Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
fashionvictim schreef:
03-12-2019 07:28
Ik voel me helemaal niet rot, hoe kom je erbij? Ik vind het ook helemaal niet erg, ik vind het eerder fascinerend.

Zowel mijn vriendin en ik zijn vrouwen die altijd enorm veel aandacht van mannen kregen, ik heb bijvoorbeeld ook in mijn jonge jaren nooit een blauwtje gelopen.

Het is echt opvallend hoe dat ineens afneemt als je ouder wordt, en helemaal als je dus grijs zoals zij of dik zoals ik wordt. Mannen kijken letterlijk ineens dwars door je heen, alsof je er niet bent. Wij kunnen daar samen hartelijk om lachen met zijn twee.
Is toch heerlijk! Filter je de oppervlakkige man er direct uit.

Hier aan sjans nog steeds geen gebrek met grijs haar. Echt niks anders dan toen ik nog m'n eigen haarkleur had. Dus tja, of het dan door het grijs komt? Lijkt me niet.
amarna schreef:
03-12-2019 06:32
Ik word een beetje kriebelig van dat gemiep over moeite met uitgroei en of grijs ouder maakt of niet.
Ik chargeer nu, maar het lijkt wel of er een been afgezet moet worden :-?
Ouder worden we allemaal, hopelijk, en men ziet toch wel dat we geen 25 meer zijn, met of zonder grijs haar.
Deal with it en lach eens om jezelf, dan lijk je zeker jonger!

Van de bedragen die sommigen aan de kapper uitgeven ga ik liever (met grijze kop) op een exotisch strand liggen!

De moeite met uitgroei kan ik me nog wel voorstellen want dat is ook even een lastige fase, maar verder....helemaal eens!
Ik denk (nee, ik weet) dat menig geverfd koppie er lang niet zo goed uitziet als de dame op de foto van hierboven.

Nogmaals: het totaalplaatje dames...het totaalplaatje :mrgreen: :mrgreen:

Edit: ik schat haar ergens begin/half de vijftig. Gave, gladde huid nog.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik ben halverwege de 50 en ik heb geen last van uitgroei want ik heb het gewoon nog niet nodig gehad om mijn haar te verven. Wel begin ik nu grijzer te worden en dat is even wennen, maar ik denk dat het mooier is om een goed kapsel te hebben en (op deze leeftijd) rustig aan grijzer te worden. De grijze haren die ik heb zijn echt wit, dus ik ben benieuwd of ik uiteindelijk een compleet wit koppie heb. Misschien ben ik dan 60, misschien al eerder. Ik ga het zien.
Ik snap best dat je eerder al overging tot verven, als je in de 30 bent ligt dat echt anders vind ik.
Moet zeggen dat ik de bedragen voor de kapper die ik hier lees ook wel erg hoog vind. Lijkt me dat je even door moet zetten om de uitgroei compleet te laten worden en dan heb je er alleen maar voordeel van (je hoeft niet elke keer te verven en dat scheelt je naast tijd ook bakken met geld).
Alle reacties Link kopieren
En ja, de mening van anderen - soms zeggen mijn kinderen dat ik grijze haren krijg. Van wie vraag ik me dan hardop af.
En soms zegt een vriendin dat ze haar haar verft en dat ze bij mij grijze haren ziet. Ja, dat klopt. En dat is dat. Zij kiest voor verf en ik niet, wat maakt het uit.
fashionvictim schreef:
03-12-2019 00:04
Na dit topic weet ik zeker dat ik grijs haar gewoon echt nooit mooi vind. En dat terwijl grijs voor een heleboel andere dingen mijn lievelingskleur is :O!

Ik heb echter nog geen enkel kapsel gezien waarbij ik dacht "ja, mooi, dat grijs". Ik denk steeds spontaan als eerst: "jemig, zonde zeg!"
+1
Alle reacties Link kopieren
Heb niet het hele topic gelezen, beetje veel 64 pagina's. Ik vind grijs haar prachtig! En juist minder oud maken dan dat er een laag vernis overheen gaat. Ik ben zelf 40 jaar en heb iets van 10 grijze haren in mijn donkerblond/rode haar. Ik verf niet omdat je het altijd ziet en het maakt je haar naar mijn mening niet gezonder. Als je dan denk ik per se zou willen kleuren zou ik henna overwegen. Hier dus amper grijs maar als het erger word dan laat ik het zo. De grijze haren die ik nu heb mengen met mijn natuurlijke haarkleur en zijn ook net zo lang als de rest van mijn lange haren. Ik ken talloze vrouwen met grijs haar die er juist jong uitzien. En het schijnt hip te zijn want ik zie om mij heen meiden met grijs haar :proud: Ik zou idd highlights doen om het te overbruggen. E
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
02-12-2019 21:40
Ik vind het vooral vreemd dat er zo’n ding van wordt gemaakt. Hoe kan je eigen haarkleur nu fout of viezig zijn? En al die oude koppen met gekleurd haar zonder grijs is dan normaal. Gekkigheid.

Ja, dat is een bijzonder fenomeen. Onverzorgd ook. :blond:
Later is nu
herfstappeltaart schreef:
03-12-2019 07:29
Dat het vrijwel altijd ouder maakt is een mening, geen feit. Ik ken echt genoeg voorbeelden van het tegendeel.
Ja, ik dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je je haar met henna verft kan je toch ook geen diepte creëren met highlights? Lijkt me zo’n enge keuze, als je niet blij bent met je haarkleur kan je niet herkleuren want dan kan je haar uitvallen.
herfstappeltaart schreef:
03-12-2019 07:43
Ik denk (nee, ik weet) dat menig geverfd koppie er lang niet zo goed uitziet als de dame op de foto van hierboven.

Nogmaals: het totaalplaatje dames...het totaalplaatje :mrgreen: :mrgreen:

Edit: ik schat haar ergens begin/half de vijftig. Gave, gladde huid nog.
Als je dan kiest voor grijs moet je heel wat meer moeite moet doen voor het "totaalplaatje". Ik zou die mevrouw wel een stuk ouder schatten (ruim boven de 60). Verder mwah...
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
02-12-2019 22:52
Ja zeker, ik ook. Hele mooie vrouw!

De enige wolky-omaatjes in mijn omgeving zijn de echt oude vrouwen van 80+, dan mag het ook onderhand wel eens. Jonger dan dat is dat beeld toch volslagen achterhaald, ik snap die opmerkingen ook helemaal niet.

Mensen worden hier ook steeds gelijk weggezet als 'oud' en heel veel andere dingen, vanwege ANWB jassen en ecco's en nu weer wolkys. Alsof dat aan leeftijd ligt. Nou heb ik nooit in een ANWB-jas gelopen, maar ik loop al wel vanaf m'n 20e in wollkeys. Toen liep ik ook nog met kort, rood geverfd haar, trouwens.

Maar goed, steeds maar afgeven op de 'moekes' met hun gemakkelijke kleren. Echt.. zo loop ik dus m'n hele leven al en daar is een reden voor. Die reden wordt met leeftijd erger, ja.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 00:04
Na dit topic weet ik zeker dat ik grijs haar gewoon echt nooit mooi vind. En dat terwijl grijs voor een heleboel andere dingen mijn lievelingskleur is :O!

Ik heb echter nog geen enkel kapsel gezien waarbij ik dacht "ja, mooi, dat grijs". Ik denk steeds spontaan als eerst: "jemig, zonde zeg!"
Ik vind het dan weer zonde, dat jij zo denkt. Echt. Niet alleen over die vrouwen, maar ook dat je zelf vindt dat je dus een andere standaard moet houden. Die druk joh.

Overigens ben ik dus dik en waarschijnlijk wat grijs en ik zit onder het eczeem, maar ik heb me nog nooit seksloos en onzichtbaar gevoeld.

(nouja, onzichtbaar wel, maar dat heeft meer met lengte te maken en niets kunnen bestellen bij een bar, omdat iedereen over je heen hangt, maar toen was ik dus 20, niet dik grijs en al zeker niet lelijk)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
02-12-2019 23:18
Hoogstwaarschijnlijk is het haar van die mooie vrouw op de foto ook gewoon geverfd grijs.
Nee dat denk ik niet. Haar naturel grijs is een mooie kleur grijs. Met de goede glansprodukten verzorgd. De belichting van de fotograaf doet ook veel.
Mijn haar is ook zo'n kleur. Iets witter hier en daar. Maar ik ben niet zo mooi als die vrouw op de foto.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-12-2019 07:28
Ik voel me helemaal niet rot, hoe kom je erbij? Ik vind het ook helemaal niet erg, ik vind het eerder fascinerend.

Zowel mijn vriendin en ik zijn vrouwen die altijd enorm veel aandacht van mannen kregen, ik heb bijvoorbeeld ook in mijn jonge jaren nooit een blauwtje gelopen.

Het is echt opvallend hoe dat ineens afneemt als je ouder wordt, en helemaal als je dus grijs zoals zij of dik zoals ik wordt. Mannen kijken letterlijk ineens dwars door je heen, alsof je er niet bent. Wij kunnen daar samen hartelijk om lachen met zijn twee.
Hoewel ik het niet met je eens ben dat dik en/of grijs er verantwoordelijk voor is dat je er ouder uit ziet, denk ik dat je wat die mannen betreft nog wel gelijk zou kunnen hebben. De jongere generatie dan. Nou is het ook weer een persoonlijke constatering, dit keer van Man, die zegt; ik vind alle vrouwen van mijn eigen leeftijd en jonger interessant om naar te kijken. Nou, die van zijn leeftijd zijn allemaal 8 jaar ouder dan ik, dat is dus in mijn voordeel ;-D . Maar hoe ouder hij wordt, hoe meer interessante vrouwen er zijn om naar te kijken, en hij heeft nog steeds maar één paar ogen. Dus een opvallend type zal sneller de aandacht trekken.

En ja, dat zijn soms heel knappe vrouwen, maar ook heel regelmatig vrouwen die op een andere manier opvallen. Ik ga geen voorbeelden geven want dan ontspoort het hele topic, maar als je een keer de stad of kroeg induikt zie je, denk ik, wel wat ik bedoel.

Ik heb niets te klagen en zit prima in mijn vel, maar als ik iemand aankijk krijg ik eerder zijn/haar hele levensverhaal te horen. Dat was al zo toen ik 22, jong, slank en (geverfd) blond was en dat is nu nog steeds zo. Mijn buurvrouw krijgt heel veel seksuele aandacht van mannen. Dat was al zo op haar 14de en dat is nog steeds zo.
Ze wordt volgend jaar 50, heeft drie kinderen en maat 48. Supertof mens, een volwassen Pipi Langkous. Ze heeft nog net geen streepjeskousen aan. Ze verft nog wel. Maar goed, denk Pipi...

Dus dat je minder aandacht krijgt kan kloppen als je wat meer opgaat in de massa. Maar ik weet niet zeker of je dat een leuke samenvatting vindt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
03-12-2019 08:02
Ja, ik dan weer niet.
Omdat jij grijs haar ziet en denk "ieuw, oud!", in plaats van verder te kijken. Tenminste, die indruk wekken FV en jij bij me.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:08
Ik vind het dan weer zonde, dat jij zo denkt. Echt. Niet alleen over die vrouwen, maar ook dat je zelf vindt dat je dus een andere standaard moet houden. Die druk joh.

Overigens ben ik dus dik en waarschijnlijk wat grijs en ik zit onder het eczeem, maar ik heb me nog nooit seksloos en onzichtbaar gevoeld.

(nouja, onzichtbaar wel, maar dat heeft meer met lengte te maken en niets kunnen bestellen bij een bar, omdat iedereen over je heen hangt, maar toen was ik dus 20, niet dik grijs en al zeker niet lelijk)
Ik ben ook dik met kort, grijs haar. Dat ik nog over straat durf mag een wonder heten :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
03-12-2019 08:13
Ik ben ook dik met kort, grijs haar. Dat ik nog over straat durf mag een wonder heten :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Nou, is nogal makkelijk, lees ik. Je valt toch niet op :proud:
Later is nu
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:13
Omdat jij grijs haar ziet en denk "ieuw, oud!", in plaats van verder te kijken. Tenminste, die indruk wekken FV en jij bij me.
Nee hoor, dat denk ik niet. Ik vind "oud" namelijk helemaal niets mis mee. Ik denk vaker "zonde, dertien in een dozijn, niet mooi". En natuurlijk denk ik dat ook wel eens (vaak) bij slecht geverfd haar.
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
03-12-2019 08:17
Nee hoor, dat denk ik niet. Ik vind "oud" namelijk helemaal niets mis mee. Ik denk vaker "zonde, dertien in een dozijn, niet mooi". En natuurlijk denk ik dat ook wel eens (vaak) bij slecht geverfd haar.

Nee, maar zodra jij grijs ziet, zie jij oud, volgens mij.

En 13 in een dozijn? Dat kun je ook van jonge vrouwen met lang blond haar zeggen. Of mannen met een baardje en een knotje. Of kale mannen met een baard. Bijna elk type is een 13 in een dozijn type, tenzij je Maya Wildevuur bent. Ook grijs, trouwens

Afbeelding
Later is nu
Lacuba schreef:
03-12-2019 08:05
Als je dan kiest voor grijs moet je heel wat meer moeite moet doen voor het "totaalplaatje". Ik zou die mevrouw wel een stuk ouder schatten (ruim boven de 60). Verder mwah...

"Verder mwah"? Ik begin me serieus af te vragen hoe je er zelf uitziet :biggrin:
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:26
Nee, maar zodra jij grijs ziet, zie jij oud, volgens mij.

En 13 in een dozijn? Dat kun je ook van jonge vrouwen met lang blond haar zeggen. Of mannen met een baardje en een knotje. Of kale mannen met een baard. Bijna elk type is een 13 in een dozijn type, tenzij je Maya Wildevuur bent. Ook grijs, trouwens

Afbeelding

Die vrouwen met lang blond haar beginnen me zelfs op te vallen zo langzamerhand. Echt je ziet ze overal en voor al op t.v. Allemaal lookalikes.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 08:37
Reden: tikfout
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
03-12-2019 08:28
Die vrouwen met lang blond haar beginnen me zelfs op te vallen zo langzamerhand. Echt je ziet ze over en voor al op t.v. Allemaal lookalikes.

Mijn oudste zat een keer in een nieuwe groep/klas en werd als enige door alle leraren herkend, omdat ze kort paars haar had :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-12-2019 08:13
Omdat jij grijs haar ziet en denk "ieuw, oud!", in plaats van verder te kijken. Tenminste, die indruk wekken FV en jij bij me.

Volgens wetenschappers gaat de generatie die nu geboren wordt gemiddeld 100 jaar oud worden. Helaas blijft de overgang toch inzetten vanaf gemiddeld 45 jaar. Dus over een tijdje zijn alle mensen heel lang oud.
Ik denk dat het handiger is om er maar alvast aan te wennen.

Los daarvan vind ik het wel prima als iemand grijs gewoon niet mooi vindt. Dan heb ik het niet over Blondie, die vindt helemaal niks mooi, dat is een ander uiterste. Maar als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden werd de wereld wel heel saai. Ik vind dunne/slanke mannen niet mooi, ik heb liever wat stevigers, breder vooral. Wat je aantrekkelijk of mooi vindt is toch iets persoonlijks.

Ik krijg trouwens de indruk dat FV regelmatig verwisseld wordt met Blondie. Ze wordt soms aangesproken op teksten die volgens mij niet van haar zijn. Het topic is al te uitgebreid om voorbeelden te zoeken en ik moet gaan werken, ben er ook niet zeker van maar vind wel dat we dat een beetje in de gaten moeten houden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 08:14
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven