Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
To, ben je bekend met de curly girl methode? Die is speciaal voor mensen met krullen. Je stopt dan met sulfaten, siliconen, alcohol (in je haar ;-D ) en chemische meuk.

Gevolg is dat je haar superlekker zacht wordt en heel mooi gaat krullen. Dat is fijn, want dan heb je ook niet van die banen, maar gaat het grijs veel meer op in je haar tot alles is uitgegroeid.

Sowieso zijn grijze haren van zichzelf droger en stugger, dus ik zou lekker focussen op je krullen extra goed verzorgen. Dan leg je daar de aandacht ook op en niet op de kleur.
Hallo?!
Lacuba schreef:
30-11-2019 10:36
Ik vind een grijze zestiger er ook veel ouder uitzien..... (ben zelf 61).
Want het is eigenlijk héél natuurlijk dat vrouwen van in de 60 nog geen enkele grijze haar hebben?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Grijs haar kan mooi staan, maar ik vind dat het over het algemeen toch ouder maakt. Zal idd de associatie zijn met oudere mensen.
Als jij je er fijn bij voelt moet je lekker grijs worden, maar zelf moet ik er niet aan denken.
Ik verf mijn haar ook al jaren. Doe het zelf en krijg zelfs complimenten van verschillende kappers omdat ze de kleur zo mooi vinden. Nu scheelt het denk ik dat ik lichtblond haar heb, dan valt de uitgroei minder op. Bijkomend voordeel is dat ik heel fijn haar heb en het door het verven iets stugger wordt waardoor ik er nu meer mee kan.
Cum non tum age
Lady_Day schreef:
30-11-2019 10:34
Het is heel simpel: als je er jong(er) uit wil zien dan kun je verven wat je wilt maar je gezicht en je handen verraden je leeftijd toch wel. Niet roken, met mate drinken, bewegen, gezond eten, water drinken en vooral elke dag SPF van jongs af aan helpen meer dan je haar verven.

En anders hebben we altijd nog botox, fillers en facelifts.
Alles wat je noemt gedaan, behalve die laatste redmiddelen(gaat ook niet gebeuren, neem nou een Caroline de Bruin, ik weet niet ze ziet er goed uit maar toch op de een of andere manier klopt het niet). En met 53 wordt ik toch altijd nog iets van 45 geschat. Vind ik nog altijd leuk om te horen. Hahahaha
Blondie456 schreef:
30-11-2019 10:34
Hij is 88 geworden en had nog een volle bos haar. Nog nooit en man van die leeftijd gezien met nog zo veel haar. Hij had zelfs geen inhammen. Hij was wel grijs.
Nou, dat paste dat mooi bij de grijze haren van je oma. Misschien wilde zij dr helemaal niet 20 jaar jonger uitzien ( als ze dat deed alleen maar omdat ze dr haar verfde) dan haar man.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
pejeka schreef:
30-11-2019 10:39
Want het is eigenlijk héél natuurlijk dat vrouwen van in de 60 nog geen enkele grijze haar hebben?
Natuurlijk? Waarom moet het natuurlijk zijn? Ik ga voor mooi!
Account2 schreef:
30-11-2019 10:42
Alles wat je noemt gedaan, behalve die laatste redmiddelen(gaat ook niet gebeuren, neem nou een Caroline de Bruin, ik weet niet ze ziet er goed uit maar toch op de een of andere manier klopt het niet). En met 53 wordt ik toch altijd nog iets van 45 geschat. Vind ik nog altijd leuk om te horen. Hahahaha
Ik vind Caroline de Bruin juist een prachtige vrouw. In de beginperiode van GTST vond ik haar niet zo bijzonder toen ze kort haar had . In mijn ogen is ze alleen maar mooier geworden.
Account2 schreef:
30-11-2019 10:42
Het is natuurlijk wel zo dat iedereen jonger geschat wordt. Al is het maar voor de zekerheid.
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 10:09
Afbeelding

Mijn beste vriendin zag er tot haar 50e ongeveer zo uit en is toen gestopt met verven omdat de verhouding grijs-donker steeds meer naar grijs uitsloeg. Nu midden 50 is ze volledig grijs en hoewel het haar erg mooi staat noemt elk kind haar oma. Dat zou ik op die leeftijd als ik zelf kinderloos was en nog midden in het leven stond echt niet leuk vinden.
Am Yisrael Chai!
Lacuba schreef:
30-11-2019 10:44
Natuurlijk? Waarom moet het natuurlijk zijn? Ik ga voor mooi!
Mooi is niet er op je 60e nog steeds als 40 uit willen zien, heel krampachtig. Wat dan ook niet lukt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lacuba schreef:
30-11-2019 10:46
Hetis natuurlijk wel zo dat iedereen jonger geschat wordt. Al is het maar voor de zekerheid.
Nou dit zijn vaak hele eerlijke pubers...die hebben waarschijnlijk geen weet. Whahahaha. Maar over het algemeen geeft men mij geen 53 nu ben ik dat pas 2 dagen... ;-)
Lacuba schreef:
30-11-2019 10:46
Het is natuurlijk wel zo dat iedereen jonger geschat wordt. Al is het maar voor de zekerheid.
En Indo's worden over het algemeen vaak wel jonger geschat.
Sjulia schreef:
30-11-2019 10:25
Maar was jij helemaal Nederlands? Ik heb het idee dat het bij blanke mensen eerder grijs is eigenlijk. In mijn familie hebben ze allemaal zwart haar, en meestal zo rond hun 40/50ste komen daar grijze haren bij kijken. Ze trekken ze dan trouwens uit, brrrr. Dat ga ik niet doen.
Maar ik heb heel donkerrood haar (het type kleur waarvan pejeka niet zal geloven dat het echt is) dus ik ben benieuwd of ik dan wit zal worden i.p.v. grijs. Ginger rood wordt namelijk niet zomaar grijs, weet niet hoe dat is voor echt donkerrood haar.
Nee, ben niet wit/volledig Nederlands inderdaad. Mijn moeder is maar 50 jaar oud geworden en verfde haar haar niet, maar die lag gewoon met zwart haar en zonder rimpels in d'r kist hoor. Die had net als ik nu her en der een grijze haar maar verre van volledig grijs.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 30-11-2019 10:49
0.75% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Nou, ik ga me in t openbaar begeven met mn grijze haren. Aan de voor -en zijkant is t zelfs zilvergrijs/wit. Daarbij komen mijn groen-blauwe ogen mooi uit. ;) en die lijken een beetje groter dan in werkelijkheid, door mn bril. Ja, ook dat nog een bril. Wel een donkerroze bril en lippenstift, dat geef ik toe, een beetje kleur in t gezicht brengen is wel nodig.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Overigens ben ik van mening dat geverfd haar niet altijd jonger maakt. Als een goede kapper het doet meestal wel. Maar de meesten verven zelf. De fout die de meesten maken is dat ze te donker of te licht verven. Ik neem maar even aan dat ze het zelf wel mooi vinden. Maar juist een te afwijkende kleur maakt ouder.

Hoe oud je eruit ziet is bij veel vrouwen geen kwestie van de kleur. Pittig kort rood moet je staan. Maar laten we eerlijk zijn, als je door de supermarkt loopt zijn de meeste pittigkortrodekapseldames niet degenen die voor de rest erg veel aandacht aan hun uiterlijk besteden. Als je dat pittigkortrood niet wat aandacht geeft is het gewoon lelijk. En ja, dat mag iedereen zelf weten, maar de stelling dat verven altijd jonger maakt is in mijn ogen gewoon niet correct.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ja, dat jonger schatten snap ik zelf ook niet zo. Dan ben je mid 50 en word je op 45 geschat. En dan?

Zoals ik al eerder aangaf, ik vind mensen er vaak ouder zien dan ze zijn. Ik kijk ook altijd naar handen.
pejeka schreef:
30-11-2019 10:47
Mooi is niet er op je 60e nog steeds als 40 uit willen zien, heel krampachtig. Wat dan ook niet lukt.
Nee, niet als 40, gewoon als 60, met perfect geverfd haar. Niet krampachtig en goed gelukt!
Ben jarenlang in de weer geweest met verf, highlight en lowlights...
Nog nooit zoveel complimenten op m'n haarkleur gekregen dan sinds ik m'n eigen kleur weer terug had en die is echt al behoorlijk grijs.
Grijs schijnt trendy te zijn op het moment zegt m'n kapper. Veel mensen die hun haar nu juist grijs laten verven.
Ben ik ook nog eens hip.
Niet dat dat me veel uitmaakt. Maar ik vind het wel grappig dat ik de complimenten krijg als ik gewoon mezelf ben en juist niet omdat ik mezelf denk te moeten verstoppen omdat dat mooier zou zijn.
simbalabimba schreef:
30-11-2019 10:49
Nou, ik ga me in t openbaar begeven met mn grijze haren. Aan de voor -en zijkant is t zelfs zilvergrijs/wit. Daarbij komen mijn groen-blauwe ogen mooi uit. ;) en die lijken een beetje groter dan in werkelijkheid, door mn bril. Ja, ook dat nog een bril. Wel een donkerroze bril en lippenstift, dat geef ik toe, een beetje kleur in t gezicht brengen is wel nodig.

Dit bericht heb je eerder gepost toch? Komt me zo bekend voor...
Account2 schreef:
30-11-2019 10:49
En Indo's worden over het algemeen vaak wel jonger geschat.
Net als ieder ander..
Lady_Day schreef:
30-11-2019 10:50
Ja, dat jonger schatten snap ik zelf ook niet zo. Dan ben je mid 50 en word je op 45 geschat. En dan?

Zoals ik al eerder aangaf, ik vind mensen er vaak ouder zien dan ze zijn. Ik kijk ook altijd naar handen.
Ik vind dat toch wel prettig. Maar ach, het gaat er veder om hoe ik me voel. Ik kan er dramatisch over doen dat ik 53 ben, maar er zijn zat mensen die ik kende die het niet gehaald hebben. Ik ben gelukkig gezind en kan nog heerlijk bewegen. Ik heb een super leuk leven. Dus uiteindelijk gaat er om hoe ik me voel. En ik zit prima in mijn vel. Maar voorlopig voor mij nog geen "dare to be grey". ;-)
pejeka schreef:
30-11-2019 10:47
Dit denk ik eerlijk gezegd ook vaak. Veel vrouwen verven hun haar in van die donkere harde kleuren, dan denk ik toch echt dat natuurlijk grijs haar veel mooier zou zijn.

Ik krijg nu, achter in de 40, wat grijze haren, maar verven ga ik echt niet aan beginnen. Ze nemen me maar zoals ik ben.
Lacuba schreef:
30-11-2019 10:51
Net als ieder ander..
Ben ik niet met je eens. Donkere vrouwen hebben over het algemeen minder rimpels. Mits ze niet zwaar aan de alcohol gaan en overmatig roken. Dat heeft iets met melanine te maken. Negroïde types hebben dat zelfs nog meer.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b91a16cc/
Avena schreef:
30-11-2019 10:23
Dat is dus wél normaal en jij kent die vrouwen niet omdat iedereen zijn haar verft.

Gemiddeld worden vrouwen rond hun 35e grijs en duurt het tot hun 45e tot ze helemaal grijs zijn:
https://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-l ... grijs-haar
Ik ontdekte mijn eerste grijze haar inderdaad toen ik eind 30 was. Maar ik heb mijn haar jaren niet geverfd, ben er pas driekwart jaar geleden mee begonnen omdat mijn grijze haren zichtbaarder begonnen te worden. Ik ben echter niet volledig geverfd, maar heb high lights in verschillende tinten, de basis is nog gewoon mijn eigen kleur. Ik ben echt nog láng niet volledig grijs, ik gok dat dat nog minstens 10 a 15 jaar duurt. Ik denk dat de verhouding grijze haren donkere haren bij mij nu rond de 10-90 of 20-80 ligt. Dus 80% a 90% nog mijn eigen donkere kleur, 20% of 10% grijs. Zoiets ongeveer. Driekwart jaar geleden was mijn haar van een afstand nog gewoon volledig donker, ik ben gaan verven omdat ik het van dichtbij onverzorgd begon te vinden, ook omdat mijn grijze haren een andere structuur hebben dan mijn donkere haar.
Am Yisrael Chai!
Avena schreef:
30-11-2019 09:58
Heel veel vrouwen durven dus blijkbaar niet grijs te worden. En heel veel vrouwen balen van elke zes weken een smak geld uitgeven aan de kapper en continu strijden tegen de uitgroei.
heel veel vrouwen zijn niet mooi grijs maar hebben een akelig peper en zout kleurtje met wat grijs er doorheen. Pas als je hele haar grijs is wordt het interessant om helemaal te laten uitgroeien en dan nog moet je het verven.

Want je wil dit
Afbeelding

en niet dit:
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven