Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Gele_Suikerspin schreef:
06-11-2019 11:33
Wat schattig!
Toen is de chinchilla gekte begonnen
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-11-2019 11:37
Ik ben eigenlijk continu wel misselijk, vooral 's ochtends. Ik slik omeprazol, maar eigenlijk mag je dat niet langdurig gebruiken.
Dat wist ik niet. Ik gebruik het via de huisarts. En mag het gewoon blijven gebruiken.
lise1985 schreef:
06-11-2019 11:37
Ik ben eigenlijk continu wel misselijk, vooral 's ochtends. Ik slik omeprazol, maar eigenlijk mag je dat niet langdurig gebruiken.
En als je om de dag neemt?

Je moet sowieso niet zomaar stoppen met omeprazol. Mijn huisarts zei, eerst beginnen met om de dag. Tot dat dat goed gaat.
Deze beker ga ik nog bestellen.

Afbeelding
Gek over Chinchilla's Reisbeker
door AnimalShirts
Gele_Suikerspin schreef:
06-11-2019 11:39
Dat wist ik niet. Ik gebruik het via de huisarts. En mag het gewoon blijven gebruiken.
Het is mij eens verteld, maar volgens de huisarts kan het geen kwaad en moet ik het vooral blijven gebruiken.

Ik weet wel dat het de opname van vitamine B12 verstoord.
als ik migraine heb, word ik ook heel misselijk. ik gebruik daarvoor primperan. (maar mag je ook niet non stop blijven slikken)
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
lise1985 schreef:
06-11-2019 11:48
Het is mij eens verteld, maar volgens de huisarts kan het geen kwaad en moet ik het vooral blijven gebruiken.

Ik weet wel dat het de opname van vitamine B12 verstoord.
Ik slik al jaren omeprazol en moet dat blijven doen ivm medicatie.
cesium24 schreef:
06-11-2019 12:02
Ik slik al jaren omeprazol en moet dat blijven doen ivm medicatie.
Ja, ik dus ook.
voor mijn hersenletsel heb ik trouwens nog nooit in mijn leven ook maar 1 x migraine gehad. Ik hoorde het wel eens van anderen, maar ik had geen idee hoe heftig het nou precies was. Nu dus wel O_o
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
06-11-2019 11:58
als ik migraine heb, word ik ook heel misselijk. ik gebruik daarvoor primperan. (maar mag je ook niet non stop blijven slikken)
Bij migraine gebruik ik, naast de omeprazol, domperidon tegen de misselijkheid.
Overigens hier de aanval weer redelijk kunnen onderdrukken. En na de lunch duik ik het bed weer in. Vanochtend nog wat dingetjes gehaald voor tijdens en na de opname. Morgen alleen de was nog even wegwerken en de tas inpakken voor zover die nog ingepakt moet worden. Ik heb hem na vorige week niet helemaal uitgepakt.

Mijn vader nog even telefonisch gesproken en het werd weer pijnlijk duidelijk dat hij geen snars onthouden heeft van wat er gebeurd is sinds de gecancelde operatie.
Ben benieuwd hoe het gaat als ik nu wel geopereerd wordt.
Lise: onthoudt je vader andere dingen ook zo slecht of heeft hij een selectief geheugen?

Spannend nu wel voor je, alvast heel veel sterkte!
cesium24 schreef:
06-11-2019 12:11
Lise: onthoudt je vader andere dingen ook zo slecht of heeft hij een selectief geheugen?

Spannend nu wel voor je, alvast heel veel sterkte!
Selectief geheugen.

Dank je wel! Ik begin weer gespannen te worden, maar nu met een extra laagje spanning of het überhaupt wel doorgaat. En ik zie er behoorlijk tegenop om weer zo lang te moeten wachten.
Haaiii

Lieve Chins, Nartjie. Die beker is leuk!

Hond is hier weer kaal. Mijn hoofd knapt zo'n beetje, dus na wat eten (ik heb wel 'onrustige maag' maar ben niet echt misselijk) ga ik maar eens naar bed. Weer geen fiets, waarschijnlijk, want ik kan me er echt niet toe zetten om naar de winkel te gaan :(
Later is nu
Sterkte Dreamer.
En voor wat betreft die fiets, gewoon even doorzetten als je hoofdpijn weer wat minder is.
Sterkte Lise. Ik kan me die extra spanning goed voorstellen! Yasmijn moest van de week ook al langer wachten in het ziekenhuis. Balen is dat.

Oh, bij de fysio ging wel goed, trouwens. Moet ongeveer dezelfde oefeningen doen (op de tenen staan), maar niet stretchen en heel langzaam, zodat de kuitspier sterker wordt en de achillespees moet dan ook langzamerhand verbeteren. Oefeningen om de dag, ipv dagelijks. Pas na 3 maanden kan gekeken worden of het helpt. Nouja, loop er toch al ruim een jaar mee.
Later is nu
Ik heb net 1,5 uur met de PMT door het bos gelopen in spijkerbroek. Was voor mezelf ook een test voor vrijdag omdat we dan eerst om half 10 voor Regenboog bij chirurgie moeten zijn en ik vervolgens om half 3. Tussendoor maar even de stad in is dus het plan.

Ben helemaal kapoet maar mijn stappenteller staat nu op 9000 tellen dus dat mag wel. De huidige wond is qua diepte vrijwel dicht nu. Dus moet vooral zorgen dat het schoon blijft.

Echte migraine ken ik gelukkig niet. Alleen hele zware hormonale hoofdpijn rond mijn menstruatie.
nartjie schreef:
06-11-2019 11:39
Toen is de chinchilla gekte begonnen
Ohja jij vroeg iets over instagram! Ik doe alles via mijn telefoon. Zelfgemaakte foto’s zouden bij iedereen prima moeten zijn maar ik heb geen idee hoe mijn plaatjes met teksten zijn qua resolutie op andermans beeldscherm.
Ik heb ook even dokters van morgen bekeken. Voor mij eerlijk gezegd niet zoveel nieuws. Die Jesse krijgt inderdaad Aimovig zag ik. Zou toch mooi zijn als het gewoon vergoed gaat worden.
Mijn vriend heeft volgens mij ook medicijnafhankelijke hoofdpijn maar eigenwijs hè.
Hij slikt overigens ook omeprazol omdat zijn maagklepje niet goed werkt. Dat mag ie gewoon altijd gebruiken.

Ik gebruik als mijn misselijkheid te erg is cinnarizine. Maar zo min mogelijk. Gewoon even overgeven wil ook wel eens helpen.

Ik heb besloten morgen wel naar mijn afspraak met de neuroloog te gaan, ondanks mijn week. Ik heb teveel issues om dat nu even te laten. Ik wil nog een medicijn uitproberen en dat is volgens mij ook de laatste mogelijkheid die ik nog heb voor ze andere invasieve middelen moeten toepassen. Heb nu ook steeds koorts dus ook irritant...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
M'n hele stemming slaat weer om naar zwarter dan zwart.. Kut hoofd
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
:cat: Knuffel voor je Kohaku.
Mijn moeder voor de deur. Ik doe open in slaapkleding. Ze vraagt of het ongelegen komt. Ik nodig haar toch even binnen uit en leg uit dat ik op bed lag. Vraagt ze of ik me niet lekker voel. Ze reageerde heel verbaasd toen ik zei dat ik elke middag op bed lig. Dat heeft ze nooit geweten, zei ze :facepalm:
En mijn jurist is het gelukkig met me eens dat hun medisch adviseur een hele vreemde uitspraak doet en gaat nu toch een expertise-onderzoek aanvragen.
Kohaku schreef:
06-11-2019 13:40
M'n hele stemming slaat weer om naar zwarter dan zwart.. Kut hoofd
Is er iets voorgevallen?
Of zomaar uit het niets?

Sterkte.
lise1985 schreef:
06-11-2019 13:58
Mijn moeder voor de deur. Ik doe open in slaapkleding. Ze vraagt of het ongelegen komt. Ik nodig haar toch even binnen uit en leg uit dat ik op bed lag. Vraagt ze of ik me niet lekker voel. Ze reageerde heel verbaasd toen ik zei dat ik elke middag op bed lig. Dat heeft ze nooit geweten, zei ze :facepalm:
Misschien ook gewoon de deur niet open doen als je op bed ligt ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven