Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

donderdag 23 januari 2020 om 09:13
Wat ik echt heel gierig vond: We hebben een lief en leed potje op het werk (eigenlijk niet het werk, maar ivm herkenbaarheid even zo) wat iemand beheerd. Nu gaat diegene weg en heeft het overgedragen aan iemand anders. Ze had zichzelf maar vast een afscheidscadeau gekocht omdat ze bang wat dat ze anders niks kreeg.
anoniem_366438 wijzigde dit bericht op 07-02-2020 08:27
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
10.30% gewijzigd
donderdag 23 januari 2020 om 09:38
Mwah....kan me dit wel voorstellen eigenlijkMiranda_86 schreef: ↑23-01-2020 09:13Wat ik echt heel gierig vond: We hebben een lief en leed potje op het werk wat iemand beheerd. Nu gaat diegene weg en heeft het overgedragen aan iemand anders. Ze had zichzelf maar vast een afscheidscadeau gekocht omdat ze bang wat dat ze anders niks kreeg.
Zie het als een mooie afronding van haar taak
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 23 januari 2020 om 09:40
Dat is niet gierig maar inhaligMiranda_86 schreef: ↑23-01-2020 09:13Wat ik echt heel gierig vond: We hebben een lief en leed potje op het werk wat iemand beheerd. Nu gaat diegene weg en heeft het overgedragen aan iemand anders. Ze had zichzelf maar vast een afscheidscadeau gekocht omdat ze bang wat dat ze anders niks kreeg.

donderdag 23 januari 2020 om 09:40
Waarom is dit gierig?Miranda_86 schreef: ↑23-01-2020 09:13Wat ik echt heel gierig vond: We hebben een lief en leed potje op het werk wat iemand beheerd. Nu gaat diegene weg en heeft het overgedragen aan iemand anders. Ze had zichzelf maar vast een afscheidscadeau gekocht omdat ze bang wat dat ze anders niks kreeg.

donderdag 23 januari 2020 om 09:42
Miranda_86 schreef: ↑23-01-2020 09:13Wat ik echt heel gierig vond: We hebben een lief en leed potje op het werk wat iemand beheerd. Nu gaat diegene weg en heeft het overgedragen aan iemand anders. Ze had zichzelf maar vast een afscheidscadeau gekocht omdat ze bang wat dat ze anders niks kreeg.
Niet gierig.
Misschien wel wat voorbarig. Degene die de pot van haar overnam zou dat gewoon moeten kunnen regelen.
Maar ik snap het wel een beetje.. op mijn werk deed ik de verjaardagskaarten. 3x raden wie er als enige altijd vergeten werd.

donderdag 23 januari 2020 om 10:21
Miranda_86 schreef: ↑23-01-2020 10:06We hadden al met degene die haar opvolgt afgesproken dat deze wat voor haar zou kopen. Toen kwam ze erachter dat diegene zelf al wat had gekocht. Ik vind het echt raar.
Daar had ze blijkbaar niet zoveel vertrouwen in.
Een beetje raar snap ik maar niet gierig.
donderdag 23 januari 2020 om 10:40
lief&leed potje op het werk wilden collega's niet. Gewoon als er iets te vieren viel of bij ziekte met de pet rond. Situatie die je dan kreeg: Een groot gedeelte vond Anja niet leuk, dus totale opbrengst van 30 collega's: 10 euro. Maar Moniek, die vonden ze wél leuk! opbrengst: 450 euro. De 1 kreeg een bioscoop bon, de ander een e-reader en douglas bonnen. en dan overdrijf ik hier niets aan, dit gebeurde werkelijk.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

donderdag 23 januari 2020 om 10:43
VGM1980 schreef: ↑23-01-2020 10:40lief&leed potje op het werk wilden collega's niet. Gewoon als er iets te vieren viel of bij ziekte met de pet rond. Situatie die je dan kreeg: Een groot gedeelte vond Anja niet leuk, dus totale opbrengst van 30 collega's: 10 euro. Maar Moniek, die vonden ze wél leuk! opbrengst: 450 euro. De 1 kreeg een bioscoop bon, de ander een e-reader en douglas bonnen. en dan overdrijf ik hier niets aan, dit gebeurde werkelijk.
Ja hoor. Voor Moniek legden alle collega's €15 pp in. Echt..
Niks overdreven.
donderdag 23 januari 2020 om 10:52
Je weet natuurlijk niet wat er met Anja en Moniek was.PoesinBoots schreef: ↑23-01-2020 10:43Ja hoor. Voor Moniek legden alle collega's €15 pp in. Echt..
Niks overdreven.

donderdag 23 januari 2020 om 13:13
Lijkt mij ook een béétje gechargeerd. Of Moniek is dikke vriendinnen met alle 30 collega's.PoesinBoots schreef: ↑23-01-2020 10:43Ja hoor. Voor Moniek legden alle collega's €15 pp in. Echt..
Niks overdreven.

donderdag 23 januari 2020 om 15:41
Toen ik in de winkel werkte, werden er nog wel eens dieven gepakt. Meestal voor iets knulligs, een nagelschaartje, een babyfles. Laat ik het zo zeggen, zelden boven de 5 euro. Ik denk dan, tjee, jat dan iets duurs, dan is het niet voor niets als je betrapt wordt.minnimouse schreef: ↑22-01-2020 11:20Tja, dan kun je dus ook de discussie starten of jatten bij de Action minder erg is dan bij de Bijenkorf.
Of het jatten van een gum tegenover het jatten van een dure ketting.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 23 januari 2020 om 16:19
sterker nog, een aantal legden 20 euro neer. Aan mij werd ook geappt of ik even 20 euro konPoesinBoots schreef: ↑23-01-2020 10:43Ja hoor. Voor Moniek legden alle collega's €15 pp in. Echt..
Niks overdreven.
overmaken.

donderdag 23 januari 2020 om 16:26
Het kan iets persoonlijks zijn, of mensen zijn gewoon minder bekend.
Bij ons gingen de personeelsconsulent (na 2 jaar) en de financiëleadministratiedame (na 10 jaar) tegelijk weg.
Voor de eerste werd veel gegeven, voor de tweede vrijwel niets, want "Die zien we bijna nooit."
Joke had wel tien jaar onze declaraties zitten verwerken en de kwartaalrapportages gemaakt, maar dat was nauwelijks zichtbaar.
donderdag 23 januari 2020 om 16:31
ze was best wel bekend, ze werkte er 8 jaar en ook gewoon op de werkvloer. Ze deed haar werk prima, maar ze deed nogal arrogant naar anderen toe. Tja, ik vind het oncollegiaal om dan maar gewoon niets te geven, maar uiteraard ben je niet verplicht om je knip te trekken. Voordeel van een lief&leed pot vind ik dat het wat eerlijker verdeeld wordt.

zaterdag 1 februari 2020 om 10:09
Vraagje:
Wij zijn gisteren met een aantal stellen bij iemand anders gaan eten. Het was een eerste ontmoeting waar we langdurig bij elkaar zaten.
Iedereen zou wat meenemen. Wat mensen mee zouden nemen is besproken in een app.
Normaal nemen wij altijd 2 flessen goede wijn of champagne mee, maar dit keer besloten wij dit niet te doen om niet 'posh' over te komen ofzo.
Nogmaals, we hebben deze mensen in de wandelgangen snel wel eens gesproken, maar nog nooit een hele avond.
Toen we daar aankwamen had de gastvrouw en heer flink uitgepakt met verschillende kazen, vis en vlees. Ook het 'avondeten' was niet karig.
Ik had een salade en een hartige taart meegenomen.
Nu voel ik mij dus een beetje bezwaard. Moet ik vragen of ze een tikkie willen sturen?
Of is dat weer onbeleefd omdat zij zelf zo hebben uitgepakt. Ik wil niet beledigen maar ook niet onbeleefd zijn.
Of maak ik mij druk om niets.. :think:
Wij zijn gisteren met een aantal stellen bij iemand anders gaan eten. Het was een eerste ontmoeting waar we langdurig bij elkaar zaten.
Iedereen zou wat meenemen. Wat mensen mee zouden nemen is besproken in een app.
Normaal nemen wij altijd 2 flessen goede wijn of champagne mee, maar dit keer besloten wij dit niet te doen om niet 'posh' over te komen ofzo.
Nogmaals, we hebben deze mensen in de wandelgangen snel wel eens gesproken, maar nog nooit een hele avond.
Toen we daar aankwamen had de gastvrouw en heer flink uitgepakt met verschillende kazen, vis en vlees. Ook het 'avondeten' was niet karig.
Ik had een salade en een hartige taart meegenomen.
Nu voel ik mij dus een beetje bezwaard. Moet ik vragen of ze een tikkie willen sturen?
Of is dat weer onbeleefd omdat zij zelf zo hebben uitgepakt. Ik wil niet beledigen maar ook niet onbeleefd zijn.
Of maak ik mij druk om niets.. :think:

zaterdag 1 februari 2020 om 10:32
Zo was het afgesproken zeg je.
Wat hadden de andere stellen mee?

zaterdag 1 februari 2020 om 11:10
Die hadden ook hun afgesproken dingen meegenomen.PoesinBoots schreef: ↑01-02-2020 10:32Zo was het afgesproken zeg je.
Wat hadden de andere stellen mee?