Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
dinsdag 7 januari 2020 om 19:52
Bedankt voor het compliment, die steek ik mooi in mijn zak!ooitverlegen schreef: ↑07-01-2020 16:01Wat leest spell toch heerlijk weg, duidelijk en meestal geen speld tussen te krijgen![]()
dinsdag 7 januari 2020 om 19:59
dinsdag 7 januari 2020 om 20:34
Hmm, dat is een hele goede vraag. Ik vind het heel lastig om daar ja of nee op te zeggen. Het hangt echt ook heel erg af van wat de ander zoekt/ verwacht. Mijn ex vriendin had ook een kind, daar was de vader buiten beeld, maar ik heb daar niet zo'n goede ervaringen mee. En dit ligt mede aan mijzelf.
Ik ben niet geïnteresseerd in een vaderrol. Ik vind dat een zaak tussen de ouders. Wat ik vind in de opvoeding is irrelevant, want uiteindelijk heb ik niks te vertellen. Buiten dat wil ik ook niet samenwonen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet eens dingen wil doen of haar kind wil voorzien van mijn wijze levenslessen...
Maar sowieso, wil ik eerst wel eens weten hoe de situatie met die ex is, want daar heb ik ook niet zo'n goede ervaringen mee. Ik heb mijn leven verder goed op orde, dat ga ik echt niet op het spel zetten. Maar goed, daarvoor is het daten.
Mocht hij verder geen contact meer opnemen, ga jij dat dan doen of weet je dat nog niet? Mijn ervaring is dat geen definitieve afspraken maken, heel vaak tot geen actie leidt. Dat geldt ook met vrienden.
Ik zit nu first dates van gisteren te kijken. Dat meisje van 20 is een echte introvert dat trekt me ook heel erg. Die is niet van de oppervlakkige gesprekken en klinkt behoorlijk intelligent.
spell68 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 20:36
6.56% gewijzigd
dinsdag 7 januari 2020 om 20:35
Wat me ook opvalt is dat het tegenwoordig niet gemakkelijk is om gewoon met iemand een vriendschapsband via de chat te ontwikkelen waarbij je zegt ik hoef geen relatie met je maar ons gesprek vorige week was wel leuk dat ik eigenlijk wel eens graag een avondje met je zou gaan uiteten. Gewoon gezellig verder praten.
Geen kat die je gelooft, althans mij is het nog niet gelukt. Ik krijg dan bijvoorbeeld het antwoord dat ze het te druk hebben. Vraag je het een paar weken later dan hebben ze het nog steeds te druk. Is er dan zo weinig nog geïnteresseerd in een fijn avondje uit om wat gezellig te kletsen?
Geen kat die je gelooft, althans mij is het nog niet gelukt. Ik krijg dan bijvoorbeeld het antwoord dat ze het te druk hebben. Vraag je het een paar weken later dan hebben ze het nog steeds te druk. Is er dan zo weinig nog geïnteresseerd in een fijn avondje uit om wat gezellig te kletsen?
dinsdag 7 januari 2020 om 20:53
Was dat in het verleden dan wel zo? Ik vind dat niet zo raar. In vriendschappen heb ik iig meer eisen dan in een romantische relatie. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt. Dat ontwikkel je niet zo maar over een chat en dan meteen een etentje, daar gaat soms jaren overheen en zo snel van chat naar etentje is m.i. totaal incongruent met dat tempo en dat zal mensen heel snel afschrikken.komeet1805 schreef: ↑07-01-2020 20:35Wat me ook opvalt is dat het tegenwoordig niet gemakkelijk is om gewoon met iemand een vriendschapsband via de chat te ontwikkelen waarbij je zegt ik hoef geen relatie met je maar ons gesprek vorige week was wel leuk dat ik eigenlijk wel eens graag een avondje met je zou gaan uiteten. Gewoon gezellig verder praten.
Geen kat die je gelooft, althans mij is het nog niet gelukt. Ik krijg dan bijvoorbeeld het antwoord dat ze het te druk hebben. Vraag je het een paar weken later dan hebben ze het nog steeds te druk. Is er dan zo weinig nog geïnteresseerd in een fijn avondje uit om wat gezellig te kletsen?![]()
spell68 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 21:22
0.23% gewijzigd
dinsdag 7 januari 2020 om 21:33
Nou ja, het is niet de waarheid hè, het is hoe ik het zou voelen.komeet1805 schreef: ↑07-01-2020 21:11@spell68: Zo had ik er nog niet over nagedacht. Vond het uiteten gaan minder bedreigend eigenlijk wetende dat ik niet op een relatie uit was. Verkeerd geredeneerd dus...![]()
dinsdag 7 januari 2020 om 22:27
Dank allemaal, het was gezellig! We leren elkaar nu op rustige manier steeds beter kennen, voelt relaxter ook. De vlinders missen nog een beetje, maar wel al klik en aantrekking. Gezoend op het eind, maar voelt nog beetje afwachtend/voorzichtig. Maar buiten op parkeerplaats is dan ook niet heel romantisch
Gaat nu toe anders dan ik ook gewend ben, normaal is het toch al snel fysiek en gebaseerd op chemie. Dit gaat wel iets rustiger, maar ook weer ‘dieper’. Dat hij me wel echt wil leren kennen.
Nu heb ik wel een dingetje.. Merk dat mannen na date 3 vaak ineens afhaken bij mij, dat ze het gevoel missen etc. Dat speelt wel beetje in m’n achterhoofd en toch zenuwachtig gevoel. Maar goed, ik ben gewoon mezelf gebleven. @Shiverrr dit was nu de 3e keer dus haha
Gaat nu toe anders dan ik ook gewend ben, normaal is het toch al snel fysiek en gebaseerd op chemie. Dit gaat wel iets rustiger, maar ook weer ‘dieper’. Dat hij me wel echt wil leren kennen.
Nu heb ik wel een dingetje.. Merk dat mannen na date 3 vaak ineens afhaken bij mij, dat ze het gevoel missen etc. Dat speelt wel beetje in m’n achterhoofd en toch zenuwachtig gevoel. Maar goed, ik ben gewoon mezelf gebleven. @Shiverrr dit was nu de 3e keer dus haha
dinsdag 7 januari 2020 om 23:23
Hopen dat hij zelf met een leuk voorstel komt! Ik vind dat zelf altijd wel aantrekkelijk, dates die initiatief tonen. Je komt sympathiek over (jullie allemaal
dinsdag 7 januari 2020 om 23:27
Goed dat je het wel een kans wil geven om erachter te komen! Wat je zegt, daar is het daten ook voor en moet voor beide partijen een leuke toevoeging zijn.spell68 schreef: ↑07-01-2020 20:34Hmm, dat is een hele goede vraag. Ik vind het heel lastig om daar ja of nee op te zeggen. Het hangt echt ook heel erg af van wat de ander zoekt/ verwacht. Mijn ex vriendin had ook een kind, daar was de vader buiten beeld, maar ik heb daar niet zo'n goede ervaringen mee. En dit ligt mede aan mijzelf.
Ik ben niet geïnteresseerd in een vaderrol. Ik vind dat een zaak tussen de ouders. Wat ik vind in de opvoeding is irrelevant, want uiteindelijk heb ik niks te vertellen. Buiten dat wil ik ook niet samenwonen, maar dat wil niet zeggen dat ik niet eens dingen wil doen of haar kind wil voorzien van mijn wijze levenslessen...
Maar sowieso, wil ik eerst wel eens weten hoe de situatie met die ex is, want daar heb ik ook niet zo'n goede ervaringen mee. Ik heb mijn leven verder goed op orde, dat ga ik echt niet op het spel zetten. Maar goed, daarvoor is het daten.
Mocht hij verder geen contact meer opnemen, ga jij dat dan doen of weet je dat nog niet? Mijn ervaring is dat geen definitieve afspraken maken, heel vaak tot geen actie leidt. Dat geldt ook met vrienden.
Ik zit nu first dates van gisteren te kijken. Dat meisje van 20 is een echte introvert dat trekt me ook heel erg. Die is niet van de oppervlakkige gesprekken en klinkt behoorlijk intelligent.
Ben wel benieuwd naar de wijze levenslessen
woensdag 8 januari 2020 om 07:01
Ik zou daar eigenlijk geen behoefte aan hebben. Het klinkt dan toch meer als een date en dat wil je dan net niet. Dus waarom zou je dan wel uiteten willen gaan met een vreemde? Beetje een verkapte date vind ik het. Als je elkaar al vaker hebt gezien kan je misschien wel vrienden blijven. Maar zo voor een eerste keer niet vind ik.komeet1805 schreef: ↑07-01-2020 20:35Wat me ook opvalt is dat het tegenwoordig niet gemakkelijk is om gewoon met iemand een vriendschapsband via de chat te ontwikkelen waarbij je zegt ik hoef geen relatie met je maar ons gesprek vorige week was wel leuk dat ik eigenlijk wel eens graag een avondje met je zou gaan uiteten. Gewoon gezellig verder praten.
Geen kat die je gelooft, althans mij is het nog niet gelukt. Ik krijg dan bijvoorbeeld het antwoord dat ze het te druk hebben. Vraag je het een paar weken later dan hebben ze het nog steeds te druk. Is er dan zo weinig nog geïnteresseerd in een fijn avondje uit om wat gezellig te kletsen?![]()
@Vivi: Leuk dat het een fijne date was gisteren! Op zich mag je toch ook wel beetje afwachtend zijn nog om jezelf te beschermen? Maar wel fijn dat er echt een klik tussen jullie is! Hopelijk ervaart hij hetzelfde.
woensdag 8 januari 2020 om 09:07
Vivi pas op dat je niet in een self fulfilling prophecy beland. Dat er mannen zijn afgehaakt na drie dates, betekent niet dat elke man dat doet. Jullie hebben gisteren gezoend, de avond was leuk, niks aan de hand lijkt me. Geniet van de rust die hij je geeft, niet teveel nadenken. Je weet vanzelf of je hem echt leuk gaat vinden of niet. Dat is waar jij invloed op hebt. Wat hij denkt/voelt/ervaart niet. Dan kan je alleen kijken naar de feiten en die zijn vooralsnog helemaal ok volgens mij.
woensdag 8 januari 2020 om 09:15
Ben je een man? Zo komt je berichtje op mij over, maar ik kan er volledig naast zitten.komeet1805 schreef: ↑07-01-2020 20:35Wat me ook opvalt is dat het tegenwoordig niet gemakkelijk is om gewoon met iemand een vriendschapsband via de chat te ontwikkelen waarbij je zegt ik hoef geen relatie met je maar ons gesprek vorige week was wel leuk dat ik eigenlijk wel eens graag een avondje met je zou gaan uiteten. Gewoon gezellig verder praten.
Daar ligt wel een verschil in mijn ogen namelijk. Als ik vriendschappelijk wil afspreken (ik ben een vrouw) zeggen mannen echt wel ja. Tenminste dat is mijn ervaring. Ze gaan er meestal vanuit dat er dan uiteindelijk wel meer in zit. En vaak is dat ook wel het geval, meer vriendschappelijk daten geeft meer rust voor een natuurlijk proces. Voor mij dan.
Ik persoonlijk als vrouw, andersom doe dat niet. Zelf zie ik het nut niet om met mannen af te spreken voor vriendschap als hij dat zou voorstellen, omdat als een man dat doet het vaak ook echt alleen dat betekent. En dat vind ik wel gevaarlijk mocht ik toch gevoelens krijgen. En dan steek ik die energie liever in mijn eigen vriendschappen of in een leuke date met potentie tot meer.
Maar dit is maar hoe ik er tegenaan kijk. Geen idee of dat ook klopt.
woensdag 8 januari 2020 om 11:01
Kan zeker, maar denk dat dit spontaan is ontstaan vanuit andere intenties? Daten voor liefde en dan ontdekken dat het vriendschap is?
woensdag 8 januari 2020 om 11:38
Leuk dat iedereen lekker aan het daten is en om mee te lezen met jullie avonturen. Voor mij is het single leven vrij nieuw en daardoor loop ik soms tegen wat dingen aan. De tijd (als vrijgezel) voor mijn zeventiende is niet te vergelijken met de huidige situatie, toen der tijd waren al mijn vriendinnen vrijgezel en was het lang leve jong zijn. Op dit moment ben ik de enige vrijgezel van mijn omgeving, wonen de meeste al samen en worden er huizen gekocht waar de kinderkamers alvast aanwezig zijn. Ik bof met mijn vriendenkring en als ik ze nodig heb dan zijn ze er alleen wil ik niet voor ieder dingetje bij hen aankloppen, net als ieder ander hebben zij ook hun bordje met eigen 'ellende'. Hopelijk kunnen/willen jullie mij op weg helpen.
Ik ben erg benieuwd met wie sparren jullie over belangrijke beslissingen of bij situaties die je een bepaald (vervelend) gevoel geven? Of ondergaan jullie dit ook alleen? Ik kies op dit moment voor het laatste, het alleen ondergaan, alleen vind ik dit erg wennen
Vrijdag een tweede date op de planning. Hij is de derde jongen/man waar ik mee heb afgesproken via tinder. Het valt mij alleen erg op dat ik iedere keer een soort aantrekkingskracht mis, zo ook bij deze. Hij is onwijs vriendelijk, spontaan, geïnteresseerd en een goed gezelschap alleen heb ik geen 'wauw wat vind ik jou aantrekkelijk' gevoel.
Is dit herkenbaar? Hoe lang geven jullie het de tijd om dit gevoel te laten ontwikkelen (hoeveel dates) of moet dit er volgens jou/jullie direct zijn?
Ik ben erg benieuwd met wie sparren jullie over belangrijke beslissingen of bij situaties die je een bepaald (vervelend) gevoel geven? Of ondergaan jullie dit ook alleen? Ik kies op dit moment voor het laatste, het alleen ondergaan, alleen vind ik dit erg wennen
Vrijdag een tweede date op de planning. Hij is de derde jongen/man waar ik mee heb afgesproken via tinder. Het valt mij alleen erg op dat ik iedere keer een soort aantrekkingskracht mis, zo ook bij deze. Hij is onwijs vriendelijk, spontaan, geïnteresseerd en een goed gezelschap alleen heb ik geen 'wauw wat vind ik jou aantrekkelijk' gevoel.
Is dit herkenbaar? Hoe lang geven jullie het de tijd om dit gevoel te laten ontwikkelen (hoeveel dates) of moet dit er volgens jou/jullie direct zijn?
eennieuwestart wijzigde dit bericht op 08-01-2020 19:23
Reden: herkenbaarheid
Reden: herkenbaarheid
25.12% gewijzigd
woensdag 8 januari 2020 om 11:43