Amsterdam
woensdag 27 november 2019 om 13:13
Ik was maandag voor het wetenschapsgala in Amsterdam, ik was er een tijd niet meer geweest, en ik dacht ik zal eens waar iedereen zo lyrisch over is. De Kalverstraat, niet echt bijzonder dus. Verder vond ik niets heel bijzonder eigenlijk, of in ieder geval niet meer bijzonder dan dingen in steden in de rest van het land. Waarom zou je er willen wonen voor zoveel geld (in de binnenstad dan) je kan er niet eens normaal fietsen/lopen. De winkelstraten vind ik echt niets bijzonder ook, lelijk nog zelfs sommige straten.
Maar goed, blijkbaar zijn er mensen die er anders over denken
Ik vond het toch best grappig.
Maar goed, blijkbaar zijn er mensen die er anders over denken
donderdag 28 november 2019 om 08:34
Ik denk, tenminste zo ervaar ik het (zelfs als niet 020-er) dat het niet te maken heeft met de charme van de straat, maar dat je er gewoon niet fatsoenlijk kunt lopen omdat het volstaat met toeristen. En dat is gewoon heel vervelend als je ergens vaker komt. De Dam heeft ook z'n charmes, maar ik loop er het liefst zo snel mogelijk overheen. Net als dat ik tegen het weekend aan de Wallen een stuk minder leuk vind, dan door de week.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-11-2019 08:25Bijzonder wel dat al die Amsterdammers hier zich zo afkeren van de Kalverstraat. Die straat is óók Amsterdam. Maar goed, dat vind ik sowieso irritant: mensen die alleen de 'verborgen' plekjes leuk vinden en dat wat iedereen leuk vindt, stom vinden. En zich dan lekker verheven gaan voelen boven de rest van het plebs. Want zij weten waar het écht leuk is..... en dat is vooral niet de Kalverstraat natuurlijk.
Er zit nota bene nog een mooie kerk in verborgen en als je goed zoekt vind je het Begijnenhof. Aan het einde heb je dan nog de Munttoren met om het hoekje een leuk zeemanswinkeltje.
Misschien toch maar wat vaker door die straat lopen, 020'ers.
Seriously?
donderdag 28 november 2019 om 09:04
De Kalverstraat wordt wel genoemd als in diverse internationale reisgidsen (bijv. Lonely Planet). Dan is het niet gek dat mensen "iets" verwachten. Maar het stelt inderdaad niets voor. Zelfde winkels als overal alleen drukker met toeristen die niet doorlopen.RégineFilange schreef: ↑27-11-2019 13:15Ik vind je OP een beetje onduidelijk, wat bedoel je met de Kalverstraat? Want volgens mij is helemaal niemand daar lyrisch over.
donderdag 28 november 2019 om 09:11
Wij hebben jaren geleden vier jaar in Amsterdam gewoond en ik vermeed de Kalverstraat, Nieuwe Dijk en het Damrak gewoon waar ik kon. Amsterdam is zoveel meer dan die stukjes winkelstraat!
Maar het zal nu nog wel drukker zijn geworden maar dat is bijna overal zo. Wij wonen nu in Tokyo en daar is het op sommige plekken gewoon echt niet leuk meer om te lopen, zoveel anders dan toen we hier 13 jaar geleden aankwamen.
Maar het zal nu nog wel drukker zijn geworden maar dat is bijna overal zo. Wij wonen nu in Tokyo en daar is het op sommige plekken gewoon echt niet leuk meer om te lopen, zoveel anders dan toen we hier 13 jaar geleden aankwamen.
donderdag 28 november 2019 om 09:21
Maar als je al je hele leven in Amsterdam woont heb je dat al tig keer gezien.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-11-2019 08:25Bijzonder wel dat al die Amsterdammers hier zich zo afkeren van de Kalverstraat. Die straat is óók Amsterdam. Maar goed, dat vind ik sowieso irritant: mensen die alleen de 'verborgen' plekjes leuk vinden en dat wat iedereen leuk vindt, stom vinden. En zich dan lekker verheven gaan voelen boven de rest van het plebs. Want zij weten waar het écht leuk is..... en dat is vooral niet de Kalverstraat natuurlijk.
Er zit nota bene nog een mooie kerk in verborgen en als je goed zoekt vind je het Begijnenhof. Aan het einde heb je dan nog de Munttoren met om het hoekje een leuk zeemanswinkeltje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 28 november 2019 om 09:25
Nou, behalve Rotterdam kan ik geen enkele stad in Nederland bedenken waar zóveel festivals (film, muziek, dans etc), evenementen, musea, toffe dingen zoals de schommel op 100 meter hoogte, gay cafes, Turkse winkels, Thaise restaurants, gallerietjes, markten te vinden zijn, en waar je elk weekend uit minstens 50 verschillende uitjes en voorstellingen kunt kiezen. En als je denkt: hee de charleston leren dansen of een Thaise kookcursus lijkt me wel wat, dat dan ook altijd wel te vinden is. En waar lekkere wilde paradijsvogels wonen en bijvoorbeeld in string door de stad skaten, op een bloemenfiets zingend rondgaan, of wat dan ook. (Dat zie ik in Oldenzaal niet zo gauw gebeuren.) En waar toch ook volop parken, rustige bankjes met uitzicht over water, en stille straatjes zijn, als je maar weet waar je moet kijken (tip: ga gewoon eens linksaf als de meute rechtsaf gaat). En waar vanuit je toch binnen 15 minuten in de weilanden en tussen de gekleurde houten huisjes fietst.
Als je daar allemaal niet van houdt, hoef je niet naar Amsterdam te gaan toch? Je hebt ook mensen die lyrisch zijn over Israël en die woestijnlandschappen prachtig vinden. Maar als ik daar niet van houd dan hoef ik er niet heen.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:37
13.50% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
donderdag 28 november 2019 om 09:31
Amsterdam en Rotterdam zullen grootschaliger zijn, maar ik lees hier bijna niks dat hier in Zutphen ook niet te zien of doen is. En paradijsvogels? Dit is het Mekka der Paradijsvogels...patsy--stone schreef: ↑28-11-2019 09:25Nou, behalve Rotterdam kan ik geen enkele stad in Nederland bedenken waar zóveel festivals (film, muziek, dans etc), evenementen, musea, toffe dingen zoals de schommel op 100 meter hoogte, gay cafes, Turkse winkels, Thaise restaurants, gallerietjes, markten te vinden zijn, en waar je elk weekend uit minstens 50 verschillende uitjes en voorstellingen kunt kiezen. En als je denkt: hee de charleston leren dansen of een Thaise kookcursus lijkt me wel wat, dat dan ook altijd wel te vinden is. En waar lekkere wilde paradijsvogels wonen en bijvoorbeeld in string door de stad skaten, op een bloemenfiets zingend rondgaan, of wat dan ook. (Dat zie ik in Oldenzaal niet zo gauw gebeuren.) En waar toch ook volop parken, rustige bankjes met uitzicht over water, en stille straatjes zijn, als je maar weet waar je moet kijken (tip: ga gewoon eens linksaf als de meute rechtsaf gaat).
Als je daar allemaal niet van houdt, hoef je niet naar Amsterdam te gaan toch? Je hebt ook mensen die lyrisch zijn over Israël en die woestijnlandschappen prachtig vinden. Maar als ik daar niet van houd dan hoef ik er niet heen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 28 november 2019 om 09:32
En als je dat 1 keer hebt gezien dan is dat mooi genoeg geweest. Niemand zegt dat alleen de "verborgen" plekjes leuker zijn in Amsterdam alleen dat je Amsterdam niet moet afschrijven omdat je de kalverstraat vindt tegenvallen want dat zegt niets over hoe Amsterdam ook is. Ongeacht welke stad of dorp, de bewoners weten veel meer over waar het echt leuk is dan bezoekers, dat is niet arrogant maar informatief. Veel Nederlanders hebben zo hun vooroordelen over Amsterdammers, jammer.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-11-2019 08:25Bijzonder wel dat al die Amsterdammers hier zich zo afkeren van de Kalverstraat. Die straat is óók Amsterdam. Maar goed, dat vind ik sowieso irritant: mensen die alleen de 'verborgen' plekjes leuk vinden en dat wat iedereen leuk vindt, stom vinden. En zich dan lekker verheven gaan voelen boven de rest van het plebs. Want zij weten waar het écht leuk is..... en dat is vooral niet de Kalverstraat natuurlijk.
donderdag 28 november 2019 om 09:33
Geweldig. Zo herkenbaar.lux- schreef: ↑27-11-2019 21:01Wij wonen nog aan de rand van Amsterdam, in een ‘dorp’ (meer een buitenwijk). Maar dat bevalt helemaal niet. Het uitgebluste VINEX-verhaal is hier 100% waar. Ja oké, Amsterdam is binnen handbereik, maar ik leef veel meer om het huis sinds ik ‘n zoon heb, dus ik wil graag gewoon met de kinderwagen (nouja, inmiddels loopfiets) naar het centrum kunnen wandelen en dan wat leuks kunnen bekijken in de winkeltjes, ergens een fatsoenlijke lunch kunnen eten, ‘s avonds met man op korte afstand een redelijk restaurant kunnen bezoeken, ipv altijd toch uiteindelijk minstens een halfuur onderweg te zijn, ook voor even een hapje en een filmpje, zonder echt voor iets bijzonders te gaan. Of met zoon op vrijdagavond spontaan uit eten gaan om de hoek, gewoon omdat niemand zin heeft om te koken, en dat ‘uit eten’ dan niet de snackbar is.
Wij hebben nu een nieuwe woonplaats op het oog waar dat allemaal kan en een grote stad voor het ‘echte werk’ onder handbereik. En een uitstekende verbinding met DE stad, zodat ik nog gewoon naar het Faire Oosten kan, of lunchen met een vriendin bij Stek. Of een hapje eten bij de Pekelhaaring en dan een filmpje pakken bij Rialto. Al die fijne plekken![]()
Maar ik zal het hoe dan ook missen. ‘s Avonds over de grachten dwalen als het donker is, even een kop koffie bij Belcampo terwijl zoon in de speelhoek speelt. Snel langs de Van Soest voor lekkere chocolaatjes of ijs halen bij het Ijscuypje in de zomer en dat opeten terwijl je naar de flamingo’s van Artis kijkt op het plein bij de Plantage. Met wijn en stokbrood door de grachten in een sloepje in de avondzon. Spontaan even naar een van de Openluchtconcerten in het Vondelpark. Of op de fiets over de grachten in je zomerjurk en dat het water dat ze over de bruggen sproeien je benen nat spat.
Maar het is goed zo. De stad is me te vol en ik ben niet zo rijk dat ik er comfortabel kan wonen. Het Vondelpark voelt niet meer als ‘natuur’, maar gewoon, als een grote tuin. Ik wil geen oordoppen meer in om rustig te kunnen slapen in een charmant, maar mega gehorig huis, omdat ik mijn kind wil kunnen horen ‘s nachts. Ik merk dat ik veel meer kan genieten van Amsterdam als ik er niet ‘gevangen’ zit. Dus juist nu de kogel door de kerk is en we definitief weg zullen gaan voelt het gek, en een beetje treurig, maar ook goed. Ik kijk ernaar uit om te gaan genieten van Amsterdam van een afstandje.
Misschien zet ik wel een fiets op Muiderpoort. Zodat ik toch nog eens met natgesproeide benen een ijsje kan eten met de flamingo’s. En dan neem ik chocolaatjes mee naar huis.
donderdag 28 november 2019 om 09:38
Ja hoor, jij gaat mij wijsmaken dat je in Zutphen elk weekend kunt kiezen uit meerdere festivals, discotheken met deejays uit andere landen, een cursus charleston dansen of Thais koken, en naar het Rijksmuseum en het Van Gogh en het Kattenkabinet kunt?
donderdag 28 november 2019 om 09:46
Niet al die 870.000 mensen wonen in de Kalverstraat hoor
patsy--stone wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:46
0.32% gewijzigd
donderdag 28 november 2019 om 09:46
patsy--stone schreef: ↑28-11-2019 09:38Ja hoor, jij gaat mij wijsmaken dat je in Zutphen elk weekend kunt kiezen uit meerdere festivals, discotheken met deejays uit andere landen, een cursus charleston dansen of Thais koken, en naar het Rijksmuseum en het Van Gogh en het Kattenkabinet kunt?
Weet jij wat er in andere steden te doen is elk weekend? In andere steden staat geen Rijksmuseum, maar in Amsterdam staat ook geen Van Nelle-fabriek (om nog maar eens een werelderfgoed te noemen). Elke stad heeft toch zijn charmes en leuke dingen? Daarin is Amsterdam echt niet uniek.
donderdag 28 november 2019 om 09:48
Ik zeg toch niet dat andere steden niet leuk zijn? Alleen dat er - behalve in Rotterdam zei ik al - geen stad is waar zo véél verschillende musea en festivals en andere dingen te doen zijn. Je kan me van alles wijs maken, maar niet dat dat niet zo is.nerdopviva schreef: ↑28-11-2019 09:46Weet jij wat er in andere steden te doen is elk weekend? In andere steden staat geen Rijksmuseum, maar in Amsterdam staat ook geen Van Nelle-fabriek (om nog maar eens een werelderfgoed te noemen). Elke stad heeft toch zijn charmes en leuke dingen? Daarin is Amsterdam echt niet uniek.
donderdag 28 november 2019 om 09:53
MarvelousMrsMaisel schreef: ↑28-11-2019 08:25Bijzonder wel dat al die Amsterdammers hier zich zo afkeren van de Kalverstraat. Die straat is óók Amsterdam. Maar goed, dat vind ik sowieso irritant: mensen die alleen de 'verborgen' plekjes leuk vinden en dat wat iedereen leuk vindt, stom vinden. En zich dan lekker verheven gaan voelen boven de rest van het plebs. Want zij weten waar het écht leuk is..... en dat is vooral niet de Kalverstraat natuurlijk.
Vroeger toen ik nog jong was, werkte ik op de Kalverstraat, dus ken de straat heel goed, ook de plekjes die je noemt. Op de Begijnenhof had ik een hele leuke ontmoeting met Herman Brood, ik geloof in 1998 ofzo.
Ach, misschien moet ik er weer een keer naartoe, Op een rustig moment.
anoniem_325195 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 10:03
0.05% gewijzigd
donderdag 28 november 2019 om 09:54
patsy--stone schreef: ↑28-11-2019 09:48Ik zeg toch niet dat andere steden niet leuk zijn? Alleen dat er - behalve in Rotterdam zei ik al - geen stad is waar zo véél verschillende musea en festivals en andere dingen te doen zijn. Je kan me van alles wijs maken, maar niet dat dat niet zo is.
Nogal een open deur om te zeggen dat er in Amsterdam meer te doen is. Het is een grotere stad met meer inwoners, dus een groter aanbod.
donderdag 28 november 2019 om 09:55
Je weet wat het woord grootschaliger betekent?patsy--stone schreef: ↑28-11-2019 09:38Ja hoor, jij gaat mij wijsmaken dat je in Zutphen elk weekend kunt kiezen uit meerdere festivals, discotheken met deejays uit andere landen, een cursus charleston dansen of Thais koken, en naar het Rijksmuseum en het Van Gogh en het Kattenkabinet kunt?
We kunnen niet elk weekend kiezen uit meerdere festivals, maar er zijn er door het jaar heen best veel in de stad zelf of in de directe omgeving. Discotheken hebben we hier niet, maar wel in twee naburige steden ontzettend leuke muziekzalen (meervoud) waar we elk weekend wel iets kunnen vinden van onze gading (wij gaan liever naar live-muziek), het cursusaanbod is bijzonder groot in mijn stadje: van Tai Chi tot boetseren, van allerlei soorten dans tot historische cursussen, van toneel tot koken en bakken en ik kan in mijn eigen stad kiezen uit 5 musea. Verder: de meeste caberetiers willen graag hun try out doen in ons theater, we hebben zeer actieve verenigingen, er word (en kan) veel georganiseerd door het hele jaar. En wij hebben het grootste bokbierfestival van Europa. Ik ben hier drukker dan een klein baasje hoor.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 28 november 2019 om 09:57
Natuurlijk is er in Amsterdam veel meer te doen dan in andere Nederlandse steden. Net als dat er in Parijs nog veel meer te doen is dan in Amsterdam.
Dat er in Parijs méér is betekent niet dat er niks leuks te doen is in Amsterdam, maar omdat er zoveel mensen wonen is het aanbod zo uitgebreid en divers dat je niet snel ergens 2x hoeft te komen en dat er echt voor ieder wel wat wils is.
Dat is toch logisch? Dus ja, er is meer te doen in Amsterdam dan in Zutphen. En vooral als je een heel specifieke smaak hebt is de kans dat er in Amsterdam iets voor je tussen zit groter dan in Zutphen. Dat betekent niet dat er niks leuks te doen is in Zutphen.
Ik vind Deventer bijvoorbeeld echt een fantastisch leuke stad. Maar er is wel echt minder aanbod dan in Amsterdam. Maar ook minder drukte, meer ruimte en minder absurde prijzen.
Alles heeft zo z’n voor- en nadelen. Ik zou zo in Deventer gaan wonen als dat kon met werk. Maar Amsterdam, dat is het niet. En dat hoeft ook niet.
Dat er in Parijs méér is betekent niet dat er niks leuks te doen is in Amsterdam, maar omdat er zoveel mensen wonen is het aanbod zo uitgebreid en divers dat je niet snel ergens 2x hoeft te komen en dat er echt voor ieder wel wat wils is.
Dat is toch logisch? Dus ja, er is meer te doen in Amsterdam dan in Zutphen. En vooral als je een heel specifieke smaak hebt is de kans dat er in Amsterdam iets voor je tussen zit groter dan in Zutphen. Dat betekent niet dat er niks leuks te doen is in Zutphen.
Ik vind Deventer bijvoorbeeld echt een fantastisch leuke stad. Maar er is wel echt minder aanbod dan in Amsterdam. Maar ook minder drukte, meer ruimte en minder absurde prijzen.
Alles heeft zo z’n voor- en nadelen. Ik zou zo in Deventer gaan wonen als dat kon met werk. Maar Amsterdam, dat is het niet. En dat hoeft ook niet.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 28 november 2019 om 09:58
Ja dit is precies waarom ik het heerlijk vind om hier te wonen. Avondwinkel om de hoek, meerdere kroegen en restaurants op kruipafstand maar zelf woon ik in een heerlijk stil straatje. Altijd wat te doen. Soms dansen bij festivalletjes in het Oosterpark op loopafstand, dus na het dansen zo weer thuis. En nee het gaat absoluut niet vervelen want al die dingen die er te doen zijn, veranderen ook steeds weer. Zo ben ik laatst voor het eerst op die schommel over de rand van de A'DAM Tower geweest op 100 meter hoogte. Echt kicken. En als ik zin heb ik rust ga ik gewoon naar een van de parken of het bos, of fietsen in de weilanden die dus op maar een kwartiertje afstand liggen. Wat dat betreft is Amsterdam een dorp.TsumTsum schreef: ↑27-11-2019 18:14Amsterdam scoort altijd wel hoog als ik op youtube lijsten bekijk van steden die je als toerist moet bezoeken en ik snap ook wel want Amsterdam heeft wel iets unieks.
Het lijkt me soms wel handig om in Amsterdam te wonen want er is altijd wel iets leuks te doen of iets leuks te doen in de buurt. Ik heb toch het idee dat je daar iets anders leeft zeg maar. Meer buiten enzo. Je bent overal zo met de bus/metro/tram/fiets. Heb je om half 12 nog trek in een lekker broodje kun je dat nog zo halen terwijl hier dan echt dicht is.
Maar ik zou er echt niet willen wonen, te druk en dat er altijd wel iets te doen is gaat waarschijnlijk ook wel een keer vervelen enzo.
Kan het mis hebben hoor want ik ken niemand die er woont of gewoond heeft.
Maar andere steden zijn ook hartstikke leuk. Alleen vaak wel (nog) homofober, en daarom voel ik me in Amsterdam toch het lekkerst en inmiddels heb ik alles hier, sport, werk, vrienden, dus waarom zou ik weggaan?
donderdag 28 november 2019 om 10:02
patsy--stone schreef: ↑28-11-2019 09:25Nou, behalve Rotterdam kan ik geen enkele stad in Nederland bedenken waar zóveel festivals (film, muziek, dans etc), evenementen, musea, toffe dingen zoals de schommel op 100 meter hoogte, gay cafes, Turkse winkels, Thaise restaurants, gallerietjes, markten te vinden zijn, en waar je elk weekend uit minstens 50 verschillende uitjes en voorstellingen kunt kiezen. En als je denkt: hee de charleston leren dansen of een Thaise kookcursus lijkt me wel wat, dat dan ook altijd wel te vinden is. En waar lekkere wilde paradijsvogels wonen en bijvoorbeeld in string door de stad skaten, op een bloemenfiets zingend rondgaan, of wat dan ook. (Dat zie ik in Oldenzaal niet zo gauw gebeuren.) En waar toch ook volop parken, rustige bankjes met uitzicht over water, en stille straatjes zijn, als je maar weet waar je moet kijken (tip: ga gewoon eens linksaf als de meute rechtsaf gaat). En waar vanuit je toch binnen 15 minuten in de weilanden en tussen de gekleurde houten huisjes fietst.
Herinner je je nog die kerel uit de jaren negentig nog?
Elke dag in zijn touwtjes pak op de skates door Amsterdam, ook in de winter.
donderdag 28 november 2019 om 10:04
Ik krijg wel een beetje de indruk dat het wonen in de hoofdstad (of andere grote steden) nu voornamelijk erom gaat dat er "iets te doen" is. Of het nou gaat om eten, terrassen, cultuur, bioscoop, museum, cultureel aanbod, muziek, winkelaanbod etc. Of zelfs bos/park op loopafstand. Dat alles heel snel voor handen is.
Klopt dat? Hebben jullie het idee steeds "vermaakt te moeten worden/beziggehouden moeten worden door het aanwezige aanbod?" (Klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel trouwens).
Klopt dat? Hebben jullie het idee steeds "vermaakt te moeten worden/beziggehouden moeten worden door het aanwezige aanbod?" (Klinkt oneerbiediger dan ik het bedoel trouwens).
donderdag 28 november 2019 om 10:05
Jaaaaaah, maar daar ging het toch juist om? Dat de TO beweerde dat er niks bijzonders aan Amsterdam is en dat dat onzin is omdat er gewoon heel veel aanbod is op alle vlakken?nerdopviva schreef: ↑28-11-2019 09:54Nogal een open deur om te zeggen dat er in Amsterdam meer te doen is. Het is een grotere stad met meer inwoners, dus een groter aanbod.
De ene stad heeft een lichtfestival, het volgende dorp een mooie oude kern, maar Amsterdam heeft het gewoon allemaal. Omdat het groter is ja.
Amsterdam heeft bovendien een van de grootste historische binnensteden ter wereld en staat in zo'n beetje alle internationale top 20-lijstjes van mooiste steden ter wereld. Dat ontkennen begint een beetje op kinnesinne te lijken.
donderdag 28 november 2019 om 10:07
Voor mij niet. Ik hou gewoon van de bedrijvigheid, het bruisende van een stad. Een dorp/het platteland vind ik beklemmend. Ik hou ervan dat ik op zaterdag naar de markt kan lopen, of naar een terrasje.NYC schreef: ↑28-11-2019 10:04Ik krijg wel een beetje de indruk dat het wonen in de hoofdstad (of andere grote steden) nu voornamelijk erom gaat dat er "iets te doen" is. Of het nou gaat om eten, terrassen, cultuur, bioscoop, museum, cultureel aanbod, muziek, winkelaanbod etc. Of zelfs bos/park op loopafstand. Dat alles heel snel voor handen is.
Ik hoef niet te worden beziggehouden, daar heeft het helemaal niets mee te maken.
donderdag 28 november 2019 om 10:09
Nee, ik hoef niet steeds beziggehouden te wordenNYC schreef: ↑28-11-2019 10:04Ik krijg wel een beetje de indruk dat het wonen in de hoofdstad (of andere grote steden) nu voornamelijk erom gaat dat er "iets te doen" is. Of het nou gaat om eten, terrassen, cultuur, bioscoop, museum, cultureel aanbod, muziek, winkelaanbod etc. Of zelfs bos/park op loopafstand. Dat alles heel snel voor handen is.
donderdag 28 november 2019 om 10:12
Ja. Absoluut. Ik ben geen huismus. Al kan ik ook genieten van in de tuin een boek lezen of met vrienden thuis eten hoor.NYC schreef: ↑28-11-2019 10:04Ik krijg wel een beetje de indruk dat het wonen in de hoofdstad (of andere grote steden) nu voornamelijk erom gaat dat er "iets te doen" is. Of het nou gaat om eten, terrassen, cultuur, bioscoop, museum, cultureel aanbod, muziek, winkelaanbod etc. Of zelfs bos/park op loopafstand. Dat alles heel snel voor handen is.