Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Geen bloemen hier. Geen boeket of corsage of whatever.
Ik heb mijn boeket via Ali Express. Nep pioenrozen waar ik zelf nog een lint omheen ga doen. Daar waar ik trouw is het zo heet dat echte bloemen dat niet uithouden. Ik heb er iets van 16 euro voor betaald en vind ze oprecht mooi. Zal je even een PB sturen van hoe ze eruit zien. Bloemen op lokatie doe ik niet. Liever lantaarntjes enzo. Corsages voor bruidegom, getuigen en directe gezinx2.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee Kokoro, om nepbloemen te doen. En ze zien er mooi uit, zeker voor die prijs!

Ik wil wel graag echte bloemen. Ik denk dat ik naast het boeket en corsage voor vriend nog 1 bloemstuk wil voor op het altaar dat daarna dan ook op tafel kan (dus een beetje lang en laag) en dan eventueel nog wat kleine vaasjes.
En dat ik dan corsages voor gasten en bosjes aan de kerkbanken achterwege laat.

Ik hou heel erg van bloemen en zou graag alles vol hebben maar het is allemaal wel heel prijzig.
AnAppleADay schreef:
15-01-2020 15:59
Ik heb helaas geen pb :-(
Ik ga het nog een keer proberen!
Hier ook twijfel over het bruidsboeket. Ik vind een druppelvorm boeket mooi, en echte bloemen hebben op zich wel de voorkeur. Maar wel duur! Ik ga ook eens kijken bij nepbloemen. Goed idee.
Zilli schreef:
16-01-2020 10:17
Ik ga het nog een keer proberen!
Ik heb je een pb terug gestuurd!
ik wil een polscorsage en die (en de overige corsages voor de gasten) maak ik zelf. Ik vind bloemschikken leuk en heb eerder corsages gemaakt voor een andere bruiloft.
Bloemen bestel ik op de markt een week of twee vantevoren.
Op de locatie waar we met elkaar gaan lunchen zet ik wat vaasjes op tafel, maar dat mag allemaal wel lekker rommelig. Ik doe ook gewoon de bloemen die ik leuk vindt bij elkaar. Geen afgestemde kleuren ofzo.
Leuk Pinda! Dat ervaar ik wel echt als beperking trouwens, dat ik vrij weinig zelf kan knutselen. Het moet allemaal mee kunnen in een koffer...
Moet echt ff mijn verhaal kwijt. Vandaag voor het eerst trouwjurken gepast. Dacht moet ergens beginnen met het plannen van de bruiloft. Dus dacht begin hier mee aangezien je ook levertijd hebt enz.

Nou we kwamen binnen werden naar een tafeltje gebracht. Dus wij vroegen of ze een kapstok hadden voor de jassen, hadden ze niet. Dus wij doen de jassen uit leggen ze op de tafel achter ons, was verder niemand. Meteen een verkoopster: nee de jassen kunnen daar niet! Komt zo een andere groep. Echt heel kattig. Terwijl de andere groep uiteindelijk pas 2 uur later kwam. Toen dachten we al een beetje hmmm oke....

Jurken passen, ging opzich wel leuk. Vond er opgevend moment 3 echt mooi. 2 dezelfde stijl en de andere echt heel anders. Vond het lastig om te kiezen en miste het wauw effect waar iedereen het altijd over heeft. Dus ik gaf aan wil erover nadenken...nou toen gingen ze een partij pushen. En maar proberen over te halen enz..toen was ik er eigenlijk wel klaar mee. Ik mocht ook niet eens foto's maken van de jurken. Zodat ik er nog eens rustig naar mocht kijken.

Is dit normaal? Had het echt heel anders voorgesteld. En ik schrok ook best van de extra kosten. Zoals vermaak kosten, onder rok ding (weet de naam ff niet meer ervan). En dat je een budget aangeeft en dat ze je dan ook jurken laten passen van 500 euro duurder. Zegt dat dan van te voren van : ik denk dat je deze jurk mooi vind maar let op hij is 500 euro duurder wil je hem passen?

Herkennen jullie dit? Vond het echt naar. Zo anders voorgesteld.

Zou haast een jurk op Alie express bestellen :p
Geen foto’s maken als je niet koopt en hoge vermaakkosten en onderrok is normaal. De rest niet naar mijn ervaring!
Al heb ik ook wel eens van een vriendin gehoord dat ze ook gepusht werd.

Qua kosten, bij mij noemden ze zelfs toen ik een jurk pas die te goedkoop was om mijn gewonnen kortingsbon te gebruiken :proud:
Lijkt me niet normaal om ongevraagd jurken voor te stellen die veel duurder zijn dan je budget.

Heb je recensies van de winkel bekeken op Perfect Wedding? Dan kan je zien of anderen ook zo denken...
Ik ben in twee winkels geweest, en in de eerste werd ik wel wat gepusht. Het voelde kil en zakelijk, niet wat ik had gehoopt. Ik had het idee dat ik duidelijk aangaf dat ik niet overtuigd was, maar ze vroegen me al gauw of dit mijn jurk was. Het gaf me het gevoel dat ze gewoon graag wilden verkopen, en dat het ze niet veel kon schelen of ik me er goed bij voelde of niet.
In de tweede winkel was algehele gevoel heel anders. De klik met de eigenaresse en haar werkwijze was beter, paste beter bij mij. Ze nam uitgebreid de tijd voor me. Het voelde meer ontspannen, en ze pushte helemaal niet. Ik heb daar uiteindelijk mijn jurk gekocht. Ik had daarnaast ontzettend mazzel; de jurk die DE jurk bleek te zijn paste perfect, en hoefde niet te worden vermaakt. Én mijn jurk bleek met hoge korting te worden verkocht. Ik had hem ook gekocht als ik de volle mep ervoor had moeten betalen, maar nu kan ik dat geld mooi aan andere dingen besteden. :biggrin:

Wat doen jullie trouwens qua sieraden? Mijn jurk heeft een hogere halslijn (niet helemaal gesloten, maar er zit wel kant), dus ik zal geen ketting dragen. Waarschijnlijk wel oorbellen en een armband.
Ik draag denk ik mijn parel oorbellen die ik van mijn ouders heb gekregen. Past qua kleur mooi bij de jurk en ik vind opzichtige sieraden niet mooi bij een bruid.
Ben ook aan het twijfelen of ik een ketting om doe, ik heb wel een diepe v-hals maar ik vind het zonder ook mooi.
Wat vervelend Baby12345!

Ik ben nog niet in een bruidsjurkenwinkel geweest, maar ik weet al wel naar welke ik als eerste ga. Een winkel bij mij in de buurt (Arnhem) die er om bekend staat een no nonsense-zaak te zijn. Ze hebben alle merken die elke bruidswinkel heeft, maar bij deze zaak zijn alle jurken voorzien van een prijskaartje en je kan er gewoon zelf door de rekken snuffelen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 19-01-2020 13:44
4.75% gewijzigd
Qua sierraden draag ik alleen gouden oorbellen en een gouden ring (links). Dit is de trouwring van mijn overleden vader. Die heb ik vorig jaar laten vermaken tot een hele sierlijke ring met steen. Mijn trouwring laat ik maken door dezelfde goudsmid. Goud met 1 grote en 2 kleine stenen. De 2 kleine stenen staan voor de 2 kinderen van mijn vriend die ook (al jaren) bij mij horen. Ik ben een sucker voor symboliek. ;)
Wat een rot ervaring zeg! Ik zou mn heil jurk lekker ergens anders zoeken!

Mijn ervaring was heel prettig. Ik ben in het noord-oosten van het land gaan shoppen. Het was op afspraak en ze had alle tijd voor me. Luisterde precies naar mijn wensen en was sturend genoeg om te zorgen dat ik niet verzandde in de opties. Na 5 jurken proberen en mijn commentaar aanhoren zei ze: "Ik weet het, ik weet welke jurk jij moet hebben.". En ja, dát was hem idd. Ik was niet direct overtuigd, maar mijn moeder wel. Op een gegeven moment zei ze lachend tegen mijn moeder "Jaaa, u vindt hem mooi, maar de brúid moet overtuigd zijn!". Ik had heel erg het gevoel dat ik mogelijk iets zou missen, dus ze is met mij de winkel doorgegaan en liet me door de rekken snuffelen. Naarmate ik meer jurken zag, werd ik meer overtuigd van de jurk die ze voor me had uitgekozen. En uiteindelijk na wat aanpassingen aan de bandjes wist ik het zeker :) .
Ik ben er nog helemaal niet over uit wat ik wil qua sieraden. Geen ketting denk ik, maar geen idee. Misschien houd ik het bij oorbellen.
Ik werd vandaag gebeld dat mijn jurk binnen is :cheer2:

Nog wel 3 weken wachten voor ik een afspraak kon maken maar dan weet ik in ieder geval wanneer :yes:
Wat voor soort jurk hebben jullie? Ballgown, A-line, Fit and Flare, Mermaid Empire Waist?
Pinda-Kaas schreef:
16-01-2020 12:31
ik wil een polscorsage en die (en de overige corsages voor de gasten) maak ik zelf. Ik vind bloemschikken leuk en heb eerder corsages gemaakt voor een andere bruiloft.
Bloemen bestel ik op de markt een week of twee vantevoren.
Op de locatie waar we met elkaar gaan lunchen zet ik wat vaasjes op tafel, maar dat mag allemaal wel lekker rommelig. Ik doe ook gewoon de bloemen die ik leuk vindt bij elkaar. Geen afgestemde kleuren ofzo.
Ik denk dat ik hier ook voor ga. Neem je al die spullen zelf mee naar de locatie trouwens?
AnAppleADay schreef:
20-01-2020 20:49

Nog wel 3 weken wachten voor ik een afspraak kon maken maar dan weet ik in ieder geval wanneer :yes:
Spannend :cheer2:
Kokoro schreef:
15-01-2020 19:16
Ik heb mijn boeket via Ali Express. Nep pioenrozen waar ik zelf nog een lint omheen ga doen. Daar waar ik trouw is het zo heet dat echte bloemen dat niet uithouden. Ik heb er iets van 16 euro voor betaald en vind ze oprecht mooi. Zal je even een PB sturen van hoe ze eruit zien. Bloemen op lokatie doe ik niet. Liever lantaarntjes enzo. Corsages voor bruidegom, getuigen en directe gezinx2.

Waren de bloemen ook een beetje snel binnen of duurde het erg lang?
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
21-01-2020 08:53
Waren de bloemen ook een beetje snel binnen of duurde het erg lang?
Week of 3, netjes met Track&Trace.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 21-01-2020 09:49
1.70% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
20-01-2020 20:49

Ahhhh zo spannennddd!!! Ik wacht ook met smárt op de mijne.
Kokoro schreef:
21-01-2020 09:47
Week of 3, netjes met TrackTracen.
Dank je, ik ga ook eens kijken dan wat ze hebben.
Honey, you should see me in a crown
Lachattenoir schreef:
21-01-2020 08:40
Wat voor soort jurk hebben jullie? Ballgown, A-line, Fit and Flare, Mermaid Empire Waist?
Fit and flare, met geleidelijke overgang, stukje sleep eraan :) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven