Corrigerende tik

maandag 11 november 2019 om 16:49
Nah mosterd ben ik niet zo fan van, die schuif ik even door. Maar bedankt!
.
maandag 11 november 2019 om 16:49
2 natuurlijk je hebt tenslotte twee handen

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 11 november 2019 om 16:52
Beetje cultureel bepaald, hoe tolerant mensen richtingen Kindermeppen zijn. In veel (let op, niet Alle) niet-westerse culturen wordt er anders over gedachtMammmmaaaa schreef: ↑11-11-2019 16:46Ik heb zelf nooit een tik gekregen. Het is ook zeker niet iets wat ik zelf toe pas.
Ik ben er achter gekomen dat mijn ex daar iets anders over denkt en dat dit wel dus. Ik ben het hier echt niet mee eens, maar hij denkt echt dat ik me aanstel en dat heel veel mensen dit doen. Ik ben eigenlijk gewoon eens benieuwd hoe andere hier over denken. Niet dat het mijn mening veranderd.
In de meeste westerse-culturen is het verboden of erg ongepast. Er is ook veel onderzoek gedaan naar dat het echt Niet nodig is en schadelijk.
Vaak wordt het vergoelijkt met: ik werd vroeger ook gemept, en had het nodig /kwam goed terecht
Dat is begrijpelijk, want anders moet je accepteren, dat je vroeger mishandeld bent, en dat is moeilijk te accepteren.
Het mag ook niet, wat je ex doet. Je kunt er zelfs Melding van maken. Maar ik snap, dat dat ook een enorme stap is
maandag 11 november 2019 om 16:52
maandag 11 november 2019 om 16:53
Eens! Los van de wet, vind ik het ook gewoon echt niet oké? Maar in de wet staan wel meer dingen waar mensen massaal geen gehoor aangeven. Ik ben benieuwd of dit ook zoiets is..

maandag 11 november 2019 om 16:55
als jij met 'corrigerende' tik bedoelt: ik duw het handje weg, dat richting stopcontact gaat. Dan heb je gelijk.
Alleen dat valt niet onder "corrigerende tik".
De tik als strafmaatregel.
maandag 11 november 2019 om 16:55
Ik denk niet dat er ooit iemand een boete voor het geven van een tikje op een bil heeft gekregen. Het staat in de wet omdat de grens tussen een tikje en mishandeling vaag is zodat justitie ook bij twijfel kan ingrijpen.Mammmmaaaa schreef: ↑11-11-2019 16:53Eens! Los van de wet, vind ik het ook gewoon echt niet oké? Maar in de wet staan wel meer dingen waar mensen massaal geen gehoor aangeven. Ik ben benieuwd of dit ook zoiets is..
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
maandag 11 november 2019 om 16:57
daarom moet TO een nieuw Topic openen
want mijn vermoeden (jaja vermoeden) is, dat ze geen topic opent omdat haar ex 1x 1tikje op 1 bil gegeven heeft

maandag 11 november 2019 om 17:01
Dat geloof ik ook best. Ik heb ook wel eens in paniek een tik uitgedeeld, als kind iets heel gevaarlijks dreigde te gaan ondernemen of zo. En ik gok erop dat de meeste ouders dat wel eens hebben gedaan. Maar er is natuurlijk een verschil tussen een paniekerige waai voor de luier en het systematisch inzetten van klappen als opvoedingsmiddel.
maandag 11 november 2019 om 17:03
het verschil zit um, of je de tik bedoelt ter bescherming (je grijpt je kind weg voor een auto)Lady*Voldemort schreef: ↑11-11-2019 17:01Dat geloof ik ook best. Ik heb ook wel eens in paniek een tik uitgedeeld, als kind iets heel gevaarlijks dreigde te gaan ondernemen of zo. En ik gok erop dat de meeste ouders dat wel eens hebben gedaan. Maar er is natuurlijk een verschil tussen een paniekerige waai voor de luier en het systematisch inzetten van klappen als opvoedingsmiddel.
of als straf: (als kind al lang veilig op de stoep staat, krijgt het een hengst voor zijn hoofd)
maandag 11 november 2019 om 17:20
Wat is het dan wel?
maandag 11 november 2019 om 17:21
+1 soms hoor ik ouders tekeer gaan tegen kinderen dan denk ik dat ze veel liever een tik zoude krijgen dan verbaal de grond in gestampt worden.Lady*Voldemort schreef: ↑11-11-2019 17:01Dat geloof ik ook best. Ik heb ook wel eens in paniek een tik uitgedeeld, als kind iets heel gevaarlijks dreigde te gaan ondernemen of zo. En ik gok erop dat de meeste ouders dat wel eens hebben gedaan. Maar er is natuurlijk een verschil tussen een paniekerige waai voor de luier en het systematisch inzetten van klappen als opvoedingsmiddel.
Ik kreeg als kind vaak genoeg een tik en ik had ze allemaal verdiend. Voelden me ook echt niet mishandeld. Als ik een tik kreeg wist ik dat ik heel erg de schreef over was gegaan.
staafmixer wijzigde dit bericht op 11-11-2019 17:29
27.49% gewijzigd
maandag 11 november 2019 om 17:27

maandag 11 november 2019 om 17:31
Misschien kan ze een antwoord vinden in de 10+ andere topics over dit onderwerp.