Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Fiona, dan meldt hij zich 2e kerstdag ook maar ziek hoor! Wat jammer dat er zoveel zieken zijn met kerst! (rozetje heeft nog geen tekenen, - ik klop af-

Vanavond gaan we bij oma eten en kerstvieren.
Morgen zijn we samen thuis en wordt het een buffetje van lekkere hapjes, een fleece-onesie en slechte TV, 2e kerstdag met een vriendin uitwaaien en lunchen en bij een andere vriendin gourmetten savonds. 3e kerstdag komen er vrienden langs om spelletjes te spelen en restjes op te eten :)

Alvast een zo fijn mogelijke kerst gewenst allemaal! En mocht alles in het water vallen: het is ook maar gewoon een woensdag en een donderdag
Envelop wat goed van peuter zeg! Heeft ze ook goed geslapen zonder speen? Ik ging gisteravond speen weghalen toen peuter sliep. Maar in z'n slaap gilde hij nee niet doen en deed hem direct weer in... Ik wacht nog even met die speen. Baby is al genoeg ellende.

Ben bij de ha geweest, niks aan de oren te zien. Waarschijnlijk rs virus. Niks aan te doen dus, wel helemaal kut.

Hier is ook 't hele gezin ziek zwak en misselijk. Ik ben zelf inmiddels ook al een week ah hoesten en snotteren. Nu zit m'n nek ook vast. Baby heeft gespookt vannacht, man heeft daar op een matras gelegen. Ik heb zelf om 12u maar weer codeïne genomen om te kunnen slapen. Ik had enorm zin in de kerst maar de zin is behoorlijk weg. Ben chagrijnig en MOE. Morgen de hele dag bij schoonouders, ga de kids mooi uitbesteden. En zelf ook twee uurtjes liggen denk ik. Ze bekijken het maar even. Tweede kerstdag zouden we brunchen bij m'n ouders maar m'n moeder heeft griep en netelroos dus die slaan we over.
Quest, helemaal eens KLAAR MET DE WINTER!!!!! overigens (net als jij) ook even helemaal klaar met moeder zijn.
Zeker doen teckeltje! (en iedereen die bekaf is en TOCH zn hele gezin in een auto sleurt om op kerstvisite te gaan!)
Kopje thee drinken, kinderen doorgeven en zelf even gaan liggen, je hebt iedereen om je heen die waarschijnlijk altijd zegt 'als ik iets voor je kan doen!?' nou nu, je kan me nu even laten liggen en bij komen dan doe ik straks wel weer gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ja ergens vind ik dat ook Rosing, maar aan de andere kant is hij zelfstandige en kost het enorm veel geld als hij niet gaat werken. Jullie kerstplannen klinken heerlijk!

Teckeltje, ik ben echt een grote fan van de winter maar dat ziek zijn de hele tijd ben ik ook echt zat. Sterkte met de baby (en jezelf), hopelijk hebben jullie evengoed een leuke kerst.

Wij gaan straks naar mijn schoonouders, die wonen gelukkig op loopafstand. Ik denk dat ik maar eerder met de baby naar huis ga, want die trekt het niet om lang wakker te blijven denk ik, en slaapt nergens anders. Mijn man is inmiddels uit bed en heeft (nog) geen koorts, dus duimen maar!
fiona2018 wijzigde dit bericht op 24-12-2019 10:19
0.15% gewijzigd
Oh wat klinken jouw plannen heerlijk rosings. Geniet ervan, komt vast goed met Rozetje.

Fiona, jij ook veel plezier. Fijn dat het op loop afstand is! En als je dan toch naar huis gaat met baby, ga je zelf ook maar even liggen ;)

Ik ga nu sneeuw pop cakejes bakken met peuter want oma is morgen jarig.
Nou Fiona dat hoop ik ook voor je, je hebt al een heftig weekje achter de rug en dan nu zou je eindelijkeen beetje bij kunnen komen wordt je man ziek.
Maar goed als wij moeders ziek wijn draait ook alles gewoon door, dus geef hem maar extra pcm en dan kan hij gewoon door 😊
Fiona en lekke rgewoon doen wat uitkomt voor jou. Laat man en peuter maar daar en lekke rop tijd naar huis.

Rosings wat klinken je plannen heerlijk zeg. Afkloppen dat rozetje niet ziek zordt en dan heerlijk genieten.

Teckel ik heb echt met je te doen zeg, wat een ellende. Ik heb hetzelfde gevoel op dit moment, vind prima dat ik nu gewoon aan het werk ben.
Ik kijk alleen naar vanmiddag uit dat ik mijn ouders weer zie na 4 maanden . de Rest hoeft voor mij niet, allemaal zo hectisch nu met de kids en dan zeker als ze ziek en dwars zijn.
Morgen bij schoonouders gourmetten, wat betekent dat ik 1 stukje vlees en 1 boon eet en voor de rest heen en weer vlieg tussen 2 kinderen , lekker handig ook weer, doe maar gewoon een bord prak.
Teckel ik zou die speen ook maar even laten doen, je zoon is nu net zindelijk en baby rommelt , die speen komt nog wel.
De speen is gister helemaal mislukt, groot drama en dikke tranen van spijt. Ze ging het nog even zonder proberen nadat ze bij man heeft geknuffeld op de bank en toen ze zelf riep"lukt echt niet" heeft ze weer een speen gekregen. In de tussentijd was ik al naar de stad gefietst voor een cadeau dus die ligt nu klaar voor wanneer het wel lukt.

Ik vind het helemaal prima, vind het al knap dat de wil vanuit haar zelf er is en we zien wel wanneer ze er echt aan toe is.

Wij zijn nu onderweg naar mijn ouders blijven daar slapen (best een stukje rijden), morgen naar schoonouders en daar blijven slapen en dan tweede kerstdag middags weer naar huis.
Beterschap voor alle zieken!
Ah wat jammer Envelop, maar evengoed heel knap dat ze het uit zichzelf wilde proberen! Het komt vanzelf wel als ze eraan toe is.

Quest, nou toen ik ziek was heeft mijn man de boel goed draaiende gehouden, ondanks zijn lange nachtdiensten en oppas geregeld voor de tijd dat hij er niet was. Ik heb echt een volle dag op bed kunnen liggen daardoor. Voorlopig staat hij er nog en gaan we lekker kerst vieren straks.

Oei, gourmetten met twee kleine kinderen lijkt me ook niets. Ik maak me vooral zorgen om de baby, die redt het nog niet om zo lang wakker te zijn maar slaapt ook niet als ze niet thuis is. Misschien probeer ik de draagdoek maar weer eens. Peuter vermaakt zich wel en er zijn geen andere kleine(re) kinderen dus die kan ik goed loslaten.

Teckeltje, veel plezier met bakken!
Ach jammer envelop. Maar je bent nu wel voorbereid op de volgende keer.

En ik heb het ook al vaker geprobeerd, zonder succes. En nu ineens wel. Dus ze moeten er echt aan toe zijn ofzo.

Wij hebben morgen bij schoonfamilie luxe diner. Wel spannend met peuter en baby, hoe dat nu gaat. Peuter gaat het wel goed doen, wordt wel laat helaas. En hij doet de laatste dagen geen middagdutje meer dus hoop dat hij niet te moe is.

2ekerstdag gourmetten, maar bij ons thuis. Dus als peuter klaar is met eten, kan hij lekker spelen en baby kan gewoon aan tafel/box/bed wat vertrouwd is. En een gewillige oma om hem vast te houden. Dus daar maak ik me niet zo zorgen over.

Ach rs is wel heel naar teckel. Vervelend dat jij ook meedoet.

Ondanks dat wij niet ziek zijn, vind ik de winter ook niet leuk. Al vind ik het meer herfst met de temperaturen en regen. Een goeie winter kan ook best gezellig zijn, maar vind hier niets aan.
Ahh wat een hoop zoeken!!

Hier zijn we er net uit, ik slaap nog wel heel slecht dus lig even op bed terwijl man met dochter beneden is.

Wij gaan morgen naar familie, daar gaan we eten en is iedereen van beide kanten. Ik hoef alleen lekkers voor bij de koffie mee te nemen. 2e kerstdag hebben we geen plannen en vrijdag gaan we twee nachten naar Duitsland.
Ah wat veel zieken! Beterschap en hopelijk niet al te stressige feestdagen, maar ook dagen waarop jullie zelf wat bij kunnen komen!

Wij hebben het dit jaar makkelijk, eerste kerstdag naar mijn ouders (waar dochter kind aan huis is en die dan ook alle zorg rondom haar overnemen ;)), daar blijven we slapen ook. Dan 2e kerstdag bij schoonzus en haar gezin en die kookt alles zelf, heeft geen gangen uitbesteed oid. :)

@ speen: wij waren vanochtend naar de tandarts, dochter is net 2 dus mocht nu ook zelf. Tandarts gaf aan dat ze al een enorme overbeet had, en dat terwijl ze de speen alleen heeft bij het inslapen en af en toe een moe momentje overdag.. Ze zei dat ze normaal adviseert met 3 jaar echt te stoppen, maar bij dochter toch wel 2,5 als maximum, als dat lukt, komt alles wel weer goed qua gebit.

Schrok er best wel van, dus hebben direct maar geprobeerd om de speen weg te doen. We gingen zwemmen en op de terugweg vroeg ze er wel om, maar naar uitleg dat haar tandjes dan zo naar voren gingen en ze het vast wel zonder kon, viel ze zonder al te veel gemopper in slaap. Thuis werd ze wakker en ging ik haar wel nog even naar bed brengen, vroeg ze weer om de speen, maar na nogmaals wat uitleg, ging ze het proberen en ze is lekker in slaap gevallen. :)

Ik vind het heel erg bruut van onszelf dat we er zo abrupt zonder aankondiging of beloning in het vooruitzicht mee gestopt zijn, maar ja, we moeten toch maar even doorzetten nu denk ik..

@ Envelop: wat vervelend dat baby waarschijnlijk ook een allergie heeft zeg..
@ lasvegas: jeetje dat dat dan al zo erg is. Doen ze bij jullie al controles vanaf 2 jaar? Peuter is nog niet geweest. Ik moet zelf in januari weer, denk dat ik haar dan meeneem, dan kan ze zien wat er gebeurt. Misschien dat de tandarts dan wel even in haar mond kijkt als ze bij me op schoot zit ofzo.

Hier knapt het nog niet erg op. Het ene moment is ze heel levendig en eet ze drie crackers op, het andere moment wil ze alleen maar bij ons zitten/hangen en huilt ze. Heb dr net weer een zetpil voor de nacht/avond gegeven. Vind het zo sneu. Als het morgenochtend ook zo is moeten we de plannen maar afzeggen.
Ja, vanaf 2 mogen ze mee! Ze heeft iets bepaalds opgemeten voor die overbeet, dat mocht 5 zijn en was 9 en dat was dus huge. ;)
Verder gecheckt op cariës -dat had ze gelukkig niet-, gevoeld naar de laatste set kiezen -stonden op doorkomen- en even tanden gepoetst met een tandenborstel van daar die ze ook heeft meegekregen.

Maar goed, ik kan toch echt zeggen dat dochter écht niet zo verknocht was aan haar speen, want ze ging net weer easy slapen zonder. Vroeg er 2x om, maar accepteerde het prima toen ik zei dat ze toch zonder ging proberen?

Naja, hoop dat de tandarts over een half jaar verschil zal zien. ;)

Hopelijk knapt je dochter op!
Hoe gaat het met alle zieken?
Heeft iedereen een fijne kerst avond gehad?

Wij hadden familie van vriend over de vloer, met zn allen gegourmet en gezellig getafeld.
Zoon heeft een ontstoken oogje, super fijn. Een oog is flink dicht en een hoop pus, blegh. Nu maar heel goed schoonhouden en hopen dat het snel over is.
Wij hebben vandaag een rustig dagje, willen dadelijk even naar het bos voor een wandeling en de rest van de dag lekker met zn 3en.
Wat is jullie planning?
Ah wat sneu Aardbei-Banaan.

Onze kerstavond was geslaagd. Ik ben wel maar twee uurtjes gebleven i.v.m. de baby maar het was evengoed heel gezellig en peuter heeft het ook erg leuk gehad. Ze lag er anderhalf uur later in dan normaal maar werd keurig op de normale tijd weer wakker. Nu aan het Duplo-en onder de kerstboom.

Vandaag gaan we naar mijn ouders en die wonen iets verder dus ik denk dat ik daar maar een rondje ga wandelen met de baby zodat ze kan slapen, hopelijk blijft het droog. Neefje/nichtje komen ook en peuter vindt dat altijd heel erg leuk, dus ze heeft er zin in.

Las-Vegas, wat goed dat het zo makkelijk ging met de speen!
Ah aardbei, ik hoop dat het snel over is!

Klinkt gezellig Fiona en aardbei!

Gisteren was een rustig dagje, de laatste dingen gekocht en gezellig met z’n drieën gegeten. Vandaag naar familie, wij hoeven alleen maar iets lekkers voor bij de koffie mee te nemen en verder kunnen we aanschuiven. Straks lekker brunchen en cadeautjes uitpakken. Dochter krijgt een Pieter konijn pyama en een frozen kleurboek.

Morgen hebben we niks gepland, wel lekker eten natuurlijk en misschien even uitwaaien op het strand.

Fijne dagen iedereen!
Kerstavond was hier zoals verwacht en waren blij dat we na 2 uur naar huis konden omdat peuter naar bed moest. We doen nu rustig aan en dan vanavond lang diner in restaurant. Welk speelgoed nemen jullie mee voor de kinderen op zo'n moment?

Morgen is gezinsdag en we gaan kneuterig naar paar woonwinkels :lol: en misschien wel lunch bij burger King. Avondeten iets van biefstuk voor ons en gebakken aardappelen voor peuter. Verder zien we wel.
Wij zweren bij tablet en telefoon op momenten dat ze langer stil moeten zitten in bijv een restaurant. En dan met kidstube erop.
Fijne dagen allemaal
obelix84 schreef:
25-12-2019 14:27
Wij zweren bij tablet en telefoon op momenten dat ze langer stil moeten zitten in bijv een restaurant. En dan met kidstube erop.
Fijne dagen allemaal
Ja dat werkt bij peuter wel, baby daarentegen 😅
Nou vier dagen achtereen peuter ergens laten slapen is niet slim

Dat ik daar vantevoren niet aan heb gedacht he?

Iedereen; hele fijne dagen en bedant voor de steun en adviezen in 2019.
Vandaag uiteindelijk wel naar de familie gegaan onder het mom als het niet wil zijn we met 10 minuten weer thuis. Uiteindelijk na het dessert weggegaan en de avond afgesloten op de huisartsenpost. Lieve meisje heeft een dubbele oorontsteking, dus is nu aan de antibiotica. Het was niet meer te houden, de pijn kwam steeds sneller weer terug, dus wilde niet meer wachten.

Morgen en vrijdag werken. Hopen dat we het weekend wat leuker door kunnen brengen dan de afgelopen dagen.
Ahh nee wat ontzettend sneu lavendel! En zo pijnlijk!

Ah Wester, aldoende leert men!

Wij hebben het erg gezellig gehad, voordat we weggingen hebben we dochter haar pyjama aangedaan en konden we haar thuis zo in bedje leggen.

Beloningskaart voor plassen gaat als een trein, ze heeft vanavond 2x bij opa en oma op de grote wc geplast 👍. Nu het poepen nog.
Wat sneu lavendel! Hopelijk slaat de AB snel aan, beterschap.

Wij waren kerstavond zoon zijn fijnste speen kwijt (hij heeft er altijd 2 in bed liggen waar er 1 overduidelijk favoriet is). Ik zei tegen zoon dat we 'm niet konden vinden. Zoon zei meteen dat de speen toen vast naar de babies was. De nacht goed doorgekomen met 1 speen en vannacht weer! Over een tijdje ook die andere speen eruit :)
Wij hadden kerst al afgelopen zondag, lukte anders niet om iedereen samen te krijgen. Gisteren dus gewoon met het gezin. We hebben de bakplaat gepakt was gezellig.

Baby heeft sinds dinsdag een loopoor (hij was bij mijn ouders toen dat gebeurd) heeft veel gehuild gisteren en eergisteren. Wilde ook niet slapen. Vanmorgen lijkt het gelukkig weer beter te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven