Groep 0/1

woensdag 8 januari 2020 om 21:23
Echt te debiel voor woorden dit, van die juf. Arm kind.RavenclawLady schreef: ↑08-01-2020 20:22De thee zit dochter blijkbaar best dwars. Vandaag dagje geen school. Ik ben er niet meer over begonnen. Met naar bed brengen ging ze huilen.
"Ik wil niet morgen naar school! Ik wil geen thee. Dat lust ik niet"
Vind zielig dat ze er mee zit.
Ik heb dr gezegd dat morgen maar gewoon slokje moet proberen omdat ze dat beloofd heeft aan juf en als ze het echt niet lekker vind gewoon moet zeggen en om water moet vragen.
Als juf dan nog moeilijk doet ga ik in gesprek. Wacht deze week even af. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat een kind om zoiets onbenulligs niet meer wil.
woensdag 8 januari 2020 om 21:25
Chica-1983 schreef: ↑08-01-2020 20:18Dochter had vandaag in dr broek geplast op school. Nou heeft ze nooit ongelukjes , dus ik vond het een beetje raar. Tot ik me realiseerde dat ik haar, zonder erover na te denken, nou net die ene broek had aangedaan waarvan ze de knoop niet goed zelf open krijgt![]()
Ach gut, wat sneu.
Geven jullie trouwens een reservebroek mee voor het geval dat? Ik heb er eentje in een tas aan het kapstokje gehangen. Die is 1 x gebruikt door de juf nadat hij vol in een plas was gevallen op het plein (althans, zoiets, hij vertelde zelf een half verhaal erover voor hij weer afgeleid was, ik weet ook niet veel van wat er gebeurd daar overdag).
woensdag 8 januari 2020 om 21:29
RavenclawLady schreef: ↑08-01-2020 20:51Ja daar komt het wel op neer. Juf zei: drinken ze hier allemaal.
Tja ik denk dan: ze vraagt niet om cola ofzo als alternatief. Ze vraagt om water.
Wat star. Als je kind er zo mee zit zou ik er toch even een paar woorden met de juf over wisselen. Zou haar niet iets laten drinken dat ze niet lust, ze geeft juist zo goed haar grenzen aan.
woensdag 8 januari 2020 om 22:15
Ze kwam thuis in reserve kleding van school, want die had ik inderdaad niet meegegeven. Voelde me trouwens echt schuldig, echt zo dom van mezelf en sneu voor haar inderdaad!Dubbeljus schreef: ↑08-01-2020 21:25Ach gut, wat sneu.
Geven jullie trouwens een reservebroek mee voor het geval dat? Ik heb er eentje in een tas aan het kapstokje gehangen. Die is 1 x gebruikt door de juf nadat hij vol in een plas was gevallen op het plein (althans, zoiets, hij vertelde zelf een half verhaal erover voor hij weer afgeleid was, ik weet ook niet veel van wat er gebeurd daar overdag).
woensdag 8 januari 2020 om 22:35
Ja ik kijk morgen met ophalen even hoe het gegaan is. Vriend brengt haar weg en die heeft zoiets van: gewoon eerst aankijken.
We zijn het niet met elkaar eens hierover.
Dus als ze morgen weer overstuur is geef ik bij juf aan dat ik het erover wil hebben.
Kom nou zeg, kind drinkt al zo slecht, plast maar 1x per dag. Lopen bij de plas/poep poli.
Juf kan me wat, ik wil dat ze gewoon water drinkt. En wie weet wil ze over een tijdje best wel thee.
Fijn trouwens om te lezen dat jullie het me eens zijn, ik ben door mijn overspannenheid al snel bang dat ik weer eens sta te overdrijven.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
woensdag 8 januari 2020 om 22:46
Niet schuldig voelen joh. Kan gebeuren toch. Gelukkig had school reserve.Chica-1983 schreef: ↑08-01-2020 22:15Ze kwam thuis in reserve kleding van school, want die had ik inderdaad niet meegegeven. Voelde me trouwens echt schuldig, echt zo dom van mezelf en sneu voor haar inderdaad!
Ik kan me wel voorstellen dat je geen reserve kleding in de tas doet als het normaal altijd goed gaat.
Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
woensdag 8 januari 2020 om 22:48
Wat leuk om te lezen hoe bij jullie de eerste dagen zijn gegaan. Wat fijn ook dat het allemaal goed gaat.
Ravenclawlady ik vind dat theeverhaal echt absurd. Om daar, als juf, nou één ding van te maken. Ik drink geen koffie en al mijn collega's wel. Ze kunnen op hun kop gaan staan maar ik drink het echt niet. Ook wat onhandig om haar gelijk te pushen in iets wat, in mijn ogen, echt onbenullig is.
Vandaag hebben we de uitnodiging thuis gehad om te komen wennen en gehoord bij welke juf ze komt. Weer een stapje dichterbij, superspannend!
Wij hadden ook een eindgesprek bij de peuterspeelzaal. Ik vond het een wat raar gesprek. Dochter loopt op sommige vlakken wat voor vonden ze maar ze wilden in de overdracht naar school zetten dat ze op alle vlakken wat achterloopt omdat hun ervaring is dat scholen dan teveel gaan verwachten van kinderen. Ik vond het echt heel vreemd. Hebben jullie ooit zoiets gehoord?
Ravenclawlady ik vind dat theeverhaal echt absurd. Om daar, als juf, nou één ding van te maken. Ik drink geen koffie en al mijn collega's wel. Ze kunnen op hun kop gaan staan maar ik drink het echt niet. Ook wat onhandig om haar gelijk te pushen in iets wat, in mijn ogen, echt onbenullig is.
Vandaag hebben we de uitnodiging thuis gehad om te komen wennen en gehoord bij welke juf ze komt. Weer een stapje dichterbij, superspannend!
Wij hadden ook een eindgesprek bij de peuterspeelzaal. Ik vond het een wat raar gesprek. Dochter loopt op sommige vlakken wat voor vonden ze maar ze wilden in de overdracht naar school zetten dat ze op alle vlakken wat achterloopt omdat hun ervaring is dat scholen dan teveel gaan verwachten van kinderen. Ik vond het echt heel vreemd. Hebben jullie ooit zoiets gehoord?
woensdag 8 januari 2020 om 22:56

donderdag 9 januari 2020 om 07:30
Je overdrijft echt niet hoor!RavenclawLady schreef: ↑08-01-2020 22:35Ja ik kijk morgen met ophalen even hoe het gegaan is. Vriend brengt haar weg en die heeft zoiets van: gewoon eerst aankijken.
We zijn het niet met elkaar eens hierover.
Dus als ze morgen weer overstuur is geef ik bij juf aan dat ik het erover wil hebben.
Kom nou zeg, kind drinkt al zo slecht, plast maar 1x per dag. Lopen bij de plas/poep poli.
Juf kan me wat, ik wil dat ze gewoon water drinkt. En wie weet wil ze over een tijdje best wel thee.
Fijn trouwens om te lezen dat jullie het me eens zijn, ik ben door mijn overspannenheid al snel bang dat ik weer eens sta te overdrijven.

donderdag 9 januari 2020 om 14:30

donderdag 9 januari 2020 om 14:50
Heel erg raar. Ik zou gewoon een eerlijk verslag "eisen". Zitten er geen objectieve toetsresultaten tussen?Pink-lady schreef: ↑08-01-2020 22:48Wat leuk om te lezen hoe bij jullie de eerste dagen zijn gegaan. Wat fijn ook dat het allemaal goed gaat.

donderdag 9 januari 2020 om 14:50
Fijn!RavenclawLady schreef: ↑09-01-2020 14:30Zo thee probleem opgelost.
Ze heeft 2 slokjes genomen zonder mopperen. Gezegd: ik vind het niet lekker. En om water gevraagd.
En gekregen.
"Maar ik had wel goed geprobeerd mama"
Nou dat heb je zeker kind. Mama is best trots.
donderdag 9 januari 2020 om 16:13
Pink-lady schreef: ↑08-01-2020 22:48Wat leuk om te lezen hoe bij jullie de eerste dagen zijn gegaan. Wat fijn ook dat het allemaal goed gaat.
Raar van de peuterspeelzaal. Ik vraag me af of ze er sowieso in moeten zetten of ze een voorsprong of achterstand heeft, tenzij het écht afwijkend is en ze vermoeden dat het problematisch is/er iets achter zit. Doet een school iets met ‘normale’ voorsprongetjes?
Het zegt niet veel of een kind van net 4 jaar bijvoorbeeld verbaal iets voorloopt of motorisch iets achter. De kinderen zijn volop in ontwikkeling en dat gaat nou eenmaal niet gelijk op.
donderdag 9 januari 2020 om 17:06
donderdag 9 januari 2020 om 17:53
Ach gosh, compleet gesloopt van de schooldagen natuurlijk.
Wat leuk dat je wat foto's kan zien. Lijkt me leuk om te zien wat ze doen.
Hier is morgen het 3 koningenfeest. De hele week hebben ze het 3 koningen lied geoefend met de kaarsjes erbij.
Als ik dochter vraag hoe het liedje gaat zegt ze: weet ik niet. Iets met 3 koningen...
Joh

Rowena Ravenclaw
Rowena Ravenclaw
zaterdag 11 januari 2020 om 21:38
zondag 12 januari 2020 om 06:17
zondag 12 januari 2020 om 08:54
Ja zo eentje heb ik thuis, maar die gaat hier langzaam. Een rietjesbeker gaat nog het beste. Maar hij houdt niet van kleding en spullen met prints/tekeningen, wat best lastig is.
Nu een Camelbak gevonden met een effen kleur. Ik hou me aanbevolen voor tips.

•

zondag 12 januari 2020 om 09:05
Dopper zou eventueel nog kunnen, maar mijn oudste vond deze helaas niet heel fijn. Waar ik van baal want had hem gepersonaliseerd laten bedrukken

zondag 12 januari 2020 om 10:05
zondag 12 januari 2020 om 11:48
Hoi allemaal,
Mijn zoontje is onlangs gestart op school en vroeg me af of jullie dit ook herkennen. Zoon heeft al enkele keren gezegd dat niemand zijn vriendje wil zijn en dat ze niet met hem willen spelen. (Kan concrete voorbeelden van situaties navertellen) Hij lijkt hierin dus oprecht en ook echt ermee te zitten.
Verder gaat hij niet met grote tegenzin naar school.
Kind had op de crèche goede vriendjes waarmee we nog weleens afspreken.
Hij vindt het ook wel lastig om kinderen te vragen om te spelen, dus dat kan meespelen.
Herkennen jullie dit? Zou hij gewoon zijn draai moeten vinden? Breekt echt je hart als je kind dit zegt....
We proberen er luchtig mee om te gaan en uit te leggen dat ze elkaar nog moeten leren kennen.
Mijn zoontje is onlangs gestart op school en vroeg me af of jullie dit ook herkennen. Zoon heeft al enkele keren gezegd dat niemand zijn vriendje wil zijn en dat ze niet met hem willen spelen. (Kan concrete voorbeelden van situaties navertellen) Hij lijkt hierin dus oprecht en ook echt ermee te zitten.
Verder gaat hij niet met grote tegenzin naar school.
Kind had op de crèche goede vriendjes waarmee we nog weleens afspreken.
Hij vindt het ook wel lastig om kinderen te vragen om te spelen, dus dat kan meespelen.
Herkennen jullie dit? Zou hij gewoon zijn draai moeten vinden? Breekt echt je hart als je kind dit zegt....
We proberen er luchtig mee om te gaan en uit te leggen dat ze elkaar nog moeten leren kennen.