Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Deze vind ik ook leuk.

Afbeelding
Avena schreef:
10-12-2019 23:04
Nee, het is het nepperige. Dit is een echt gezicht, met uitstraling. Ik denk overigens dat je net zo'n boom op kunt zetten over wat sexy is. ;-D
Wat sexy is, is voor iedereen anders denk ik.

Maar ik kan zware make-up heel mooi vinden ja, mooier dan een ‘kaal’ gezicht. Smaken verschillen en dat is prima, toch?
Als mensen ervoor kiezen om zich niet op te maken of hun haar grijs te laten worden, dan moeten ze dat verder zelf weten. Ik heb daar geen last van.
Avena schreef:
10-12-2019 23:09
Deze vind ik ook leuk.

Afbeelding
Best mooi maar ook zij zit goed in de make-up hoor.
fashionvictim schreef:
10-12-2019 23:08
Je zit net te ageren tegen neppe gezichten en tegen make up en haarverf en post vervolgens iemand die strak staat van de ingrepen en make up en die waarschijnlijk ook haar haar verft!
Als ze haar haar verft dan vind ik dat het goed gelukt is. En het had van mij inderdaad best allemaal een tikje minder gemogen in het gezicht, maar ik vind dit wel een vrouw die een mooie uitstraling heeft.
Avena schreef:
10-12-2019 23:11
Als ze haar haar verft dan vind ik dat het goed gelukt is. En het had van mij inderdaad best allemaal een tikje minder gemogen in het gezicht, maar ik vind dit wel een vrouw die een mooie uitstraling heeft.
Ah, dus als je grijs bent dan geeft Botox je een mooie uitstraling en als je niet grijs bent dan maakt het je nep, gekunsteld en niet mooi?

Aha. Weer wat geleerd.
Am Yisrael Chai!
Avena schreef:
Deze vind ik ook leuk.

Afbeelding
Zeker, leuke vrouw. Sportief kapsel.
Ik zou er wel op af stappen voor een gesprekje, schat haar heel leuk in.

Maar als ze toevallig een lekker wijf was had ik dat ook prima gevonden :biggrin:
Of deze.

Afbeelding
fashionvictim schreef:
10-12-2019 23:12
Ah, dus als je grijs bent dan geeft Botox je een mooie uitstraling en als je niet grijs bent dan maakt het je nep, gekunsteld en niet mooi?

Aha. Weer wat geleerd.
Van mij hoeft botox sowieso niet, maar dat geplamuur aan die jonge, beeldschone meisjes vind ik echt zonde ja.
Oeh, die vind ik er ziekelijk uitzien, persoonlijk.
Zou een glaasje water en een broodje aanbieden.
Plaatjes plakken lukt me nu niet maar Angela Groothuizen heeft eens foto 's laten plaatsen van haar met en zonder make up.
En dan kun je zien wat make up dan toch doet.
Avena schreef:
Deze vind ik ook leuk.

Afbeelding
Sprankelende vrouw. Ik denk wel dat ze dik in de 50 is. TO is nog een stuk jonger toch?
Sjulia schreef:
10-12-2019 23:16
Een paar kilo erbij mag best inderdaad, maar ik vind dit een vrouw met uitstraling.
Sjulia schreef:
10-12-2019 23:16
Eens. Ongezonde look. Het dunne en pluizige haar bovenop haar hoofd helpt ook niet.
tmaar wijzigde dit bericht op 10-12-2019 23:19
6.78% gewijzigd
Avena schreef:
10-12-2019 23:17
Een paar kilo erbij mag best inderdaad, maar ik vind dit een vrouw met uitstraling.
Echt? Nou, we gaan het niet eens worden, dat weet ik wel. Ik zie juist wel een beetje een dertien in een dozijn type.
Avena schreef:
10-12-2019 23:14
Of deze.

Afbeelding
Nee dit vind ik echt niet mooi.
Tmaar schreef:
10-12-2019 23:17
Sprankelende vrouw. Ik denk wel dat ze dik in de 50 is. TO is nog een stuk jonger toch?
Denk wel iets jonger. Maar inderdaad niet iemand van begin 40.
Ik ben inderdaad "pas" 42 maar toch al grijs.
jongengrijs schreef:
10-12-2019 23:23
Ik ben inderdaad "pas" 42 maar toch al grijs.
Zoals ik al schreef heb ik vriendinnen die in de 20 waren en grijs werden. Zij verven nog steeds. Het lijkt me alleen voor het referentiekader nou juist interessant om grijze (bekende) vrouwen van rond de 40 te plakken. Maar die zijn denk ik wel lastiger te vinden.
Bridget Maasland lijkt op de laatste foto's van haar in Parijs behoorlijk grijs. Die is 45.
Am Yisrael Chai!
Ik zie er in die Facebookgroepen een heleboel voorbij komen, dat is wel fijn. Bekende vrouwen van rond de 40 met grijs haar ken ik ook niet. Wellicht is dat omdat het als Bekende Nederlander nog moeilijker is om te laten zien dat je grijs bent. Heel Nederland heeft immers een mening over je.
jongengrijs schreef:
10-12-2019 23:35
Ik zie er in die Facebookgroepen een heleboel voorbij komen, dat is wel fijn. Bekende vrouwen van rond de 40 met grijs haar ken ik ook niet. Wellicht is dat omdat het als Bekende Nederlander nog moeilijker is om te laten zien dat je grijs bent. Heel Nederland heeft immers een mening over je.
Aaf Brandt Corstius laat nu ook haar grijze haar groeien. Ze heeft er ook over geschreven.

(Wie weet is dit al gezegd hier overigens. Ik heb niet alle ‘je bent een slons als je je grijze haar niet meer verft’ opmerkingen gelezen :P )
Nee niet gezegd, bedankt voor de tip!
fashionvictim schreef:
10-12-2019 23:12

Aha. Weer wat geleerd.
:proud: hier moest ik toch ook wel even smakelijk om lachen.
jongengrijs schreef:
10-12-2019 23:49
Nee niet gezegd, bedankt voor de tip!
https://www.volkskrant.nl/mensen/ineens ... ~b0acde00/
Tmaar schreef:
10-12-2019 23:30
Zoals ik al schreef heb ik vriendinnen die in de 20 waren en grijs werden. Zij verven nog steeds. Het lijkt me alleen voor het referentiekader nou juist interessant om grijze (bekende) vrouwen van rond de 40 te plakken. Maar die zijn denk ik wel lastiger te vinden.
Sarah Harris schoot me ineens te binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven