Napraattopic deel 122

02-12-2019 08:32 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wie spreekt er nou op de eerste date al af in een sauna? Letterlijk een vleeskeuring.
Omdat jij het niet zou doen moet het wel verzonnen zijn? Mensen doen wel gekkere dingen.
Kerstvrouw schreef:
15-12-2019 08:33
Wie spreekt er nou op de eerste date al af in een sauna? Letterlijk een vleeskeuring.
Ik. Ik heb wel een paar keer in de sauna gedate. Allemaal heel keurig en beschaafd hoor! Geen intimiteiten.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
*waarschuwing: zure post

Waarom kan er nou nooit eens een topic een beetje luchtig blijven.
Topic over goede voornemens.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Omdat een dergelijk topic toch vrij letterlijk vraagt naar zaken die je graag zou willen veranderen en die zijn vaak niet luchtig?
Solomio schreef:
15-12-2019 08:44
*waarschuwing: zure post

Waarom kan er nou nooit eens een topic een beetje luchtig blijven.
Topic over goede voornemens.

Omdat het leven vaak niet luchtig is.
Malinois schreef:
15-12-2019 08:49
Omdat een dergelijk topic toch vrij letterlijk vraagt naar zaken die je graag zou willen veranderen en die zijn vaak niet luchtig?
Goede voornemens gaan wat mij betreft over dingen die je zelf kunt veranderen.

David Dunning
Solomio schreef:
15-12-2019 09:33
Eens wel.
herfstappeltaart schreef:
15-12-2019 09:26
Omdat het leven vaak niet luchtig is.
Daarom moet je er zelf wat luchtigheid in aanbrengen.

David Dunning
Solomio schreef:
Tja, op zich wel. Maar om die vrouw met borstkanker dan uit te sluiten van deelname, gaat een beetje ver, toch? Iedereen mag zich iets voornemen, en ik kan me ook voorstellen dat je in die situatie je aan alles vastgrijpt waar je nog wél controle over hebt, of hoopt te hebben.

Of was dat niet wat je stoorde?
Ik kan uit ervaring vertellen dat het hebben van kanker het grootste gedeelte van je werkgeheugen in beslag neemt. Ook jaren later is het er constant.

Ik sprak toen met iemand die 20 jaar geleden kanker had gehad. Hij vertelde dat er nog geen dag voorbij is gegaan dat hij er niet aan dacht. Ik dacht toen nog dat dat niet waar kon zijn....

Waarmee ik maar wil zeggen dat ik snap op welk punt zij zit. Ze is nog maar net in de achtbaan gezet die nu langzaam omhoog tokkelt. Morgen begint voor haar de eerste afdaling.
Griebus67 schreef:
15-12-2019 09:49
Tja, op zich wel. Maar om die vrouw met borstkanker dan uit te sluiten van deelname, gaat een beetje ver, toch? Iedereen mag zich iets voornemen, en ik kan me ook voorstellen dat je in die situatie je aan alles vastgrijpt waar je nog wél controle over hebt, of hoopt te hebben.

Of was dat niet wat je stoorde?
Ik vind vechten tegen kanker altijd zo’n gekke uitspraak. Maar zal wel aan mij liggen.
Als je luchtige plannen hebt, doe je het gewoon vandaag of morgen. Daar heb je geen 'voornemens voor 2020' voor nodig. Voor dingen die men graag wil, maar lastig vindt, is blijkbaar een officiële afspraak met jezelf nodig. En dat zijn dus meestal geen luchtige dingen.

Ik heb het nooit gedaan. Luchtig of niet. Als ik een plan heb, ga ik er meteen achteraan.
Solomio schreef:
15-12-2019 09:45
Daarom moet je er zelf wat luchtigheid in aanbrengen.

Dat vind ik ook. Maar voor deze poster was dit blijkbaar haar goede voornemen dus ja.
Leuk altijd als de ruimdenkendheid en intelligentie die mensen denken te hebben naar voren komt in namentopics :hihi:
Sudrì schreef:
15-12-2019 09:57
Ik vind vechten tegen kanker altijd zo’n gekke uitspraak. Maar zal wel aan mij liggen.
En dit vooral.

Hoezo goede voornemen? Ze moet die behandeling ondergaan en hopen dat het aanslaat.
Tis dus geen goed voornemen, het is iets dat helaas op je pad komt.

David Dunning
Star² schreef:
15-12-2019 09:58
Leuk altijd als de ruimdenkendheid en intelligentie die mensen denken te hebben naar voren komt in namentopics :hihi:
Ja, daar had ik ook ooit eens een topic over.
Solomio schreef:

Juist, het woord zegt het al.
Star² schreef:
15-12-2019 09:58
Als ik daar al eens lees ben ik altijd redelijk verbijsterd over wat mensen allemaal voor associaties hebben met namen en dat ze dat ook allemaal gewoon opschrijven.
Ik heb die associaties soms ook, maar daarom blijf ik weg uit die topics.

David Dunning
Ouders kiezen namen omdat ze iets willen uitstralen. Maar het kind is wat het is. Twintig Irissen heb ik lesgegeven. Ze waren allemaal anders.
Sudrì schreef:
15-12-2019 09:57
Nee, dat ligt niet aan jou. Ik vind het ook een idiote uitspraak.

Tegen kanker valt an sich niet te vechten. Behandelingen onderga je en verder moet je zo goed mogelijk voor je lijf en geest zien te zorgen....
Solomio schreef:
15-12-2019 10:06
En dit vooral.

Hoezo goede voornemen? Ze moet die behandeling ondergaan en hopen dat het aanslaat.
Eens. Het is naïef, past mooi binnen de maakbaarheidsgedachte. Ze weet zelf vast beter, maar voor nu is het een fijn idee dat ze zelf invloed heeft op de afloop.

Misschien noemde ze haar kanker ook wel omdat ze de goede voornemens van anderen naïef vindt? Ik kan me goed voorstellen dat je wat 'nuance' wil aanbrengen als je zoiets meemaakt en leest dat anderen 2020 tot een succes willen maken door gevarieerder te gaan koken.
Misschien wou ze het gewoon even kwijt en was dat topic een goede aanleiding om het te spuien.
I like being a mess. It's who I am.
Solomio schreef:
15-12-2019 10:06
En dit vooral.

Er zijn ook mensen die bij de diagnose kanker meteen het bijltje erbij neergooien, althans, zo iemand kende ik. Het kan dus best een voornemen zijn om er vol goede moed voor te gaan.
Such fun!1
AllyMcBeal schreef:
15-12-2019 10:23
Misschien wou ze het gewoon even kwijt en was dat topic een goede aanleiding om het te spuien.
Dat denk ik eigenlijk ook. Prima en begrijpelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven