Schelden/roepen op straat

29-12-2019 19:06 114 berichten
Een anonieme poll, en als je wilt ben ik ook benieuwd naar de toelichting. Wie van jullie roept wel eens, zonder echte aanleiding, naar mensen op straat ‘hé dikzak’, ‘lelijke oude heks’, ‘wat ben jij lelijk’, etc? En waarom doe je dat?

Ik roep/scheld wel eens naar vreemden.

Totaal aantal stemmen: 202

Ja (3%)
Nooit (93%)
Wel eens gedaan (4%)
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:09
5.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nooit, het overkwam me te vaak namelijk. Zomaar uit het niets door van die opgeschoten puberjochies voor lelijke heks uitgemaakt worden en zo. Onbegrijpelijk. Nu ik ouder ben, gebeurt het minder, gelukkig.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Het is me de laatste 20 jaar misschien 3 keer overkomen dat iemand op straat iets out of the blue naar me riep. En er valt best iets te bekritiseren als je je daarmee bezig zou houden. Dus ik vind een percentage van (nu) 93% van mensen die dat nooit doen eigenlijk wel heel aannemelijk. De anderen doen het vast ook niet bij elke gelegenheid die ze daarvoor krijgen, ik neem aan dat je zelf ook in een bepaalde bui moet zijn of zo.
PS: ik zie er misschien ook wel een beetje zo uit dat je zou kunnen denken dat een verkeerde opmerking je tandjes zou kunnen kosten.
.
anoniem_63bd6d1a17016 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 15:25
Reden: Te persoonlijk
99.59% gewijzigd
Ik vind dat echt iets voor pubers in groepjes, niet voor volwassenen.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Oh ja, vorige week op de markt nog. Ik werd door een dame ádemloos aangestaard, die daarna haar vriendin aanstootte en al fluisterend naar me wees... Ik heb haar met opgetrokken wenkbrauwen aangekeken. Maar misschien dacht ze dat ik een beroemd iemand was of een fotomodel of zo? *gnuif*. Zó onbeschoft.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
herfstappeltaart schreef:
29-12-2019 19:09
:rofl: .Waarom zou je dat in vredesnaam doen?
Vind ik ook wat belachelijk zeg.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ja. Ik scheld mensen uit op straat. Voortdurend Heb dus ook op ja gedrukt. (Lekker een dwars geluid tussen al dis sociaal wenselijke antwoorden)
Karl_Marx schreef:
29-12-2019 19:28
Ja dat vind ik een hele goede vraag... Stel dat ik ergens loop en ik zie bv iemand die morbide obesitas heeft oid die bv ook nog eens lelijk kijkt ofzo; tja dan denk ik gelijk 'jeetje wat een dikke lelijke heks' Ik weet ook niet waar dat vandaan komt, goeie. Uiterlijk is denk ik het eerste wat je ziet? En ja, ik ben niet zo heilig als de meeste op dit forum, ik heb direct een oordeel bij iedereen zijn/haar uiterlijk
Goed zo. Eerlijk ten minste
Marnamai schreef:
29-12-2019 19:23

Ik zal het wel eens hebben gedaan, alleen herinner ik me het niet meer.

Verrassend.
Waterman26 schreef:
29-12-2019 21:21
Ja. Ik scheld mensen uit op straat. Voortdurend Heb dus ook op ja gedrukt. (Lekker een dwars geluid tussen al dis sociaal wenselijke antwoorden)
Nou ja, zonder reden iemand uitschelden is echt heel gek. Heeft niets met sociaal wenselijk antwoorden te maken, veel mensen doen dat gewoon niet.
Ik dacht echt dat je een grapje maakte in de OP maar het was een serieuze vraag!

Nooit natuurlijk, en mensen die dat wel doen die zijn echt getikt.
Am Yisrael Chai!
Sudrì schreef:
29-12-2019 21:26
Nou ja, zonder reden iemand uitschelden is echt heel gek. Heeft niets met sociaal wenselijk antwoorden te maken, veel mensen doen dat gewoon niet.
Het is bijna net zo gek als koste wat kost tegen de stroom in willen zwemmen, alleen maar om even lekker dwars te liggen, terwijl je de puberleeftijd al voorbij bent.
Waterman26 schreef:

Hoezo weet jij dat het sociaal wenselijke antwoorden zijn?

Ik vind het nogal een bizarre vraag en ik ben zelf ook nog nooit zomaar uitgescholden op straat. Ik kan ook niet bedenken waarom ik zoiets ooit zelf zou doen.
Dwars doen om het dwars doen is nogal mal.
fashionvictim schreef:
29-12-2019 21:29
Ik dacht echt dat je een grapje maakte in de OP maar het was een serieuze vraag!

Nooit natuurlijk, en mensen die dat wel doen die zijn echt getikt.
Maar het gebeurt wel, dus ik ben ook heel benieuwd waarom diegenen dat doen.

Het is mij twee keer gebeurd, staat echt in mijn geheugen gegrift. De ene keer zat ik op de fiets en riep een jongen "dikzak!". Andere keer liep ik over het strand en zei een jongen keihard: "zooooo, dat noem ik nou dik!"
Ik was bij beide keren een onzekere tiener, dus dat heeft er snoeihard ingehakt. Ik was niet eens heel dik, licht overgewicht, maar dat heeft er dus voor gezorgd dat ik rotsvast overtuigd was dat ik echt een mega vetklep was. Dat heeft me nog veel dikker gemaakt (ik kan alles wel eten, wat maakt het uit, ik ben toch een lelijk varken).
Ik heb zelf nog nooit wat geroepen, heel soms denk ik wel eens wat. Meer in de categorie: jeetje, hij/zij is wel echt héél dik, die zou hulp moeten zoeken. Of: ocharme, als ik zo'n slecht gebit had, zou ik er denk ik wel wat aan laten doen.
De keren dat je zomaar uit werd gescholden zullen ze nooit alleen zijn geweest. Het is dus puur om indruk te maken op de ander(en) die bij hen zijn.
Grappig of stoer gevonden willen worden.
Kan je toch zelf ook wel bedenken.
Niq schreef:
29-12-2019 22:20
De keren dat je zomaar uit werd gescholden zullen ze nooit alleen zijn geweest. Het is dus puur om indruk te maken op de ander(en) die bij hen zijn.
Grappig of stoer gevonden willen worden.
Kan je toch zelf ook wel bedenken.
Die keer op de fiets was die jongen dus wel alleen.
Never mind.
Nou het had mij een leuke tour geleken, Cateautje :biggrin:
Niq schreef:
29-12-2019 22:42
Nou het had mij een leuke tour geleken, Cateautje :biggrin:
Ik heb het in verband met eventuele lange tenen, zowel aan de klantkant als aan de modkant maar verwijderd.

Maar goed, we hebben er destijds erg om moeten lachen.
Waterman26 schreef:
29-12-2019 21:23
Goed zo. Eerlijk ten minste

Er werd toch niet gevraagd wat je zoal denkt? Er werd gevraagd of je mensen uitscheldt.
Waterman26 schreef:

En als dit echt zo zou zijn ben je niet helemaal in orde.
Niet verrassend dat bijna iedereen zegt het niet te doen. Die roepers zijn waarschijnlijk degenen die ook lege bierblikjes zonder schroom op straat gooien, of hondenpoep niet opruimen.
Ik kom niet verder dan 'Ja joh, ga maar lekker over de vluchtstrook, met je pooier BMW.'

Maar om iemand echt persoonlijk, zonder enige aanleiding en hoorbaar te beledigen.. nee, dat gaat me te ver.

Op mijn beurt word ik tijdens het uitoefenen van mijn bijbaantje als evenementenbeveiliger met zeer grote regelmaat uitgemaakt voor teef, kankerhoer, kutwijf, zeug, en mag ik allerlei hele gezellige ziektes krijgen. Meestal is dat omdat ik een bezoeker aanspreek op roken in een tent, of omdat ik ingrijp als er stoelen of picknicktafels gesloopt worden. Kortom, omdat ik gewoon mijn werk doe. Gelukkig heb ik een dikke huid… en een hele grote groep fijne collega's die ik kan oproepen voor versterking indien nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven