Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Pip, ik ben het kwijt. Wanneer komt je man weer terug?
Fijn dat het wel goed is gegaan!

Lavendel, jouw dochter is toch ook aan de kleine kant? Herinner ik me dat goed?
Dan is zo'n slechte eetfase wel heel vervelend. Bij zoon maak ik me er niet druk om, hij gaat wel weer eten denk ik dan. Maar hij is ook een grote jongen.

Ik vind het heerlijk weer knuffelen met een baby lavendel. Maar ook zwaar. Rn als de jongens straks groter zijn en met elkaar spelen of als ik denk aan een kampeervakantie met ze (ik hou niet eens van kamperen) maar daar kijk ik ook zo naar uit :heart:

Glitter, druk met verbouwen? Loopt het een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
04-12-2019 08:42

Nog een vraagje: iemand tips voor smalle thermoleggings voor onder jurkje? Die van de action zaten als een soort joggingbroek bij peuter :facepalm:
Die van wibra zijn heel fijn aldus schoonzus. Die van action vind ik voor volwassenen ook niet fijn.
fiona2018 schreef:
04-12-2019 10:31

Dochter heeft vanochtend de baby in haar hand gebeten. Baby begon te krijsen van de pijn en pas na een serieus gesprek van vijf minuten op de gang gaf dochter toe dat ze gebeten had. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Ik neem dan peuter juist even bij me. Negatieve aandacht is ook aandacht dus onze peuter voelt zich dan vaak even gepasseerd.

Nu geeft peuter baby vaak de schuld. Laatst was baby niet eens thuis :facepalm:.

@winterkleding: Ik heb softshell broek van decathlon binnen. Past prima over zijn eigen broek zoals het nu lijkt. En de extra lange wanten zijn trouwens ook fijn. Met rits dus gaan makkelijk aan. Heb ze ook voor baby.
Haha sneeuwbal, je verheugen op kamperen.. zo grappig hoe je van dingen kan genieten die je zonder kinderen wel ok vond.

Man komt zaterdag weer terug, we gaan hem vroeg van Schiphol ophalen. Meisje is toch vroeg wakker en het is niet ver. Ze mist papa wel maar nachtjes aftellen helpt. En dat papa nieuwe schoenen meeneemt haha
fiona2018 schreef:
04-12-2019 10:31

Dochter heeft vanochtend de baby in haar hand gebeten. Baby begon te krijsen van de pijn en pas na een serieus gesprek van vijf minuten op de gang gaf dochter toe dat ze gebeten had. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Ik zou sowieso geen serieus gesprek aangaan, als ik gezien zou hebbben wat hij heeft gedaan. Dan is de mededeling gewoon dat wat hij doet niet mag, en dat hij daarvoor even op de gang mag staan. ("Ik zag dat je beet, dat doet pijn, dat mag niet, ga hier maar even zitten nadenken.")

Na 3 minuten uitzitten krijgt hij zijn positieve aandacht in de vorm van een knuffel, maar voor die tijd mag hij eerst even zijn eigen sop gaarkoken.

@pip: heerlijk, "bijna" weer thuis. Mijn daagjes als alleenstaande moeder komen als het goed is om middernacht weer ten einde, dan verwacht ik man weer thuis :biggrin:
Ik lees trouw mee, maar het gaat zó hard, ik kan het niet bijhouden.

Iedereen klaar voor pakjesavond?
Wij slaan het dit jaar nog even over, laatste jaar dat we er mee weg kunnen komen denk ik.
Wat fijn Maartje!

Wij vieren zaterdag Sinterklaas met de opa’s en oma’s bij ons thuis. Cadeautjes uitpakken en iets makkelijks eten. Bij dochter leeft het meer dan ik had gedacht eigenlijk, ze vind het erg leuk en kan alle liedjes meezingen.
@due: ik zit hier nu die laatste cadeautjes voor de sint in te pakken, maar hoe was jullie eerste viering eigenlijk? Die was die weekend toch?
Maartje2016 schreef:
04-12-2019 19:58
Ik zou sowieso geen serieus gesprek aangaan, als ik gezien zou hebbben wat hij heeft gedaan. Dan is de mededeling gewoon dat wat hij doet niet mag, en dat hij daarvoor even op de gang mag staan. ("Ik zag dat je beet, dat doet pijn, dat mag niet, ga hier maar even zitten nadenken.")

Na 3 minuten uitzitten krijgt hij zijn positieve aandacht in de vorm van een knuffel, maar voor die tijd mag hij eerst even zijn eigen sop gaarkoken.
Ik zag dus niet wat er gebeurde. Maar de baby huilde op zo'n manier dat ik hoorde dat ze pijn had, peuter zat ernaast met een grijns. Vandaar het 'gesprek' op de gang.

Wij vieren morgenavond met het gezin pakjesavond. Dochter was vandaag bijna aan het huilen omdat ze Sinterklaas zo spannend vindt. Ze wil het eigenlijk niet vieren en ze wil ook geen cadeautjes meer. We houden het dus erg rustig morgen en i.p.v. dat er wordt aangeklopt zetten we de zak maar gewoon in de tuin denk ik. Ze gaat morgen ook naar de peuterspeelzaal waar Sinterklaas komt, dus ik hoop dat ze er nog een klein beetje van kan genieten.
Hier op de PSZ komt er geen echte sint, maar kleden leidsters (en kinderen die het durven) zich ter plekke om, zodat het stap voor stap gaat.

Wat was je vraag aan je dochter? Want de vraag "heb jij je zusje pijn gedaan?" levert hier al een heel ander antwoord op dan "waarom huilt je zusje?" of "wat is er met je zusje gebeurd?".

Tegenwoordig moet de vraag of hij staat te liegen er soms tussendoor, maar dat is omdat zusje nu meestal begint met uitlokken... (dat lijkt me bij jullie nog niet aan de orde, of ze is heeeel snel ;-) )
Maartje2016 schreef:
04-12-2019 20:43
@due: ik zit hier nu die laatste cadeautjes voor de sint in te pakken, maar hoe was jullie eerste viering eigenlijk? Die was die weekend toch?
We hebben er al twee gehad. Echt te veel maar eerste keer kregen kids en neefje en nichtje allemaal 1 cadeau en iets lekkers waarna we gingen gourmetten. Was gezellig. De week erna bij schoonouders hebben ze in kwartier 5 cadeaus per persoon uitgepakt waarbij het ook nog allemaal tegelijk gjng :facepalm:. Het idee van gaat om gezellig samen zijn ipv cadeaus was er niet bij maar het rommelt sowieso allemaal aan mans kant. Nu krijgen jongens vrijdag alleen nog een hele grote autospeelmat en een max verstappen racebaan(Wat eigenlijk ook cadeau is voor man, want die is fan en weet dit nog niet).
Hier zit kdv in een school dus komt sint ook morgen. Heb zoon wel gezegd dat als hij het niet leuk vindt, hij gewoon op ander stuk mag gaan spelen.
Is dat die speelmat waar hun nieuwe wijk op staat? Ik ben zo benieuwd hoe ze hem vinden :applause:
Pip, zaterdag schiet al op!

Bijten/pijn doen: ik zou boos/direct zeggen dat bijten niet mag. Dat doet pijn.
Zoon is dan vaak al overstuur want hij wil alles goed doen denk ik.
Als je het niet gezien hebt, is dat lastig. Ik zou dan ook zeggen, kijk baby heeft pijn, dat mag niet en is niet lief.
En ook positieve aandacht geven inderdaad erna.
Maar is lastig hoor.
Was de bijtafdruk zichtbaar bij baby?

Ach wat sneu voor de peuters die sinterklaas te spannend vinden. Maar hij is bijna weg!
En veel plezier met pakjes avond!

Wij gaan vanmiddag/vanavond met schoonouders sibnterklaas vieren en eten. Vind het zo leuk om zoon zn cadeau te geven!
Als peuter baby pijn doet geef ik eerst baby een knuffel tot ze rustig is en daarna krijgt peuter pas aandacht. Ik geef hem aan dat het niet mag. Doet hij het binnen afzienbare tijd weer naar de gang.
Maartje2016 schreef:
04-12-2019 21:17
Is dat die speelmat waar hun nieuwe wijk op staat? Ik ben zo benieuwd hoe ze hem vinden :applause:
Ja die. Ik heb hem zelf ook nog niet gezien, want hij staat bij mijn moeder maar is echt groot :-)

Ik heb wel al punten gescoord voor kerst :yes:. Ik vroeg peuter of hij uitbreidingen wilde voor zijn treinbaan voor kerst, antwoord was nee ik wil een grotere garage. En laat die nou net al in de kast staan want had ik voor 5 euro op de kop getikt via marktplaats :mrgreen:
Wij vieren pakjesavond vanavond lekker rustig met zn 3en. Gaan gourmetten en heb een van de buurmeisjes gevraagd of ze wilde aanbellen als ik haar app en dat de cadeautjes dan voor de deur staan.
Ben benieuwd hoe zoon het gaat vinden :)
Ik vroeg “wat is er gebeurd, waarom huilt naambaby?” En toen ze zei “naambaby heeft pijn in de hand” “heb jij naambaby pijn gedaan?” Ik heb het haar laten voordoen bij mij en toen beet ze in mijn hand. Het hoort allemaal bij het uitproberen, dat weet ik ook wel. Maar elkaar pijn doen is gewoon niet oké bij mij. Ik heb als kind te maken gehad met huiselijk geweld dus misschien reageer ik er daardoor extra op. Tandafdrukken waren niet zichtbaar hoor, maar baby huilde wel erg hard en lang voor haar doen.

Ik heb dochter vandaag afgezet bij de peuterspeelzaal. We moesten eerst de sint opwachten en dat vond ze erg leuk (wel aan mij vastgekleefd). Maar toen ik haar naar het lokaal bracht wilde ze niet omdat sinterklaas zou komen. De juf heeft haar opgetild en toen ben ik maar snel gegaan. We beginnen maar vroeg met de pakjes vandaag, dan is het ook snel weer voorbij.

Due, wat een hoop sinterklaas bij jullie! Die speelmat klinkt leuk! Hier mocht dochter haar schoen zetten bij oma en toen stonden er 8 cadeaus klaar (2pp, ook voor man en mij). Heel lief hoor maar mede door die momenten is het voor dochter gewoon teveel geweest.
Wat heftig dat je daar vroeger mee te maken hebt gehad Fiona, snap dat het dan wel iets anders aankomt.
Dochter doet baby ook wel eens bewust pijn (gelukkig is het inmiddels redelijk sporadisch maar aan het begin heeft baby veel te voortduren gehad). Dochter moet dan direct naar de gang of als we ergens anders zijn zet ik haar in de hoek als time out. Ik troost baby en als dat klaar is ga ik naar dochter. Ik vraag haar waarom ze een time out kreeg en meestal legt ze dan redelijk snel uit wat er gebeurd is. Steeds vaker geeft ze ook aan waarom (hij had een auto welke ik wilde, ik wilde op mama's schoot een boekje lezen maar baby was er, hij zat in de weg, hij maakte mijn autobaan stuk ed zijn meestal de antwoorden die er komen).
Daarna moet ze sorry zeggen en een kus geven op de zere plek.

We vieren zaterdag sinterklaas thuis en dochter heeft er heel veel zin in! Wij vieren het gewoon één keer en alleen met neefje en 1 opa en 1 oma. Ik verwacht dat de kinderen ongeveer 4 cadeaus pp krijgen en de volwassenen 2 stuks. Ze heeft ook al 4x de schoen mogen zetten maar daar zat steeds wat kleins in zoals een paar stickervellen, een stempel en een kleine auto. Wij logeren niet zo vaak dus dat is ook niet voorgekomen terwijl de sint in het land was.
Jeetje Fiona, dan snap ik wel dat het meer binnenkomt en dat je dat wil voorkomen.

Zo dat zijn heel wat cadeautjes, dochter heeft ook 4x haar schoen gezet en kreeg wat kleine dingen zoals sokken van frozen, klein tekenboekje etc.
Zaterdag krijgt ze 6 pakjes. En met kerst een pyama en sloffen denk ik.

Ik zag net een update op de kdv ap en de pieten zijn geweest ze zat bij de pieten op schoot met een pietendiploma. Denk dat ze bekaf is vanavond en lekker slaapt.
Wat een nacht, heb elk uur van de klok gezien omdat zoon steeds weer iets nodig had. Behalve 1 uur, maar dat is goedgekomen omdat ze me daarna samen ook elke minuut tussen 2 en 3 hebben laten meemaken :frusty:
Maartje I feel you. Het slapen van baby blijft een ramp hier. Ik vind het vreselijk en kan het maar lastig accepteren.
Dat klinkt als een klote nacht Maartje. Kan je het vandaag een beetje rustig aan doen?

Wat vervelend dat het slapen van baby een ramp blijft. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Heeft iedereen een fijne pakjesavond gehad?
Wij wel, wij zijn lekker gaan gourmetten. Een van de buurmeisjes heeft daarna bij ons aangebeld. Zoon had alle cadeautjes (incl die van ons) snel uitgepakt haha, en daarna is hij lekker gaan spelen met zijn nieuwe speelgoed en konden vriend en ik nog even eten. Was een geslaagde avond :)
Nu weer over tot de orde van de dag en wij hebben vandaag een rustig dagje.

Gister appte onze vaste oppas dat ze ziek is maar evt vervanging heeft geregeld. Meisje komt vanmiddag even op kennismakings gesprek, hopelijk klikt dat tussen zoon en haar. We hebben morgen avond een eetafspraak staan die al een hele tijd staat.
Maartje en Teckeltje :hug: Die gebroken nachten zijn zo zwaar. Ik kon het ook moeilijk accepteren Teckeltje, maar toen dat me eenmaal lukte gaf dat zoveel rust. Accepteren was echt het enige waardoor ik er niet aan onderdoor ging, de periode waarin ik dacht dat het een fase was, was het zwaarste. Want het was hier geen fase.

Hier ook een zware nacht gehad, zowel peuter als baby waren veel wakker en aan het huilen vannacht. Ik ben om 7.15 nog even bij dochter in bed gekropen totdat de baby wakker werd om 8.00.

Jullie pakjesavond klinkt heerlijk Aardbei-banaan! Hier was het ook geslaagd. Toen we 's middags terugkwamen van de speeltuin stond de zak met cadeautjes in de tuin. Ik ben blij dat we het niet spannender hebben gemaakt, want zelfs dit was eigenlijk al teveel voor dochter. Gelukkig ontdooide ze na een kwartier en we hebben in 2,5 uur tijd heerlijk alles rustig uitgepakt. Cadeautje uitpakken, even spelen en koffiedrinken en weer door. Ik vond het wel een voordeel om zo vroeg te beginnen want dochter heeft overal mee kunnen spelen en ging heerlijk rustig naar bed.
Mijn man en ik hebben 's avonds nog getriviant en Sint gekeken :proud:

Dochter lijkt nog het meest blij met de stapelbekers van de baby :rolling:
Wat gezellig aardbei en Fiona!

Ahh, die gebroken nachten ook.. slaap wordt soms echt onderschat door mensen! Kunnen jullie vandaag een beetje rustig aan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven