Peutertopic III
donderdag 23 januari 2020 om 09:47
Deze hebben wij ook, maar daarmee kan peuter wel op de wc klimmen. Is jullie wc dus hoger, of peuter kleiner? De Action heeft zwarte opstapjes, die zijn wat hoger. En niet zo duur.Teckeltje88 schreef: ↑23-01-2020 08:38Ik heb zo'n plastic krukje vd ikea wit met groene stippen,maar dan kan hij er dus nog niet opstappen...
Wat jij bedoelt is dat hoger?
donderdag 23 januari 2020 om 09:47
Wij hebben zo'n ding, veel geld maar dat is het zo ontzettend waard. Door dat ding hoef ik mee naar de wc maar kan ze het allemaal prima zelf, het schuift niet, ze zit lekker stevig en het werkt.Teckeltje88 schreef: ↑23-01-2020 08:17Ja lavendel, beterschap voor peuter. Voor Snowgirl ook.
Pip fijn dat het goed ging op je werk. Pas maar goed op jezelf hoor!
Wij wonen in een crappy huurhuis met laminaat vloer. Bank zit altijd al onder de vlekken van melk kotsjes of peuter troep. Eens in de maand was ik de hoezen. Heb ik circa 1 dag een schone bank. Vloerkleed is vd vlooienmarkt 5 euro. Dus het kan me allemaal weinig bommen haha. En met dit weer 3u buiten bellen blazen bedank ik voor.
Iemand had hier zo'n trappetje voor de wc toch? Peuter is nog te klein om zelf er op te klimmen maar we zijn allebei wel klaar met het potje. Ik overweeg dus zo'n trap ding voor de wc. Maar ze zijn nieuw 30 euro. Vind ik toch weer een flinke investering. Overweeg mp, maar ergens vind ik dat ranzig...
Ik heb wel gekeken op mp maar er werd niks op normale afstand aangeboden.
donderdag 23 januari 2020 om 09:50
Die met grijze stippen is hoger. Die gebruikt rozetje om te gaan zitten.Teckeltje88 schreef: ↑23-01-2020 08:38Ik heb zo'n plastic krukje vd ikea wit met groene stippen,maar dan kan hij er dus nog niet opstappen...
Wat jij bedoelt is dat hoger?
donderdag 23 januari 2020 om 09:50
Staat het dan niet vreselijk in de weg als je zelf moet plassen?Envelop schreef: ↑23-01-2020 09:47Wij hebben zo'n ding, veel geld maar dat is het zo ontzettend waard. Door dat ding hoef ik mee naar de wc maar kan ze het allemaal prima zelf, het schuift niet, ze zit lekker stevig en het werkt.
Ik heb wel gekeken op mp maar er werd niks op normale afstand aangeboden.
donderdag 23 januari 2020 om 10:04
Let wel even op of dat trappetje past, onze wc is 11 cm hoger dan het trappetje maximaal kan gaan
Wij gebruiken hier het ikea krukje van de badkamerafdeling: wit met grijze stippen of blauw met groene stippen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bolmen-bad ... -90291330/
Wij gebruiken hier het ikea krukje van de badkamerafdeling: wit met grijze stippen of blauw met groene stippen.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/bolmen-bad ... -90291330/
donderdag 23 januari 2020 om 10:16
We hebben geen grote wc maar hij past prima in het hokje tegen de muur aan. Wanneer er bezoek is staat die in de gang, dochter doet zelf de bril omhoog en zet het krukje erop. Ze zit soms flink te draaien als ze weer eens uitgebreid aan het poepen is en ik vind het fijn dat ze dan stevig kan zitten. Moet wel eerlijk zeggen dat dochter klein van stuk is en vroeg zindelijk was. Als ze een stukje later en wat groter was geweest had ik misschien een verkleiner met krukje ook goed gevonden.
donderdag 23 januari 2020 om 12:31
Hi! Ik lees hier regelmatig mee gezien wij ook een peuter hebben van 3,5. Meeschrijven heb ik in dit topic nooit echt gedaan.
Toch zou ik graag even een vraag willen stellen.
Zoon is nu sinds enkele weken zindelijk. In de nacht is hij ook droog, maar hij wil nog wel een luier om. Er komt binnekort een baby bij dus eventueel qua terugval lijkt het mij ook handig om iets om te blijven doen.
Nu vind ik het zonde, iedere dag zo'n droge luier weg te gooien. Hoe doen andere dit? Sommige misschien een aantal wasbare luiers aangeschaft? Dat overweeg ik nu namelijk.
Toch zou ik graag even een vraag willen stellen.
Zoon is nu sinds enkele weken zindelijk. In de nacht is hij ook droog, maar hij wil nog wel een luier om. Er komt binnekort een baby bij dus eventueel qua terugval lijkt het mij ook handig om iets om te blijven doen.
Nu vind ik het zonde, iedere dag zo'n droge luier weg te gooien. Hoe doen andere dit? Sommige misschien een aantal wasbare luiers aangeschaft? Dat overweeg ik nu namelijk.
donderdag 23 januari 2020 om 12:51
donderdag 23 januari 2020 om 13:03
donderdag 23 januari 2020 om 13:18
Ik heb nooit echt over bacteriën nagedacht maar dochter heeft toen ze zindelijk was nog maar een maand of 1,5 's nachts een luier gedragen. Ik rook gewoon aan de luier en als hij stonk pakte ik een nieuwe.
Dochter heeft vanochtend voor het eerst in tijden in haar broek geplast. Ze was vroeg wakker en op haar kamer aan het spelen en vergeten te plassen. Ze riep me opeens helemaal in paniek, echt ontroostbaar, zo sneu.
Dochter heeft vanochtend voor het eerst in tijden in haar broek geplast. Ze was vroeg wakker en op haar kamer aan het spelen en vergeten te plassen. Ze riep me opeens helemaal in paniek, echt ontroostbaar, zo sneu.
donderdag 23 januari 2020 om 13:43
Zou je willen meten hoe hoog jullie wc is?Naniene schreef: ↑23-01-2020 13:03Wij hebben zo'n soort trapje ook inderdaad. Hij staat gewoon naast de wc. Dochter is bijna 2,5. Onze wc is best hoog waardoor ze er niet met een krukje en verkleiner zelf op kan en dat vond ik erg onhandig als ik net baby even de fles aan het geven was. Gaat prima.
donderdag 23 januari 2020 om 13:50
Dat weet ik want dochter is nog niet zo lang zindelijk: 46 cm. Wij hebben er een kiddyloo dat was de enige die ik kon vinden die zo hoog is.
S nachts doen we nog een luierbroekje aan en tijdens het middagslaapje ook, doe wel elke dag een nieuwe.
donderdag 23 januari 2020 om 14:28
Die van ons is nog hoger, 53 cm incl bril (50 zonder)
Ik overweeg dus ondertussen serieus om maar gewoon een lagere wc aan te schaffen, maar daar is man het nog niet mee eens...
Bedankt voor het delen!