Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

zaterdag 28 december 2019 om 19:20
zaterdag 28 december 2019 om 19:25
maandag 30 december 2019 om 11:04
Ik koop altijd Granny Smith. In sommige winkels zijn die idd alleen nog per schaal te koop.schorpioentje28 schreef: ↑28-12-2019 18:43Daarom zijn duurdere appels tegenwoordig ook vaak alleen als schaaltje van 4 te koop. Los werd er zogenaamd geen dure appel verkocht, maar was de bak wel elke keer leeg![]()
Zielig zeg, zulk gedrag.

maandag 30 december 2019 om 11:27
Inderdaad, als producten bij de kassa gewogen worden verwacht ik wel dat ze de producten kennen
geneet van 't laeve
maandag 30 december 2019 om 11:32
Ik ken bloemkool niet anders dan per stuk verkochtAnAppleADay schreef: ↑30-12-2019 10:08Volgens mij is dat ook de reden dat ze nu bloemkolen per stuk ipv gewicht verkopen.
Anders haalt iedereen het groen er af.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 30 december 2019 om 11:33
Vind ik niet. Ik ga ook altijd naar de balie als mijn bonus niet wordt herkend, ook als dat minder dan een euro is.
Ten eerste: ik zou het misschien niet hebben gekocht als het duurder was en ten tweede (en belangrijker) is het voor hun ook handig om te weten dat iets niet goed in het systeem staat of verwarring brengt voor de cassieres. Misschien gebeurt het vaker en moeten ze investeren in een betere fruitopleiding

maandag 30 december 2019 om 12:32
Ik let er wel altijd op of ze wel het goede aanslaan. Ik kocht laatst zoete aardappel en dat werd bij de kassa aangeslagen als gember. Duur grapje

maandag 30 december 2019 om 12:58
maandag 30 december 2019 om 13:00
Gierig is als je iets doet ten nadele van een ander. Dit is gewoon willen betalen waar je recht op hebt. Heeft toch niks met gierigheid te maken?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
maandag 30 december 2019 om 14:04
Nee hoor, ik ga ook terug als ze de 35 procent sticker niet aanslaan bijvoorbeeld. Het gaat niet per se om de hoogte van het bedrag maar om het feit dat je teveel betaalt.
maandag 30 december 2019 om 14:11
Ik laat mijn groente het liefst onverpakt, dan scannen ze het bij de kassa en stop ik het zo in mijn tas. Scheelt toch plastic (dus gierig maar voor het milieu he). Laatst bij de kassa: jongen van de kassa weegt en scant appels, weegt en scant grapefruit, gooit het stukje gember in de vuilnisbak, pakt de prei... Ik zei: wat doe jij nou? Hij zei: ik dacht dat het afval was.
Wat eten we vanavond?

maandag 30 december 2019 om 15:58
makreel schreef: ↑30-12-2019 14:11Ik laat mijn groente het liefst onverpakt, dan scannen ze het bij de kassa en stop ik het zo in mijn tas. Scheelt toch plastic (dus gierig maar voor het milieu he). Laatst bij de kassa: jongen van de kassa weegt en scant appels, weegt en scant grapefruit, gooit het stukje gember in de vuilnisbak, pakt de prei... Ik zei: wat doe jij nou? Hij zei: ik dacht dat het afval was.

maandag 30 december 2019 om 17:01
Oh dat vind ik wel grappig.makreel schreef: ↑30-12-2019 14:11Ik laat mijn groente het liefst onverpakt, dan scannen ze het bij de kassa en stop ik het zo in mijn tas. Scheelt toch plastic (dus gierig maar voor het milieu he). Laatst bij de kassa: jongen van de kassa weegt en scant appels, weegt en scant grapefruit, gooit het stukje gember in de vuilnisbak, pakt de prei... Ik zei: wat doe jij nou? Hij zei: ik dacht dat het afval was.
maandag 30 december 2019 om 19:16
Nog een over het splitten vd rekening. Ging gisteren uit eten met 4 vrienden/kennissen. Ik moest helaas eerder weg, afspraak, dus geen tijd meer voor een nagerecht.
We hadden allen hetzelfde hoofdgerecht genomen en ieder 1 drankje. Was dus makkelijk uit te rekenen dat ik 20 euro kwijt was. Had 20 euro, plus 2 euro voor fooi bijv, neer kunnen leggen toen ik wegging, maar dat heb ik niet gedaan. Ik zei: stuur maar een tikkie.
Toen ik wegging hadden de 4 anderen allen een groot nagerecht genomen en een koffie of thee (toen ze dat bestelden was ik er nog). Wellicht daarna nog een drankje, dat weet ik niet.
Later kreeg ik een tikkie voor 30 euro.
Duidelijk dus dat de rekening door 5 gedeeld is. Aan de ene kant snap ik dat, is makkelijk. Aan de andere kant zou het ook netjes zijn dat iemand dan zegt: tulp was eerder weg, heeft maar voor 20 euro gegeten. Dus 20 euro van de rekening halen, rest door 4en delen.
Ik ga er zeker niet moeilijk over doen, was gezellig en lekker. Maar toen ik het tikkie kreeg dacht ik wel even: huh, 30 euro? Dat was een duur hoofdgerecht. Dus wilde bijna appen: klopt dat wel?
Maar niet gedaan, ik kan het prima betalen dus ga niet moeilijk doen. Maar denk dat ik er zelf wel even over na zou denken als iemand minder genuttigd heeft, zeker nu het zo makkelijk uit te rekenen was omdat iedereen zelfde drankje en hoofdgerecht had.
We hadden allen hetzelfde hoofdgerecht genomen en ieder 1 drankje. Was dus makkelijk uit te rekenen dat ik 20 euro kwijt was. Had 20 euro, plus 2 euro voor fooi bijv, neer kunnen leggen toen ik wegging, maar dat heb ik niet gedaan. Ik zei: stuur maar een tikkie.
Toen ik wegging hadden de 4 anderen allen een groot nagerecht genomen en een koffie of thee (toen ze dat bestelden was ik er nog). Wellicht daarna nog een drankje, dat weet ik niet.
Duidelijk dus dat de rekening door 5 gedeeld is. Aan de ene kant snap ik dat, is makkelijk. Aan de andere kant zou het ook netjes zijn dat iemand dan zegt: tulp was eerder weg, heeft maar voor 20 euro gegeten. Dus 20 euro van de rekening halen, rest door 4en delen.
Ik ga er zeker niet moeilijk over doen, was gezellig en lekker. Maar toen ik het tikkie kreeg dacht ik wel even: huh, 30 euro? Dat was een duur hoofdgerecht. Dus wilde bijna appen: klopt dat wel?
Maar niet gedaan, ik kan het prima betalen dus ga niet moeilijk doen. Maar denk dat ik er zelf wel even over na zou denken als iemand minder genuttigd heeft, zeker nu het zo makkelijk uit te rekenen was omdat iedereen zelfde drankje en hoofdgerecht had.

maandag 30 december 2019 om 19:50
Ik zou er wel een app aanwagen. Dit is niet gierig van jou,maar van hun!tulpje21 schreef: ↑30-12-2019 19:16Nog een over het splitten vd rekening. Ging gisteren uit eten met 4 vrienden/kennissen. Ik moest helaas eerder weg, afspraak, dus geen tijd meer voor een nagerecht.
maandag 30 december 2019 om 20:31
Ja ik ook. Of gewoon zelf 20€ + fooi overmaken.gizzmo-returns schreef: ↑30-12-2019 19:50Ik zou er wel een app aanwagen. Dit is niet gierig van jou,maar van hun!
maandag 30 december 2019 om 21:11
Nee ik ga er niks mee doen, vind het oprecht niet erg. Maar het verbaasde me wel een beetje dus vroeg me af of dit normaal is of dat het toch beetje apart/niet zo netjes is. Wellicht komt het ooit nog ter sprake maar ga er nu niet meer over appen. Heb het gisterenavond betaald.
Achteraf had ik misschien inderdaad iets kunnen zeggen van: oh, 30 euro? Mn hoofdgerecht en drankje was 20 euro toch? Klopt het wel?
Maar heb het nu betaald dus wil er nu niet meer op terug komen. Maar dan weet ik nu dat mijn gevoel dat het toch niet helemaal klopt wel terecht is.
Aan de andere kant snap ik ook best wel dat ze gewoon even makkelijk deden, door 5 delen en klaar. Is heus geen opzet/onwil denk ik. Ik eet vaker met ze en dan splitten we ook. Maar nu had ik wel duidelijk wat minder gegeten natuurlijk.
Achteraf had ik misschien inderdaad iets kunnen zeggen van: oh, 30 euro? Mn hoofdgerecht en drankje was 20 euro toch? Klopt het wel?
Maar heb het nu betaald dus wil er nu niet meer op terug komen. Maar dan weet ik nu dat mijn gevoel dat het toch niet helemaal klopt wel terecht is.
Aan de andere kant snap ik ook best wel dat ze gewoon even makkelijk deden, door 5 delen en klaar. Is heus geen opzet/onwil denk ik. Ik eet vaker met ze en dan splitten we ook. Maar nu had ik wel duidelijk wat minder gegeten natuurlijk.

maandag 30 december 2019 om 21:21
Ik zou precies als jij er niks van zeggen. Gewoon betalen omdat je het kan betalen.tulpje21 schreef: ↑30-12-2019 21:11Nee ik ga er niks mee doen, vind het oprecht niet erg. Maar het verbaasde me wel een beetje dus vroeg me af of dit normaal is of dat het toch beetje apart/niet zo netjes is. Wellicht komt het ooit nog ter sprake maar ga er nu niet meer over appen. Heb het gisterenavond betaald.
Maar eigenlijk vind ik het niet te begrijpen, dat er niet één van de vier even kon bedenken dat jij eerder weg was en minder zou moeten betalen. Ik zou me er aan ergeren, en dan weer over naar de orde van de dag..

maandag 30 december 2019 om 21:39
Ja maar dat vind ik wel lastig om te doen. Ik zie ze best regelmatig en wil echt geen woorden/ruzie over een tientje.
Ik was er ook niet bij natuurlijk toen de rekening kwam. Kan ook best zijn dat 1 iemand zei: ik betaal de rekening wel even en stuur jullie vanavond een tikkie. Dus dan is er maar 1 iemand 'schuldig'. De rest heeft de rekening misschien helemaal niet gezien. Maar kan ook zijn dat er over gesproken is: rekening gewoon delen door 5? Dan is het raar inderdaad dat niemand bedenkt dat dat niet helemaal eerlijk is.