VT wonen

14-12-2019 18:55 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt iemand dat hier wel eens?
Wat mij toch wel opvalt, is hoe kleurloos de nieuwe inrichting gemaakt wordt. En er zal eens een keer een nieuwe bank NIET grijs zijn.... Ik weet wel dat ik zelf bepaald niet de norm ben (ik ben de personificatie van afwijking) maar kom.... waarom toch iedereen hetzelfde?

Wat vinden jullie?

VT wonen mooi?

Totaal aantal stemmen: 185

ik vind het over het algemeen wel mooi bij VT wonen (27%)
het is allemaal zo'n beetje van hetzelfde (41%)
gruwelijk! (14%)
De ene x mooi, de andere x niet (19%)
Belangrijkste is natuurlijk dat je je gewoon lekker voelt in je huis. Voor de een is dat in een 'strak' en heel gezellig :-) huis met een leren bank met rvs matte pootjes en een curved TV van 2 meter. Voor de ander tussen (ik gooi 'm er even in) spullen met een verhaal. Dat programma Binnenste Buiten is wel leuk, heel divers.
Ik kijk dagelijks Binnenstebuiten en vind het nog steeds wel leuk, maar in het begin toonde ze het interieur van doorsnee huurwoningen met hele aparte inrichtingen en verzamelingen. Op den duur is het ook steeds meer vergapen geworden met kastelen, landhuizen en al dies mee zij en dan vind ik toch jammer.
Ja, steeds van die huizen van hele rijke babyboomers ben ik nu ook wel beu bij binnenstebuiten. Of van die stinkend rijke jonge stellen in Amsterdam.

Ik heb trouwens zelf een metamorfose van binnenstebuiten gehad...heel leuk!
Dat is inderdaad heel leuk Kenau. Ik zal je dan wel gezien hebben. :-D

Die jongen doet het inderdaad wel leuk. Ik vind alleen dat hij een vermogen uitgeeft aan zaken die het soms niet waard zijn.
En wat VT wonen betreft: ik kijk af en toe. Ik heb zelf een hekel aan nieuwbouwhuizen, ik heb het idee dat driekwart dat is, dus dan zap ik eigenlijk altijd meteen weg.

Ik hou van vintage en ouwe meuk, dus die hypermoderne inrichtingen vind ik echt kut met peren. Ik kan zelf leuk spullen uitzoeken maar stylen kan ik voor geen meter, ik heb namelijk geen ruimtelijk inzicht. Dus daarvoor kijk ik soms wel, om ideeën om te doen. Maar dan moeten ze niet met van die afschuwelijke shutters aankomen, of oerlelijke stalen kozijnen of het allerergste: prachtige oude kozijnen zwart of donkergrijs verven. Echt.
Cateautje schreef:
15-12-2019 00:38
Dat is inderdaad heel leuk Kenau. Ik zal je dan wel gezien hebben. :-D

Is ongeveer 1,5 jaar geleden! Wij zijn zelf ook trouwe kijkers..had me toen heel impulsief opgegeven, haha.
DeKenau schreef:
15-12-2019 00:42
Is ongeveer 1,5 jaar geleden! Wij zijn zelf ook trouwe kijkers..had me toen heel impulsief opgegeven, haha.
Je hebt geluk, je valt weg tussen alle anderen die ik heb gezien. ;-D
GroenTuintje schreef:
14-12-2019 22:28
Ik vind het meestal voor de metamorfose mooier, dan erna. Altijd hetzelfde met alleen moderne meubels. Nooit eens een leuk vintage of antiek kastje/ tafeltje of wat dan ook.

Dit ben ik ook heel erg met je eens! Soms zie je een inrichting met wat romantische/vintage/antieke spulletjes en na de metamorfose is dan alles strak en zielloos. Dan is er toch geen rekening gehouden met de smaak van de bewoners?
Idem met kleuren. Soms warme kleuren gebruikt door de bewoners en na de metamorfose alles in koele grijzen en die afschuwelijke mint/petroltinten.
(maar goed, voor mij dus ook geen haar op mijn hoofd die VT-wonen in mijn huis zou toelaten).
GroenTuintje schreef:
15-12-2019 00:16
Ja vond ze vroeger ook leuker en creatiever, de Ariadne. Meer brocante en zelfmaak-tips.

Ik heb nog een stapel Ariadnes op zolder liggen uit de jaren negentig. Hele kleurrijke en gezellige interieurs staan daar in. :)
Ik vind het er altijd beter uitzien dan daarvoor. Je kunt zelf natuurlijk wel wat vintagespulletjes toevoegen en andere persoonlijke meuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Cateautje schreef:
14-12-2019 23:54
Een tijdje terug een prachtige kamer met daarin een prachtige grote witte apothekerskast, die werd weggehaald en ze kregen er drie miezerige hangplankjes voor terug. Toen kon ik het niet stilhouden en heb ik tegen de televisie zitten blèren.

Die aflevering heb ik ook gezien. De kast ging weg met de woorden: " die kan natuurlijk eeeeecht niet meer" :O :'(
Ik houd wel van de stijl van VT wonen. Maar het is wel veelal van hetzelfde.
ohboy schreef:
15-12-2019 00:18
Belangrijkste is natuurlijk dat je je gewoon lekker voelt in je huis. Voor de een is dat in een 'strak' en heel gezellig :-) huis met een leren bank met rvs matte pootjes en een curved TV van 2 meter. Voor de ander tussen (ik gooi 'm er even in) spullen met een verhaal. Dat programma Binnenste Buiten is wel leuk, heel divers.

Wij kijken Binnenstebuiten elke dag. De interieurs vind ik heel gevarieerd. Soms strak en modern, soms heel bijzonder vintage of eigen van de bewoners. Erg leuk om te zien.
Ik kijk wel altijd. Vind het op zich ook niet lelijk geworden, wel veel van hetzelfde inderdaad, en vaak onpraktisch.
Wat me opvalt is dat ze bijna niet met witte muren werken en dat vind ik altijd wel “aangekleed” staan. Ik las trouwens ergens dat al die accessoires weer meegaan.
Ik houd wel van een beetje industrieel haha, maar wij wonen straks in een oud fabriekspand dus dan mag het wel toch :p
Lievejetje schreef:
15-12-2019 07:47
Ik kijk wel altijd. Vind het op zich ook niet lelijk geworden, wel veel van hetzelfde inderdaad, en vaak onpraktisch.
Wat me opvalt is dat ze bijna niet met witte muren werken en dat vind ik altijd wel “aangekleed” staan. Ik las trouwens ergens dat al die accessoires weer meegaan.
Ik houd wel van een beetje industrieel haha, maar wij wonen straks in een oud fabriekspand dus dan mag het wel toch :p
Ik ook en gaaf zeg!
herfstappeltaart schreef:
15-12-2019 07:36
Wij kijken Binnenstebuiten elke dag. De interieurs vind ik heel gevarieerd. Soms strak en modern, soms heel bijzonder vintage of eigen van de bewoners. Erg leuk om te zien.
Ja daar komen wel leuke gevarieerde interieurs voorbij :)
Voor iedereen een groene tuin
herfstappeltaart schreef:
15-12-2019 07:32
Ik heb nog een stapel Ariadnes op zolder liggen uit de jaren negentig. Hele kleurrijke en gezellige interieurs staan daar in. :)
Ook leuk :). Ik ken de Ariadne vooral van de Franse romantische interieurs (jaren 2000)
Cateautje schreef:
15-12-2019 00:25
Ik kijk dagelijks Binnenstebuiten en vind het nog steeds wel leuk, maar in het begin toonde ze het interieur van doorsnee huurwoningen met hele aparte inrichtingen en verzamelingen. Op den duur is het ook steeds meer vergapen geworden met kastelen, landhuizen en al dies mee zij en dan vind ik toch jammer.
Ja vooral vrijdag komen er kasten van huizen voorbij. En grappig, soms zie ik een oude bekende voorbij komen ( oud klasgenoten, oud collega’s die meedoen met hun huis :biggrin: )
GroenTuintje schreef:
15-12-2019 09:17
Ja vooral vrijdag komen er kasten van huizen voorbij. En grappig, soms zie ik een oude bekende voorbij komen ( oud klasgenoten, oud collega’s die meedoen met hun huis :biggrin: )
Ik vind wel dat Binnenstebuiten door een heel leuk team wordt gepresenteerd. Van koks tot tuinman, allemaal even fijne mensen.
Elfje* schreef:
15-12-2019 07:35
Ik houd wel van de stijl van VT wonen. Maar het is wel veelal van hetzelfde.
Klopt, de met leer beklede trap met lampjes onder de treden, weer de staal met glas deur, weer jungle groen met zwart, de hangplant, de cactus, palmboom of pauw (exit flamingo en ananas) het vierkante kleed met een kleinere ronde er half boven op, het wandkleed etc. etc.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
lemoos2 schreef:
14-12-2019 20:56

Idem met die ‘jouw kleding mooi in zicht’ kledingrekken van ‘natuurlijke materialen’ (lees: boomstam aan twee gekleurde touwtjes). Je zal toch ergens die lelijke pyjama’s moeten onderbrengen, de zomerkleding die niet in zwart/grijs/wit/taupe is uitgevoerd...
En vergeet niet dat alle kleding die zo hip in het zicht hangt over een jaar is verkleurd aan 1 kant, de kant waar altijd licht opvalt.

Ook soms zo raar: dan hebben ze een zithoek gemaakt, en de tv in een andere hoek gezet
Wil je tv kijken moet je eerst alle stoelen verzetten of omdraaien. geen hond die dat daarna weer netjes terugzet natuurlijk he?
Nummer*Zoveel schreef:
14-12-2019 19:04
Alles is gesponsord! De raambekleding, de meubels, de stalen deuren, de wanddecoratie... alles!
Toevallig werden wij afgelopen week gebeld door VT Wonen.... 2 minuten promoten voor 3600 euro. Toch maar niet....
loulou39 schreef:
14-12-2019 20:39
Hahahaha hele leuke reactie; moet lachen om ramptoerist 😁
Eerlijk gezegd heb ik dat kleed ook, hoogpolig, en daarom ligt hij zo lekker als je tv kijkt of een boek leest
(O en niet onbelangrijk; kattenongelukjes zijn er ook heel makkelijk uit te halen(lees overgeven 🤢)
Hoogpolig en makkelijk schhon te maken? Vertel mij meer over deze magie!
(Ik wil graag een vloerkleed maar vriend niet ivm de kat...)

En on topic: ik vond het programma altijd wel leuk, en de interieurs soms lelijk en soms mooi, maar inderdaad veel hetzelfde en meer gericht op de gesponsorde producten dan de smaak en woonstijl van de deelnemers.
Ik denk dat ze in eerste instantie blij zijn omdat de kamer er wel ineens uitziet als een samenhangend geheel, maar dat als de tv-ploeg en de asseccoires weg zijn er toch een hoop wordt aangepast. Maar ik denk wel dat als je er echt geen inzicht in hebt of je er samen niet uitkomt, het een goede start kan zijn om samen verder in te vullen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik mag dat soort programma's altijd heel graag kijken. Maar een kleed is hier nu onpraktisch met de hond, een salontafel moet bij mij minstens een laatje hebben en we hebben onlangs alles in dezelfde lijn gekocht, eetkamertafel, kast en salontafel. Shutters staan zeker op de to do list...

Sommige dingen die ze wel eens laten zien zou ik wel willen hebben maar is zo ontzettend duur, ze lieten ooit kunstige dingen zien van gerecycled plastic, ga je naar de site, schrikkuh...met boedha heb ik nooit iets gehad, mijn dochter daarentegen vindt ze weer leuk.
die ik wilde bestaat al...
tyche schreef:
15-12-2019 10:19
Hoogpolig en makkelijk schhon te maken? Vertel mij meer over deze magie!
(Ik wil graag een vloerkleed maar vriend niet ivm de kat...)

Ik heb in mijn keuken een goedkoop buitenkleed gelegd. Is makkelijk schoon te houden en als het toch groezelig wordt, dan is vervangen ook geen ramp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven