Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

dinsdag 24 december 2019 om 12:39
Precies wat ze wilde horen.

dinsdag 24 december 2019 om 13:08
Je bent waarschijnlijk gewoon opgelicht.Tessaa schreef: ↑21-12-2019 23:44Een niet-gierig bericht van mijzelf:
Maanden geleden een jonge maar rijke Amerikaan op sleeptouw genomen in mijn stad om hem o.a. een concert te laten zien. Mijn vriend had echter in eerste instantie een andere club doorgegeven, dus we stonden verkeerd en moesten nog een hele route lopen naar die volgende plek, waar ze dus geen pin hebben in de club. Dus wij gehaast naar een pinautomaat, alleen werden die Amerikaanse kaarten niet geaccepteerd. En die van mij ook niet, maar ik had nog wel wat cash. Mijn cash ging op aan de entreekaartjes, Amerikaan had niks. In de club kwam ik vrienden tegen die me zonder problemen een paar tientjes konden gegeven en dan tikkie zouden doen.Uiteindelijk heeft die Amerikaan die de rijkste was van ons allemaal niks betaald. Hij wilde wel, maar het ging niet. Later bood hij me aan om geld over te maken via een of ander systeem waar ik nooit van gehoord had. Hij heeft een heerlijke avond gehad en is geen grote drinker, dus ik ben zo gul geweest om te zeggen dat het oké was zo. Maar het was wel een grappige rolomkering dat hij die avond 100% blut was, terwijl dat in zijn echte leven totaal niet het geval is.
Op Schiphol loopt al jaren een man rond die keurig strak in het pak zit, maar altijd toeristen aanspreekt met het verhaal dat ie helaas net beroofd/ zijn bagage is kwijtgeraakt en of ie 50 euro kan lenen voor een treinkaartje dat ie echt op zijn erewoord terug zal betalen... Die man leeft al jaren van het geld dat ie zo “ verdient”. Omdat ie er zo netjes uitzoekt geloven ze dat ie een rijke zakenman is met pech, in plaats van een dakloze oplichter.
dinsdag 24 december 2019 om 13:41
Zoals ik het lees kent Tessaaa de Amerikaan gewoon.forumfossiel schreef: ↑24-12-2019 13:08Je bent waarschijnlijk gewoon opgelicht.
Op Schiphol loopt al jaren een man rond die keurig strak in het pak zit, maar altijd toeristen aanspreekt met het verhaal dat ie helaas net beroofd/ zijn bagage is kwijtgeraakt en of ie 50 euro kan lenen voor een treinkaartje dat ie echt op zijn erewoord terug zal betalen... Die man leeft al jaren van het geld dat ie zo “ verdient”. Omdat ie er zo netjes uitzoekt geloven ze dat ie een rijke zakenman is met pech, in plaats van een dakloze oplichter.
dinsdag 24 december 2019 om 21:11
Dat leidt ik hier uit af: “ach, het leven is al duur met 2 kids en wij hebben niets te klagen, we hoeven er geen boterham minder om te eten.” (Hun zijn modaal). Ook later zegt ze nog een keer dat zij het zelf financieel goed hebben.Zijdehoentje schreef: ↑24-12-2019 09:09Maar wie zegt dat de vrienden waarmee Doubletree en man afspreken het minder breed hebben? Daar gaat het nou toch niet om?
Ik vind het vreemd dat die vrienden niet zelf een keer zeggen 'goh, jullie hebben al zo vaak getrakteerd / meer betaald (gezien aantal personen), nu betalen we voor jullie'. Ik vind het ook vreemd dat de vrienden hun kinderen blijven meenemen terwijl al is geopperd om eens zonder kinderen af te spreken. Ik vind Doubletree dus niet gierig.

woensdag 25 december 2019 om 01:27
Hun zijn Zij hebben een modaal inkomen betekent toch gewoon dat dat stel met die kinderen een prima inkomen hebben.
woensdag 25 december 2019 om 09:32
Dat was wat Doubletree's man aangaf. Ik kan me voorstellen dat het leven met 2 kinderen duur is, alleen: als je met een modaal inkomen en 2 kinderen je geen 4 a 5 etentjes met Doubletree en man kan veroorloven, is het dan wel verstandig om uit eten te blijven gaan? Ergens in een van de reacties van Doubletree las ik dat ze wel eens geopperd hebben om alleen met het andere stel uit eten te gaan (dus zonder kinderen), maar daar werd door het andere stel niet echt op gereageerd. Ook zet het andere stel niet door om de kosten evenredig te betalen of bijvoorbeeld te zeggen 'en nou betalen wij een keer' ('Die vrienden zeggen altijd 1 keer ‘hoeft niet hoor’ maar m’n man zegt dan dat het geen probleem is en zij sputteren nou ook niet bepaald tegen.'). Dat komt op mij over alsof ze er min of meer vanuit gaan dat Doubletree en man iedere keer weer de helft van de kosten op zich blijven nemen.
In this mad house we must all survive
woensdag 25 december 2019 om 17:56
Ik copy-paste hè, en over de spelling was al eerder gesproken.PoesinBoots schreef: ↑25-12-2019 01:27Hun zijn Zij hebben een modaal inkomen betekent toch gewoon dat dat stel met die kinderen een prima inkomen hebben.
Ik vind modaal nou niet echt een vetpot, zeker niet met twee pubers. Maar goed, ik geef alleen maar aan dat ik er geen moeite mee zou hebben. Verder hang ik er geen oordeel aan.
woensdag 25 december 2019 om 18:29
Een beetje wel. Vriend heeft meer geld dan ik. Ik vind dan ook dat ik er niets over kan zeggen als hij weer een gitaar of versterker of watdanook koopt. Zijn pakkie an.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑22-12-2019 12:01Werkt dat zo dan? Als hij meer verdiend dat hij er meer over te zeggen heeft hoe het uitgegeven word? Lekker dan. Zo ga je toch niet met elkaar om als stel?
Een huishouden met twee is, vind ik, ongeveer naar ratio en daarbij moet je alletwee een vrij besteedbaar bedrag hebben.
En ja daar mag die man, zonder commentaar van zijn vrouw, iemand van trakteren.

woensdag 25 december 2019 om 18:40
Ik hoop dat de "overbrugging" ook zo slim is geweest de vriendschap dood te laten bloeden.
Ik zou beter weten dan mijn huis te laten gebruiken als wachtkamer.

woensdag 25 december 2019 om 18:45
O jeetje, ik wist niet dat er nog zoveel reacties op mijn etentje waren gekomen, had dit topic niet meer geopend.
Nou, voor de duidelijkheid; m’n man en ik verdienen allebei niet slecht, hij wel meer dan mij. We hebben 1 gezamenlijke rekening, alles gaat dus op en van de grote berg.
Dat andere stel zit rond modaal denk ik. (Ik kan natuurlijk niet in hun portemonnee kijken) Maar met 2 tieners zullen ze uiteraard minder te besteden hebben. Niet dat ik dat als mijn probleem zie, dat weet je als je aan kinderen begint.
Vaak gaat het trouwens zo: de rekening komt en dan zeggen zij bijvoorbeeld “ja, wij zijn met meer dus dan maar door 3 delen?” Dan zegt m’n man “we delen wel door 2 hoor, het was toch gezellig!” Maar dan zeggen hun dus verder ook niks!
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon eens zeg dat we door 3 delen want ik ben m’n eigen irritatie ook beu. Ben dan wel benieuwd hoe ze reageren (ze zullen niets zeggen maar een blik / uitdrukking zegt soms meer) En als m’n man daarna kwaad is heeft hij pech!

Nou, voor de duidelijkheid; m’n man en ik verdienen allebei niet slecht, hij wel meer dan mij. We hebben 1 gezamenlijke rekening, alles gaat dus op en van de grote berg.
Dat andere stel zit rond modaal denk ik. (Ik kan natuurlijk niet in hun portemonnee kijken) Maar met 2 tieners zullen ze uiteraard minder te besteden hebben. Niet dat ik dat als mijn probleem zie, dat weet je als je aan kinderen begint.
Vaak gaat het trouwens zo: de rekening komt en dan zeggen zij bijvoorbeeld “ja, wij zijn met meer dus dan maar door 3 delen?” Dan zegt m’n man “we delen wel door 2 hoor, het was toch gezellig!” Maar dan zeggen hun dus verder ook niks!
Ik denk dat ik de volgende keer gewoon eens zeg dat we door 3 delen want ik ben m’n eigen irritatie ook beu. Ben dan wel benieuwd hoe ze reageren (ze zullen niets zeggen maar een blik / uitdrukking zegt soms meer) En als m’n man daarna kwaad is heeft hij pech!
woensdag 25 december 2019 om 19:14

woensdag 25 december 2019 om 19:23
We betalen niet het hele etentje Fiorah, we delen door 2 terwijl wij met 2 zijn en hun met 4 (en ook nog eens belachelijk veel drinken) Ik wil gewoon dat het door 3 gedeeld wordt en 2/3 voor hun. Ik ben het namelijk beu dat het iedere keer zo gaat, 1 keer ga je mij niet over horen hoor of stel je voor je weet dat het andere stel krap bij kas zit en nooit uit eten gaat. Dan betaal ik met liefde de gehele rekening maar ik word het nu beu dat het iedere keer zo gaat.
woensdag 25 december 2019 om 19:30
kun je niet een keer jullie deel betalen en aan hen de rest van de rekening laten geven? valt ze misschien ook hun drinkrgedrag op naast hun pubers die ook genoeg kosten. Zou het dan wel vooraf met man overleggen, om te laten zien dat het niet vanzelfsprekend is/hoop dat pubers thuisblijven voortaan/noem een goede reden. Zodat man wel met zn neus dezelfde kant opstaat, ruzie om zoiets achteraf is zonde toch?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...

woensdag 25 december 2019 om 19:45
Ik zeg toch verder ook niet dat jij raar Nederlands schrijft?!
(Alhoewel copy-paste dan gewoon kopiëren-plakken is)
Modaal is een goed inkomen.

donderdag 26 december 2019 om 13:30
Het modaal inkomen 2019 volgens het CPB is € 36.000. Bruto.PoesinBoots schreef: ↑25-12-2019 19:45Ik zeg toch verder ook niet dat jij raar Nederlands schrijft?!
(Alhoewel copy-paste dan gewoon kopiëren-plakken is)
Modaal is een goed inkomen.
Wij hebben meer. Maar hebben geen geld voor vakanties elk jaar of meerdere keren per jaar uit eten met gezin/vrienden.
Maar goed, wij doen dat dus ook niet en ik zou zeker niet willen dat een ander dat elke keer voor mij betaald.
Hoe lief die ander dat blijft aan bieden. Want dat is het wel, maar ik kan dat niet terug doen en dus zouden we dat gewoon niet doen. Kom dan gewoon eten bij ons ofzo.
zaterdag 28 december 2019 om 18:09
Het zal met de feestdagen te maken hebben, maar ik kom de laatste paar dagen zulk raar gedrag van mensen tegen in de supermarkt... Vandaag kreeg ik bij het uitzoeken van trostomaten de “gratis tip” om de tomaten los te plukken in plaats van ze met tros en al te wegen. Want zo werd het gewicht minder en kon ik geld uitsparen.
Wauw. Het is dat ze niet los verkocht worden, maar anders had ik op deze manier aan het eind van 2020 inderdaad een bijna gratis cherrytomaatje kunnen verdienen.

Wauw. Het is dat ze niet los verkocht worden, maar anders had ik op deze manier aan het eind van 2020 inderdaad een bijna gratis cherrytomaatje kunnen verdienen.
Ya no puede caminar

zaterdag 28 december 2019 om 18:16
Zo stond ik ooit in de nineties als kaasmeisje bij Neerlands grootste grutter te werken. En hoeveel mensen wel niet vroegen om de kaaskorst eraf te snijden vóór het wegen... En dan nog beledigd zijn als je dat weigerde. Of als ik weigerde de code van de reclamekaas in te voeren i.p.v. de Old Amsterdam die je net voor hen had afgesneden. “En waarom niet meisje?” Nou mevrouw, dat heet diefstal.La_Cucaracha schreef: ↑28-12-2019 18:09Het zal met de feestdagen te maken hebben, maar ik kom de laatste paar dagen zulk raar gedrag van mensen tegen in de supermarkt... Vandaag kreeg ik bij het uitzoeken van trostomaten de “gratis tip” om de tomaten los te plukken in plaats van ze met tros en al te wegen. Want zo werd het gewicht minder en kon ik geld uitsparen.
![]()
Ging zich ook echt beklagen bij de manager dat ik haar voor ‘dief’ had uitgemaakt

zaterdag 28 december 2019 om 18:19
Waarom denk je dat ze groenten tegenwoordig wegen bij de kassa in de supermarkt?
Caissière vertelde me eens hoe vaak ze wel niet gedonder had met mensen die zogenaamd 100 gram boontjes hadden en het daarna bijvulden tot 500 gram of de appels uit de aanbieding intypten op de weegschaal in plaats van de duurdere appels die ze kochten....
Caissière vertelde me eens hoe vaak ze wel niet gedonder had met mensen die zogenaamd 100 gram boontjes hadden en het daarna bijvulden tot 500 gram of de appels uit de aanbieding intypten op de weegschaal in plaats van de duurdere appels die ze kochten....
zaterdag 28 december 2019 om 18:43
Daarom zijn duurdere appels tegenwoordig ook vaak alleen als schaaltje van 4 te koop. Los werd er zogenaamd geen dure appel verkocht, maar was de bak wel elke keer leegNaatje2000 schreef: ↑28-12-2019 18:19Waarom denk je dat ze groenten tegenwoordig wegen bij de kassa in de supermarkt?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
zaterdag 28 december 2019 om 18:56
Volgende keer schilmesje mee, tijdens de gratis koffie schil je even je aardappels voor je ze weegtLa_Cucaracha schreef: ↑28-12-2019 18:09Het zal met de feestdagen te maken hebben, maar ik kom de laatste paar dagen zulk raar gedrag van mensen tegen in de supermarkt... Vandaag kreeg ik bij het uitzoeken van trostomaten de “gratis tip” om de tomaten los te plukken in plaats van ze met tros en al te wegen. Want zo werd het gewicht minder en kon ik geld uitsparen.
![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 28 december 2019 om 19:14
Ja erg hè, net als de bosjes van vijf bananen nu aan elkaar getapet zitten, viel me ook al op.schorpioentje28 schreef: ↑28-12-2019 18:43Daarom zijn duurdere appels tegenwoordig ook vaak alleen als schaaltje van 4 te koop. Los werd er zogenaamd geen dure appel verkocht, maar was de bak wel elke keer leeg![]()
zaterdag 28 december 2019 om 19:18
En dan zeg je erbij dat het is om eenzame mensen bij elkaar te krijgen (allemaal met hun eigen schilmes) en je krijgt nog subsidie ook, want eenzaamheid bestrijden is hot tegenwoordig
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert