Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
dinsdag 26 november 2019 om 21:31
Bizar he?
Ik ben intussen weer in Mauritius. De gin-tonics zullen er vast wel voor iets tussen zitten, maar ik voel me een ongelofelijke bofkont. Na het diner met de crew zijn we aan de poolbar gaan zitten. Na afloop, terwijl 4 crew de resort disco gingen zoeken, liep ik het strand op. Ik trok mijn schoenen uit en liep met mijn voeten in het water en mijn sandalen in de hand richting mijn appartment. Toevallig is dat meteen ook de kortste route. En er is iets aan nachtelijke strandwandelingen (in combinatie met 3 gin-tonics) dat mij altijd week maakt.
Ik heb een geweldige vlucht gehad. Die zat vol Duitsers. Mijn Duits is niet fantastisch maar wel goed genoeg om hen aangenaam te verrassen en om het hen gemakkelijker te maken. Toevallig was dit net zo'n vlucht waarbij ik meermaals werd vastgelegd op foto/video. Ik maakte er geen punt van en liet ze rustig begaan.
Toen iedereen uit het vliegtuig stapte werd ik door de passagiers bedankt voor de goede service waarna ik weer koers mocht zetten naar het inmiddels bekende resort.
En nu zit ik om 12h 's nachts op mijn balkon met uitzicht op de baai te bedenken dat er bijzonder weinig jobs zijn waarbij je een dagje op kosten van de baas in een prachtig resort mag vertoeven. Wat een top baan heb ik toch! Ja goed, ik heb net even het zand van mijn voeten moeten spoelen maar dat is verder niet bepaald een dealbreaker.
Ik wilde hier graag omschrijven hoe ik me nu voel, maar moet nu concluderen dat dat met geen pen te beschrijven valt.
woensdag 27 november 2019 om 09:41
Vanavond om 20h is de wake-up call. Om 12h gisterenavond zat ik alweer braaf op mijn appartment. Heel ruim binnen cut-off time. Niks aan de hand dus
Voor een portie zon, zee en strand kan je op mijn insta terecht :p
woensdag 27 november 2019 om 09:59
Was ik nou toch maar stewardess geworden...TrolleyDolly schreef: ↑26-11-2019 21:31Bizar he?
Ik ben intussen weer in Mauritius. De gin-tonics zullen er vast wel voor iets tussen zitten, maar ik voel me een ongelofelijke bofkont. Na het diner met de crew zijn we aan de poolbar gaan zitten. Na afloop, terwijl 4 crew de resort disco gingen zoeken, liep ik het strand op. Ik trok mijn schoenen uit en liep met mijn voeten in het water en mijn sandalen in de hand richting mijn appartment. Toevallig is dat meteen ook de kortste route. En er is iets aan nachtelijke strandwandelingen (in combinatie met 3 gin-tonics) dat mij altijd week maakt.
Ik heb een geweldige vlucht gehad. Die zat vol Duitsers. Mijn Duits is niet fantastisch maar wel goed genoeg om hen aangenaam te verrassen en om het hen gemakkelijker te maken. Toevallig was dit net zo'n vlucht waarbij ik meermaals werd vastgelegd op foto/video. Ik maakte er geen punt van en liet ze rustig begaan.
Toen iedereen uit het vliegtuig stapte werd ik door de passagiers bedankt voor de goede service waarna ik weer koers mocht zetten naar het inmiddels bekende resort.
En nu zit ik om 12h 's nachts op mijn balkon met uitzicht op de baai te bedenken dat er bijzonder weinig jobs zijn waarbij je een dagje op kosten van de baas in een prachtig resort mag vertoeven. Wat een top baan heb ik toch! Ja goed, ik heb net even het zand van mijn voeten moeten spoelen maar dat is verder niet bepaald een dealbreaker.
Ik wilde hier graag omschrijven hoe ik me nu voel, maar moet nu concluderen dat dat met geen pen te beschrijven valt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
woensdag 27 november 2019 om 16:55
Nee hoor. Ik ben op die tijd sowieso op mijn kamer. Een uur op voorhand douche ik en maak ik me klaar. Na de wake-up call pak ik de laatste spulletjes in en drink ik nog rustig even een koffie.
---
Er heeft zich voorwaar een kerstmirakel voorgedaan op Mauritius! Ik was net mijn haar aan het opstellen toen mijn gsm als een malle begin te zoemen. Ik dacht dat het de collega was die vanmiddag opeens een soort van liefdesverklaring gaf op het strand. Die snapt een afwijzing nog niet als die naakt voor zijn neus de polonaise staat te dansen.
Toen ik klaar was met mijn haar opsteken (vandaag een naar binnen gedraaide vlecht) kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen. Geen appje, wel mails. De nieuwste had als titel: "Swap accepted". Wacht, wat!? Omg! Ik had de afgelopen week zowat 25 swaps naar crew gestuurd om van mijn kerst turnarounds af te geraken. Ik had dus geen idee wie mijn swap aanvaard had en dus ook niet waar ik geen ging. Maar dat kon me geen bal schelen! Christmas is saved! Na een vreugdedansje terwijl ik "It's beginning to look a lot like Christmas" zong, ging ik toch maar even kijken wat het geworden is. En het is: Kopenhagen!! Kerst in Kopenhagen! Ik kon toen wel huilen van vreugde! We vliegen daarheen met de A380. Dus veeeeel crew! Oh wat heerlijk!
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 27-11-2019 17:19
0.07% gewijzigd
woensdag 27 november 2019 om 18:24
Ik zag het al vanmiddag, lekker hoor.TrolleyDolly schreef: ↑27-11-2019 09:41Vanavond om 20h is de wake-up call. Om 12h gisterenavond zat ik alweer braaf op mijn appartment. Heel ruim binnen cut-off time. Niks aan de hand dus
Voor een portie zon, zee en strand kan je op mijn insta terecht :p
donderdag 28 november 2019 om 04:43
Dat hangt er een beetje vanaf. Als ik 's avonds terug vlieg zoals nu het geval was dan doe ik meestal wel een dutje. Hangt ervan af hoelang de vlucht duurt en om hoelaat we landen. Nu was de landing om 05h30 dus dat riskeerde ik liever niet zonder slaap.
Ik heb echter maar een uurtje kunnen slapen terwijl ik eigenlijk op 3h mikte. Hoewel ik altijd inslapers bij me heb neem ik die nooit voor korte slaapjes. Dat doet meer kwaad dan goed.
Doorgaans kan ik echter wel prima in slaap geraken.
Dit keer was ik galley operator en had ik het ontzettend druk. Dus wakker blijven was afgelopen nacht geen punt. Nu ben ik natuurlijk wel doodop.