Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Klopt. Ik heb altijd alleen in de weekenden en bij uitzondering doordeweeks gedate. Doordeweeks wil ik lekker bijkomen van werk. Zeker in de wintermaanden. Daten is voor mij een extraatje, leuk voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
19-01-2020 17:20
Is niet te voorkomen helaas. Inherent aan daten anno 2020. Ook anno 2016 overigens.
Jammer. Ik hoopte dat ik deze gevallen kon gaan mijden ;)
Merk dat mijn vertrouwen nu wel echt heel laag is, daar baal ik van.

Daten jullie voornamelijk via Tinder? Happn? Of ook "serieuzere" sites?
Dat is wel een dingetje, dat vertrouwen. Hoe langer je date, hoe minder je dat hebt. Ik date amper, maar heb nu alleen Happn en slapend lid bij Parship. Tinder had ik de eerste jaren, daarna nooit meer. Paiq heb ik ook nog maar ben amper actief. Daar vond ik tot een jaar geleden de leukste mannen.
Julus schreef:
19-01-2020 17:35
Dat is zeker fijn en wat waard. Jij weet zelf het beste in hoeverre iets goed en oprecht voelt. Maar wees gewoon voorzichtig, zeker omdat je eea te verwerken hebt.
Dankjewel :hug:
Ik ben zeker voorzichtig, nu ik hulp krijg zie ik ook in hoe giftig mijn eigen gedrag soms kan zijn en dat ik ook een aantal negatievelingen in mijn nabije omgeving heb. Daar word ik soms helemaal in mee gezogen en dat helpt natuurlijk ook niet.
Nee dat kost energie. En dan is een leuk maatje natuurlijk wel heel fijn. Geeft je toch een blij gevoel.
Ja, dat kan ik me voorstellen. Ik date dus nu ongeveer een jaartje 'actief', maar merk dat ik er door deze ervaringen echt steeds minder zin in krijg. Het lijkt alsof ze niet eens de moeite willen doen om je te leren kennen en heel snel afschrijven. Voelt een beetje zonde van mijn tijd en energie.

Paiq heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk weer verwijderd. Ik had er wel een paar leuke gesprekken, maar bleek dan elke keer de man uiteindelijk toch niet aantrekkelijk te vinden. Wel matches via Happn, maar de mannen die ik daar tref zijn echt een stuk minder actief dan de mannen op Tinder.. Tot nu toe heb ik dus alleen maar Tinder-dates gehad. Bumble staat ook nog op m'n telefoon, maar nog weinig mee gedaan.
Precies wat je omschrijft. Erg jammer, en zooo niet hoe dat eerst was. Ik vrees dat velen op deze manier echt lang single blijven. Tenzij je bereid bent om wat concessies te doen.
Bumble ook kort geprobeerd.
Haha Heb ik weer...via fb, ik sta op een site voor dating, vrijgezellen in de provincie..... ben daar meer een meelezer dan dat ik aktief reageer op onderwerpen. In ieder geval tot nu toe weinig meegedaan.

Ik kreeg vIs messenger een contactverzoek van een man. Ik snel ff op zijn account gegluurd. Leuke vent om te zien dus ik denk laat ik poging wagen. Ik kreeg gelijk een vragenvuur afgevuurd🤪 leek wel of hij de trein moest halen. Of ik nog wel vrijgezel was, hoe oud, kinderen, hoe groot ik was???Hij vroeg mijn telefoonnummer, wat ik hem dus niet heb gegeven. Bij de vraag of ik slank was heb ik afgehaakt. Want zo zei hij, hij hield niet van dikkerds. Nou ben ik idd gewoon normaal maatje 36/38. Maar het kwam nogal oneerbiedig over. Voelde echt als of hij geen tijd te verliezen had. Was nogal overdonderd door de snelheid waarmee dit ging. Heb maar gezegd dat ik het eten klaar had en ging eten (was ook zo)

Hopelijk zijn ze niet allemaal zo want dan haak ik gauw af.
O boy. Nee ze zijn niet allemaal zo maar ze zitten er wel tussen. Die vraag of je slank bent zul je vaker krijgen. Of opmerkingen over je lichaam. Dam weet je al genoeg. Die kruisverhoren zijn heel vervelend. Alsof ze een lijstje bij de hand hebben en bij een verkeerd antwoord ben je af.
Dwarrel dat klonk helemaal niet als een aangename kennismaking. Was er dan niets van je figuur te zien op je fb profiel?

Intussen is vage man door de mand gevallen. Het was een heel andere reden dan ik dacht. Blijkbaar waren onze gesprekken te braaf en kwam er daardoor geen uitnodiging. Net kwam hij met de deur in huis vallen, er stond een of andere olie klaar om me een lekkere massage te geven. Vinden jullie mss flauw van me maar is voor mij zo'n afknapper. Ik heb niet de minste goesting om een massage date af te spreken met een man die ik nooit heb ontmoet.
Next!
Ah die was op een seksdate uit. En wilde de garantie dat het tot seks zou komen. Beter kwijt dan rijk.
Julus schreef:
19-01-2020 19:16
Ah die was op een seksdate uit. En wilde de garantie dat het tot seks zou komen. Beter kwijt dan rijk.
Inderdaad. Zo zie je maar, als je gevoel zegt dat er iets niet klopt...
Zeker. Als het vaag of lastig is om af te spreken kun je maar beter afhaken.
Attraverso schreef:
19-01-2020 19:13
Dwarrel dat klonk helemaal niet als een aangename kennismaking. Was er dan niets van je figuur te zien op je fb profiel?

Intussen is vage man door de mand gevallen. Het was een heel andere reden dan ik dacht. Blijkbaar waren onze gesprekken te braaf en kwam er daardoor geen uitnodiging. Net kwam hij met de deur in huis vallen, er stond een of andere olie klaar om me een lekkere massage te geven. Vinden jullie mss flauw van me maar is voor mij zo'n afknapper. Ik heb niet de minste goesting om een massage date af te spreken met een man die ik nooit heb ontmoet.
Next!
Ik heb idd alleen een foto van mijn gezicht op mijn fb staan. De rest van mijn fotoos zijn afgeschermd.

Haha die viel wel direct met de deur in huis. Massage kan heel fijn zijn maar voor een eerste date?🙈 haha mannen zijn best grappig soms😉
Als ze het over masseren hebben bedoelen ze seks ;-)
Julus schreef:
19-01-2020 19:38
Neenee, hij zei expliciet 'ik heb het maar over masseren, geen seks he' zou hij nooit ofte nooit doen :mrgreen:
Nee, het ideeeee :bonk:
Tja ze gaan natuurlijk niet rechtstreeks zeggen dat het om seks gaat. Maar het gesprek zal vrij snel die kant op gestuurd worden. Want echte interesse hebben ze niet.
Julus schreef:
19-01-2020 19:38
Haha ja precies..is vaak wel de aanloop naar seks. Ze verpakken het leuk, in de hoop dat je erin trapt🙈
Julus schreef:
19-01-2020 17:35
Dat is zeker fijn en wat waard. Jij weet zelf het beste in hoeverre iets goed en oprecht voelt. Maar wees gewoon voorzichtig, zeker omdat je eea te verwerken hebt.
Ben het met jou eens. Vraag me eerlijk gezegd ook af in hoeverre het van écht verwerken komt met een 'leukerd' naast-je-en-toch-ook-niet. Ik tref opvallend vaak mannen waarbij ik het gevoel krijg dat ze iets uit de weg proberen te gaan door te daten en soms zelfs dingen op mij projecteren waaruit ik op kan maken dat ze nog midden in een proces zitten. Dat vind ik niet zo prettig, eerlijk gezegd.

Van mijn laatste date kreeg ik nota bene halve diagnoses opgelegd omdat hij door ervaringen met exen met dat ziektebeeld daar helemaal allergisch voor en dus gefocust op was. En ik scheen ook ondersteuning te willen. Komt mij en mijn vrienden allemaal niet bekend voor, plus het komt na één ontmoeting. Wie zou er dan gelijk hebben... Maar ik vind het eigenlijk nog best kwetsend ook. Wat is er mis met gewoon zeggen dat het geen match is in dit stadium van onze levens. Dat was ook zo'n beetje mijn conclusie, dus dan was het prima geweest. Maar dit voelde bijna als een trap na.
Fijn dat je date zo leuk was Qiyara. Wat gaat dit topic hard zeg trouwens, heb even een aantal pagina's bij moeten lezen.

Bij mij is er ook een ontwikkeling, in onverwachte hoek. Ik was gisteren op een feestje en ging met een vriend en zijn vrienden. Een van die vrienden ken ik al langer(van andere feestjes) en die bleek mij al langere tijd leuk te vinden. Nu is het echt totaal niet mijn type en heb ik geen idee of het vanuit mijn kant meer kan zijn dan vriendschap, maar we hebben het wel de hele nacht leuk gehad en elkaar telkens opgezocht, uiteindelijk is hij ook blijven slapen (hij moest anders nog 2 uur op de eerste trein wachten en dat vond ik ook zo lullig).

Enfin, vandaag ook nog gezellig gehad en zie hem van het weekend weer.
Lekker dan. Hoe aanmatigend ook inderdaad. Ze lijken haast allemaal allergisch voor van alles. We hebben allemaal meerdere relaties achter de rug. En hebben pijn en verdriet gehad na breuken. Maar waar ben je mee bezig om dat te projecteren op dates?
Echte klootzakken uitgezonderd, die noem ik gerust een klootzak :P
coolpack2 schreef:
19-01-2020 21:45
Ben het met jou eens. Vraag me eerlijk gezegd ook af in hoeverre het van écht verwerken komt met een 'leukerd' naast-je-en-toch-ook-niet. Ik tref opvallend vaak mannen waarbij ik het gevoel krijg dat ze iets uit de weg proberen te gaan door te daten en soms zelfs dingen op mij projecteren waaruit ik op kan maken dat ze nog midden in een proces zitten. Dat vind ik niet zo prettig, eerlijk gezegd.

Van mijn laatste date kreeg ik nota bene halve diagnoses opgelegd omdat hij door ervaringen met exen met dat ziektebeeld daar helemaal allergisch voor en dus gefocust op was. En ik scheen ook ondersteuning te willen. Komt mij en mijn vrienden allemaal niet bekend voor, plus het komt na één ontmoeting. Wie zou er dan gelijk hebben... Maar ik vind het eigenlijk nog best kwetsend ook. Wat is er mis met gewoon zeggen dat het geen match is in dit stadium van onze levens. Dat was ook zo'n beetje mijn conclusie, dus dan was het prima geweest. Maar dit voelde bijna als een trap na.
Jeetje, wat bizar dat hij dan de psycholoog gaat uithangen. Alsof je er niet tegen zou kunnen om gewoon te zeggen dat het geen match is.
Flaffy schreef:
19-01-2020 21:54
Fijn dat je date zo leuk was Qiyara. Wat gaat dit topic hard zeg trouwens, heb even een aantal pagina's bij moeten lezen.

Bij mij is er ook een ontwikkeling, in onverwachte hoek. Ik was gisteren op een feestje en ging met een vriend en zijn vrienden. Een van die vrienden ken ik al langer(van andere feestjes) en die bleek mij al langere tijd leuk te vinden. Nu is het echt totaal niet mijn type en heb ik geen idee of het vanuit mijn kant meer kan zijn dan vriendschap, maar we hebben het wel de hele nacht leuk gehad en elkaar telkens opgezocht, uiteindelijk is hij ook blijven slapen (hij moest anders nog 2 uur op de eerste trein wachten en dat vond ik ook zo lullig).

Enfin, vandaag ook nog gezellig gehad en zie hem van het weekend weer.
Een hele leuke ontwikkeling. Dit is toch het allerleukste, op deze manier.
Flaffy schreef:
19-01-2020 21:56
Jeetje, wat bizar dat hij dan de psycholoog gaat uithangen. Alsof je er niet tegen zou kunnen om gewoon te zeggen dat het geen match is.
Wij tere poppetjes moeten met fluwelen handschoentjes worden behandeld :-D
Julus schreef:
19-01-2020 21:55
Lekker dan. Hoe aanmatigend ook inderdaad. Ze lijken haast allemaal allergisch voor van alles. We hebben allemaal meerdere relaties achter de rug. En hebben pijn en verdriet gehad na breuken. Maar waar ben je mee bezig om dat te projecteren op dates?
Echte klootzakken uitgezonderd, die noem ik gerust een klootzak :P
Nou ja, hij was dus bang dat hij weer iemand van hetzelfde kaliber aan de haak had. Maar wat voor mij ook een aandachtspunt was, was dat hij het best veel - vooraf en tijdens de date - had over 'als we een relatie zouden krijgen'. Hypothetisch, maar naar mijn gevoel niet helemaal hypothetisch. Ik werd wat voorzichtiger daardoor, dus eigenlijk is me dat wel gelukt, hahaha.

Aanvulling: ik snap die angst best bij hem, maar wat ik heel jammer vind is dat er kennelijk een vorm van zelfreflectie ontbreekt waardoor hij zou kunnen aangeven dat hij er misschien wat te veel op gefocust is door eerdere ervaringen. Nu kwam het inderdaad nogal aanmatigend over. En ook wel extra naar omdat hij juist enthousiast en hoopvol was en ik daarin gewoon realistisch was. Maar goed, dat type is me niet geheel onbekend. Ik had er ook niet echt op gerekend dat dit wat zou worden, maar ik had een wat volwassener afsluiting verwacht.
anoniem_113882 wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:07
26.33% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven