Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er wel gewoon een via marktplaats. Doekje erover en prima.
Teckeltje88 schreef:
23-01-2020 08:38
Ik heb zo'n plastic krukje vd ikea wit met groene stippen,maar dan kan hij er dus nog niet opstappen...
Wat jij bedoelt is dat hoger?
Deze hebben wij ook, maar daarmee kan peuter wel op de wc klimmen. Is jullie wc dus hoger, of peuter kleiner? De Action heeft zwarte opstapjes, die zijn wat hoger. En niet zo duur.
Teckeltje88 schreef:
23-01-2020 08:17
Ja lavendel, beterschap voor peuter. Voor Snowgirl ook.

Pip fijn dat het goed ging op je werk. Pas maar goed op jezelf hoor!

Wij wonen in een crappy huurhuis met laminaat vloer. Bank zit altijd al onder de vlekken van melk kotsjes of peuter troep. Eens in de maand was ik de hoezen. Heb ik circa 1 dag een schone bank. Vloerkleed is vd vlooienmarkt 5 euro. Dus het kan me allemaal weinig bommen haha. En met dit weer 3u buiten bellen blazen bedank ik voor.

Iemand had hier zo'n trappetje voor de wc toch? Peuter is nog te klein om zelf er op te klimmen maar we zijn allebei wel klaar met het potje. Ik overweeg dus zo'n trap ding voor de wc. Maar ze zijn nieuw 30 euro. Vind ik toch weer een flinke investering. Overweeg mp, maar ergens vind ik dat ranzig...
Wij hebben zo'n ding, veel geld maar dat is het zo ontzettend waard. Door dat ding hoef ik mee naar de wc maar kan ze het allemaal prima zelf, het schuift niet, ze zit lekker stevig en het werkt.

Ik heb wel gekeken op mp maar er werd niks op normale afstand aangeboden.
Teckeltje88 schreef:
23-01-2020 08:38
Ik heb zo'n plastic krukje vd ikea wit met groene stippen,maar dan kan hij er dus nog niet opstappen...
Wat jij bedoelt is dat hoger?
Die met grijze stippen is hoger. Die gebruikt rozetje om te gaan zitten.
Envelop schreef:
23-01-2020 09:47
Wij hebben zo'n ding, veel geld maar dat is het zo ontzettend waard. Door dat ding hoef ik mee naar de wc maar kan ze het allemaal prima zelf, het schuift niet, ze zit lekker stevig en het werkt.

Ik heb wel gekeken op mp maar er werd niks op normale afstand aangeboden.
Staat het dan niet vreselijk in de weg als je zelf moet plassen?
Mijn zoon trekt zich gewoon op aan de wc en zet zn handjes op de bril. Geen probleem.
Maar ik moet toch altijd mee. En hij verkiest vaak het potje boven de wc.
Let wel even op of dat trappetje past, onze wc is 11 cm hoger dan het trappetje maximaal kan gaan :facepalm:

Wij gebruiken hier het ikea krukje van de badkamerafdeling: wit met grijze stippen of blauw met groene stippen.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bolmen-bad ... -90291330/
rosings schreef:
23-01-2020 09:50
Staat het dan niet vreselijk in de weg als je zelf moet plassen?
We hebben geen grote wc maar hij past prima in het hokje tegen de muur aan. Wanneer er bezoek is staat die in de gang, dochter doet zelf de bril omhoog en zet het krukje erop. Ze zit soms flink te draaien als ze weer eens uitgebreid aan het poepen is en ik vind het fijn dat ze dan stevig kan zitten. Moet wel eerlijk zeggen dat dochter klein van stuk is en vroeg zindelijk was. Als ze een stukje later en wat groter was geweest had ik misschien een verkleiner met krukje ook goed gevonden.
Hi! Ik lees hier regelmatig mee gezien wij ook een peuter hebben van 3,5. Meeschrijven heb ik in dit topic nooit echt gedaan.
Toch zou ik graag even een vraag willen stellen.
Zoon is nu sinds enkele weken zindelijk. In de nacht is hij ook droog, maar hij wil nog wel een luier om. Er komt binnekort een baby bij dus eventueel qua terugval lijkt het mij ook handig om iets om te blijven doen.

Nu vind ik het zonde, iedere dag zo'n droge luier weg te gooien. Hoe doen andere dit? Sommige misschien een aantal wasbare luiers aangeschaft? Dat overweeg ik nu namelijk.
waarom zou je een droge luier weggooien? die kan toch de volgende nacht weer om? Niet oneindig, maar toch
Ik gebruikte ook weer gewoon dezelfde luier, vaak een dag of drie.
Dachten wij inderdaad ook nog aan, maar twijfelde een beetje in hoeverre dat spul van die luier toch broeierig wordt in de nacht en dat heel onhygiënisch zou zijn.
Gaan anders wel eerst dat proberen en even kijken of zijn huid daar niet op reageert.
En anders onderbroek onder de luier? Is het droog, dan is luier nog schoon. Plast hij wel een keer, is het ook niet erg
Wij hebben zo'n soort trapje ook inderdaad. Hij staat gewoon naast de wc. Dochter is bijna 2,5. Onze wc is best hoog waardoor ze er niet met een krukje en verkleiner zelf op kan en dat vond ik erg onhandig als ik net baby even de fles aan het geven was. Gaat prima.
Ik gebruikte ook dezelfde luier. Man vond dat vies en idd broeinest voor bacteriën. Dus hij krijgt elke dag een schone. Maar laatste week is hij vaak weer nat. Ik vermoed door de nachtmerries
Ik heb nooit echt over bacteriën nagedacht maar dochter heeft toen ze zindelijk was nog maar een maand of 1,5 's nachts een luier gedragen. Ik rook gewoon aan de luier en als hij stonk pakte ik een nieuwe.

Dochter heeft vanochtend voor het eerst in tijden in haar broek geplast. Ze was vroeg wakker en op haar kamer aan het spelen en vergeten te plassen. Ze riep me opeens helemaal in paniek, echt ontroostbaar, zo sneu.
Naniene schreef:
23-01-2020 13:03
Wij hebben zo'n soort trapje ook inderdaad. Hij staat gewoon naast de wc. Dochter is bijna 2,5. Onze wc is best hoog waardoor ze er niet met een krukje en verkleiner zelf op kan en dat vond ik erg onhandig als ik net baby even de fles aan het geven was. Gaat prima.
Zou je willen meten hoe hoog jullie wc is? :$
Hier zijn de luiers in de nacht nog wel echt nodig. Ze waren poos droog maar laatste nachten vaker niet dan wel.
ah sneu idd fiona, het is zo opgelost maar die kleintjes vinden het vaak echt erg.
Maartje2016 schreef:
23-01-2020 13:43
Zou je willen meten hoe hoog jullie wc is? :$
Dat weet ik want dochter is nog niet zo lang zindelijk: 46 cm. Wij hebben er een kiddyloo dat was de enige die ik kon vinden die zo hoog is.

S nachts doen we nog een luierbroekje aan en tijdens het middagslaapje ook, doe wel elke dag een nieuwe.
Naniene schreef:
23-01-2020 13:50
Dat weet ik want dochter is nog niet zo lang zindelijk: 46 cm. Wij hebben er een kiddyloo dat was de enige die ik kon vinden die zo hoog is.

S nachts doen we nog een luierbroekje aan en tijdens het middagslaapje ook, doe wel elke dag een nieuwe.
Die van ons is nog hoger, 53 cm incl bril (50 zonder) :facepalm:

Ik overweeg dus ondertussen serieus om maar gewoon een lagere wc aan te schaffen, maar daar is man het nog niet mee eens...

Bedankt voor het delen!
Als ik dit zo lees allemaal moet ik dochter toch wat zelfstandiger laten zijn, eigenlijk help ik haar nog steeds elke keer als ze naar de wc moet. Ze kan er in principe wel zelf op, maar doortrekken lukt niet en ook met afvegen help ik.
Onze peuter vindt doorspoelen juist leukste aan wc bezoek
Ik laat haar alles zelf doen 🙈. Maar ze wil ook gewoon geen hulp. Gaat eigenlijk prima. Ook afvegen, doortrekken, handen wassen. Dus zou t gewoon proberen Fiona.
Mijn zoon wil ook nog heel veel hulp. Maar hij zou liever een luier dragen, dus ik help hem ook nog heel veel.
Hij gaat ook gewoon niet als ik niet meeloop...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven