even overgeven wil ook wel eens helpen.
Ik heb besloten morgen wel naar mijn afspraak met de neuroloog te gaan, ondanks mijn week. Ik heb teveel issues om dat nu even te laten. Ik wil nog een medicijn uitproberen en dat is volgens mij ook de laatste mogelijkheid die ik nog heb voor ze andere invasieve middelen moeten toepassen. Heb nu ook steeds koorts dus ook irritant...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 6 november 2019 om 13:58

woensdag 6 november 2019 om 15:51
Misschien ook gewoon de deur niet open doen als je op bed ligtlise1985 schreef: ↑06-11-2019 13:58Mijn moeder voor de deur. Ik doe open in slaapkleding. Ze vraagt of het ongelegen komt. Ik nodig haar toch even binnen uit en leg uit dat ik op bed lag. Vraagt ze of ik me niet lekker voel. Ze reageerde heel verbaasd toen ik zei dat ik elke middag op bed lig. Dat heeft ze nooit geweten, zei ze![]()

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.