Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
woensdag 8 januari 2020 om 20:36
Op het moment dat een man tegen mij zegt, ik ben niet toe aan iets serieus en ik voel dat wel voor hem, dan neem ik afstand. Is het gewoon klaar.
Ga nooit meer in de valkuil trappen om door te daten in de hoop dat het wel wat wordt. Als hij zich bedenkt dan staat je deur open toch?
Ik zou hem ruimte geven om het uit te zoeken en verder gaan met m'n leven.
Ga nooit meer in de valkuil trappen om door te daten in de hoop dat het wel wat wordt. Als hij zich bedenkt dan staat je deur open toch?
woensdag 8 januari 2020 om 20:43
Heb je ook gelijk in Qiyara, ik stond er alleen wat opener in omdat ik zelf ook niet weet of ik wel een relatie wil op dit moment.
Hij zegt dat ie echt erg in to me is en dat toont zijn gedrag ook. Echter geeft ie zichzelf tijd om zn verbroken relatie te verwerken en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Het is denk ik ook een beetje mijn ego. Zo van hallo, je vindt mij hartstikke leuk en toch wil je niet uitvogelen waar dit heen kan gaan
Hij zegt dat ie echt erg in to me is en dat toont zijn gedrag ook. Echter geeft ie zichzelf tijd om zn verbroken relatie te verwerken en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Het is denk ik ook een beetje mijn ego. Zo van hallo, je vindt mij hartstikke leuk en toch wil je niet uitvogelen waar dit heen kan gaan
woensdag 8 januari 2020 om 22:17
@Still I Rise: Heb je al een goed gesprek met hem hierover gevoerd wat hij nu werkelijk wil? Want hij geeft zo wel gemixte signalen af door eerst te zeggen dat hij geen relatie wil, maar wel zijn vrienden over je vertelt etc. Ik zou daar echt een gesprek over voeren.
Zelf zit ik niet in de situatie maar nu zou ik denken dat ik het zou afkappen. Graag of niet en ook voor mn zelfbescherming zou ik dat doen.
Zelf zit ik niet in de situatie maar nu zou ik denken dat ik het zou afkappen. Graag of niet en ook voor mn zelfbescherming zou ik dat doen.
woensdag 8 januari 2020 om 22:28
Heb je gelijk in! Maak vooral mezelf druk, maar kreeg gisteravond al gelijk een appje en kletsen gewoon gezellig door. Moet het gewoon beetje loslaten nu, ik denk soms te krampachtig na over wat ik zou moeten voelen en soms vergelijken met andere date ervaringen.Qiyara schreef: ↑08-01-2020 09:07Vivi pas op dat je niet in een self fulfilling prophecy beland. Dat er mannen zijn afgehaakt na drie dates, betekent niet dat elke man dat doet. Jullie hebben gisteren gezoend, de avond was leuk, niks aan de hand lijkt me. Geniet van de rust die hij je geeft, niet teveel nadenken. Je weet vanzelf of je hem echt leuk gaat vinden of niet. Dat is waar jij invloed op hebt. Wat hij denkt/voelt/ervaart niet. Dan kan je alleen kijken naar de feiten en die zijn vooralsnog helemaal ok volgens mij.
Nu merk ik dat ik vooral snel verliefd word op mannen die toch beetje onbereikbaar zijn. Die onzekerheid wordt verlangen, wat in soort verliefdheid/obsessie gaat leiden. Met hem is het nu gewoon stabiel, maar moet nog wel wat meer seksuele aantrekking komen. Tot nu is het nog erg braaf, het zoenen is nog ‘afstandelijk’ en relatief korte ontmoetingen. We flirten nu wel wat meer op de app en ga ook wel voorstellen om volgende keer filmpje te kijken en wellicht beetje knuffelen
woensdag 8 januari 2020 om 22:33
Eens met Qiyara! Heb ook zoiets meegemaakt, de chemie was fantastisch en ging mij ook voorstellen aan vrienden. Maar ook altijd onbereikbaar, vaag doen over toekomst en uiteindelijk mij als baksteen laten vallen voor iemand waar hij blijkbaar wel verliefd op werd.. Gewoon de grens trekken voor jezelf en niet gaan hopen. Chemie is fijn, maar geen goeie basis uiteindelijk.Qiyara schreef: ↑08-01-2020 20:36Op het moment dat een man tegen mij zegt, ik ben niet toe aan iets serieus en ik voel dat wel voor hem, dan neem ik afstand. Is het gewoon klaar.
woensdag 8 januari 2020 om 22:36
Hmm 4 dagen is wel erg weinig ja.. Hier toch altijd elke dag wel contact, geen lappen tekst maar altijd even checken hoe iemand z’n dag is etc. Je wilt wel het gevoel hebben dat iemand enthousiast is en interesse heeft. Ben heel benieuwd hoe de date zal gaan, maar niet als het dan daarna weer 4 dagen stil isJulus schreef: ↑08-01-2020 19:58Voordat we elkaar ontmoetten mailden we. En dat was uitgebreider, frequenter. Toen naar de app gegaan, nog voor de eerste date. En daarna zat er telkens 4 dagen tussen. Hij is daarin erg consequent. En ik mis dus inderdaad enthousiasme, ook in de berichten zelf.
Dan vind ik het hoe dat bij jou gaat veel leuker, zo wil ik het ook. Ik moet ergens het idee krijgen dat iemand graag wil.
Ook mijn ervaring dat veranderend contact ( na de date) niet zo positief is.
woensdag 8 januari 2020 om 23:30
1 waarmee ik relatie heb gehad was een enorme klootzak ja, bleek achteraf. Maar ga ik niet teveel woorden aan vuil maken. Verder met dates heel vaak de ervaring dat ik heel snel geclaimd word. Jaloers en bezitterig gedrag, ook drammerig. Als ik eens niet kan of geen zin heb wordt daar een heel groot probleem van gemaakt. Via bewoners uit de buurt die hij dan kent pijlen naar mij, navraag doen, vragen waar ik woon, een beetje eng allemaal. Heel erg zeuren en drammen om meer, en als ik dan niet wil komt er ruzie of een ellenlange discussie. En dan haak ik af, en als ik dan afhaak en dat netjes aangeef wordt ik voor van alles uitgemaakt, want een nee is lastig te verkroppen schijnt. Er wordt gezegd dat vrouwen veel zeuren, maar ik ervaar dat toch echt anders. Dus voorlopig geen dates voor mij. Ik ben happy single.
donderdag 9 januari 2020 om 06:56
Ik ben een man ja. Vind het heel interessant hoe vrouwen erover denken daarmee heb ik het verhaal ook gepost. Ik zie als een gezellige babbel avond zonder verplichtingen waarbij ik gerust het eten betaal ook. Eigenlijk best als iets gezellig nadat je soms eens iemand gesproken hebt op een feest of een fuif en je wil daarna eens verder in een rustigere omgeving ermee afspreken. Tot nu toe is me dat niet gelukt. Ik probeer het zelfs niet meer eensQiyara schreef: ↑08-01-2020 09:15Ben je een man? Zo komt je berichtje op mij over, maar ik kan er volledig naast zitten.
Daar ligt wel een verschil in mijn ogen namelijk. Als ik vriendschappelijk wil afspreken (ik ben een vrouw) zeggen mannen echt wel ja. Tenminste dat is mijn ervaring. Ze gaan er meestal vanuit dat er dan uiteindelijk wel meer in zit. En vaak is dat ook wel het geval, meer vriendschappelijk daten geeft meer rust voor een natuurlijk proces. Voor mij dan.
Ik persoonlijk als vrouw, andersom doe dat niet. Zelf zie ik het nut niet om met mannen af te spreken voor vriendschap als hij dat zou voorstellen, omdat als een man dat doet het vaak ook echt alleen dat betekent. En dat vind ik wel gevaarlijk mocht ik toch gevoelens krijgen. En dan steek ik die energie liever in mijn eigen vriendschappen of in een leuke date met potentie tot meer.
Maar dit is maar hoe ik er tegenaan kijk. Geen idee of dat ook klopt.
anoniem_317121 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 08:04
Reden: Dt fout
Reden: Dt fout
0.04% gewijzigd
donderdag 9 januari 2020 om 07:04
Ja we hebben hier al vaker over gesproken, temeer ook omdat hij echt net net uit die relatie komt. Ik heb van de week aan hem gevraagd wat er dan precies mogelijk is binnen zijn kader van "ik wil wel daten maar ben nu niet klaar voor iets nieuws". Want dan kan ik op basis daar van beslissen wat ik doe. Ik dacht dat we zouden kijken hoe dingen zich tussen ons zouden ontwikkelen. Hij kon echter geen antwoord geven op mijn vraag, daar wilde hij over nadenken dus die tijd/mogelijkheid geef ik hem.Shiverrr schreef: ↑08-01-2020 22:17@Still I Rise: Heb je al een goed gesprek met hem hierover gevoerd wat hij nu werkelijk wil? Want hij geeft zo wel gemixte signalen af door eerst te zeggen dat hij geen relatie wil, maar wel zijn vrienden over je vertelt etc. Ik zou daar echt een gesprek over voeren.
Ik ben niet verliefd en stap op zeker niet zomaar in een relatie want ik heb een kind. Maar ik wil wel graag weten waar ik aan toe ben, vooral door zijn gemixte signalen. Met de jaarwisseling appte hij me om 00 uur dat hij aan mij dacht en daarna hebben we tot in de vroege uurtjes aan de tel gezeten... verwarrend!
donderdag 9 januari 2020 om 07:09
Hij is niet onbereikbaar en doet ook niet vaag over de toekomst. Er is niet alleen sprake van chemie maar het voelde voor ons beide ook als een soort "thuiskomen". Alsof je je gelijke hebt gevonden. Ik snap heel goed dat iemand na een break-up beslist een tijdje alleen te willen zijn maar hij is wel bewust met mij op date gegaan en is totaal verrast door de klik die er is.Vivi3338 schreef: ↑08-01-2020 22:33Eens met Qiyara! Heb ook zoiets meegemaakt, de chemie was fantastisch en ging mij ook voorstellen aan vrienden. Maar ook altijd onbereikbaar, vaag doen over toekomst en uiteindelijk mij als baksteen laten vallen voor iemand waar hij blijkbaar wel verliefd op werd.. Gewoon de grens trekken voor jezelf en niet gaan hopen. Chemie is fijn, maar geen goeie basis uiteindelijk.
Je hebt gelijk mbt het trekken van een grens en niet hopen. Op dit moment hoop ik nergens op, maar wil wel graag weten van hem of hij ergens open voor staat als hij dingen voor zichzelf verwerkt heeft. Dan kan ik namelijk afstand nemen, want dit voelt natuurlijk een beetje als een valse start.
donderdag 9 januari 2020 om 07:42
Op welke site/app zit je?
Happn loopt echt goed bij mij, vooral door dat spelletje Chrush time elke dag. Heb hele leuke matches, boel knappe kerels ook ineens. Meeste wel expats, daar zit ik niet op te wachten. Heb al eens een relatie gehad met een expat, communicatie in Nederlands is in een relatie al ingewikkeld. Laat staan in Engels. Dat wil ik niet meer.
donderdag 9 januari 2020 om 07:48
donderdag 9 januari 2020 om 08:04
Ik zit op E-matching, OkCupid, Hinge. Op die laatste twee loopt het in het algemeen wel prima met likes enzo, maar die apps zijn het niet echt voor mij. Ik wil een profieltekst in plaats van een foto met een paar losse kreten. En ik vind het ook prettig dat ik wat gerichter kan zoeken op EM.Qiyara schreef: ↑09-01-2020 07:42Op welke site/app zit je?
Happn loopt echt goed bij mij, vooral door dat spelletje Chrush time elke dag. Heb hele leuke matches, boel knappe kerels ook ineens. Meeste wel expats, daar zit ik niet op te wachten. Heb al eens een relatie gehad met een expat, communicatie in Nederlands is in een relatie al ingewikkeld. Laat staan in Engels. Dat wil ik niet meer.
donderdag 9 januari 2020 om 10:03
Even een beetje offtopic maar als ik dit als buitenstaander lees: Het verwondert mij al langer dat mensen hun toekomst soort van in handen leggen van geheime algoritmes. Wie jou worden voorgesteld ligt dus bij mega bedrijven met allerlei verborgen motieven en privacy kwesties.Qiyara schreef: ↑09-01-2020 07:48Wat jammer Julus! Ik wilde dus net schrijven dat ik het zo apart vind, want op Tinder al die leuke mannen heb ik geen match mee. Een enkeling maar.
Maar op Happn wel, vrijwel 90% van de mannen die ik bij dat spel aanklik die ik erg aantrekkelijk vind, matcht. Snap ook niet hoe dat kan.
On topic: Ik snap dus wel hoe dat kan en misschien blaas ik het nu een beetje op maar tegelijk vind ik het best bizar.
donderdag 9 januari 2020 om 11:44
Ik ehhhh, kom toch maar uit de lurktoestand om hierop te reagerenStill-i-Rise schreef: ↑08-01-2020 20:32Hoi Julus, dat weet ik dus niet.. Ik ging op date met deze man omdat er een leuke klik was en ik altijd wel nieuwe mensen wil leren kennen.
Tijdens de date dacht ik niet meteen wawawiwaaaamaar sinds die date hebben we elke dag contact, zitten uren aan de tel etc.
Toen we voor het eerst zoenden was het alsof de hemel open barstte en dat bracht me van mijn stuk (hem ook trouwens). Vanaf dat moment issie heel duidelijk geweest; ik ben nog niet toe aan iets serieus.
Prima, want ik voelde geen vlinders en weet zelf ook niet of ik een relatie wil.
Maaarrrrrrr (hier komt ie) de klik en chemie ontwikkelt zich zo heftig, hij gaat erg intens met mij om. Wilt me vaak zien, verteld zn vrienden over mij. Toen dacht ik ineens, stel dat dit nu wel echt iets kan worden op het moment dat ie klaar is voor een relatie? Moet ik daar dmv FWB achter komen (zeg maar wachten en kijken hoe t loopt) of kan ik me beter terug trekken nu...
Arrgh....
Ik heb eerlijk gezegd een rode vlag hierbij. Elke dag contact, uren aan de telefoon klinkt als verliefd? Er is veel chemie (van zijn kant ook?) en wilt je vaak zien etc etc. Maar hij wilt niets serieus? Voor mij een ander woord voor rond willen neuken om het zo te zeggen. Of hij weet zelf ook niet wat hem gebeurd en wat hij hiermee aan moet. Ik kan mij echt goed voorstellen dat jullie beiden niet gelijk in een relatie willen duiken, maar het rustig aan willen doen. Zou jij en hij dat niet willen? Als het zo sterk en goed voelt, zoals thuiskomen zoals je het noemt. Je kan met elkaar (exclusief?) daten zonder gedoe van elkaars familie leren kennen, vrienden zien als een setje. Dus het vooral leuk met elkaar hebben zonder een etiket.
Bedenk met name wat jij wil. Wil hij dat niet, kan je daar je conclusies uit trekken
Geniet ervan, maar hou je hoofd en (!!!) je hart erbij
donderdag 9 januari 2020 om 12:12
Ik vrees dat ik het met Lovestar eens ben. En het ontnuchterende wat ik nog wil aanvullen is: hoe intenser je gevoelens, hoe beter de seks. Hij wil geen relatie, dat is al duidelijk. Dus hij voedt het, het voelt intens en voila. Hele goeie seks. Wees gewaarschuwd. Een man die zegt geen relatie te willen zal daarbij blijven. Hij wil lekker rondneuken.
donderdag 9 januari 2020 om 12:14
Ook meegemaakt. Hij wilde echt geen relatie. Nadat ik ermee stopte kreeg hij al snel een relatie met een ander. Hij wilde wel een relatie, alleen niet met mij. Dat draaide om seks. Veel chemie, dus goeie seks.Vivi3338 schreef: ↑08-01-2020 22:33Eens met Qiyara! Heb ook zoiets meegemaakt, de chemie was fantastisch en ging mij ook voorstellen aan vrienden. Maar ook altijd onbereikbaar, vaag doen over toekomst en uiteindelijk mij als baksteen laten vallen voor iemand waar hij blijkbaar wel verliefd op werd.. Gewoon de grens trekken voor jezelf en niet gaan hopen. Chemie is fijn, maar geen goeie basis uiteindelijk.
donderdag 9 januari 2020 om 12:30
Je blaast het na mijn idee op ja. Hun toekomst in handen leggen van geheime algoritmesooitverlegen schreef: ↑09-01-2020 10:03Even een beetje offtopic maar als ik dit als buitenstaander lees: Het verwondert mij al langer dat mensen hun toekomst soort van in handen leggen van geheime algoritmes. Wie jou worden voorgesteld ligt dus bij mega bedrijven met allerlei verborgen motieven en privacy kwesties.
On topic: Ik snap dus wel hoe dat kan en misschien blaas ik het nu een beetje op maar tegelijk vind ik het best bizar.
Iedereen is er zelf bij hoor. Het is geen gevaarlijke bezigheid ofzo en het gaat over echte mensen.
Heel het internet is wat dat betreft hetzelfde, zelfs hier op viva en alles wat hier in 'privacy' er op wordt gegooid.
Internet daten hoort bij deze tijd, niks mis mee en niks om je over te verbazen.
Wees blij dat je jouw vriend zo tegen het lijf bent gelopen en er niet aan mee hoeft te doen. En wat dat betreft vind ik het ook makkelijk praten
Mag ik trouwens vragen wat jouw reden is hier mee te schrijven in een topic voor singles?
Geen aanval, gewoon oprechte vraag die ik al eerder wilde stellen.
donderdag 9 januari 2020 om 12:44
Het klinkt inderdaad wat overdreven maar er is duidelijk een afhankelijkheid van. Als je dan met zulk willekeurig gedrag te maken krijgt is dat inderdaad opvallend maar kun je er niets mee.Qiyara schreef: ↑09-01-2020 12:30Je blaast het na mijn idee op ja. Hun toekomst in handen leggen van geheime algoritmes![]()
Iedereen is er zelf bij hoor. Het is geen gevaarlijke bezigheid ofzo en het gaat over echte mensen.
Heel het internet is wat dat betreft hetzelfde, zelfs hier op viva en alles wat hier in 'privacy' er op wordt gegooid.
Internet daten hoort bij deze tijd, niks mis mee en niks om je over te verbazen.
Wees blij dat je jouw vriend zo tegen het lijf bent gelopen en er niet aan mee hoeft te doen. En wat dat betreft vind ik het ook makkelijk praten![]()
Mag ik trouwens vragen wat jouw reden is hier mee te schrijven in een topic voor singles?
Geen aanval, gewoon oprechte vraag die ik al eerder wilde stellen.
Ik verbaas mij zeker niet over Internet daten, vind het allemaal geweldig hoe het zich heeft ontwikkeld! Heb langer geleden geschreven dat ik er een moord voor zou hebben gedaan het in mijn tijd te hebben want alternatieven waren er niet echt. Het is best bijzonder dat ik veel mensen ken die een partner via Internet hebben gevonden dus dat bewijst genoeg. Nu spreek ik er met hen niet over, dat hoor ik dan een beetje zijdelings.
Een paar jaar geleden kwam ik op een ander forum in contact met sociale fora en vond het erg leuk. Daaruit is het een beetje ontstaan maar ook vanwege mijn ervaringen destijds, heb er wat aan overgehouden I guess.
Ben overigens man dus heb mijn vrouw tegen het lijf gelopen
donderdag 9 januari 2020 om 12:52
Nog een toevoeging: Omdat ik zelf ooit hulp heb gezocht ben ik op Internet gaan zoeken naar wat er vandaag de dag te vinden is. Zo ben ik in contact gekomen met een Duitse coach/ therapeut die mensen helpt die om uiteenlopende redenen nog nooit een relatie hebben gehad. Er staan diverse items van hem op Internet. We hebben wat mailtjes over en weer gestuurd, interessant maar vooral erg vriendelijk dat hij de moeite nam!
Een jaar later kreeg ik van hem een mail dat een cliënt hem had gevraagd of in zijn bestand ook iemand belangstelling heeft contact te leggen. Zo heb ik iemand leren kennen en we bellen/ appen regelmatig. Ik heb hem ook een keer opgezocht in Berlijn en zijn we samen naar een coaching avond geweest bij de school voor verlegen mannen. Het was een heel bijzonder weekend
Een jaar later kreeg ik van hem een mail dat een cliënt hem had gevraagd of in zijn bestand ook iemand belangstelling heeft contact te leggen. Zo heb ik iemand leren kennen en we bellen/ appen regelmatig. Ik heb hem ook een keer opgezocht in Berlijn en zijn we samen naar een coaching avond geweest bij de school voor verlegen mannen. Het was een heel bijzonder weekend
donderdag 9 januari 2020 om 12:54