Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Zilli schreef:
05-01-2020 15:32
De kantinejuffrouw van mijn vorige werk zei dat er voor vakantieperiodes altijd een heleboel theezakjes en zakjes creamer en suiker "verdwijnen" uit de kantine. Makkelijk voor in de caravan zeker...
ik hoorde van de kantinemevrouw dat ze zelfs tegen de vakantietijd wegwerpbestek gingen gebruiken wegens het pikken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pip_pip schreef:
04-01-2020 20:19
Oo gênant dat wc papier, ik had ook ooit een collega die dat deed. Hij nam ook hele gebruikte query lijsten mee naar huis zodat zijn kinderen op de achterkant konden tekenen. Tja zou ik ook niet zo snel doen, het tekenpapier was in overleg met de coördinator en het hele team bewaarden die voor hem.
Dat papier hergebruiken vind ik niet gierig. Goedkope en milieuvriendelijke oplossing :lol:
Lady*Voldemort schreef:
04-01-2020 20:21
Dat tekenpapier vind ik nog niet zo gek hoor. Ik bewaarde ook altijd brieven van school etc. zodat mijn kinderen op de achterkant konden tekenen. En nog steeds gebruik ik ouwe post voor boodschappenbriefjes.
Yup, doe ik ook. Lekker scheuren haha... :lol:
pokkewijf schreef:
05-01-2020 23:11
Goedkope en milieuvriendelijke oplossing :lol:
Met dat idee zou ik zo graag na afloop van een buffet wat overblijfselen meenemen voor de volgende dagen thuis. Ik vind het altijd zo zonde, als je ziet hoeveel er blijft liggen en dus weggegooid wordt... En ik heb het niet zo breed dus zou het heel goed kunnen gebruiken.

Maar no way dat ik met Tupperwarebakjes het buffet durf af te schuimen :-(
Ya no puede caminar
Ik heb in Kerkrade bij Happy Italy gegeten en bij mijn tafelgenoten was eten over, dat werd meegenomen doir de bediening en brachten ze verpakt weer terug zo kon je het mee naar huis nemen.
Ik was afgelopen zomer met mijn oudste dochter in eigen woonplaats bij een Italiaans restaurant gaan eten en ik had een halve piza over door wat ik bij Happy Italy had meegemaakt durfde ik te vragen om de piza wat over was in te laten pakken en mee te nemen.
Dat vind ik niet gierig Vlinder. Je hebt betaald voor je pizza en ze gooien het anders toch maar weg. Verspilling is ook zonde.
in het buitenland is het op veel plekken heel normaal om de doggy bag mee naar huis te nemen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zeker voor pizza's is dat heel normaal.
In Amerika bieden ze het ook aan voor je restje steak maar daar hoef ik dat niet.
Het is ook gewoon een manier om verspilling tegen te gaan. Zonde als ze het weg gooien terwijl jij er de volgende dag nog van kan lunchen.

Ik zou het wel gierig vinden als je de doggybag van de tafel naast je mee gaat nemen :proud: (en die mensen zijn er ongetwijfeld)
AnAppleADay schreef:
06-01-2020 11:16
In Amerika bieden ze het ook aan voor je restje steak maar daar hoef ik dat niet.
Het is ook gewoon een manier om verspilling tegen te gaan. Zonde als ze het weg gooien terwijl jij er de volgende dag nog van kan lunchen.

Ik zou het wel gierig vinden als je de doggybag van de tafel naast je mee gaat nemen :proud: (en die mensen zijn er ongetwijfeld)
Mmm als die pizza er nou héél lekker uitziet...😆😆

Ik maak tegenwoordig vaak gebruik van de app TooGoodToGo, waarmee je boodschappen of hele maaltijden kunt ophalen die anders weggegooid zouden worden. Het is dus wél altijd een verrassing wat je krijgt (heb wel eens een bakje orgaanvlees meegekregen...Maar dat kon ik weer weggeven), maar dat scheelt ook weer keuzestress van 'Wat zal ik vanavond eten. En het voelt soms een beetje gek om 's avonds een restaurant binnen te lopen met je bon, om dan iets overgeblevens te komen ophalen. Toch voelt het vooral heel goed om verspilling tegen te gaan én voor weinig geld eten op te halen.
AnAppleADay schreef:

Heeeeeel lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, hadden we een kunstreis naar Rome en Florence.
We hadden toen 10 gulden per dag om te eten, ontbijt, lunch en avondeten.

Ik weet nog dat we met een groepje van 10, 4 of 5 pizza's deelden bij een lokale pizzeria.

De mensen naast ons, een hele grote groep, hadden een feestmaal, hadden alles van de kaart besteld. En toen ze klaar waren was er nog zo veel over.

De mensen van het restaurant keken naar ons en gebaarde ons vooral de rest op te eten.

Wat we hebben gedaan, het was heerlijk, maar vooral een mooie herinnering.
Ik heb geregeld om een pizza doos gevraagd en probeer eten ook niet te verspillen. Op 2e kerstdag hadden we een restaurant geboekt en mijn man voelde zich, tegen de tijd dat het hoofdgerecht kwam, niet zo lekker. De groentes hebben we laten staan, maar toch een doosje gevraagd voor de onaangeroerde zalm/krab quiche. Was ook geen probleem...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Felidaes schreef:
06-01-2020 12:36
Heeeeeel lang geleden, toen ik nog op de middelbare school zat, hadden we een kunstreis naar Rome en Florence.

Ik weet nog dat we met een groepje van 10, 4 of 5 pizza's deelden bij een lokale pizzeria.

De mensen naast ons, een hele grote groep, hadden een feestmaal, hadden alles van de kaart besteld. En toen ze klaar waren was er nog zo veel over.

De mensen van het restaurant keken naar ons en gebaarde ons vooral de rest op te eten.

Wat asociaal van die groep om zoveel te bestellen en het niet op te eten, maar wat een fijn personeel. Die hadden natuurlijk toch al de winst binnen. ;-D
¡Apagando las luces!
AnAppleADay schreef:

:proud:
Baggal schreef:
06-01-2020 12:39
Ik heb geregeld om een pizza doos gevraagd en probeer eten ook niet te verspillen. Op 2e kerstdag hadden we een restaurant geboekt en mijn man voelde zich, tegen de tijd dat het hoofdgerecht kwam, niet zo lekker. De groentes hebben we laten staan, maar toch een doosje gevraagd voor de onaangeroerde zalm/krab quiche. Was ook geen probleem...
Ik gooi zelf nooit eten weg ik vind dat zonde.
Ik maak zoveel mogelijk een afgepaste portie eten en wat overblijft gaat de koelkast in en word 2dagen later alsnog opgegeten.
Maar doordat we het in Kerkrade hadden meegemaakt durfde ik het makkelijker te vragen om het mee te nemen.
Felidaes schreef:
06-01-2020 12:36

Voor een groep tieners en op aandringen van het personeel is het nog net acceptabel :proud:
AnAppleADay schreef:
06-01-2020 16:06
Voor een groep tieners en op aandringen van het personeel is het nog net acceptabel :proud:
:-D
Ik heb een maagverkleining en kan maar een halve pizza op. Ik neem altijd de andere helft mee in een pizzadoos. Lekker voor de volgende dag. Er is niemand die dat raar vind, personeel vraagt het vaak zelf al.

Als we naar een Grieks restaurant gaan, neem ik zelf al wat aluminiumfolie mee, voor de gyros. Dat blijft ook altijd over en vind het veel te lekker en zonde om weg te gooien. Verder neem ik nooit wat mee, meeste is dan de volgende dag toch niet meer lekker.
ouwejurknieuwejurk schreef:
06-01-2020 12:26
Mmm als die pizza er nou héél lekker uitziet...😆😆

Ik maak tegenwoordig vaak gebruik van de app TooGoodToGo, waarmee je boodschappen of hele maaltijden kunt ophalen die anders weggegooid zouden worden. Het is dus wél altijd een verrassing wat je krijgt (heb wel eens een bakje orgaanvlees meegekregen...Maar dat kon ik weer weggeven), maar dat scheelt ook weer keuzestress van 'Wat zal ik vanavond eten. En het voelt soms een beetje gek om 's avonds een restaurant binnen te lopen met je bon, om dan iets overgeblevens te komen ophalen. Toch voelt het vooral heel goed om verspilling tegen te gaan én voor weinig geld eten op te halen.
Ja mooi initiatief is dat! Ook de Jumbo hier in de buurt doet er aan mee, net als veel bakkers. Ik zie er ook veel hotels opstaan: dan kun je ophalen wat er overblijft van het ontbijtbuffet voor een paar euro.
Als je het goed kunt gebruiken lijkt me dat echt een uitkomst!
Naatje2000 schreef:
06-01-2020 18:20
Ja mooi initiatief is dat! Ook de Jumbo hier in de buurt doet er aan mee, net als veel bakkers. Ik zie er ook veel hotels opstaan: dan kun je ophalen wat er overblijft van het ontbijtbuffet voor een paar euro.
Als je het goed kunt gebruiken lijkt me dat echt een uitkomst!
Dit heb ik nog nooit gedaan, om de één of andere reden lijkt dat me moeilijker dan een ingepakt tasje (of een pizza 😛😛) ophalen. Heb jij dat wel eens gedaan? En neem je dan ook zelf bakjes mee?
06-01-2020 19:25
Dit heb ik nog nooit gedaan, om de één of andere reden lijkt dat me moeilijker dan een ingepakt tasje (of een pizza 😛😛) ophalen. Heb jij dat wel eens gedaan? En neem je dan ook zelf bakjes mee?
Gaat via de Toogoodtogo app! Je haalt dan ook gewoon een doos of tas op, ze doen het er al voor je in!
Op de app reserveer en betaal je (kleine prijsjes, paar euro) en dan kun je met een ophaalbewijsje in je mail/telefoon dat ophalen daar rond een bepaald tijdblok (zelf nog nooit iets opgehaald dus als ik het verkeerd vertel, please correct me!).
La_Cucaracha schreef:
06-01-2020 10:01
Met dat idee zou ik zo graag na afloop van een buffet wat overblijfselen meenemen voor de volgende dagen thuis. Ik vind het altijd zo zonde, als je ziet hoeveel er blijft liggen en dus weggegooid wordt... En ik heb het niet zo breed dus zou het heel goed kunnen gebruiken.

Zoek even een aardige kantinemeneer/mevrouw op en fluister hem/haar dat in het oor. Moet wel heel gek lopen als je niet wat lekkers meekrijgt :hug:
La_Cucaracha schreef:
06-01-2020 10:01

Ik moet op mijn werk vaak broodjes voor de lunch bestellen. Er blijft eigenlijk altijd over, en die delen we dan uit aan de studenten (werk bij universiteit). Dus hoewel we altijd te veel bestellen, gebeurt weggooien vrijwel nooit.
06-01-2020 19:25
Ik kom even uit de meeleesstand: ik doe dit weleens. Ik ga over een uurtje naar een hotel hier in de buurt om de restanten van het ontbijt buffet af te schuimen. Je moet eigen bakjes etc meenemen. Van het hotel krijg je van te voren te horen hoeveel (meestal 2 bakjes formaat lunchtrommel, een bakje voor yoghurt en een half liter flesje). De eerste keer voelde ik me wat opgelaten, maar dat is niet nodig. Het wordt anders gewoon weggegooid.
Niemand kijkt raar op een ze zijn hartstikke vriendelijk. En voor mij ideaal, want het hotel ligt op de weg naar mijn werk, dus ik heb een lekkere uitgebreide lunch :-D
Kraaienpootje schreef:
07-01-2020 08:25
Ik kom even uit de meeleesstand: ik doe dit weleens. Ik ga over een uurtje naar een hotel hier in de buurt om de restanten van het ontbijt buffet af te schuimen. Je moet eigen bakjes etc meenemen. Van het hotel krijg je van te voren te horen hoeveel (meestal 2 bakjes formaat lunchtrommel, een bakje voor yoghurt en een half liter flesje). De eerste keer voelde ik me wat opgelaten, maar dat is niet nodig. Het wordt anders gewoon weggegooid.
Niemand kijkt raar op een ze zijn hartstikke vriendelijk. En voor mij ideaal, want het hotel ligt op de weg naar mijn werk, dus ik heb een lekkere uitgebreide lunch :-D
Dat is toch ideaal! Ik wist niet eens dat dit bestond. Zou ik ook doen hoor als een hotel bij mij in de buurt dit aanbood! Is dit dan helemaal gratis of moet je een kleine bijdrage doen?

Wat ik wel aso vind is van die mensen die komen ontbijten in een hotel en dan broodjes en van alles 'stiekem' meenemen voor de lunch. Vreselijk!
Ik zit na een ontbijt in een hotel meestal vol genoeg tot het diner :mrgreen:

ToGoodToGo is echt super. Meestal voor 4,99 heb je een hele tas met spul mee. Had laatst bij de bakker 4 broden, 4 gebakjes, een suikerbrood, 3 zakken van 6 bolletjes en een zak krentenbollen. En dan heb je gewoon goede kwaliteit brood. Ik ben qua brood wel een prinsesje dus dit vind ik fijne aanbiedingen. (Lidlbrood en van de Aldi vind ik dus helemaal niets... hap lucht en snel droog. Tegenwoordig vaak meerzadenbrood van de Appie, daarvoor meestal bluebandbrood).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven