Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Nee, Daisy, ongelooflijk..! Wat een sh*t nieuws

Lauwie, je hebt pb
Alle reacties Link kopieren
Dames,
De punctie zit er weer op! Blijft toch altijd vervelend, maar goed, we hebben het weer overleefd ;-) Nu de afvalrace afwachten!

Hebben jullie trouwens ook bloedverlies na een punctie? Na de vorige had ik niets, maar nu best veel. Is dat normaal? Nog maar even een dagje afwachten, misschien valt het morgen mee.
Bolletje sterkte met herstellen hoop op mooi resultaat. Bloedverlies is normaal hoor. Ze gaan toch behoorlijk tekeer op n plek die makkelijk bloed. Rustig aan en goed drinken.

Hier negatieve test. Balen dus. Nu wachten op ms. Die overigens vrij laat is dus kreeg toch weer hoop. Maar veel witter kan t niet op test tenzij je m in chloor dipt of zo
Ahhh Miek, wat super balen voor je :"-(
Dikke knuffels voor jou!
Gaat het een beetje?
Bolletje fijn dat de punctie er weer op zit, idd dat bloeden is vrij normaal. Lief zijn voor jezelf. Wanneer hoor je meer over de opbrengst?
Shit miekje wat ontzettend balen, die hoop is zo klote. Jij ook vooral lief zijn voor jezelf
Thanks t gaat wel was ook wel too good to be true. Even cryo ophalen en klaar.
Maar oeh wat was dat fijn geweest.
Nu weer punctie enz en daar zie ik behoorlijk tegenop
Miekje, hier ook nog een dikke knuffel. Zo jammer meis! En dat je nu weer de prik en punctie fase in moet gaan is gewoon echt niet leuk :(

Bolletje, fijn dat het erop zit. Voel je je ok? Heb ook een keer bloedverlies gehad, toen hadden ze een bloedvaatje geraakt. Wanneer hoor je meer over de afvalrace? Hoop op mooie aantallen voor je!

Daisy, hoe is het met je? Nogmaals een dikke knuffel. Was er maar meer dat we konden doen. :hug:

Roosje, hoe is het bij jou? Ongesteld geworden al? En kan me voorstellen dat je erg confronterend is met je zus. Ik zou het, hoe moeilijk ook, toch aangeven dat het buikaaien bijvoorbeeld voor jou niet prettig is op zo'n moment. Denk dat ze daar best een beetje rekening mee kunnen houden.

Heytan, spannend de eerste meting! Hoe is het gegaan?

Kasteel, bedankt voor de tip over de docu. Ik kijk altijd graag dit soort programma's, ga zeker even kijken!

Neo, fijn als je nog door kan in december. Al snap ik dat je even een slag om de arm houdt voor het geval het toch anders loopt. En spannend morgen de uitslag!

Vienna, heb je de arts inmiddels gesproken? Bizar dat het al anderhalve week niet lukt. Zou ik moedeloos van worden.

Windmolen, ook hier even: ben heel blij dat het zo goed gaat! Ik geniet van de zijlijn met je mee :D

Ik ben keurig op tijd ongesteld geworden... je wordt het liever niet ;) maar kan nu in december wel door als mijn lijf gewoon mee werkt. Volgende week eerste echo en dan hopelijk weekje later de tp. Laatste ronde van dit jaar, lucky number seven!
@miekje: Dat zou inderdaad fijn zijn geweest. Hoe lang geleden was je vorige poging? Merk wel dat eea snel verandert.. Eigenlijk zouden ze nog een alternatief voor die punctie moeten bedenken. De rest valt nog wel mee, lichamelijk dan.

Vandaag gehoord dat van de 12 follikels er 11 eitjes gevonden waren. Daarvan zijn er 8 bevrucht. Donderdag 5 dec is de tp gepland. Mooi kadootje :gift: Het bloeden is inmiddels gestopt, ik voel me best prima eigenlijk. :-)
Bolletje: fijn dat de punctie weer achter de rug is! Mooie cijfers so far! Tp dus op dag 5? Mooi!

Miekje: vervelend dat het niet gelukt is lieverd. Was misschien too good to be true, maar jullie wel van harte gegund. Zou je gelijk door willen?

Sophie: lucky number 7 it is! Als het dan toch zo moet lopen, is het wel fijn dat jouw lijf een beetje meewerkt en dat je nog een tp in december haalt.

Hier gaat het goed. Rete zenuwachtig met vlagen, maar ook heel erg ontspannen tussendoor. Man is echt té lief, begint wel wat spoortjes van zenuwen te laten zien, en dat is toch wel nieuw in dit traject. Vind het vervelend voor hem, maar ben blij dat we het kunnen delen.
Bolletje wat een mooie score en wat een prachtig cadeau op 5 dec. Ik hoop zo dat het een plakkert is.
Spannend Sofie, ik hoop dat alles mee zit.
Miekje hoe voel jij je nu?
Hier even een dipje, jokkeman en ik wat verdrietig. Wat een zinloos bestaan, zonder doel, zonder toekomst. Waar leef je eigenlijk voor.
Jokke :hug: ik herken je gevoel. Als het altijd een soort standaard levensdoel is geweest, dan is daar wanneer blijkt dat het levensdoel wel eens niet volbracht gaat worden, een inmens zwart gat. Dat ik vorig jaar bij de psycholoog kwam, was dat mijn grootste probleem. En ik dacht met regelmaat, zo hoeft het van mij niet meer als wij geen ouders kunnen worden.
Ik ga niet zeggen wat je moet doen of denken, ik herken je gevoel, snap je verdriet en begrijp je. :hug:
Bedankt Redcurls voor je lieve woorden.
Hebben jullie daar nu een weg in gevonden?
jokke schreef:
02-12-2019 09:44
Bedankt Redcurls voor je lieve woorden.
Hebben jullie daar nu een weg in gevonden?
Nou het blijft wel een donker gat. Ik heb de paardensport weer opgepakt en haal hier veel positiviteit en plezier uit. Ik heb bedacht als het ons niet lukt dan koop ik een paard. Het is geen vervanging van, maar het is voor mij een nieuw doel. Iets waar ik ook blij van wordt, het komt bij lange na niet bij mijn kinderwens en de leegte die ik daar voel, steken dat het andere wel lukt en ons niet. Maar het is meer in zicht dan dat ik had en dat geeft hoop.
Even kort een berichtje van mij; hier gister ongesteld geworden... Gelukkig wel op de dag die was voorspeld, keurig 14 dagen na de (door de dekapeptyl uitgestelde) eisprong, dus dat is fijn. Was het natuurlijk liever niet geworden, maar ben blij dat het nu al is gekomen, want dan redden we misschien nog een poging voor de Kerst.
Net gebeld met ziekenhuis; morgenmiddag een nieuwe uitgangsecho voor deze maand... Hopen op minimaal 4 zichtbare follikels, zodat we deze maand wel een poging kunnen doen met de hormonen om te zien of dat die follikels ook nog willen groeien... Zit dus heel hard te duimen hier! Laat jullie weten wat het wordt...
Spannend Roosje.
Enne volgens mij staat niet iedereen in het overzicht, is wel fijn. (Niet iedereen heeft het geheugen van Baggel)
En bij mij staat nog 1 cryo, dat klopt ook niet meer
Miekje, ach wat jammer... Was zo mooi geweest als het nu gewoon in één keer lukte. Nu moet je idd weer met stimuleren en punctie beginnen, kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. Mag je direct beginnen? Sterkte en knuffel!!

DaisyLiz, hoe gaat het nu met je meid? Vind het nog steeds zo sneu voor je...

Lauwie, waar je nu ook zit qua cyclus etc, ik duim nog steeds keihard voor je!! Zo spannend en ik gun het je zo!!

Sofie, lief dat je dat schrijft van het meegenieten! En ben blij voor je dat je lekker toch niet een maand hoeft over te slaan! Goed getimed van je menstruatie ;). Lucky number 7, kom maar door! Hoe fijn zou het zijn nog net een positieve test aan het eind van 2019!

Bolletje, mooie opbrengst, meid! M'n duimen draaien voor een mooie TP op 5 december en hopelijk ook nog wat voor in de vriezer. Maar vooral: eindelijk een plakker!

Jokke: dikke knuffel meid. Het is zo moeilijk om hier doorheen te gaan. Zou het een idee zijn voor jullie om met een psycholoog hierover te praten? Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dat schrijf, maar mss kan een professional jullie helpen te verwerken waar je doorheen gaat en/of met jullie meedenken voor een plan b, of een tweede doel, naast de kinderwens. Zoals je schrijft klinkt het voor mij toch wat heftiger als alleen een dipje waar je doorheen gaat... Veel sterkte...

RoosjeT, hopelijk heb je genoeg follikels klaarliggen morgen!! Succes!!

P.s. Ik werk af en toe de tabel nog bij, maar vooral het bovenste gedeelte (stand van zaken). Als ik iemand in de grote tabel erbij moet zetten of iets moet veranderen, roep het maar, dan doe ik dat wel een keer. Je kan het natuurlijk ook zelf doen, met de inlog die onder de tabel staat.
Sofie fijn idd dat je door kan.

Jokke heel naar allemaal en zo begrijpelijk ik vind psycholoog ook goede tip. Er zijn mensen om minder ' omgevallen '

Bolletje klinkt als n mooie surprise 5 dec!

Roosje succes

Windmolen we mogen ws na de kerstsluiting meteen door maar wacht nog steeds op ms oh joy. Due laat nogal op zich wachten hoewel ik nu net n beetje kramp begin te krijgen (na vrije dag dus lekker op werk de volle laag) zodra dat doorbreekt weer bellen met zkh. En nog even met man afstemmen of we wel op zelfde koers zitten. Gaf aan dat dat nodig is.

Hoe ga jij windmolen?

Sterkte allemaal weer!
Ha meiden, moest even een paar pagina’s bijlezen want het was hier druk thuis, en ook hier is weer veel gebeurd lees ik.

@DaisyLiz nee allemachtig :( Wat ontzettend *****, zo naar dat de tweede niet op tijd is ontdooid. Kan me het verslagen gevoel heel goed voorstellen, je vestigt er zoveel hoop op en kijkt er ook zo lang naar uit. Ik hoop dat je je gevoelens goed met je omgeving kunt delen en ook wat afleiding kunt opzoeken. <3

@Mieke-5 Oh wat balen zeg :( Dikke knuffel! :heart:

@Baggal Ik heb een paar jaar geleden in South Woodford gewoond, erg dichtbij bij jou in de buurt! Er zit daar een kebab-zaak (Wood Oven BBQ genaamd) die erg lekker is na een avondje stappen :D (Normaal gesproken eet ik werkelijk nooit kebab, maar deze zaak kun je al vanuit het station ruiken en mijn man is daar niet altijd tegen bestand hahaha). Spannend met je werk, is de werkelijke einddatum al genoemd? Hoop dat je de complimenten snel omwisselt in positieve LinkedIn referenties, now is the time to ask ;) En de commute met Central Line komt me ook erg bekend voor, gaat vrij snel maar wat is dat benauwd gedurende de zomer he?

@Elisboompje Wat maakt een prettige arts een verschil he! Ik hoop dat er een betere klik is met je nieuwe arts?

@Neoflux Mooie cryo resultaten en zo herkenbaar van het kansberekenen. Hoe gaat het nu, hoe de bioptie gisteren?

@sofie87 Wat ontzettend balen :( Hoe gaat het nu met je?

@RoosjeT Ja, denk zeker niet dat het alleen jouw partner is die niet staat te springen - helaas! ;) Ik blijf nog wel regelmatig praten over het hele proces tegen mijn man, en hij reageert zeker niet verkeerd, maar zal er zelf niet snel een gesprek over starten. Ik heb ‘maar’ geaccepteerd dat hij er niet met dezelfde interesse en zorgen in staat. Al heb ik wel een tijd behoefte gehad om er met een therapeut over te praten, omdat ik bang was dat ik er een soort wrok van over zou houden. Nu heb ik dat gevoel veel minder en ik weet dat hij heel liefdevol naar het kind zal zijn als hij/zij er eenmaal is - dat is voor mij het belangrijkste. Dat neemt niet weg dat het een eenzaam proces blijft, dus schrijf je ongenoegen hier vooral van je af ;)

@bolletje 81: Mooie resultaten!

Hier heb ik vorige week een nieuwe baan geaccepteerd na de laatste sollicitatiegesprekken. En qua cryo uitslagen hebben we 3 in de vriezer die genetisch goed zijn, waarvan 2 goede kwaliteit en 1 matige. Ik ben erg opgelucht (er is dus 1 embryo afgevallen tijdens het genetisch testen). Morgen zie ik mijn gynaecoloog weer om het vervolgtraject voor de terugplaatsing te bespreken.

Hebben jullie last gekregen van cysten / knobbels in je borsten gedurende of na je IVF-traject? Ik heb in beide borsten kleine knobbels gekregen, vrij snel na de punctie (dus toen ik stopte met alle hormonen). Naar de huisarts gegaan voor een verwijzing en vandaag heb ik een borstecho laten maken. Er waren inderdaad meerdere cysten zichtbaar. :( Ze lijken goedaardig, maar om dat zeker te weten moeten ze met een naald erin om wat vocht eruit te halen. Normaalgesproken zouden ze aanraden om over 6 maanden een nieuwe echo te doen om te kijken hoe het zich ontwikkelt, maar omdat ik dan eventueel zwanger zou zijn, raden ze aan om een 'borstpunctie' uit te voeren zodat je zeker weet dat er geen kwaadaardige cellen in zitten (want, stel dat over 6 maanden het inderdaad kanker is, dan zit je met een zwangerschap niet goed qua behandeling natuurlijk). Ik bespreek het morgen ook nog even met mijn gynaecoloog, maar benieuwd of anderen hier ook last van hebben gekregen tijdens of na IVF!
Travel, ik heb idd ook cysten in beide borsten. Ik wist dat eerst niet, maar toen is het gaan ontsteken half jaartje geleden. Toen met de pijn naar de huisarts, zh en toen werd het gelijk leeggezogen. Echt zag er smerig uit, maar deed geen pijn. De druk was eraf zeg maar. En dat is ook onderzocht en niets aan de hand. Bij de onderzoeken zagen ze dat in beide borsten veel cysten zaten. Ik weet niet of het door het traject komt, maar heb de afgelopen 3 jaar aardig wat hormonen gespoten.
En over de psycholoog das zeker een optie hoor, maar we zijn daar beide nog niet aan toe.
Travel wat fijn dat er maar eentje is afgevallen! En ik heb vroeger ook wel een cysten in de borsten gehad (in mijn puberteit) en er is toen ook met een naald vocht uit gehaald. Bleek allemaal onschuldig maar ik ben er gewoon wat gevoelig voor. Nu met ivf nog geen last van gehad maar kan me voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit.

Bij ons was 50% afgevallen zoals de voorspelling bij dit gen. We hebben er dus nog 2 over. Nu heb ik 10 dec een echo en ze verwachten dan een week later de tp te kunnen doen. Nu is er ook nog een kans dat iets mis gaat bij het ontdooien, maar ik kan er niet echt percentages van vinden. Alleen een site zei 50% maar dat leek me best hoog, gaat dit echt zo vaak fout?
Jokke :hug:
Heel erg herkenbaar.
Ik vind de tip van een psycholoog wel een goede, want het is echt een heel groot verdriet. En er vallen mensen om minder om inderdaad. Maar ik zou het in eerste instantie vooral even tijd gunnen.
Wij zijn er met de tijd onze weg wel in gaan vinden, maar het blijft moeilijk om me te realiseren dat ik mijn levenlang kinderloos blijf. Zeker als ik zie hoeveel plezier mijn ouders en schoonouders nu, op wat latere leeftijd, hebben van hun kinderen en kleinkinderen.
Ik hoop dat wij samen lang gezond blijven en op die manier kunnen blijven genieten van ons leven met elkaar. We hebben afgesproken dat man 95 wordt en ik 90 en dat we dan tegelijk de geest geven ;-)
duufje wijzigde dit bericht op 03-12-2019 10:09
0.14% gewijzigd
Neoflux schreef:
03-12-2019 08:45
Nu is er ook nog een kans dat iets mis gaat bij het ontdooien, maar ik kan er niet echt percentages van vinden. Alleen een site zei 50% maar dat leek me best hoog, gaat dit echt zo vaak fout?
Jij hebt blastocysten in de vriezer toch? 5-daagse cryo's? Daar gaat het ontdooien bijna altijd goed eigenlijk. In mijn kliniek gaven ze percentages van 90-95%. Al mijn blasto's zijn iig ook altijd goed ontdooit. Hopelijk stelt je dat wat gerust! 50% kans op fout ontdooien is echt veel te hoog, volgens mij zelfs voor 3-daagse cryo's nog te hoog.
Ja klopt windmolen, ah dat klinkt al een stuk hoopgevender :-D Werd er al een beetje nerveus van haha
Bedankt Duufje voor je lieve woorden. Ik haal ook veel kracht uit dames hier, die ook doorgaan na dit rot traject zonder resultaat.
Kasteel: Hoe is het met je? Heb je het nieuws een beetje kunnen laten bezinken de afgelopen weken?

Bolletje: Fijn dat de punctie er weer op zit meis!

Neoflux: volgens mijn kliniek destijds ging het thawing process in 85 tot zelfs 90% van de gevallen goed. Overigens geldt wel dat wanneer een embryo het ontdooien niet 'overleeft', dit embryo ook niet geleid zou hebben tot een doorgaande zwangerschap. Sluit me dus aan bij Windmolen en de percentages die zij noemt. En 2 is eigenlijk binnen de verwachting! Je weet in ieder geval dat als hetgeen wat teruggeplaatst wordt leidt tot een doorgaande zwangerschap, jullie nageslacht dit gen iig niet heeft! Wat dat betreft is PGD echt geweldig...

Duuf: Het lijkt mij heel erg lastig om te schakelen en in jullie geval (vol verwachting bevallen en wel ouders worden en binnen 3 dagen weer afscheid moeten nemen) helemaal. Ik bewonder jullie enorm als koppel en jou als sterke en tevens zo realistische vrouw. Heb je inmiddels de pleeg zorg organisatie bij jullie al over de vloer gehad? Lijkt mij bijzonder intensief.

Flipje: Benieuwd naar de PGS resultaten. Nog een paar weken, toch?

Miekje: Heel erg zuur dit. Het was gewoon zo mooi geweest... Verdorie! En het vervelende is dat je weer van voor af aan kunt beginnen.

En, Jokke, hoewel onze uitkomst misschien uiteindelijk anders was dan de onzekerheid waarin jij nu nog verkeert, hebben wij destijds ook sessies gehad met een psycholoog tijdens de laatste rondes. Dat was verplicht als we gebruik zouden maken van donor materiaal (in ons geval donor zaad) en ik heb die sessies als heel verhelderend ervaren. Het is zo'n stil verdriet, maar tevens ook iets dat mij erg bezig hield. Het minste of geringste kon mij al uit balans brengen, zoals een advertenties voor zwangerschapsvitamines van pregnacare in de Underground. Of de confrontatie met zwangere vrouwen. Zij wel, ik niet (al had het niets met mij te maken en stond het los van mij). Geen kinderen kunnen krijgen op de normale manier en niet weten of het ooit gaat lukken is gewoon heel moeilijk. En ik snap je angst en je verdriet volledig. Dikke knuffel...

Travel: Wat goed dat je 3 stuks in de vriezer hebt zeg!Is het misschien een idee om die matige met een goede samen terug te plaatsen..? Overigens zegt grading niet alles. En South Woodford is mij -uiteraard- bekend. Ik ben geregeld op George lane te vinden! Vind het opeens heel jammer dat je verhuisd bent ha-ha-ha-ha. Overigens hier geen cystes maar heel veel haaruitval tijdens het platleggen en stimuleren. En mijn huid zag er ook onrustig uit...

Roosje; Wat spannend weer! Heel veel succes deze ronde. En vwb je man: blijven praten is eigenlijk het enige dat ik je wil meegeven. Mijn man stond ook echt niet te trappelen destijds, integendeel. En ik moet je bekennen dat ik ook niet altijd even aardig was tijdens de behandelingen (vond het zo moeilijk en soms eenzaam). Maar uiteindelijk zag hij wel wat het met mij deed en hoe belangrijk het voor mij was waardoor hij ook wel inzag dat gewoon doorgaan en er niet over praten ook geen optie was...

Daisy: Ik denk nog steeds aan je. Zo rot dit. En teleurstellingen wennen misschien wel een beetje, maar het blijft pittig als je steeds maar moet incasseren.
:heart:

Ik heb inmiddels een nieuwe klus! Super fijn. Ik heb hier op 19/12 mijn laatste dag en werk in de avonduren al elders. Een beetje moonlighten noemen we dat. Het is voor phase 1 van een project en de verwachting is dat fase 2 eind Dec. begin Jan. van start gaat. Dus deze week even wat dubbel werk doen moet kunnen vond ik - het is maar een weekje :-$
En gisteren naar de verjaardag van B. gegaan - uit goed fatsoen. Er was daar een andere dame van 43 die vertelde dat zij en haar partner op het punt stonden uit elkaar te gaan, omdat hij (onder andere) een kinderwens had en zij niet dacht nog kinderen te kunnen krijgen waarop een andere vrouw zei: je kan IVF in de UK doen tot je 45e :@@: ! Die heb ik dus wel even teruggefloten in bijzijn van B: laten we nou niet doen alsof IVF een gegarandeerde succes behandeling is, laat staan bij vrouwen van 45 met eigen eicellen! Met alle respect, dat is gewoon echt onzin (nog los van de kosten). B sprak snel over iets anders en zei aan het eind van de avond dat ze kinderen krijgen ergens ook best egoistisch vond en ze vooral wil genieten van de nieuwe lover o_o . Oke dan - ik snap het pijnpunt, maar deze poppenkast is best absurd gelet op het voorgaande... Ook een ex (die met haar geen kinderen wilde destijds en zij wel met hem) kwam ter sprake - als een zak van een vent, maar ze had nu goud met A. bla-bla-bla. Ben daar maar niet verder op in gegaan - is een verjaardag en ben tijdig naar huis gegaan. Vriendschap staat gewoon op een laag pitje en da's prima. Volgens mij weet ze inmiddels ergens ook wel dat haar kans op succes niet zo groot meer is, maar om dan te doen alsof je opeens tegen kinderen krijgen bent... Tja. Ik mis gewoon een stuk oprechtheid. Met dit soort dingen kan ik gewoon niets...
Verder had ik afgelopen week een photoshoot in Maida Vale voor het boek "one of many" waarin 100 vrouwen geporteteerd worden die openlijk praten over hun fertility struggles. Voor de liefhebber: una delle tante / one of many ligt is in April te bestellen via Amazon.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven