Single, we kletsen hier verder.

05-01-2020 15:14 3032 berichten
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.

Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Vivi3338 schreef:
22-01-2020 21:28
Wel een behoorlijke binnenkomer haha. Maar zou dan ook wel het idee hebben dat het beetje een negatieve insteek is. Als je dit al gelijk wil delen, welke problemen komen er dan nog meer.. Dat schiet mij dan te binnen 😅
Dat zou ik dus ook hebben. Paar jaar terug via EM ook bericht van iemand die anderhalf kantje had geschreven over alle misère, drama en ziekten, en alles kwam vooral door anderen, hij was slachtoffer. Herinner me nog dat hij maar 1 nier had, hartklachten en iets van reuma ofzo. De moraal was: hij wilde nu echt van het leven gaan genieten, hij verdiende het, en vooral met mij aan zijn zijde :facepalm:
Echt té erg, kwam op mij over als een soort standaard mail waarbij hij de aanhef wrs steeds veranderde.

Als alles waar was natuurlijk ultiem verdrietig, maar om een eerste contact zó te leggen? Echt niet ok. Overigens wel een nette mail teruggestuurd met als moraal: no thanks. Beterschap met alles.
Qiyara schreef:
22-01-2020 21:08
Haha m'n bovenburen hebben flink ruzie. Jong koppel. Kan bijna mee luisteren. Dat is nu iets wat ik echt niet mis! Wat een heerlijkheid is het dan om vrijgezel te zijn. Alleen maar verantwoordelijk voor m'n eigen emoties. Fijn!
Zijn ze al toegekomen aan de goedmaakseks? Dat dan weer wel
Vivi3338 schreef:
22-01-2020 21:28
Wel een behoorlijke binnenkomer haha. Maar zou dan ook wel het idee hebben dat het beetje een negatieve insteek is. Als je dit al gelijk wil delen, welke problemen komen er dan nog meer.. Dat schiet mij dan te binnen 😅
Juist. En het is ook geen leukerd zo te zien.
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:43
Zijn ze al toegekomen aan de goedmaakseks? Dat dan weer wel
Nouuu dit hoor ik dan weer liever niet haha..
Julus schreef:
22-01-2020 21:47
Juist. En het is ook geen leukerd zo te zien.
Ik denk niet dat het ‘m is...
Alle reacties Link kopieren
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:41
Dat zou ik dus ook hebben. Paar jaar terug via EM ook bericht van iemand die anderhalf kantje had geschreven over alle misère, drama en ziekten, en alles kwam vooral door anderen, hij was slachtoffer. Herinner me nog dat hij maar 1 nier had, hartklachten en iets van reuma ofzo. De moraal was: hij wilde nu echt van het leven gaan genieten, hij verdiende het, en vooral met mij aan zijn zijde :facepalm:
Echt té erg, kwam op mij over als een soort standaard mail waarbij hij de aanhef wrs steeds veranderde.

Als alles waar was natuurlijk ultiem verdrietig, maar om een eerste contact zó te leggen? Echt niet ok. Overigens wel een nette mail teruggestuurd met als moraal: no thanks. Beterschap met alles.
Wel netjes dat je nog had teruggemaild, zou er ook wel behoorlijk van schrikken en vooral afschrikken.. Vooral knap dat hij al gelijk wist dat het met jou aan zijn zijnde was 😅

Had via tinder tijd terug met iemand kort geklets en vertelde toen dat hij moest verhuizen omdat hij midden in een scheiding zat.. Om vervolgens gelijk naar m’n nummer te vragen om verder te appen. Hij was niet onaardig, maar had toch maar gezegd dat hij eerst het 1 en ander moet afronden 😬
Vivi3338 schreef:
22-01-2020 21:34
Ja was behoorlijk sceptisch hoe het contact zou lopen, maar gaat eigenlijk gewoon zoals voorheen en niks seksueels. Dat voelt wel prettig en maakt de ‘domper’ van maandag iets minder. Wellicht ging het gewoon wat onhandig toen hij vertrok.. Nu heb ik ook nog een kat thuis wat hij toen helemaal niks vond. Maar dat moet ie maar accepteren 😇

Houden allebei wel van wandelen en gezellig eten/drinken dus denk dat ik zoiets ga voorstellen. Ben soms zelf ook niet zo creatief met iets bedenken, heb wel vaak meegemaakt dat het dan maar thuis is en dat wil ik nu dus niet. Uiteraard niet erg om een date te eindigen thuis, maar niet de insteek.

Zou leuk zijn als er een leuke match voorbij komt bij je en rustig contact opbouwen! Iedereen gunt het je 😄 Maar er hangt niks van af natuurlijk, even rust is ook goed
Mooie wandeling in een nabijgelegen ( natuur) park en dan lekkere warme choco drinken? Of een lekkere stadswandeling, of langs het strand? Keuze is reuze. Enne..als hij je kat niet trekt of leuk vindt is het geen goeie match hoor. Je kat is je alles, je maatje. Dat moet gewoon een klik zijn met je lover.

En tnx, mijn tijd komt vast weer! En stiekem liever een date met mooi weer, dan zie ik er ook iets toonbaarder uit :-D
Sowieso krijgt iedereen de lentekriebels binnenkort en dan is de spoeling dikker.
Lees net op forum over iemand met een vent met vieze onderbroeken. Bleek er eerder al een topic te zijn over krokante boxershorts...dan zeg ik jullie: single zijn zo erg nog niet
Still-i-Rise schreef:
22-01-2020 21:34
Heerlijk toch!
Ik heb vroeger het boek " de ideale vrouw is een bitch" gelezen. Moet ik ineens aan denken. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt, zoals eigen ritme en gewoontes aanhouden. En hopelijk komt er voor jullie ook snel weer een date!
Jaaaa. En het gekke is dat dat aantrekkelijker wordt gevonden als je een klein beetje een bitch bent. Je hoort vaak hoe mannen enorm ( lang ) hangen aan vrouwen van wie je denkt huh, die behandelt hem niet echt goed. Vandaar ook dat hard to get best voor je kan werken maar ik haat spelletjes.
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:41

Omg wat bezielt zo iemand? Hanteert een afschrikbeleid?
Toevallig las ik op EM pasgeleden ook iets dergelijks. Na een hele moeilijke tijd, scheiding blabla nu toe aan iets echts. Die sla ik direct over. Houd het luchtig en optimistisch.
Julus schreef:
22-01-2020 21:53
Jaaaa. En het gekke is dat dat aantrekkelijker wordt gevonden als je een klein beetje een bitch bent. Je hoort vaak hoe mannen enorm ( lang ) hangen aan vrouwen van wie je denkt huh, die behandelt hem niet echt goed. Vandaar ook dat hard to get best voor je kan werken maar ik haat spelletjes.
Ik hou ook niet van spelletjes spelen, maar hanteer het soms wel in een mindere bitch mate. Mezelf niet beschikbaar stellen op het moment dat het hem uitkomt bijv.
Ik heb een vriendin die werkelijk soms de telefoon opneemt als een lover belt met " wat moet je, ik heb ff geen zin in je" en die mannen lopen kwijlend achter haar aan! :facepalm:
Ze heeft tot nu toe nooit echt lange relaties gehad (is ook mid dertiger) maar ze zit nooit om aandacht verlegen...

Denk dat het ook alleen bij bepaalde types werkt en ook alleen maar bepaalde types aantrekt trouwens :lol:
Still-i-Rise schreef:
22-01-2020 22:01
Ik hou ook niet van spelletjes spelen, maar hanteer het soms wel in een mindere bitch mate. Mezelf niet beschikbaar stellen op het moment dat het hem uitkomt bijv.
Ik heb een vriendin die werkelijk soms de telefoon opneemt als een lover belt met " wat moet je, ik heb ff geen zin in je" en die mannen lopen kwijlend achter haar aan! :facepalm:
Ze heeft tot nu toe nooit echt lange relaties gehad (is ook mid dertiger) maar ze zit nooit om aandacht verlegen...

Denk dat het ook alleen bij bepaalde types werkt en ook alleen maar bepaalde types aantrekt trouwens :lol:
Stiekem even glimlachen, een vrouw met ballen :yes:
Vivi3338 schreef:
22-01-2020 21:51
Wel netjes dat je nog had teruggemaild, zou er ook wel behoorlijk van schrikken en vooral afschrikken.. Vooral knap dat hij al gelijk wist dat het met jou aan zijn zijnde was 😅

Had via tinder tijd terug met iemand kort geklets en vertelde toen dat hij moest verhuizen omdat hij midden in een scheiding zat.. Om vervolgens gelijk naar m’n nummer te vragen om verder te appen. Hij was niet onaardig, maar had toch maar gezegd dat hij eerst het 1 en ander moet afronden 😬
Heel verstandig. Die had zin in leuke afleiding maar jij niet zo in gedoe haha.
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 21:52
Lees net op forum over iemand met een vent met vieze onderbroeken. Bleek er eerder al een topic te zijn over krokante boxershorts...dan zeg ik jullie: single zijn zo erg nog niet
Is een faketopic maar ze zullen bestaan brrr.
Still-i-Rise schreef:
22-01-2020 22:01

Ha dus als je graag veel appers wil waar je geen drol aan hebt weet je wat te doen.
Maar niet doen als je een serieuze relatie wil.
noumoe2019 schreef:
22-01-2020 22:09
Stiekem even glimlachen, een vrouw met ballen :yes:
Ja, en ik geloof direct dat dat aantrekkelijker is dan altijd beschikbaar zijn. Maar een middenweg zoals Still doet lijkt mij beter. Gewoon je ding doen en een beetje mysterieus blijven werkt vast het beste. Ga maar na: mannen die niet alles weggeven ( waar nog eea te raden valt) vinden wij ook aantrekkelijker. Maar onpeilbaar is juist weer niet goed. Diepe zucht.
Julus schreef:
22-01-2020 21:51
Mooie wandeling in een nabijgelegen ( natuur) park en dan lekkere warme choco drinken? Of een lekkere stadswandeling, of langs het strand? Keuze is reuze. Enne..als hij je kat niet trekt of leuk vindt is het geen goeie match hoor. Je kat is je alles, je maatje. Dat moet gewoon een klik zijn met je lover.

En tnx, mijn tijd komt vast weer! En stiekem liever een date met mooi weer, dan zie ik er ook iets toonbaarder uit :-D
Sowieso krijgt iedereen de lentekriebels binnenkort en dan is de spoeling dikker.
Ja dat zijn wel leuke ideeën! Daten in de lente/zomer is wel een stuk leuker, maar hopelijk kunnen we een beetje creatief blijven 😁

En mijn kat is zeker m’n maatje en nog een jong beestje ook, een lieverd (kruising ragdoll) dus ook gek op kroelen. Als hij dat niet kan accepteren, dan is het jammer voor hem want ik ga niet kiezen!
Julus schreef:
22-01-2020 22:23
Ja, en ik geloof direct dat dat aantrekkelijker is dan altijd beschikbaar zijn. Maar een middenweg zoals Still doet lijkt mij beter. Gewoon je ding doen en een beetje mysterieus blijven werkt vast het beste. Ga maar na: mannen die niet alles weggeven ( waar nog eea te raden valt) vinden wij ook aantrekkelijker. Maar onpeilbaar is juist weer niet goed. Diepe zucht.
Daar zeg je wat.. Iets waar ik zelf ook altijd beetje mee worstel. Was vroeger altijd te ‘makkelijk’, teveel aanpassen op de ander en m’n mening niet uitspreken. Nu gaat dat me al veel beter af, maar val soms nog wel eens in dezelfde valkuil als ik verliefd word (op een ongezonde manier, onbereikbare man bijv). De grens tussen hard to get/onvoorspelbaarheid en onpeilbaar is best lastig vind ik. Al geloof ik dat het bij de juiste persoon niet echt nodig is
Julus schreef:
22-01-2020 22:23
Jezelf blijven! Dat werkt het beste. Niet mysterieus willen zijn. Echt dichtbij jezelf blijven. Dit klinkt te geforceerd. En still doet niet iets, ze is gok ik, gewoon zichzelf.

Ik merk nu in dit date proces dat als ik mijzelf ben, ik helemaal geen apper ben nog, dit moet groeien. Het levert me enorm veel rust op om te doen wat voor mij goed is.
Nu heb ik het geluk dat m'n date hetzelfde is, hoe vaak ik wel niet daters tref die me gelijk al plat bombaderen met appjes en ik het gevoel heb, daar wat mee te moeten.

Maar had mijzelf voorgenomen dat ik ook dan wacht tot dat gevoel van, er iets mee moeten, over gaat en pas als ik weer mijzelf ben reageer. En dat dit mag. Ik hoef helemaal niks.
En dit gevoel van rust in mijzelf is echt het allerbelangrijkst. En de man die daarbij past, die blijft :)

Daar hoef ik niet mysterieus of wat voor andere dingen dan ook, voor te doen. Dan ben ik al weer weg van mijzelf. En ergens toch bezig met een angst van wat je denkt dat moet om een leuke man aan je te binden.

Overigens kies ik voor verbinden, dat kan na mijn idee alleen als je echt jezelf, mag, kunt en wilt zijn, met alles wat daarbij hoort. Dat is de kunst, denk dat daar de focus op mag en je dan altijd goed zit bij de juiste man voor jou. En de rest die afhaakt, die was dus niet passend :)
Mooie filter!
Qiyara schreef:
22-01-2020 21:08
Haha m'n bovenburen hebben flink ruzie. Jong koppel. Kan bijna mee luisteren. Dat is nu iets wat ik echt niet mis! Wat een heerlijkheid is het dan om vrijgezel te zijn. Alleen maar verantwoordelijk voor m'n eigen emoties. Fijn!
Kan je geloven dat ik dat de laatste tijd ook al een paar keer heb gedacht: blij dat ik die miserie niet heb en single ben. Dan schrik ik van mezelf :mrgreen:
Julus schreef:
22-01-2020 21:19
Het is geen grap. Hij was serieus.
Ik weet niet..maar om dit als eerste te zeggen?
Dan.heb ik meteen al geen goesting in verder babbelen.
Vivi3338 schreef:
22-01-2020 20:45
Heb overigens zelf niet perse single reizen gedaan, maar wel groepsreizen met leeftijdsgenoten. Vond het erg leuk en heb er zelfs 2 romances aan overgehouden haha. Het was alleen wel een internationale groep, geen Nederlanders. Dat maakte de romances niet heel makkelijk.. Toentertijd was het afscheid en de nasleep een drama, maar achteraf kijk er ik erg leuk op terug. Ook een hoop vriendschappen over de hele wereld! Kan het zeker aanraden 😊
Nou ja, precies dit. Dan vind je iemand leuk en woont hij aan de andere kant van het land. Voor mij niet echt handig en gewenst. Ik doe wel eens een groepsreis maar dan vooral voor de gezelligheid en niet specifiek een singlesreis.
Julus schreef:
22-01-2020 20:51
Net sprak een match op Paiq mij aan. Eerste wat hij zegt is: heb jij ook last van woensdagdip? Hij had al weken evenwichtsstoornis. Lekkere binnenkomer :-D
Ik geloof dat ik 'm niet helemaal snap...

Aanvulling: oh, het was geen humor. Vandaar.
anoniem_113882 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:32
7.88% gewijzigd
Qiyara schreef:
22-01-2020 21:15
Ja man, ik vind het echt zo'n groot goed m'n vrijheid en alles kunnen doen wat ik wil. Ben echt benieuwd hoe dit gaat als ik ooit weer een relatie krijg. Vroeger had ik dan het gevoel bepaalde dingen te 'moeten'. Hoop van harte dat al die jaren vrijgezel mij van dat gevoel af hebben geholpen en ik alsnog ik ben met een aanvulling van een partner die ook zichzelf is. Zonder alle verwachtingen die door gaan schemeren.
Het wordt wel weer even afstemmen. In mijn beleving niet per se makkelijker, maar met de leeftijd/ervaring sta je er (algemeen) dan misschien wel nuchterder in.
Gewoon héél erg spontaan :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven