Mijn man is vreemdgegaan met onze vriendin

31-12-2019 01:09 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-01-2020 22:42
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.60% gewijzigd
Zij wilde dit ook heel graag omdat ze zich heel schuldig voelt. Dit had nooit mogen gebeuren.
Ze vond het maar al te lekker. En nu nadat ze het lekkere liefdeshapje heeft verschalkt heeft ze spijt? Ja, dat is niet zo moeilijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou ook niet meteen mijn huwelijk opgeven.. de vriendschap met die vrouw 'wel'.
Dat je niet zomaar je huwelijk opgeeft kan ik nog inkomen..maar die vriendschap, is geen vriendschap.
Is dit nu het geheimpje van jullie drietjes??
Waar is de partner van die vrouw in dit verhaal?
Ik zou eerst eens bij jezelf blijven en onderzoeken of je je echt goed blijft voelen bij de beslissing w.b je huwelijk.
Dat hoop ik echt voor je hoor.
Maar je gaat nu denk ik echt véél te snel.
Je weet het net 1 week!! Ik voorspel dat je nog door een achtbaan van emoties zult gaan inclusief woede. Ben je niet ook ontzettend boos op die 2? Ik denk niet dat je nu al zo rationeel zeker kunt weten wat je precies wilt en volgend mij komt deze aparte wens er ook uit voort, verandert dan straks misschien wel weer.
Sorry maar niemand wil toch vrienden blijven met iemand die je zo belazerd heeft lijkt mij?!
Voor je man/huwelijk incl kids willen doorgaan dat snap ik, en dat lijkt me al moeilijk zat.
justagirly wijzigde dit bericht op 31-12-2019 08:38
2.03% gewijzigd
Wel of niet bevriend blijven, die vraag komt pas veel en veel later.

Eerst zorgen dat jij en je man weer op 1 lijn komen. Dit kost tijd, bloed, zweet en tranen.

Is het mogelijk om samen weer vol vertrouwen verder te gaan? Ja. Maar het vertrouwen moet weer groeien. Beide moet je realiseren waarom dit is gebeurd, en wat jullie er beide van kunnen leren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
TO is afgehaakt zie ik, verrassend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Samen ja, daar kun je haar bij missen als kiespijn. Jullie hebben i.m.o alle tijd en aandacht, rust, voor jullie zelf nodig.
retrostar schreef:
31-12-2019 08:27
Ze vond het maar al te lekker. En nu nadat ze het lekkere liefdeshapje heeft verschalkt heeft ze spijt? Ja, dat is niet zo moeilijk.
Ze vonden het ‘beiden’ maar al te lekker en lustten er wel pap van met elkaar (aangezien en zgn. ‘Iets’ in hun relatie met de eigen partner ‘minder’ was geworden door de jaren heen). Tja totdat de echtgenote erachter kwam, en totdat zij er daardoor niet meer onderuit kwamen om toch maar toe te geven..en uiteindelijk te beweren dat er opeens o zoon ontzettende spijt en schuldgevoel was. Toneelspel. Dat zijn heel goede remedies om geen gezichtsverlies te lijden en om je huwelijk met je man te redden, die overal buiten wordt gelaten en dus ook nog eens dubbel zo afschuwelijk behandeld wordt doordat hij niet mag weten hoe zijn vrouw daadwerkelijk in elkaar zit, en hierin dus géén keus heeft, zoals TO dit wel (heel bewust en vooral naïef) heeft..
anoniem_6643168982c66 wijzigde dit bericht op 31-12-2019 08:44
1.66% gewijzigd
Hij hield niet genoeg van jou, en zij voelde zich niet genoeg bevriend met jou, om jou dat verraad, die vernedering, dat verdriet te besparen; zo moet je het zien. Was zij echt jouw vriendin geweest, dus op dezelfde manier zoals jij je haar vriendin voelt, dan had ze dat niet gedaan.

Dat jij dat voor jezelf wil verdoezelen en verzachten heeft te maken met het feit dat jij je dat niet wil realiseren omdat het nog teveel is en jij je te eenzaam zou gaan voelen, maar later zal dit terugkomen.
En dan gaan jullie gezellig oude-jongens -krentenbrood-toneelstuk- avondjes doorbrengen, met die van-niks-wetende echtgenoot van haar?
Niet doen hoor.
God, die arme man.
retrostar schreef:
31-12-2019 08:43
Hij hield niet genoeg van jou, en zij voelde zich niet genoeg bevriend met jou, om jou dat verraad, die vernedering, dat verdriet te besparen; zo moet je het zien. Was zij echt jouw vriendin geweest, dus op dezelfde manier zoals jij je haar vriendin voelt, dan had ze dat niet gedaan.

Dat jij dat voor jezelf wil verdoezelen en verzachten heeft te maken met het feit dat jij je dat niet wil realiseren omdat het nog teveel is en jij je te eenzaam zou gaan voelen, maar later zal dit terugkomen.
Absoluut.
Fijn hoor dat je ogen geopend zijn over je voortkabbelende relatie. Indirect geeft je man jou de schuld voor het vreemdgaan. Waarom ging hij naar die 'goeie' vriendin in plaats van een goed gesprek met jou?
Waarom is die vriendschap zo belangrijk dat die moet blijven bestaan?
Denk nou eerst eens aan jezelf en aan je relatie en houdt haar ver uit de buurt en zorg dat je man het zelfde doet.
Goed verhaal niet zo kort.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nouschi schreef:
31-12-2019 08:39
Ja, ben echt zeer verbaasd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En hoe denkt de man van het andere stel hierover?
Of hebben jullie die er buiten gehouden? Ik lees dat jullie een gesprek met z’n drieën ipv met ze vieren hebben gehad.
hoezoos schreef:
31-12-2019 08:43
Ze vonden het ‘beiden’ maar al te lekker en lustten er wel pap van met elkaar (aangezien en zgn. ‘Iets’ in hun relatie met de eigen partner ‘minder’ was geworden door de jaren heen). Tja totdat de echtgenote erachter kwam, en totdat zij er daardoor niet meer onderuit kwamen om toch maar toe te geven..en uiteindelijk te beweren dat er opeens o zoon ontzettende spijt en schuldgevoel was. Toneelspel. Dat zijn heel goede remedies om geen gezichtsverlies te lijden en om je huwelijk met je man te redden, die overal buiten wordt gelaten en dus ook nog eens dubbel zo afschuwelijk behandeld wordt doordat hij niet mag weten hoe zijn vrouw daadwerkelijk in elkaar zit, en hierin dus géén keus heeft, zoals TO dit wel (heel bewust en vooral naïef) heeft..
Ben idd benieuwd of haar man ervan weet.
Je kan wel beslissen dat je de vriendschap wil behouden, maar vrienden ben je door je als vrienden te gedragen, niet omdat je het afspreekt. Het is denk ik realistischer tgen elkaar te zeggen: laten we kijken of we vrienden kunnen blijven, de tijd zal het leren.

En het is toch niet zo dt jullie dit hebben afgepsroken omdat haar partner het niet weet en geen lont mag ruiken? Dat is niet echt een motivatie voor en vriendschap.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Dat je dit na een week al zo rationeel kan zien vind ik erg knap van je TO :hug: Wacht nog maar heel even met echte beslissingen maken, soms komt de woede en verdriet toch later opzetten
Bovendien TO, je man heeft een heel duidelijke, heel bewuste keuze gemaakt om naar een ander te gaan. Nóg bewuster kan niet, in dit geval. Hij heeft hiermee bewezen dat hij jouw bewust pijn doet en onvoldoende respect voor jou voelt. Jij wilt proberen het ‘vertrouwen’ in hem te herstellen. Maar zijn disrespect voor jou kun je helaas nooit herstellen. Het is er, of het is er niet. En hij heeft laten zien dat het er niet is, dat hij schijt aan je heeft en dat hij heel bewust zo met zijn eigen vrouw om wilde gaan en ook schijt en disrespect voelt naar zijn kinderen aangezien hij bewust een keus maakte waarbij hij zijn kinderen als gezin verliest/kon verliezen voor de rest van zijn leven. En voor het zogenaamde bevriende stel geldt exact hetzelfde (hoe kun je het over je hart verkrijgen om de vierde betrokkene hier niet in te kennen trouwens? Ik weet dat dit zo is, anders zouden jullie er met zijn “4”er uit willen komen ipv met zijn “3”en).
anoniem_6643168982c66 wijzigde dit bericht op 31-12-2019 09:09
10.12% gewijzigd
hopperdepopper schreef:
31-12-2019 08:47
Fijn hoor dat je ogen geopend zijn over je voortkabbelende relatie.

Voortkrabbelend zelfs, dat klinkt nóg veel erger... :P
Je begrijpt wel dat hij is vreemdgegaan, je begrijpt ook dat het met een goede vriendin is en de leukste optie is om met elkaar bevriend te blijven. Waarschijnlijk moet ik bewondering hebben voor deze vreedzame en liefdevolle oplossing maar ik vind het vooral bizar. Vreemdgaan met iemand die ik ook goed ken is een dubbele trap na, ik zou beide ver mijn leven uitgeschopt hebben en partner van "vriendin" inlichten. Ik zal wel rigide, wraakzuchtig en egoïstisch zijn.
Nouschi schreef:
31-12-2019 08:39
Geef haar nog even. Ze schreef het bericht even na enen. Misschien slaapt ze nog.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Ik vind het zwak van je man dat hij die vriendschap voort wil zetten en ook veelzeggend. Een misstap kan, maar hij zou dan na jullie gesprekken uit zichzelf moeten beseffen dat het niet in jouw en jullie belang is om deze vriendschap voort te zetten.
Veel sterkte met dit enorme verdriet :hug:
anoniem_64a45e22a5442 wijzigde dit bericht op 01-01-2020 22:32
93.87% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven