Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Ja hoor, het kon haast niet uitblijven, TK beschoten..
Dustja: Alles goed met jouw vent?

Vreselijk nieuws... :(
Gelukkig wel... Maar dat duurde even voor ik dat zeker wist. Ze zeggen wel altijd 'familie wordt geinformeerd, bladiebla' maar het gaat nog wel eens mis natuurlijk.

Inmiddels hier nog niemand aangeschoven van de nieuwe lichting?
Hallo allemaal

Ik ben dit topic sinds gisteren beginnen lezen en ik krijg er maar niet genoeg van, ik heb nog niet alles gelezen, maar aangezien ik nu tijd genoeg heb zal ik wel het gepaste moment vinden.

Ikzelf ben dus trotse vriendin van een militair, we hebben nu al een lange tijd iets samen, hij zit al 2 jaar in het leger en zoals velen onder ons moest ik me ook voorbereiden op zijn vertrek. 30 maart is ie vertrokken voor een periode van vier maand, de dagen gaan nog redelijk snel voorbij... Heb wel soms last van een dipje of heimwee, maar als ik aan de mooie momenten denk, dan weet ik weer waarvoor ik het doe. Ik ga op mijn allerliefste vriendje wachten, hij is alles waard.

GOOD LUCK aan andere meiden wiens vriendje héél ver weg is voor een héél lange tijd...

GRTJS
Hallo vrouwtjes van de militaire,

Mijn vriend is luitenant bij het verkenners pilaton en zal in november naar Uruzgan gaan voor 4,5 maanden..Ik kom zo nu en dan even op dit forum spieken om me mentaal alvast een beetje voor te bereiden.

Voor hem is het de tweede uitzending, maar aangezien we elkaar pas een half jaar kennen, wordt dit de eerste uitzending die ik mee maak. Ik kijk er als een bult tegenop!

Voor alle andere dames waarvan de vriend/man op oefening/uitzending zijn, sterkte!

groetjes
Een jongen die ik leuk vind zit ook in het leger, maar hij is echt zo'n typische man- man.

Is dat toevallig, of zijn veel mannen die in het leger zitten echt van die man-mannen?
Ik denk wel dat het gehalte 'mannelijke mannen' in het leger hoger is dan in bijvoorbeeld het onderwijs of de verzorging, ik noem maar wat. Maar onder dat stoere laagje kan net zo goed een zachtaardig karakter zitten, hoor.

Sabberd, jou wil ik graag veel succes en sterkte wensen! Ik hoop dat de komende maanden snel voorbij gaan voor je.
Heel veel militairen zijn wel mannen-mannen denk ik ja!

Als je bij de infanterie zit en je bent een super sociaal, zachtaardig typje lijkt dat me best wel lastig!

Broertje van mijn vriend is ook zo super stroer, haha. Maar ondertussen een super lieverd die niet op uitzending wil omdat hij z'n vriendin geen half jaar alleen thuis wil laten!!

Mijn vriend is dat dus echt niet, maar ja, hij zit ook niets voor niets niet bij de infanterie, haha.
Mijn vriend is wel zo'n man-man inderdaad maar dat vind ik wel sexy haha. Ik heb nu 2,5 maand een relatie met hem en ik zie er als een berg tegenop als hij begin augustus voor 4 maanden naar Curacao gaat. Eerst was er dus sprake van dat hij ook naar Afghanistan moest, gelukkig is het Curacao geworden. Toch een stukje minder gevaarlijk al, ben ik meer bang dat hij compleet veranderd terugkomt.

Ik baal er ook wel eens van dat ik hem niet doordeweeks kan zien, maar dat halen we in het weekend volledig in. Vriendinnen van me met een "burgervriend" zien hun vriend soms minder vaak dan ik. Daarentegen kunnen zij op doordeweeks gezellig naar hem toe als ze willen terwijl ik dat niet kan. Gelukkig heeft hij straks een paar dagen vrij!

Groetjes, Suzanne
In bepaalde opzichten is mijn schatje wel echt mannelijk, zoals:het avontuur(lijke) opzoeken in zijn sport en vrije tijdBinnen vetterMaar daarin tegen:Houdt hij van kokenPrecies in het huishoudenEn is zeker sociaalKan zich voor een man goed verplaatsen in de gedachten/gevoelens van een vrouw. Hahaha, dat is toch ook vrij uniek?!Dus om nou te zggen echt MAN-MAN.. Hmm !
    Lemmy

Kwam alleen even melden dat die van mij ech nie stoer is. Nog niet misschien Het is gewoon geen "mannen man". Wel een man die goed op kan schieten met iedereen (mensen man???)

Hij staat trouwens as we speak mijn fietstas op mijn fiets te spelden... dus of dat mannelijk is.
    Hey Sidney!

Die van mij kan best stoer overkomen, maar éigenlijk is ie best heel soft hoor... (bolster-pit verhaaltje dus )

Hoe gaat het met je?
    Hallo Dustja, hier nog iemand van 'de nieuwe lichting'. Mijn man is sinds 30 juni voor 4,5 maand in Kandahar, Afghanistan. Mis hem behoorlijk, nu meer dan in het begin. Begin nu echt mijn vriendje te missen... Hij is ook al naar Irak geweest, maar nu hebben we twee kleintjes (1 en 2 jaar) en dat is best pittig soms.

Veel sterkte, groetjes!
    Hallo meiden,

Ik zie dat dit een vrij oud topic is, misschien een leuk idee om dit topic een nieuw leven in te blazen???

Sinds 2 en een halve maand heb ik een ralatie met een vent die al 5 jaar wekzaam is voor defentie. Tot op heden is hij nog niet op uitzending geweest. Ik merk aan hem dat hij dit wel graag wilt want dit is het werk waar hij immers voor opgeleid is. Hij heeft wel in overweging genomen om zich op te geven zodat hij met een ander battiljon mee kon.

Met hem heb ik afgesproken dat hij in het eerste jaar van onze relatie zich niet gaat melden als ''vrijwilliger'' juist omdat ik het belangrijk vind dat we een goede basis hebben.

Waarschijnlijk word hij de komende 3 jaar ook niet uitgezonden. Hij wilt heel graag naar de commando's toe.

Momenteel is hij daar druk voor aan het traien en is het afwachten of hij aangenomen gaat worden.

Stel sat hij aangenomen gaat worden dan heb ik echt geen idee wat ik kan verwachten maar dat zie ik tegen die tijd wel...

Momenteel zitten wij in een vrij ''luxe'' postie dat we elkaar vaak kunnen zien. Vanuit de kazerne kan hij makkelijk naar me toe komen we zien elkaar dus in het weekend en door de week.

Binnenkort heeft hij weer een oefening in Duitsland en daarna ben ik 2 weken op vakantie... Dus al met al zie ik hem 3 weken niet. Hij komt me die zondag ophalen van schiphol, maar met een beetje pech vertrekt hij die maandag voor een week weer naar Duitsland.

Ik las hier iets over mannelijke mannen bij defentie, nou die van mij is uber mannelijk en vooral ook lomp. Toch merk ik dat ik daar best moeite mee kan hebben...

Het lijkt me leuk om verder te kunnen schrijven

Groet, Patries
    Ik heb een vriend die werkt bij defensie. Hij zit er al 23 jaar. Hij is S.M. en heeft nu een uitzendveilige functie zeg maar. In 2007 en 2008 is hij 7 maanden naar Afghanistan geweest. Vlak nadat hij terug kwam hebben we elkaar leren kennen en in die tijd ik hij zo'n 12 kilo zwaarder geworden Het goeie leven hier hè. Ik schrijf wel mee, mits er meer mensen meeschrijven natuurlijk.
    Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
    Hallo Gebakkie,

Leuk dat je mee wilt schrijven!!! Hoop dat er nog veel meer meiden mee gaan doen :-)

Een vriend die al 23 jaar voor defentie werkt is niet niks.. Hoe lang kennen jullie elkaar al? Vanauit je post neem ik aan vanaf 2008? Of zit ik er helemaal naast? Heeft hij al veel uitzendingen mee gemaakt?

Heb je het idee dat mensen er door veranderen?

Ik ben nog niet zo thuis in die militaire termen maar wat is een S.M.

die van mij is W.M. (wachtmeester) :-)

Waarschijnlijk ga ik binnenkort trouwens een keer mee naar de kazerne zodat ik ook eens kan zien hoe het er daar aan toe gaat..

Hij heeft het nu altijd over het stuk...

Vol trots heeft hij me plaatjes laten zien van het voertuig waarin hij werkzaam is. Ik kan me er alleen geen voorstelling bij maken...
    Hey dames!

ik wil ook wel meeschrijven hoor, hartstikke leuk!

Ik had vorig jaar ook al wat berichtjes achtergelaten, maar ik merk wel dat er toch een hoop veranderd is sindsdien. Toendertijd had ik er vrij veel moeite mee, met het beroep van mn schatje. Nu gaat dat gelukkig veel beter! Hij is momenteel ook op uitzending, begin augustus istie vertrekken, hij moet nog ongeveer 15/16 weekjes. De uitzending valt me hartstikke mee!

Het afscheid was wel zwaar, we moesten allebei ontzettend janken.Maar die dag erna werd ik wakker met een ontzettend 'dit ga ik wel ff fixen'gevoel, dat gelukkig nog steeds niet weg is! Omdat mn vriend nog niet heel veel te doen heeft en tot nu toe alleen nog maar op het kamp is, hebben we elke dag contact, hij belt veel en we MSNen vaak

Tot mijn verbazing heeft ie meerdere keren gezegd dat ie dit nooit meer wil doen hierna. Hij mist me teveel en het is daar wel leuk, maar hij vindt zn leven in NL 1000x leuker. En dat terwijl ie eerst nog commando's wou doen. Na de uitzending gaat ie in een andere functie beginnen en hij wil rond 2012 defensie verlaten. Je hoort mij niet klagen ;)
    quote:Triesss1980 schreef op 24 augustus 2009 @ 13:10:

Hallo Gebakkie,

Leuk dat je mee wilt schrijven!!! Hoop dat er nog veel meer meiden mee gaan doen :-)

Een vriend die al 23 jaar voor defentie werkt is niet niks.. Hoe lang kennen jullie elkaar al? Vanauit je post neem ik aan vanaf 2008? Of zit ik er helemaal naast? Heeft hij al veel uitzendingen mee gemaakt?

Heb je het idee dat mensen er door veranderen?

Ik ben nog niet zo thuis in die militaire termen maar wat is een S.M.

die van mij is W.M. (wachtmeester) :-)

Waarschijnlijk ga ik binnenkort trouwens een keer mee naar de kazerne zodat ik ook eens kan zien hoe het er daar aan toe gaat..

Hij heeft het nu altijd over het stuk...

Vol trots heeft hij me plaatjes laten zien van het voertuig waarin hij werkzaam is. Ik kan me er alleen geen voorstelling bij maken...Hai Tries, ik denk dat we dezelfde naam hebben . S.M. is Sergeant Majoor. We kennen elkaar inderdaad sinds het voorjaar 2008. Hij is vaker op uitzending geweest, voorheen 2 keer naar Croatie tijdens de golfoorlog. Voor der rest kan ik ook niet echt overal een voorstelling van maken hoor. Hij heeft ontzettend veel foto's en filmpjes laten zien van Afghanistan en dat gaat er daar erg hard aan toe. Ik denk zeker dat mensen daardoor veranderen. Wij 'burgers' zien alleen maar de beelden op tv en we denken er allemaal niet teveel over na. De militairen zien de ellende van dichtbij, ze zien dat de hulproepen veel luider zijn. Sommige dingen die hij heeft gezien heeft ook behoorlijk diepe impact op hem gemaakt, niet dat hij er een trauma aan heeft overgehouden hoor. Ik ben één keer meegeweest naar de kazerne in enschede, omdat we toendertijd daar wilden gaan wonen en hij daat een adjudantstoel kon krijgen. Achteraf willen we toch niet nar Enschede, veel te ver dus hij blijft lekker hier z'n administratieve functie voortzetten tot einde looptijd.
    quote:Fluffiej schreef op 24 augustus 2009 @ 13:10:

Hey dames!

ik wil ook wel meeschrijven hoor, hartstikke leuk!

Ik had vorig jaar ook al wat berichtjes achtergelaten, maar ik merk wel dat er toch een hoop veranderd is sindsdien. Toendertijd had ik er vrij veel moeite mee, met het beroep van mn schatje. Nu gaat dat gelukkig veel beter! Hij is momenteel ook op uitzending, begin augustus istie vertrekken, hij moet nog ongeveer 15/16 weekjes. De uitzending valt me hartstikke mee!

Het afscheid was wel zwaar, we moesten allebei ontzettend janken.Maar die dag erna werd ik wakker met een ontzettend 'dit ga ik wel ff fixen'gevoel, dat gelukkig nog steeds niet weg is! Omdat mn vriend nog niet heel veel te doen heeft en tot nu toe alleen nog maar op het kamp is, hebben we elke dag contact, hij belt veel en we MSNen vaak

Tot mijn verbazing heeft ie meerdere keren gezegd dat ie dit nooit meer wil doen hierna. Hij mist me teveel en het is daar wel leuk, maar hij vindt zn leven in NL 1000x leuker. En dat terwijl ie eerst nog commando's wou doen. Na de uitzending gaat ie in een andere functie beginnen en hij wil rond 2012 defensie verlaten. Je hoort mij niet klagen ;)Ik snap goed dat je er moeite mee hebt. Als commandant moet hij natuurlijk steeds weg. Fijn voor jullie dat hij die opleiding niet heeft gedaan.
    Super leuk dat er al direct zoveel reactie's komen,

blijven we hier door schrijven, of is het een idee om voor een nieuwe start een nieuw topic te openen?

@ Fluffiej

Wat super dat jouw man weg wilt bij defentie, hij heeft groot gelijk...

Is het achterblijven voor jou nu makkelijker omdat je weet dat hij weg wilt bij defentie... Vind dat je een super stoere houding hebt!! Fijn dat jullie zoveel contact hebben.

@ Gebakkie

Jouw man heeft een administratieve functie tot einde looptijd, betekend het dat hij defentie gaat verlaten.

Het is trouwens niet niks wat die mannen daar mee maken. Kunnen jullie er samen over hebben.

Ik had altijd het idee dat Afganistan behoorlijk mee viel, maar het was ook behoorlijk ver van mijn bed en heb nooit interesse in het leger gehad.

Ben nu dus bezig met een spoed cursus.. Man leren begrijpen

Gelukkig heeft mijn vent nog geen uitzending mee gemaakt, denk dat het daardoor best aan het kriebelen is...

Eerste jaren hoeft hij ook nog niet weg zeker niet als hij naar de commando's toe gaat.. Ben er nog niet achter of ik hier blij mee ben. Maar het is zijn passie en zijn ding vind dus ook dat ik hem daarin moet steunen...

Hoe zijn jullie mannen in jullie relatie?

Ik merk dat ik best moeite heb met sommige dingen. Zo kan hij vrij beslissend en dominant zijn...

Op het moment dat hij iets aan mij vraagd en iets me echt geen moer uit maakt vind hij dat ik een eigen mening moet hebben...

Ook kan hij dingen voor me bepalen... Vreselijk vind ik dat, dan denk ik we zijn toch een wij...

Ik heb het er dan ook over met hem maar het stomme is dat hij zich van geen kwaad bewust is...

Zou dit met werk en functie te maken kunnen hebben of is het gewoon karakter?

Verder is mijn vent behoorlijk mannelijk... en romantiek vind hij helemaal niks... Mijn eerste bloemen moet ik nog krijgen :-)

Verder is hij overigens wel een top vent hoor :-)
    Hey Tries! Wat mij betreft blijven we hier doorschrijven, tis leuk om het topic wat nieuw leven in te blazen, maar tegelijkertijd ook nog trug te kunnen bladeren naar eerdere reacties, vind ik tenminste. Goed dat je met een spoedcursus bezig bent haha, zal je denk ik nog goed van pas komen!

Mijn mannetje is ook vrij dominant haha, maar nou ben ik dat gelukkig ook, dus daarin zijn we goed aan elkaar gewaagd. Hij is echt de eerste man waarbij ik niet op hoef te passen dat ik over hem heen wals. Ik merk wel, dat als hij langere tijd bijv. op oefening was, hij bij thuiskomst nog een beetje die stoere, (te)assertieve houding heeft, met bijpassend taalgebruik. Dan gaf tie bijv. op een verhaal op TV van dat botte, militairachtige commentaar en waren mannen die emoties lieten zien ineens homo's (niet dat ie daar iets tegen heeft ofzo). Als zn ma dan bijv. vroeg of ie zn tas in had gepakt, antwoorde die met 'Al' en zn vrienden noemde die schedel. Achja, na een dag of 2 was dat wel weer voorbij en ik had het gevoel soms even naar een toneelstukje te kijken.

Verder ist een sukkeltje, met een harde buitenkant en een zachte kern. Hij wil graag stoer gevonden worden door mij en zn vrienden, maar kruipt altijd dicht tegen me aan op de bank, overlaat me met lieve kusjes en lieve woorden, zegt me wel duizend keer per dag hoe mooi en lief ik ben, wil me het liefst meedragen in zn tas zodat ik altijd bij hem ben (eigen woorden) en stuurt ontzettend lieve smsjes. In dat opzicht is hij echt de meest lieve jongen waar ik ooit een relatie mee heb gehad. Hij gelooft in spirituele zaken en reincarnatie en liet zn bakkebaarden staan als Wolverine van The X-men toen ik zei dat ik dat zo'n lekker ding vond met mooie bakkebaarden. Haha =D. Het verbaasde me ook hoeveel hij bij het afscheid moest huilen... Normaal gesproken is hij niet echt bijster romantisch als in kaarsjes, kadootjes etc. T zit hem meer in de kleine dingen, altijd voor me klaar staan, elke avond mn rug masseren, hij zegt dat ik zijn prinsesje ben en dat ie me ook zo wil behandelen. Eigenlijk ben ik wel een verwend nestje in dat opzicht.

Kort gezegd is het van buiten een bikkel,al helemaal tegenover zijn vrienden heeft ie een soort neiging om het alfa-mannetje te spelen. Van binnen is het een zacht ei, een ontzettende lieverd. Maar wel één die gelukkig het kaas niet van zn brood laat eten en een heel eigen willetje heeft. Die combinatie en contradictie vind ik zo heerlijk aan hem. Ik denk ook Tries, dat die stoere houding zeker wel met het werk te maken heeft. Mijn vriend heeft dit zelfs ooit gezegd. Dat hij bij terugkomst thuis, na een week oefening echt een knopje om moet zetten om weer 'zichzelf' te zijn,of beter gezegd, om het 'lievere' in zijn karakter weer omhoog te laten komen.Op zijn werk moet hij zichzelf meer staande houden en assertiever zijn.
    Hai Triessie en Fluffiej,

Ik heb het eigenlijk verkeerd gezegd, hij wil deze administratieve functie niet blijven doen tot einde looptijd maar totdat de looptijd ten einde is van déze functie. Militairen behouden 3 jaar hun functie en dan moeten ze iets anders gaan doen binnen defensie. Hij zit nu nog 2 jaar op dezelfde plek. Wat hij daarna wil gaan doen, dat hangt er vanaf wat voor stoelen er vrij zijn en wat past bij zijn opleidingsniveau e.d. Wat ik absoluut vind is dat defensie een fantastisch c.a.o. heeft, veel leuke extraatjes, reiskostenvergoeding is perfect geregeld, ziekenfonds en zo zijn er nog talloze dingen op te noemen. Mijn vriend is nu 44 en als het allemaal meezit mag hij over 11 jaar stoppen, met vervroegd pensioen. Da's best lekker want ik ben 33 dus als ik 44 ben dan is hij al klaar met werken :)Ik vind mijn vriend geen macho, hij heeft geen grote bek en hij loopt niet over mij heen, en andersom ook niet. We respecteren elkaars meningen en wij hebben echt zo'n relatie waarin wij elkaars zwakke punten aanvullen, een perfecte combi dus. Wel is hij recht voor z'n raap, assertief op een gezonde manier en hij laat ook niet het kaas van z'n brood eten. Hij is ontzettend zorgzaam, lief, trouw maar ook een enorme pestkop. Hij neemt iedereen de hij kent in de maling met zijn pesterijtjes en ik kan er erg om lachen. Overigens lukt het bij mij vrijwel nooit, ik heb hem veels te snel door
    Dag allemaal, sinds vanmiddag heb ik dit topic ontdekt en heb al best wat gelezen van het begin en einde, het midden komt vanavond en latere dagen nog wel.

Heel herkenbaar allemaal, mijn vriend en ik zijn 1,5 jaar bij elkaar en hij zit nu 2 jaar, 2,5 jaar in het leger. Nog niet op oefening geweest, we weten ook niet wanneer hij eventueel zou kunnen gaan. Hij is net klaar met zijn opleiding en zit nu op een 'vaste kazerne' waar hij niet intern slaapt. De oefeningen beginnen natuurlijk te komen, maar daar kijken we wel overheen. We zijn het wel gewend om elkaar 2 weken niet te zien, ik heb een poos in Brussel gewoond en toen ging dat ook zo .

Hij is geen binnenslaper maar toch zie ik m door de weeks niet vanwege zijn sport en vrienden waar ie heel druk mee is.

Wat betreft de twee verschillende rollen die hij kan aannemen herken ik dit heel goed! Een paar maanden geleden was er een familiedag op de kazerne en hij gedroeg zich daar (in uniform, onder collega's) heel afstandelijk terwijl hij normaal heel aanhankelijk is. Ik stond echt even te kijken van 'huh wat een omslag' en heb het ook tegen hem gezegd, hij had het niet eens door. Aan het eind van de dag had hij zijn uniform gewisseld voor burgerkleren en toen was hij alweer wat meer ontdooid.

Omdat hij nog maar een paar maanden uit opleiding is heb ik nog niet echt lange oefeningen meegemaakt, dus weet ik niet of hij ook zo'n switch moet maken qua gedrag, ben benieuwd!

Mijn vriend is ook de eerste relatie waar ik niet overheen kan walsen, heerlijk. Hij is vrij flexibel maar hij geeft me genoeg tegengas we zijn aan elkaar gewaagd.

Van stoerdoenerij... herken ik een beetje, het ligt een beetje aan het gezelschap. Hij doet het wel, maar niet altijd. Mijn vriend is eerder de clown hij maakt iedereen aan het lachen.

De toekomst?

Ik weet het niet zo goed, hij wisselt vaak per week van ideeen dus daar kan ik niet goed hoogte van krijgen. Toen hij nog in opleiding zat, vond hij Defensie vreselijk omdat de boel dan slecht geregeld was bij hem. Maar nu hij een vaste stek heeft met werk wat hij interressant vindt, wil hij wel voor een vast contract gaan zei hij een paar weken geleden. Ik merk het wel.

Zie alleen wel stiekem beetje op tegen de uitzendingen, maar hij is een soort van ?aanvullingspeleton? dus als een peleton mensen missen, jatten ze die vanuit zijne. De kans -naar zijn zeggen- is dan minder groot dat hij op uitzending hoeft. Alhoewel hij dat wel graag wilt, hij wordt er immers voor opgeleid..
    Hi meiden, Honoloeloe leuk dat je mee schrijft...

@ Fluffiej wat mooi dat je vriend bij het afscheid heef moeten huilen... Trek jij het nog wel een beetje? En is het momenteel een beetje rustig in Afganistan, zeker nu zo na die verkiezingen.

Wat grappig dat je schreef van die bakkebaarden... die van mij scheerde zijn stoppels eraf... Meneer vind stoppels uber mannelijk... Ik zei altijd dat ik nooit een man wil die in het leger zit en die altijd maar stoppels heeft... Ik zeg nooit meer dat wil ik niet!!!

Je vriend draagt je echt op handen.. bijzonder hoor!!

@ Gebakkie..

Ik wist helemaal niet dat je bij defentie zo vroeg met pensioen mag... Best een lekker idee.

Krijgt jouw vriend niet iedere keer opleidingen om verder en hoger in rang te komen? Mijn vriend heeft dat wel iedere keer... Maar misschien heeft hij iedere keer wel heel veel geluk..

@ honoloeloe

Het belangrijkste is dat je vriend zijn dingen doet waar hij blij van word. Grappig dat hij zo van mening wisseld. Ik ken mijn vriend pas 2 en een halve maand.. en op het moment dat wij elkaar leerden kennen moest hij op oefening naar Polen 2 weken lang oorlogje spelen.

Dit was trouwens best zuur... Maar tijdens zijn oefening zijn we er wel achter gekomen dat we vreselijk verliefd zijn...

Heel bizar maar onze relatie is daarna ook vrij snel gegaan.

Dus hoe dat gaat kan ik je nog niet echt vertellen.

Mijn vriend is nu 2 en een halve maand niet geweest, maar voor volgende week staat er een gepland en een daarna een aantal achter elkaar.. Maar dan is hij wel in de weekenden thuis. Dit kan overigens ook nog zo wijzigen.

Wist je trouwens dat als de mannen niet voor een contract voor onbepaalde tijd gaan maar bijvoorbeeld voor een 5 jarig contract ze dan een behoorlijke beloning krijgen.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je als thuisblijver je eigen leven hebt en je eigen dingen kunt doen.. Als je alleen mat ar aan het wachten bent word ik iig gillend gek..

Na een druk weekend waarin mijn vent en ik eigenlijk geen tijd gehad hadden samen is hij gisteravond vanuit de kazerne nog even aangekomen... Was hartstikke laat bij me omdat hij nog hartstikke druk was ivm de voorbereidingen van de oefening. Zoals ik eerder schreef is hij wachtmeester, daarnaast geeft hij nog opleidingen en heeft hij het grootst gedeelde van de taken van zijn luitenant over genomen(Kan luitenant kloppen??)...

Vanmorgen kon ik om 6 uur mijn nest uit om hem naar het station te brengen..

Gelukkig nog even een uurtje kunnen slapen maar vandaag ben ik niet echt topfit. en op kantoor was het ook al een drama... Had niet eens tijd om op het forum te zitten

Maar het is voor een goed doel en ik ben bijna op vakantie.. Ik kan er al heerlijk van genieten..
    @ Gebakkie:

Defensie heeft zeker een hele goede CAO! Daar valt nix van te zeggen inderdaad.Wat super dat je ventje met een beetje geluk al

over 11 jaar kan stoppen zeg! Houden jullie bergen met tijd over samen ;),.Dat is zeker 1 van de voordelen van dit beroep.

@Honoloeloe: welkom! weet je ook welke functie jouw vriend doet? Klinkt wel als een mooie functie, en ook beter dat hij bij een aanvullingspeloton zit, maakt de kans dat ie ooit weg moet misschien wel minder groot!

@Tries: Tot nu toe trek ik de uitzending wel goed. Mn schatje is voor het eerst de poort uit, dus dat is wel even spannend, maar bezig-blijven is mijn devies, dan gaan de dagen lekker snel en heb je minder tijd om er aan te denken. Ik geloof dat het momenteel wel goed te doen is in Uruzgan. Haha, wat grappig van die stoppels, mannen ook he ;) Ja, mn vriend is n echte lieverd, heb het getroffen met hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven