Schelden/roepen op straat
zondag 29 december 2019 om 19:06
Een anonieme poll, en als je wilt ben ik ook benieuwd naar de toelichting. Wie van jullie roept wel eens, zonder echte aanleiding, naar mensen op straat ‘hé dikzak’, ‘lelijke oude heks’, ‘wat ben jij lelijk’, etc? En waarom doe je dat?
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:09
5.53% gewijzigd
zondag 29 december 2019 om 20:00
Dat ligt er aan waarom ik op straat loop. Als ik gewoon op mijn gemak wat aan het rondslenteren ben, dan kijk ik wel rond. Als ik haast heb om ergens te komen, dan ben ik vaak alleen bezig met waar ik heen moet en wat ik daar ga doen. Het laatste komt vaker voor dan het eerste.
zondag 29 december 2019 om 20:00
En jij hebt alleen maar aardige hokjes?Nummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 19:53Dat doet iedereen denk ik wel, en ik zelf ook. Maar we gebruiken wel verschillende hokjes, want dan best wel weer interessant is.![]()
zondag 29 december 2019 om 20:02
waarom zou je dat in vredesnaam doen? ik doe dat niet want zelf zou ik ook niet zo behandeld willen worden, alleen als ze vies naar mij staren staar ik dubbel zo kwaad terug.
Ik heb wel een hekel aan staarders... kinderen kan je nog snappen, maar dat mensen dat doen, dat je denkt, ik ben niet minder knapper dan diegene die voor mij staat maar dan staren ze wel naar mij, kan mss wel mijn gezichtuitsdrukking liggen! ik kan van nature kwaad kijken!
maar gewoon iemand uitschelden om uit te schelden, alstemblieft he zeg, waar zijn uw manieren.
als ze iets verkeerd zeggen tegen mij uiteraard laat ik mij dan ooik niet doen! maar dat heb ik nog niet voor gehad zomaar op straat!
Ik heb wel een hekel aan staarders... kinderen kan je nog snappen, maar dat mensen dat doen, dat je denkt, ik ben niet minder knapper dan diegene die voor mij staat maar dan staren ze wel naar mij, kan mss wel mijn gezichtuitsdrukking liggen! ik kan van nature kwaad kijken!
maar gewoon iemand uitschelden om uit te schelden, alstemblieft he zeg, waar zijn uw manieren.
als ze iets verkeerd zeggen tegen mij uiteraard laat ik mij dan ooik niet doen! maar dat heb ik nog niet voor gehad zomaar op straat!
zondag 29 december 2019 om 20:04
Nooit. Mensen die ongevraagd hun negatieve mening over een ander ventileren zijn niet goed bij hun hoofd. Andersom wil ik het trouwens meestal wel heel graag; dan zie ik iemand met zo’n bijzonder mooi kledingstuk of kapsel bijvoorbeeld, en dan vind ik het leuk om iemand een oprecht compliment te geven. Omdat mij dat zelf ook regelmatig gebeurt met mijn kledingstijl, en ik daar zelf altijd heel blij van word.
Niet-positieve opmerkingen over mijn kleding kreeg ik vroeger ook (kk gothic, vieze gothic, lelijke gothic etc.). Vreemd genoeg nu helemaal nooit meer, terwijl ik er nog net zo “gothic” uitzie als een aantal jaar geleden. Misschien straal ik nu meer zelfvertrouwen uit dan vroeger... Of ik heb me ervoor afgesloten
Niet-positieve opmerkingen over mijn kleding kreeg ik vroeger ook (kk gothic, vieze gothic, lelijke gothic etc.). Vreemd genoeg nu helemaal nooit meer, terwijl ik er nog net zo “gothic” uitzie als een aantal jaar geleden. Misschien straal ik nu meer zelfvertrouwen uit dan vroeger... Of ik heb me ervoor afgesloten
Ya no puede caminar
zondag 29 december 2019 om 20:05
Rondkijken doe ik ook wel, maar dan merk ik eerder een mooie jas op of een paar toffe laarzen dan de personen zelf.Nummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 20:00Dat ligt er aan waarom ik op straat loop. Als ik gewoon op mijn gemak wat aan het rondslenteren ben, dan kijk ik wel rond. Als ik haast heb om ergens te komen, dan ben ik vaak alleen bezig met waar ik heen moet en wat ik daar ga doen. Het laatste komt vaker voor dan het eerste.
zondag 29 december 2019 om 20:08
zondag 29 december 2019 om 20:08
zondag 29 december 2019 om 20:09
kweet niet, dat is gewoon zo...kwaad mss niet maar wel vrij serieus...dat ze dan denken mss wat heeft die voor! kan ook!
bitchy face zeggen ze daartegen maar dat is gewoon mijn manier van kijken mss dat ze daarom ook niks durven zeggen tegen mij
zondag 29 december 2019 om 20:09
Ik heb iemand die zijn auto in zijn achteruit zette zonder te kijken, terwijl ik achter hem stond uitgescholden voor 'stomme idioot' nadat hij van mijn motorkap een accordeon had gemaakt, maar verder nooit. En al helemaal niet zomaar. Wel door anderen zomaar uitgescholden, maar vooral toen ik in de leeftijd 14-20 was door leeftijdgenoten.
zondag 29 december 2019 om 20:10
nee, heb ik ook niet.Nummer*Zoveel schreef: ↑29-12-2019 20:08Ja, dat valt me idd ook wel op. Maar niet de omvang of het uiterlijk van de persoon waar de jas of tas aan hangt.
zondag 29 december 2019 om 20:11
Ik vind het wel een leuke vraag want iedereen wordt weleens nageroepen lijkt. Nu ik ouder ben lijk ik wat onzichtbaarder maar er was een tijd dat ik meerdere keren per dag positieve of negatieve opmerkingen kreeg van onbekenden.
Naroepen was meer sexistisch maar soms ook vals 'kijk zo'n arrogante trut, en ze is nog lelijk ook' van andere vrouwen.
Ben een keer (dat was erg grappig) met mijn zus na het uitgaan op het leidseplein uitgemaakt voor junks, die mannen waren er echt boos om ook, om ons denkbeeldige junkenleven.
'ga werken' riepen ze.
Hadden we ons ook nog extra leuk opgedoft dachten we.
Oh en ik heb ook een keer bij de huishoudbeurs een hele verhandeling over mijn fictieve leven als alleenstaande bijstandsmoeder aangehoord van een groep vrouwen die dachten dat ik toch geen Nederlands sprak.
Die gingen me ook uitschelden voor 'profiteur', zaten helemaal in hun eigen verhaal.
(dit alles vanwege mijn huidskleur en mijn vrolijk gekleurde kinderwagen waar nooit een man mee zou lopen vonden ze).
Dus tja als niemand dat doet, wie doet dat dan?
Naroepen was meer sexistisch maar soms ook vals 'kijk zo'n arrogante trut, en ze is nog lelijk ook' van andere vrouwen.
Ben een keer (dat was erg grappig) met mijn zus na het uitgaan op het leidseplein uitgemaakt voor junks, die mannen waren er echt boos om ook, om ons denkbeeldige junkenleven.
'ga werken' riepen ze.
Hadden we ons ook nog extra leuk opgedoft dachten we.
Oh en ik heb ook een keer bij de huishoudbeurs een hele verhandeling over mijn fictieve leven als alleenstaande bijstandsmoeder aangehoord van een groep vrouwen die dachten dat ik toch geen Nederlands sprak.
Die gingen me ook uitschelden voor 'profiteur', zaten helemaal in hun eigen verhaal.
(dit alles vanwege mijn huidskleur en mijn vrolijk gekleurde kinderwagen waar nooit een man mee zou lopen vonden ze).
Dus tja als niemand dat doet, wie doet dat dan?
zondag 29 december 2019 om 20:13
Sommige mensen kijken gewoon kwaad of chagrijnig als hun gezicht in ruste is. Resting bitch face. Doe je niks aan. Heb het van mijn moeder en mijn zussen ook. Mijn jongste zusje heeft een tijdje geprobeerd dat weg te glimlachen, dat zag er echt heel bizar uit, alsof er heel de dag iemand een foto van haar maakte
zondag 29 december 2019 om 20:21
idd kreeg ook de raad van mijn moeder omdat ik zo kwaad kan kijken dan mensen staren maar als je wat meer glimlacht dat ze dan niet kijken, maar probeert dat eens uren vol te houden dag janCHL schreef: ↑29-12-2019 20:13Sommige mensen kijken gewoon kwaad of chagrijnig als hun gezicht in ruste is. Resting bitch face. Doe je niks aan. Heb het van mijn moeder en mijn zussen ook. Mijn jongste zusje heeft een tijdje geprobeerd dat weg te glimlachen, dat zag er echt heel bizar uit, alsof er heel de dag iemand een foto van haar maakte![]()
zondag 29 december 2019 om 20:27
Toen ik jonger was maakte ik het regelmatig mee. Zowel positief als negatief en altijd door pubers of jong volwassenen die je aandacht wilden trekken.
En ik ben ooit op straat door een willekeurige voorbijganger - die ik passeerde op de stoep - eens keihard tegen mijn arm gestompt. Dat sloeg echt nergens op, maar die man was duidelijk niet helemaal goed bij zijn hoofd.
zondag 29 december 2019 om 20:27
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 29 december 2019 om 20:34
Ik ben een keer voor kuthoer uitgemaakt door de bestuurder van een busje met open raam, waarna alle inzittenden er hartelijk om moesten lachen.
Ik was er wel echt de hele dag nog een beetje van slag van, omdat het inderdaad uit het niks kwam (had ik nou nog iets gedaan wat iemand had kunnen frustreren, dan had ik het minder erg gevonden).
Op de middelbare school werd ik wel vaker uitgelachen/er werd iets negatiefs naar me geroepen om mijn kledingstijl, wat ik ook best vervelend vond omdat het ook zo zonder echte aanleiding is. Maar ook dat was altijd duidelijk om hun vriendjes te imponeren.
Heb dat soort gedrag altijd het toppunt van zieligheid gevonden en zou het dus ook nooit doen.
Ik was er wel echt de hele dag nog een beetje van slag van, omdat het inderdaad uit het niks kwam (had ik nou nog iets gedaan wat iemand had kunnen frustreren, dan had ik het minder erg gevonden).
Op de middelbare school werd ik wel vaker uitgelachen/er werd iets negatiefs naar me geroepen om mijn kledingstijl, wat ik ook best vervelend vond omdat het ook zo zonder echte aanleiding is. Maar ook dat was altijd duidelijk om hun vriendjes te imponeren.
Heb dat soort gedrag altijd het toppunt van zieligheid gevonden en zou het dus ook nooit doen.
zondag 29 december 2019 om 20:48
Nee joh, valt reuze mee.